Sunday, June 27, 2010

Umur 6 Tahun Pun Ancam Keselamatan AS..



JUN 27 10: Terkejut besar sebuah keluarga Amerika Syarikat bila tahu anak perempuannya berumur 6 tahun telah masuk daftar orang yang dilarang keluar dari AS kerana dituduh pengganas atau teroris.

Salah satu media AS, melaporkan, Alyssa Thomas (6 tahun) dari negara bahagian Ohio, ditemui namanya dalam daftar orang yang 'di curigai', ketika dia bersama orang tuanya akan melakukan penerbangan dari Cleveland menuju ke Minneapolis.

Ayahnya mengatakan "Kami memiliki anak perempuan dan saya kata, anak saya itu masih berumur 6 tahun dan biasa saja. Mungkin mereka menuduh kakaknya, namun saya fikir Alyssa dan kakaknya bukanlah sebagai ancaman keamanan nasional."

Laporan mengatakan, Alyssa tidak pernah menghadapi masalah dalam perjalanan sebelum ini dengan menggunakan penerbangan domestik. Seorang kakitangan Keselamatan Transport mengatakan, undang-undang yang ada memiliki tugas untuk mencegah orang-orang dicurigai berhubungan dengan 'pengganas' dan melakukan perjalanan. Mereka diminta hubungi jabatan tersebut. (Era Muslim/AK)

1 comment:

Anonymous said...

Kah kah kah...

Lawak betul.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails