Sunday, November 24, 2019

Hubungan Seks Sejenis, 2 Wartawan Saudi Dtahan.


Wartawan Arab Saudi Ditahan di Australia Selepas Meminta Suaka

Canberra - Dua wartawan gay dari Arab Saudi ditahan selama berminggu-minggu di pusat tahanan imigresen di Australia. Mereka ditangkap selepas mendakwa meminta suaka di Australia selepas diancam di tanah air mereka kerana hubungan seks sejenis.

Dua wartawan Saudi tiba di Australia pada pertengahan Oktober dalam visa pelancong, tetapi kemudian ditangkap selepas mereka mendakwa mereka merancang untuk memohon suaka.

"Australia sangat terkenal sebagai ... tempat yang selamat untuk orang LGBT, mereka sangat terkejut dan tertekan," kata Alison Battisson, peguam kedua wartawan itu yang dipetik oleh agensi berita AFP pada Rabu (11/20/2019)

Salah seorang daripada dua lelaki itu yang bekerja untuk kementerian media Arab Saudi dan sering menolong melawat organisasi berita antarabangsa - mendakwa bahawa mereka berada di bawah tekanan daripada pihak berkuasa Saudi setelah pembangkang membocorkan dokumen diklasifikasikan kepada media asing. (IH)


Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-124: Budaya Saudi &Melayu Kota Mekah Kini..
E-Buku IH-124: Budaya Saudi &Melayu Kota Mekah Kini.

2 comments:

Anonymous said...

Kalau pm menanti jadi pm, tentu tak sukar dapat suaka kat malaysia. Satu malapetaka buat muslim malaysia jika ini bakal berlaku.

Anonymous said...

Tambah2 kan saham ke neraka anda

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails