Friday, September 21, 2012

Hantu/Jin Misteri/Mahluk Halus,Tok Guru Tangani..

 
Hebat gambar Tok Guru solat hajat halau jin!!
Bila Aku publish gambar Tok Guru tengah solat, nanti ada pencacai kata  itu riak  dan sebagainya. Tetapi apa mesej yang nak di sampaikan ialah sikap seorang pembesar negeri yang turun  menyelesaikan permasalahan rakyat. Dengan rendah diri serta tawaduk beliau turun menyelesaikan masalah rakyatnya.
Kisah berlaku di Penambang, Jalan Pantai Cahaya Bulan bila mana sebuah rumah telah di ganggu oleh  kejadian misteri di mana rumah itu  seperti digangu oleh mahkluk halus dengan dinding rumah di jilat api di bahagan tertentu di rumah tersebut.
YAB. Tuan Guru telah meluangkan masa dengan berkunjung ke rumah keluarga mangsa gangguan 'api misteri' di Penambang, Tuan Guru telah  solat hajat setibanya sampai di rumah mangsa , moga ikhtiar Tok Guru dengan memohon doa diterima oleh kepada Allah s.w.t .
Menurut sumber gangguan makhluk halu situ mengganggu cucu Zainab Sulaiman, Norfatini Wan Hanafi, kemana sahaja Norfatini pergi gangguan api akan ada.
Moga berkat solat hajat yg dilakukan TGNA  tiada lagi gangguan sebegitu... Aamiin..

Sumber gambar









YAB. Tuan Guru solat hajat setibanya di rumah api misteri di Kg. Penambang.



5 comments:

Anonymous said...

http://bloglistpolitik.blogspot.com/2012/09/serangan-api-misteri-70-bomoh-gagal.html

Anonymous said...

GANGGUAN SEKSUAL (Sexual Harassment) DI TEMPAT KERJA DI SURUHANJAYA PENGANKUTAN AWAM DARAT (S.P.A.D) OLEH PEGAWAI S.P.A.D – EN. ZACHARY ISMAIL BIN ZEE ISMAIL TERHADAP 6 PEKERJA

Salam hormat saya ucapkan kepada Yang Amat Berhormat Dato’ Sri Mohd Najib bin Tun Haji Abdul Razak (Perdana Menteri, Malaysia) agar senantiasa berada dalam perlindungan dan dirahmati oleh Allah S.W.T.

Saya ingin menarik perhatian YAB Dato' Sri mengenai perkara yang disebutkan di atas.

Untuk makluman YAB Perdana Menteri, keenam-enam pekerja tersebut (seperti nama di dalam jadual dibawah) telah membuat aduan kepada Pengerusi SPAD, YB Tan Sri Syed Hamid bin Syed Jaafar Albar dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO), Mohd Nur Ismal Mohamed Kamal, tetapi malangnya nasib pengadu ini tidak terbela dan tidak dipedulikan oleh Pengerusi dan CEO SPAD.

Nama
Jabatan

Jantina

Khairil Bariah Munajat
Comms

Perempuan

Nik Saidatul Azkia
Comms

Perempuan

Zureina Maidin
RPT/ISBSF

Perempuan

Herlina Hamdan
RPT/ISBSF

Perempuan

Intan Marliana
COO’s Office

Perempuan

Noor Aini Sofiah Ahmad Shaibi
PA Pengerusi Penasihat

Perempuan


Persoalannya sekarang, mengapa pihak atasan tidak mengambil apa-apa tindakan terhadap beliau, sedangkan pengadu telah membuat aduan kepada pihak atasan iaitu YB Tan Sri Pengerusi dan CEO SPAD.  Adakah pihak atasan cuba melindungi beliau dengan cara mengambil mudah atas aduan tersebut?  Saya ingin bertanya, adakah jika ganguan seksual ini terjadi dikalangan ahli keluarga mereka, barulah mereka akan mengambil tindakan?

Saya berpendapat, YB Tan Sri Pengerusi dan CEO SPAD ini tidak sepatutnya berada di dalam SPAD dan juga di dalam kerajaan dan mereka ini tidak layak menjadi pemimpin pada masa hadapan, kerana mereka ini seperti takut untuk mengambil tindakan dan cuba melindungi En. Zachary Ismail bin Zee Ismail.

Seperti YAB Perdana Menteri, sedia maklum, En. Zachary Ismail bin Zee Ismail adalah pegawai yang bertugas di SPAD. Beliau hanya berkelulusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan ada ura-ura menyatakan beliau akan dilantik oleh YB Tan Sri Pengerusi untuk memegang jawatan yang tinggi iaitu Ketua Jabatan Komunikasi di dalam SPAD.

Untuk pengetahuan YAB Perdana Menteri, YB Tan Sri Pengerusi sangat menyukai pujian yang melambung tinggi oleh orang yang tidak bermoral dan telah mengaibaikan tangungjawab beliau dan kami percaya YB Tan Sri Pengerusi sepatutnya tidak layak untuk menjadi Pengerusi SPAD di bawah naungan YAB Dato' Sri selaku Perdana Menteri Malaysia. Ini adalah satu perkara yang sangat memalukan di dalam organisasi kerajaan di bawah pimpinan YAB Perdana Menteri.

