Thursday, May 14, 2020

Dr Zulkifli, Menteri Agama JPM Langgar Perintah PKP?

Polis Sahkan Terima Laporan Dakwa Dr Zulkifli Langgar PKP | BuzzKini
Polis terima dua laporan dakwa menteri ingkar PKP 


KUALA LUMPUR: Polis Daerah Kajang mengesahkan menerima dua laporan polis yang mendakwa Menteri Di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Seri Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri melanggar Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).
Ketua Polis Daerah Kajang, ACP Mohd Zaid Hassan, berkata kertas enkuiri polis (KEP) sudah dibuka untuk tujuan siasatan awal.


"Buat masa ini hanya rakaman percakapan pengadu sudah diambil berhubung perkara itu.
"Keterangan bagi pihak lain akan diambil setelah mendapat arahan daripada pihak Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor," katanya ketika dihubungi hari ini.
Difahamkan, seorang lelaki berusia 43 tahun membuat laporan polis setelah membaca laman akaun Facebook menteri berkenaan yang dikatakan memuat naik pelbagai aktiviti yang dilakukan sejak dilantik menjadi menteri.
Dalam laporan itu, pengadu mengatakan Zulkifli telah memuat baik pelbagai berita mengenai aktiviti yang dilakukannya tanpa mengamalkan penjarakan sosial.
Antara dakwaan itu adalah menteri berkenaan menyampaikan sendiri surat pertukaran pegawai Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) pada 31 Mac, serta mengadakan mesyuarat tergempar dan mengambil gambar di pejabatnya. – BERNAMA

9 comments:

Anonymous said...

Janda langgar PKP kena penjara....timbalan menteri dan exco buat majlis makan kena denda 1000 ringgit jer..

Anak presiden umno langgar PKP jena denda 800 ringgit..

Beza hukuman orang biasa dgn orang luar biasa di mesia.....

Pas tak berani komen....play safe..

Unknown said...

Kau bongok ni bongok ke tak sekolah ke? Kalau kau nak yang jatuhkan hukuman di mahkamah ni bidang kuasa legaslatif... He. He. Maaf Budak bongok mcm kau mana paham apa menatang ya legaslatif tu

Anonymous said...

Tahniah pas. Berpisah dengan dap. Cuma kaldai jer masih tak mahu perpaduan tapi mahu perpaduan dengan dap yg melancarkan bumi hangus. Kaldai Masih cari musuh dengan kerajaan. Musuh utama dia ustaz yg berpolitik atas prinsip agama.

Anonymous said...

Yg buat laporan mesti geng kaldai. Kuat tapi bengap.

Anonymous said...

Bila tak ada Mahathir dan Anwar aku rasa negara akan aman damai..

Anonymous said...

RBA ternakan parti kafir harbi DA-Pigs telah menulis komen yang menunjukkan RBA dan DA-Pigs adalah sangat bodoh berlapis-lapis sehinggakan mereka menghina otak mereka sendiri.

Fakta: Yang menjatuhkan hukuman ialah majistret bukan kerajaan PN.

Anonymous said...

Puak kafir Harbi DA-Pigs dan khadam liberal mereka tidak pernah redha kepada Islam dan umat Islam.

Maka musuh Islam ini sentiasa berusaha untuk menfitnah dan memburuk-burukkan ulama Islam. Sesungguhnya musuh Islam ini ingin mengikuti syaitan ke neraka kerana mereka menyangka neraka ialah tempat bersuka ria.

Umat Islam wajib menolak musuh Islam dalam setiap PRK dan PRU supaya umat Islam selamat dari kejahatan musuh Islam.

Anonymous said...

Hanya musuh Islam (kafir Harbi dan munafik liberal) yang memuliakan kepala bapak kafir Harbi DA-Pigs dan menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ulama Islam.

Joe impact said...

Setuju.. Itu kerja kafir harbi & puak munafik

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails