Sunday, January 30, 2011

Nizar Nyanyi Lagu Cina, Pendekatan Baru PAS?

LABIS, 30 Jan 11: Beberapa ahli PAS yang hadir pada majlis ceramah Pakatan Rakyat malam tadi tertanya-tanya, "Apakah ini pendekatan baru PAS dalam kempen pilihan raya menangani orang bukan Islam?"

Datuk Seri Nizar Jamaludin menyanyikan beramai-ramai lagu Cina yang popular, "Moon Represents My Heart" (Bulan mewakili hatiku), diikuti oleh hadirin dengan penuh ghairah.

Walaupun hujan lebat namun kira-kira 800 penduduk Cina pekan Labis setia menyanyi dan mendengar ceramah Datuk Seri Nizar dan pemimpin Pakatan Rakyat malam tadi.

Dalam ucapannya Nizar, bekas MB Perak itu berkata, Datuk Seri Najib adalah ketua penyamun. Rakyat Perak telah memilih Pakatan Rakyat sebagai kerajaan di negeri itu tetapi Najib telah menyamun hak kerajaan dan rakyat Perak itu, katanya.

Walaupun jam sudah menunjukkan waktu 11.30 malam namun mereka masih setia mendengar ucapan demi ucapan dari para pemimpin DAP, PAS dan PKR di pusat operasi DAP di pekan Labis itu.

Di seberang jalan, MCA juga mengadakan majlis ceramah namun hanya kira-kira 30 penonton menyertainya. Teresa Kok yang turut berada di situ menyifatkan hujan yang turun ini umpama kerja tuhan membersihkan segala daki rasuah di atas bumi Labis ini. Selain beliau, turut berada di situ adalah Teng Chan Khim dan Tony Pua. Selain di kawasan Cina, Pakatan juga mengandakan ceramah di 15 kawasan malam ini walau dalam hujan lebat.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Apakah ini hasil dari mem'pelbagaikaum'kan PAS?(IH)

E-Buku IH-25: P/K DUN Tenang
E-Buku IH-25: P/K DUN Tenang


4 comments:

Anonymous said...

yang salah kalau ada unsur-unsur yang tak betul. Kalau bait-bait lagunya elok , apa masalahnya ? lagu-lagu cinta yang merepek-repek , tu baru salah.

Anonymous said...

Hebat tuh Nizar! nyanyilah lagi!

pas muda yg progresif said...

so what is the problem?

Anonymous said...

cayalah PAS... TAKBIR!!!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails