Wednesday, November 27, 2019

Antara Bendera M'sia&Abu Chin Peng Diseludup Masuk..

Hasil carian imej untuk ABU MAYAT CHIN PENG DISELUDUP MASUK MALAYSIA

ABU MAYAT CHIN PENG DISELUDUP MASUK MALAYSIA SENYAP-SENYAP JAUH LEBIH TERKESAN BERBANDING PENGGUNAAN BENDERA 'DERAF' JALUR GEMILANG MABA!!!



Selepas isu bendera terbalik, Jalur Gemilang dihitamkan, komik memuja komunis dan Parti Komunis Malaya selain menukar Persekutuan Malaysia menjadi Republik Malaysia dan ditambah pula dengan gerakan mengeluarkan Sabah serta Sarawak dari Malaysia, kini muncul pula dua lagi masalah isu baru yang benar-benar mencabar rakyat Malaysia yang benar-benar cintakan negara serta lambang negara ini.

Isu penggunaan bendera yang salah dalam perasmian pertandingan Bola Keranjang di Stadium MABA Cheras, semenjak semalam lagi telah menimbulkan kemarahan. Bagaimanapun, pihak pengurusan MABA segera mengakui kesilapan mereka dan meminta maaf atas kesilapan berkenaan.

Bendera yang digunakan merupakan salah satu rekabentuk asal Jalur Gemilang oleh Allahyarham Mohamed bin Hamzah sebelum dipinda ke bentuk Jalur Gemilang 11 Jalur dan 11 bucu bintang sebelum penyertaan Sabah dan Sarawak ke dalam Malaysia.

Allahyarham Mohamed bin Hamzah (lahir 5 Mac 1918, meninggal dunia 19 Februari 1993) adalah perekabentuk asal Jalur Gemilang.

Namun berita tentang 'kepulangan' abu mayat Chin Peng, jauh lebih besar mudaratnya kepada negara ini berbanding penggunaan 'deraf' bendera asal Malaysia.

Usaha-usaha untuk menghalalkan Chin Peng dan Parti Komunis Malaya telah bermula semenjak perjanjian damai antara Kerajaan Malaysia dengan Parti Komunis Malaya pada 1989 di Hadyai. Perjanjian damai tersebut telah dirujuk sebagai penyerahan diri dan perletakan senjata oleh Parti Komunis Malaya serta pengganas-pengganasnya ke atas rakyat Malaysia dan Kerajaan Malaysia walaupun sebenarnya perjanjian tersebut hanyalah bersifat GENCATAN SENJATA semata-mata.

Peguam Negara, Tommy Thomas pada 30 September 2009 yang ketika itu mewakili Chin Peng dalam saman ke atas Kerajaan Malaysia kerana membuat tuduhan fitnah ke atas Parti Komunis Malaya, yang didakwanya sebagai melanggar perjanjian damai antara PKM dengan Kerajaan Malaysia.

Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Dato' Balia Yusof Wahi bagaimanapun menolak permohonan saman tersebut dan bersetuju dengan hujah pendakwaraya kanan persekutuan, Amarjeet Singh bahawa tiada sebarang kerugian kepada reputasi Chin Peng memandangkan umum dan fakta sejarah telah mengetahui yang Chin Peng telah membuat pelbagai kesalahan jenayah. (RUJUK SINI)

Pada 30 November 2014, Menteri Dalam Negeri pada waktu itu, Zahid Hamidi bertegas bahawa Kerajaan Malaysia tidak akan sesekali membenarkan abu mayat Chin Peng atau nama sebenarnya Ong Boon Hua, dibawa masuk ke dalam negara ini sebagai menghormati pengorbanan dan kematian ramai anggota-anggota tentera dan polis serta anggota keselamatan yang lain. (RUJUK SINI)

"Kalau Chin Peng seorang yang mahu dihormati, bagaimana dengan saudara mara dan anak beranak kepada polis dan tentera yang telah dibunuh oleh pengganas komunis akibat individu itu.

"Saya tidak emosi dalam perkara ini, tapi berapa ramai yang mati berbanding mahu menghormati yang seorang ini (Chin Peng)," katanya.

16 September 2013, DAP menerusi Penasihat Seumur Hidupnya, Lim Kit Siang menggesa dan mendesak Kerajaan Malaysia agar membenarkan abu mayat Chin Peng dibawa masuk ke negara ini untuk disemadikan. Menurut Lim Kit Siang, rakyat Malaysia perlu 'move on' dan melupakan sejarah silam, malah perlu menerima Chin Peng sebagai sebahagian daripada sejarah negara ini. (RUJUK SINI)

Chin Peng meninggal dunia pada hari yang sama di sebuah hospital di Bangkok kerana sakit tua. 
Bagaimanapun, hari ini portal-portal berita termasuklah Sin Chew Daily (RUJUK SINI), melaporkan yang abu mayat Chin Peng secara senyap-senyap telah diseludup masuk ke negara ini dan kemudian ditabur di pinggir laut serta hutan Lumut pada 16 September lalu oleh saudara mara, rakan-rakan dan komradnya. 

Pada hari yang sama, satu majlis mengingatinya telah diadakan di Ipoh Street. 
Chin Peng tidak pernah mendaftar sebagai rakyat dan warganegara Malaysia walaupun dilahirkan di Setiawan pada tahun 1924. Sepanjang keganasannya dari tahun 1948 sehingga 1989, berpuluh-puluh ribu rakyat terutama anggota-anggota keselamatan negara ini telah dibunuh, disiksa dan diculik oleh komunis. Komunis turut terlibat dalam kemusnahan harta benda selain turut terlibat dalam Hartal (20 Oktober 1947) yang membantah penolakan British terhadap 'Perlembagaan Rakyat AMCJA-PUTERA dalam Perlembagaan Persekutuan. Komunis dan PKM juga merupakan antara yang terlibat dalam Tragedi 13 Mei 1969. (RUJUK SINI)
(https://theflyingkick.blogspot.com/2019/11/abu-mayat-chin-peng-diseludup-masuk.html)

Hibur Hibur Sikit

    1. BARISAN GERILA MALAYA .flv

      • 7 years ago
      • 33,883 views
      Senikata dan lirik BARISAN GERILA MALAYA dicipta oleh Johan, seorang pejuang internasionalis Rejimen Ke-10 yang berasal ..

      .
    2. PKM BINTANG MERAH BERCAHAYA

      • 5 years ago
      • 6,231 views
      Dinyanyikan oleh perajurit Rejimen Ke-10 TRM dirakam sempena ulang tahun ke-50 PKM (1980) PKM BINTANG MERAH ...


    3. Kisah sebenar Parti Komunis Malaya

      • 1 year ago
      • 758 views
      Chin Peng former OBE, (21 October 1924 – 16 September 2013) born Ong Boon .... He was elected the Secretary General of the ...


3 comments:

Anonymous said...

Orang melayu dok sibuk gaduh sesama sendiri, mereka dok sebuk bina daulah terpendam.

Anonymous said...

Yang tulis ni orang Cina ke?

Anonymous said...

Sebelum jadi barah, sudah ada simpton. Bawa pulang abu adalah simpton. Bendera lima bucu adalah simpton. Barahnya akan datang kelak. Rawat simpton itu jika nak elak barah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails