Thursday, May 14, 2020

Dedah Terbaru Suara Mirip Tun M. 'Saya janji letak jawatan .. tentukan orang baharu...'

'Saya janji letak jawatan ... tentukan orang baharu dapat majoriti' - Dakwa suara mirip Tun M dalam pendedahan terbaharu rakaman audio
Dalam rakaman itu, suara yang didakwa mirip Dr Mahathir itu meminta supaya tidak didesak membuat perkara yang melanggar prinsipnya. - Gambar Fail
Saya janji letak jawatan ... tentukan orang baharu dapat majoriti' - Dakwa suara mirip Tun M dalam pendedahan terbaharu rakaman audio


KL: Rakaman suara yang didakwa dari mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) pada 23 Februari siri kedua tersebar hari ini (Khamis).

Audio yang dikatakan suara Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad itu disiarkan di laman Facebook milik Bersatu.TV.

Rakaman tersebut mendedahkan apa yang disebut selama ini oleh Dr Mahathir dan beberapa pimpinan Bersatu bahawa bekas perdana menteri itu meminta agar tidak mendesak beliau memungkiri janji.

"Tolong lah jangan paksa...Jangan paksa saya... buat sesuatu yang bertentangan dengan prinsip saya.
Saya janji saya tunai, saya janji nak letak jawatan saya akan letak jawatan. Tapi kalau saya janji nak letak jawatan, saya tak dibenar meletak jawatan, itu salah saya sebab keputusan itu ada pada diri saya.

"Tak ada siapa boleh kata "Jangan letak jawatan". Kalau saya dah buat keputusan, saya akan letak jawatan, lepas itu apa yang saya sebut tadi boleh berlaku.

"Kena pilih baru, kena tentukan orang itu dapat majoriti dan sebagainya. Dan kalau nak saya balik pun saya balik. Itulah cerita pada hari ini," kata suara yang mirip Dr Mahathir itu.

Lelaki dalam rakaman itu juga menjelaskan bahawa pada hari tersebut (23 Feb 2020) akan ada satu mesyuarat dengan pemimpin parti lawan yang menyokong beliau.

Beliau menegaskan akan menyampaikan perkara yang sama dalam pertemuan yang dijadualkan itu.

"Sebab itu, hari ini akan diadakan satu mesyuarat dengan pihak-pihak mereka yang sokong saya dari parti lawan ini akan jumpa dengan saya.

"Dan ini lah juga cerita yang akan saya sampaikan dan dengan itu perancangan untuk mengadap DYMM untuk menyatakan saya dapat sokongan daripada... daripada... majoriti tak perlu dibuatlah kerana saya dah dapat dah sokongan.

"Saya belum letak jawatan, itu lah cerita yang sebenarnya. Sorry I am so emotional about it but a... (menahan sebak) saya sedar saya tak ada banyak masa dah.

"Itu lah pendapat saya," kata lelaki itu.

BACA: Audio rakaman mesyuarat Bersatu sebelum Tun M letak jawatan tersebar

Kelmarin, tersebar satu rakaman suara yang didakwa dari mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Bersatu sebelum Tun Dr Mahathir meletak jawatan sebagai PM.

Audio rakaman itu dipercayai intipati mesyuarat yang berlangsung dimana majoriti ahli MPT Bersatu bersetuju untuk keluar daripada Pakatan Harapan.

Menerusi rakaman itu, satu suara mirip kepada Presiden Bersatu Tan Sri Muhyiddin Yassin yang meminta aggota MPT menyerahkan kepada Pengerusi parti Tun Dr Mahathir Mohamad sama ada parti itu perlu kekal dalam Pakatan Harapan (PH) atau sebaliknya. (AA)

15 comments:

Anonymous said...

Tun M pusing 7 keliling! ha ha ha

Anonymous said...

Dia tawaf keliling eng guan. Bila eng guan tak restu, eng guan suruh serah jawatan pada nuar. Madey tak nak serah kat nuar sebab katanya nuar kuat sangat liberalnya. Dia letak jawatan supaya pm baru yg dapat majoriti. Memang madey harap dia pm yg dapat majoriti. Rupanya meleset.

Anonymous said...

hu..hu..hu..

Anonymous said...

Parodi anak cucu import

Cucu import : Ehh kenapa atok termenung..!?

Atok : Atok rasa atok nak buat come back

Cucu import : Atok nak come back apa..!?

Atok : Atok ada buat mistake ari tu.. kalu tak mistake suma dah ok.. Tu pasal atok nak come back..

Cucu import : Atok buat mistake apa, atok..!?

Atok : Mistake sket sebab salah strategi itu pasai tak berapa nak mengena ari tu...

Cucu Import : Salah strategi apa tu atok.!? cerita lah sket atok.!!

Atok : Kaluu.. Bulan lepas strategi atok tak berapa menjadi, itu pasal atok tertebuk muka sendiri

Cucu import : Oohh..!! Pasal atok letak jawatan PM ari tu yeekk..!!

Atok : Yer cu.!! atok akan cuba buat come back nak jadi PM semola...!!

Cucu import : Atok nak kencing apa pulak kali ni..!?

Atok : Haahh..!??@$*+@#?!@@$!!£%π..!!

Cucu Import : kikikikiki..

Unknown said...

Baru sehaja ustaz Ebit Lew datang membantu serta menyewakan sebuah rumah untuk salah sebuah sekeluarga yang menghuni di Tapak Pelupusan Sampah Daerah Pasir Mas,belum hilang lagi keringat Dan juga lelah,datang Pula Majlis Daerah Pasir Mas(MDPM)menyita beberapa buah rumah lagi?

Dimanakah slogan kerajaan negeri"ISLAM MEMIMPIN"?atau pun kerajaan negeri tercabar dengan kes viral ini yang rakyat kelantan rata² mempersoal dimana agensi² kerajaan negeri tatkala rakyatnya berbumbungkan embun,berlantaikan tanah Dan berdindingkan kayu reput?untuk rekod tanah y didiami oleh 5 sekeluarga ini adalah hak milik persendirian dan telah diberi kebenaran untuk mendirikan petempatan sementara oleh tuan tanah.

Berihsan la sedikit jikalau mereka melanggar undang-undang sekalipun,bagi masa dan ruang untuk mereka mencari rumah lain,jangan kerana demdam,kuasa dan rasa tercabar dengan sesuatu pihak,lantas rumah mereka disita,sedih Dan pilu tambahan Pula dimusim covid 19 ini yang rata-rata terkesan,apatah lagi mereka..

Unknown said...

Tahniah rakyat Kedah..!!
Cheq sebagai seorang rakyat negeri Kedah, rasa cukup bangga nak mampuih bila negeri Kedah la ni dapat 3 MB baru serentak yg sebelum ni tak pernah ada lg la kat mana² negeri lain dalam Malaysia..

Cuma Cheq harap sangat bakal² MB Kedah yg baru nak mai ni, pakat² buat sistem kerja shif supaya tak berlaku pertembungan waktu berkerja & pertindihan tugas.
Bukan pasaipa..takmau nanti duk berebut sampai berkelahi pakat duk lawan ‘sugun’ rambut pulak..

Untuk itu, apa kata kalau 3 bakal MB Kedah ni kerja ikut shif:

1-Shif pagi untuk MB dari Pas. Hudud dapat dilaksanakan pada waktu shif pagi. Sapa² nak mencuri, elakkan mencuri di sebelah waktu shif pagi supaya tak kena potong tangan. Sapa² nak tunggang agama waktu shif pagi ni pun buleh. Waktu ni jgk sapa² nak ubah dalil pun takdak hal.

2-Shif petang untuk bakal MB dari Umno. Sapa² nak sakau projek, kena tunggu masuk shif petang, kompom boleh jadi jutawan segera. 7 keturunan makan tak habeh.

3-Shif malam untuk bakal MB dari darah keturunan PKR yg kena sawan katak sampai lompat keluar dari parti.
Sapa² yg nak berkelahi level kerusi terbang & pecah kepala, kena tunggu masuk shif malam. Masa ni jugak la boleh isi minyak kereta sampai muntah pasai harga minyak gerenti turun. Rakyat Kedah secara automatik akan menjadi anak kepada MB shif malam tak kira apa bangsa sekalipun pasai anak Melayu anak dia, anak cina anak dia, anak india pun anak dia.

Hebat dak Kedah? Mana nak cari lagu ni kat tempat lain lg dah..
Bangga baqhang..

#PulunKedahPulun

Anonymous said...

Awat meghoyan teghuk sangat. Macam gila talaq bila boboi bukan mb. Dia ingat oghang terpikiaq 3 shif. Loklak hang.

Anonymous said...

RBA meroyan histeria gila babi sejak parti kafir Harbi DA-Pigs tumbang baham tanah. Padan muka !

Tepuk.....

Anonymous said...

Kesian puak kaldai. Udah sampai tahap mengejek. Macam budak2 tadika. Matanglah mamat. Pi hang belajaq pondoq. Ambik barakah tok guru. Hang pi tengoq sudut agama dalam berpolitik. Hang dok loqlaq buat pa.

Anonymous said...

RBA kapla bapak ko yg kuat merapu..

Anonymous said...

Hang barua penakut mca nak komen apa sebenaqnye?..

Anonymous said...

Anak tiri najib dibebas tapi tak di lepaskan dari tuduhan gubah wang haram 1 mdb RM 1.25 billion…

Anehnye pendakwa setuju bebaskan Riza dgn bayaran sebanyak RM 465 juta sahaja…

Mana pegi baki dari 1.25 bilion?..

Anonymous said...

Makna nye memang berlaku rompakan dan samun wang 1 mdb laa....hingaq najib kena fitnah...

Anonymous said...

RBA bodoh berlapis-lapis memang kuat merapu dan merepek dalam mmencipta dan menyebarkan fitnah terhadap kerajaan PN. Maklumlah RBA ternakan parti kafir Harbi DA-Pigs kepala bapak musuh Islam.

Anonymous said...

Mca dah masuk islam ker? MCA setuju hudud ker?....bongok berlapis2..

Kikiikikiik..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails