Thursday, May 14, 2020

Berita Gembira! Esok Boleh Solat Jumaat, Berjemaah Di Masjid , Surau Terpilih. Syarat...


PKPB: Solat Jumaat, berjemaah di masjid, surau terpilih di zon hijau mulai esok


KUALA LUMPUR: Semua masjid, surau Jumaat dan surau terpilih di zon hijau di Wilayah Persekutuan boleh mendirikan solat Jumaat, solat berjemaah setiap waktu termasuk solat sunat tarawih serta solat sunat Aidilfitri, bermula esok, dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB).
Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri, berkata solat lain secara berjemaah boleh dilaksanakan secara berperingkat bermula selepas solat Jumaat esok, berdasarkan cadangan Mesyuarat Jawatankuasa Muzakarah Khas Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia kali ke-5.

Bagaimanapun, beliau berkata, bilangan jemaah bagi solat Jumaat dan lain-lain solat berjemaah adalah tidak kurang daripada tiga orang, tidak termasuk imam dan tidak lebih daripada 30 orang.
'Keputusan ini adalah selaras keputusan Mesyuarat Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan pertemuan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) dengan Perdana Menteri pada 12 Mei 2020," katanya pada sidang media di Perdana Putra, Putrajaya, hari ini. (BH)

Video:PKPB: Solat Jumaat, berjemaah di masjid, surau terpilih di zon hijau mulai esok

8 comments:

Anonymous said...

Laa aku ingat masjid dah bukak seluruh begara....tak padan dgn geger oleh ibnu hashim..

Anonymous said...

Perlekeh pengurusan masjid. Sapa dia ni. Mesti hebat ilmu agamanya banding tuan guru zul.

Anonymous said...

Spesis yg suka condem islam ni ialah eng guan dari parti chauvanis dap. Sama dengan mamat yg condem pengurusan masjid. Presiden pkr dan kaldai2nya pun berqiblatkan dap. Liberal dan lgbt.

Anonymous said...

Semoga nik aziz terima balasan dulu dialah hero berkongsi muafakat dgn dap. Dia lah yg paling menentang bekrjasama dgn umno. Sanggup ludah org melayu.puii

Anonymous said...

Rupanya dap bila dapat kuasa nak bawa malaysia baru. Bawa arak fest, bawa tattoo fest, iktiraf komunis, iktiraf ltte, makanan halal campur dengan tidak halal, nak tolak sultan2. Baru tau belang dap, avengalist rupanya. Ramai tertipu dengan dap rupanya.

Anonymous said...

RBA dan pemimpin DA-Pigs masih belum sedar tentang wabak covid-19 kerana mereka sibuk berpolitik persepsi menfitnah kerajaan PN yang sibuk menolong rakyat.

Anonymous said...

RBA 12:34 ternakan parti kafir Harbi DA-Pigs telah menfitnah dan memburuk-burukkan TGNA kerana TGNA berjuang menegakkan Islam sedangkan RBA berjuang menegakkan taghut @ syaitan roket dan melaga-lagakan umat Islam.

Anonymous said...

Hanya keldai bahlol yang sanggup bersekongkol dengan parti kafir Harbi DA-Pigs dan khadam liberalnya yang telah menghina Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails