Sunday, October 06, 2019

Pertahan Maruah Melayu, Disambut Suara Wanita Lunak Menyanyi Di Pentas..

Gemersik alunan Siti Nurhaliza pukau peserta Kongres Maruah Melayu
Nyanyian secara akustik Siti Nurhaliza mengiringi langkah Dr Mahathir dan isteri masuk ke stadium sehingga menaiki pentas utama. - Astro AWANI
HALAMAN HIBURAN

Gemersik alunan Siti Nurhaliza pukau peserta Kongres Maruah Melayu

SHAH ALAM: Kehadiran penyanyi nombor satu negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza mencuri tumpuan ribuan hadirin yang hadir pada Kongres Maruah Melayu yang berlangsung di Stadium Malawati di sini.

Beliau yang memakai baju kurung serba jingga hadir ditemani suami, Datuk Seri Khalid Mohd Jiwa.

Saat Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad melangkah masuk ke dalam stadium, para hadirin terus dipukau dengan kelunakan suara Siti Nurhaliza yang menyanyikan lagu Warisan (Anak Kecil Main Api).

Nyanyian secara akustik itu mengiringi langkah Dr Mahathir yang ditemani isteri, Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali dari pintu masuk sehingga ke pentas utama.


Selain Dr Mahathir, turut hadir adalah para pemimpin politik kerajaan dan pembangkang serta NGO seperti Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; Setiausaha Agung UMNO, Tan Sri Annuar Musa; Presiden Parti Amanah Negara, Mohamad Sabu dan Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

Terdahulu, kongres dimulakan dengan ucapan Prof Emeritus Datuk Dr Zainal Kling selaku Ketua Eksekutif Sekretariat Kongres Maruah Melayu.


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Nama pun Kongres Maruah 'Melayu', patutlah ada suara perempuan lunak menyanyi di pentas. Kalau mempertahankan maruah Islam, tentu tidak begitu..

Hibur Hibur Sikit..


    1 comment:

    Anonymous said...

    Kaffah kaffah kaffah ....

    LinkWithin

    Related Posts with Thumbnails