CEO Mohd Nur Ismal Mohamed Kamal juga tidak mengambil tindakan ke atas En. Zachary Ismail kerana takut kedudukannya terjejas sebagai CEO SPAD. Beliau sanggup melindungi kesalahan En. Zachary Ismail dan membiarkan ke enam-enam orang pekerja perempuan menjadi mangsa seksual. Etika yang tidak bermoral ini tidak patut ditunjukkan oleh beliau selaku pegawai atasan SPAD di mana syarikat ini adalah syarikat di bawah penguasaan kerajaan Malaysia. Beliau seharusnya berkelakuan baik dan sopan terhadap pekerja bawahan beliau. Disebabkan etika yang tidak bermoral ini, sepatutnya beliau harus dikenakan tindakkan undang-udang dan tata tertib.

Kami berharap, pihak YAB Dato’ Sri sebagai Perdana Menteri Malaysia perlu mengambil tindakan segera terhadap beliau.

Anonymous said...

KECUAIAN PEGAWAI KANAN SYARIKAT MILIK KERAJAAN (PETRONAS)
~ Petronas Trading Corporation Sdn Bhd (PETCO)
~ En. Mohd Zaid bin Ahmad (2003 – 2008)

Terlebih dahulu kami ingin mengucapkan salam hormat kepada Y.A.B. Dato’ Sri senantiasa berada dalam perlindungan dan dirahmati oleh Allah S.W.T. di dalam memikul tanggungjawab sebagai Y.A.B. Dato’ Sri demi agama, bangsa dan Negara Malaysia.

Saya ingin menarik perhatian Y.A.B. Dato’ Sri mengenai perkara yang disebutkan di atas.

2. Seperti Y.A.B. Dato’ Sri sedia maklum, kini CEO Petronas Trading Corporation Sdn Bhd (PETCO) dan CEO PETCO Trading Labuan Company Ltd yang berpejabat di Level 34, Tower 1, PETRONAS Twin Towers, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Malaysia, No.Tel: 03-23319858, No.Fax:03-23313320 Mobile: 013-2529858,Email: zaid@petronas.com.my adalah En. Mohd Zaid bin Ahmad. Semasa beliau bertugas di pejabat Petco London dari tahun 2003 hingga 2008, beliau membuat keputusan untuk "Hedging DOBA Crude Oil" dimana minyak tersebut masih belum diexplorasi, dengan keputusan yang beliau buat tanpa kelulusan pihak atasan dan berlaku pembaziran dan Petronas mengalami kerugian sebanyak RM 1 billion pada tahun 2008. Tindakan beliau ini sepatutnya di ambil serius oleh pihak Petronas khususnya pengurusan tertinggi dan Lembaga Pengarah Petronas. Untuk makluman Y.A.B. Dato’ Sri kerugian ini telah diletakkan dibawah Petronas Carigali. Ini seumpama menyembunyikan permasalahan yang begitu besar daripada Lembaga Pengarah dan Pemegang Saham.

3. Etika yang tidak bermoral ini tidak patut ditunjukkan oleh beliau selaku pegawai atasan PETCO di mana syarikat ini adalah syarikat dibawah penguasaan Petronas. Disebabakan etika yang tidak bermoral ini, sepatutnya beliau harus dihadapkan ke mahkamah dan dipenjarakan kerana telah merugikan begitu banyak duit rakyat dan Petronas. Petronas juga seharusnya mengambil tindakan tegas terhadap beliau seperti membuang kerja kerana sikap beliau yang tidak amanah, jujur dan tidak mempunyai tanggungjawab langsung kerana duit ini bukan duit beliau.

4. Perkara ini sepatutnya dijadikan iktibar kepada pekerja-pekerja Petronas yang lain agar tidak melakukan dan mengulangi perkara seperti ini. Petronas sebagai syarikat milik kerajaan dan rakyat Malaysia, di harap dapat mengambil tindakan yang tegas terhadap beliau. Syarikat Minyak Antarabangsa sepatutnya membuang pekerjanya sekiranya individu tersebut membuat kerugian yang boleh menjejaskan pendapatan syarikat. Setiap syarikat bertaraf Antarabangsa seperti Shell, Exxon mempunyai Credit Limit untuk setiap pekerjanya membuat pembelian minyak. Ini supaya pihak syarikat dapat mengawal kerugian yang dialami.





5. Kami masih lagi tidak faham, bagaimana En. Zaid masih lagi berkhidmat di Petronas setelah apa yang telah beliau lakukan kepada Petronas dan rakyat Malaysia, dan siapa pula yang bertanggungjawap memberi beliau peluang berkerja di Petronas. Pihak Sumber Manusia di Petronas sepatutnya mengambil tindakan yang tegas terhadap beliau setalah apa yang beliau lakukan di PETCO London dulu. Adakah pihak pengurusan tertinggi Petronas pada masa itu melindungi En. Mohd Zaid?

Kami berharap, pihak Y.A.B. Dato’ Sri sebagai Perdana Menteri, Malaysia dapat menegakkan kebenaran, ketulusan dan transfomasi kerajaan untuk mencapai janji kepada rakyat Malaysia dalam manifesto Pilihanraya yang ke-13 serta pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Polis Di Raja Malaysia (PDRM), Kementerian Kewangan dan Lembaga Pengarah Petronas perlu mengambil tindakan segera terhadap beliau.

Sekian dan salam 1Malaysia.

lan said...

betul ke kisah pasal ZACHARY ISMAIL tu? saya baru berjumpa dengan dia semalam hmmmm

Anonymous said...

Nope...semua tu fitnah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails