Saturday, September 15, 2012

'Insiden Terbaik' Dalam Bantah Hina Rasulullah..

SEKUMPULAN peguam Kashmir melaungkan slogan kecaman semasa mengadakan demonstrasi terhadap filem anti-Islam, Innocence of Muslims di bandar Srinagar semalam

Rusuhan terburuk bantah hina Rasulullah di Mesir
KAHERAH - Sejumlah 300 penunjuk perasaan bertempur dengan polis dekat Kedutaan Amerika Syatrikat (AS) di sini semalam kerana marahkan sebuah filem yang menghina Nabi Muhammad SAW. Media tempatan melaporkan seramai 224 orang cedera sejak keganasan tercetus di ibu negara Mesir itu di sini sejak Rabu lalu kerana membantah filem biadab itu.

Satu tunjuk perasaan besar-besaran kemudian diadakan di seluruh Mesir semalam. Protes tersebut dianjurkan oleh pergerakan Islam terbesar di negara itu, Ikhwanul Muslimin. Kira-kira 5,000 penunjuk perasaan di bandar Khartoum, Sudan menyerbu Kedutaan Britan dan Jerman ekoran filem tersebut.
Kedua-dua kedutaan itu dibakar dan mengalami kerosakan, kata seorang wartawan agensi berita AFP.

Para penunjuk perasaan turut bertempur dengan polis di Yemen menyebabkan seorang meninggal dunia manakala 15 lagi cedera apabila perkarangan Kedutaan AS di negara berkenaan diserbu kelmarin. Filem anti-Islam, Innocence of Muslims dipersalahkan berhubung serangan ke atas konsulat AS di bandar Benghazi, timur Libya yang meragut nyawa Duta AS, Chris Stevens dan tiga warganegara kuasa besar itu pada Selasa lalu.

Di Nigeria, polis negara itu diletakkan dalam keadaan berjaga-jaga manakala tahap keselamatan di sekitar kedutaan asing turut dipertingkatkan. Tindakan tersebut dilakukan selepas kumpulan Islam Boko Haram membunuh beratus-ratus orang dalam penentangan yang tercetus di Nigeria pada tahun ini.

Bantahan turut diadakan di wilayah Palestin dengan beribu-ribu orang berkumpul di Genting Gaza manakala ratusan yang lain berhimpun di Baitulmuqaddis. Kumpulan penunjuk perasaan berkenaan bertempur dengan polis Israel di Baitulmuqaddis. Di Gaza, penunjuk perasan mengibarkan bendera Hamas dan pergerakan Jihad Islam serta membakar beberapa bendera AS sambil melaungkan slogan meminta as dan Israel dihapuskan.

Di Pakistan, beratus-ratus orang menunjuk perasaan di beberapa bandar raya utama di negara berkenaan untuk mengutuk filem Innocence of Muslims dengan sebahagian mereka mahukan penerbit filem tersebut dibunuh. Sebahagian lagi penunjuk perasaan menuntut supaya diplomat-diplomat AS di Pakistan diusir.
Di bandar Lahore, timur Pakistan, ketua pertubuhan amal Jamaat-ud-Dawa, Hafiz Saeed mengetuai protes yang disertai oleh 500 orang bagi membantah filem tersebut. AS sebelum ini menawarkan ganjaran AS$10 juta (RM31.1 juta) ke atas Hafiz.

Dia menggesa pemerintah Pakistan supaya memanggil Duta AS bagi membantah filem anti-Islam itu.
"Kami mengutuk konspirasi menerbitkan filem anti-Islam ini. Tindakan keji ini merupakan konspirasi antarabangsa dari AS dan kami tidak akan menerimanya," kata Hafiz dalam protes tersebut.
Selain Pakistan, bantahan turut merebak ke seluruh Asia Barat termasuk Bangladesh, Indonesia, Malaysia, Kashmir, Iraq, Israel, Kuwait, Sudan dan Tunisia. - Agensi

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Sepatutnya bukan 'Rusuhan terburuk bantah hina Rasulullah..". Tetapi 'Insiden terbaik' dalam bantah hina Rasulullah.. Apakah berita (Agensi) ini termasuk dalam usaha mengnagatifkan kerajaan Ikhwanul Muslimin Mesir?. (IH)

1 comment:

Anonymous said...

Ketua M.C.A Gombak YIP KUM FOOK,
Perkara U buat salah (jahat), tipu wang orang ramai, tipu perempuan dan wang perempuan, makan wang Tokong ……U sekiranya manusia U mesti bertanggongjawab sendiri.

U menlaporkan kepada Polis. Polis mesti akan guna otaknya menyiasat mana yang betul dan mana yang tipu. Siapa makan cilli padi, siapa akan rasa pedasnya.

Kalau U Jantan, gunalah nama U sendiri bertekal di Internet, jangan guna nama yang Suci SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, MALAYSIA, bagi menyembunyikan diri..

Head of M.C.A Gombak YIP KUM FOOK ,
U do mistake (crooks), lies of money people, lies of women and money women, eat money Temple, U are human being should be charged with the responsibility themselves.

U report to police. Police must use his brain will investigate what is right and what is wrong. Anyone eat Cilli Padi, Anyone will feel the spiciness.

if U males, U use own name against on the Internet, do not use the Holy name of SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, MALAYSIA, for hide yourself ..


Head of M.C.A Gombak YIP KUM FOOK ,
你做邪恶的事,骗公众的钱,骗女人和骗女人的钱,吃寺庙的钱...... 你应该自己负责任。

你向警方报案。警方一定会使用大脑进行调查,谁是错误, 谁骗人的钱.。谁I吃辣椒,谁会觉得辣。

你如果是男性,在互联网上使用自己的名辩论,不要使用神圣 SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, MALAYSIA,的名来隐藏自己..

YOUR TRULY

MCA MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails