Friday, May 15, 2020

100%, 18 AP PAS Sokong PM. -Nik Abduh.


Ustaz Nik Muhammad Abduh Nik Abdul Aziz (kanan) ketika menjadi tetamu jemputan di program Galeri Ramadan yang disiarkan secara langsung di Kelantan TV hari ini.


KOTA BHARU: Berdasarkan situasi sekarang di mana negara masih bergelumang dengan Covid-19, PAS yakin sokongan terhadap Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin semakin meningkat.

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Ustaz Nik Muhammad Abduh Nik Abdul Aziz berkata, kerajaan Perikatan Nasional (PN) semakin mendapat kepercayaan rakyat.
Katanya, PAS memberi sokongan yang tidak berbelah-bagi terhadap kepimpinan kerajaan hari ini.
“100 peratus sokongan daripada kita 18 Ahli Parlimen PAS kepada perdana menteri.
“Kita yakin bahawa kerajaan baharu mendapat sokongan majoriti ahli Parlimen lain berdasar tinjauan secara umum yang dilakukan,” katanya selepas menghadiri program Galeri Ramadan yang disiarkan secara langsung di Kelantan TV hari ini.
Perkara yang sama turut disuarakan Ahli parlimen Tumpat Dato’ Che Abdullah Mat Nawi berkata semua anggota Parlimen PAS menyokong penuh kepimpinan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Baru-baru ini pemimpin Pakatan Harapan (PH) menghantar usul undi percaya terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad. Usul itu dikemukakan ahli parlimen Warisan Dato’ Seri Shafei Apdal.
Selain itu, Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Muhamad Arif Md Yusof juga memaklumkan menerima usul undi tidak percaya terhadap Muhyiddin. Usul berkenaan dikemukakan Dr Mahathir yang juga Ahli Parlimen Langkawi pada 4 Mei lalu.- HARAKAHDAILY 12/5/2020

12 comments:

Anonymous said...

Berita gembira untuk umat Islam kerana kerajaan dipimpin oleh umat Islam.

Berita malang untuk Pakatan Hancing pimpinan parti kafir Harbi DA-Pigs yang telah menghina Islam dan menafikan hak umat Islam.

Sekarang RBA @ tentera siber kafir Harbi DA-Pigs sibuk menyamar sebagai orang Melayu Islam untuk menyebarkan pelbagai fitnah untuk melaga-lagakan parti Islam dengan parti Melayu supaya umat Islam berpecah-belah dan menjadi lemah.

Jika ini berlaku , parti kafir Harbi DA-Pigs dan khadam liberalnya akan berpeluang untuk memerintah negara dan menindas Islam dan umat Islam.

Wahai umat Islam bersatu-padulah menentang Pakatan Hancing pimpinan DA-Pigs ! Jangan jadi seperti orang Melayu Singapura yang ditindas oleh parti kafir Harbi PA-Pigs yang bersaudara dengan DA-Pigs.

Unknown said...

RBA = Raja Bisneskan Agama

Anonymous said...

Kasihan katak-katak liberal pimpinan katak syiah yang telah mengkhianati parti Islam dengan melompat masuk ke dalam mulut buaya kafir Harbi DA-Pigs yang disangka pintu kejayaan. Gelaplah masa hadapan apabila hilang kuasa kerana imej katak bertukar menjadi anjing kurap. Selepas ini nak melompat ke mana pula ?

Dengar cakap enggang, makan buah beluluk; dengar cakap orang, sendiri terjun masuk lubuk.

Tepuk .......

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha

Unknown said...

RM3.5 Juta untuk beli Kereta Mercedes Benz Exco Kerajaan Kelantan boleh 70 buah rumah Faqir Miskin bernilai RM50,000.






Jika bagi sebuah rumah kepada 3 faqir miskin yang Ebit Lew pergi bayarkan sewa tu, dah banyak mana rakyat miskin Kerajaan Negeri dapat bantu?






Jika bagi sebuah rumah seorang pun, dengan nilai RM50,000 sebuah, sudah 70 buah rumah faqir miskin dah Kerajaan Negeri dapat bantu rakyat kelantan yang miskin Saya syorkan Kerajaan Negeri Kelantan JUAL BALIK Kereta Mercedes Benz yang baru beli tu, pakai Viva ja. Duit tu bagi pada Faqir Miskin, setiap rumah yang Ustaz Ebit Lew pergi ziarah. Sekian.

Anonymous said...

PM, TPM, menteri, timbalan menteri, ahli parlimen, exco dan adun PH mendapat gaji dan elaun yang sangat lumayan di waktu mereka berkuasa sedangkan sebilangan rakyat masih hidup miskin.

Mengapa mereka tidak membelanjakan wang mereka sendiri untuk membantu rakyat fakir miskin di negeri PH dan di seluruh negara ???

Bukankah pemerintahan PH telah menyebabkan ekonomi, pelaburan asing, nilai ringgit dan pendapatan rakyat merundum dan harga barang dan perkhidmatan, kadar pengangguran, beban rakyat, kadar rakyat hilang kerja, hutang kerajaan dll meningkat tinggi ?

Bukankah cogan kata 'kerajaan tidak ada wang' digunakan oleh KERAjaan PH untuk tidak menolong rakyat walaupun kita tahu kerajaan mempunyai sangat banyak wang ? Oh manifesto PH bukan kitab suci !

Mengapa KERAjaan PH suka kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu, pembohongan dan u-turn ???

Alhamdulillah KERAjaan PH telah tumbang kerana TDM meletakkan jawatan PM.

Alhamdulillah, kerajaan PN (Bersatu-PAS-UMNO dll) telah ditubuhkan untuk menjaga kebajikan rakyat.

Anonymous said...

RBA = Tentera Kafir Harbi menyebarkan fitnah di akhir zaman untuk menegakkan taghut @ syaitan DA-Pigs.

Anonymous said...

Ph cukup bijak main dengan persepsi. Buat ini jadi begini, buat itu jadi begitu. Presiden pkr bijak dalam persepsi, tapi sering kali gagal. Jangan ambil risiko. Tambah lagi sekongkol dengan dap. Lebih bahaya, material mahu pun aqidah. Sekarang ini pun tak habis rebut kuasa.

Bagi kat ph, habis harta bumiputera dijual. Mana presiden pkr. Mana presiden parti kuali. Mana pengerusi billionaire..

Anonymous said...

Cukuplah jadi bahan kencingan. Sebelum prk14, rakyat dihidangkan dengan pelbagai janji manis dengan manifesto yg pelbagai. Rupanya helah semata mata. Rakyat dikencing dengan liberal, lgbt, arak, tatoo, bumi hangus, euc, kedudukan sultan. 22 bulan adalah bulan yg mengerikan buat bumiputera dan islam. Setiap keputusan kerajaan harus tunduk kepada dap. Jika dap tak mahu jawi, kerajaan pun ikut tak payah buat jawi.

Penyebaran kristian kepada orang melayu berleluasa walau pun termaktub dalam perlembagaan tentang larangan itu.

Anonymous said...

Insyaallah sokongan yg kami beri utk tsmy sbg pm. Dan selepas itu kita ahli las akan mengangkat dszahid hamidi sbg pm semula. Dszahid pemimpin yg banyak berusaha kpd penyatuan melayu islam dgn menjadikan pas sekrg lebih terbuka bekerjasama dgn umno.

Hanya pengkhianat bangsa nik aziz shj yg selama ni bermatian bekerjasama dgn dapig. Tanhgung dosa ahli parti yg selama ni besekongkol dgn kapir harbi dapig. Sanggup ludah muka org yg nak kerjasama dgn parti keramat orang melayu umno. Padahal umno juga perjuangkan islam dn negara islam sejak 60 tahun dulu. Bodo punya nik ajiz. Airmani terbuang sia sia

Anonymous said...

Wah RBA 3:28 poyo tahap gaban ternakan parti kafir Harbi DA-Pigs cuba menyamar sebagai orang Melayu Islam untuk menfitnah TGNA kerana RBA merasa sakit hati melihat TGNA berjuang menegakkan Islam.

Puak RBA dan tuan kafir Harbi mereka adalah sama seperti haiwan ternakan seperti lembu dan babi kerana mereka menentang, menfitnah dan menghina ajaran Islam dan perjuangan Islam.

Anonymous said...

Adui yai. Main dengan org yg dah meninggal. Mana akhlaq anda.

Anonymous said...

Pada awal Mac lalu, PH mengeluarkan senarai 114 ahli Parlimen yang didakwa menyokong Mahathir sebagai perdana menteri kelapan selepas kejatuhan kerajaan.

“Tapi, jangan tipu Yang di-Pertuan Agong lagi ya. Awal bulan Mac lalu, PH keluarkan senarai 114 ahli Parlimen yang didakwa sokong PM7 jadi PM8.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails