Friday, August 21, 2009

Tuduh Calon PAS Makan Duit, Saman Saja Penfitnah Itu...


Catatan Santai Ibnu Hasyim
HARI ini saya ada di Permatang Pasir dalam pilihan raya kecil N11. Sdr Mahfuz Omar membuat kenyataan akhbar, menjawab tuduhan sebuah blog (Bigdog) yang menuduh calon PAS dalam pilihan kecil itu Ustaz Salleh Man mengelapkan duit PAS. Konon dari sumber Dr Mujahid dan Zulkifli Lazim. Setengahnya menyebut berjumlah RM600,000, ada yang kata RM60,00 dan makin turun nampaknya.

Saya lihat ada saudara Mahfuz, Mustafa Ali, Ustaz Salleh, Ustaz Dr Mujahid, Zulkifli Lazim, Saudara Jamil Abdul Rahman, Ustaz Khalid Man dan ramai lagi termasuk kawan-kawan lama saya dulu. Saya dapat telefon dari Wan Rahim Wan Abdullah dari Kelantan yang akan sampai lepas Asar hari ini dan janji nak jumpa. Antara blogger yang ada Al-Banjari, Cenangau, Jiwa Kelate dan beberapa lagi.

Agensi-agensi berita lain seperti BERNAMA dan banyak lagi. Tiba-tiba saya nampak juga A.Samad Said dan mungkin isterinya bertudung melintas jalan menuju ke markas PAS tempat kenyataan akhbar itu.

Sedang kami minum-minum di bawah pokok depan markas lepas kenyataan media itu, masing-masing memberi komen. "Saman saja tukang fitnah itu!!" Kata Wanjo editor Jiwa Kelate kepada Ustaz Mujahid dan Zulkifle Lazim.. "Ajar sikit mereka!". Nampaknya masing-masing bersetuju.

Tiba-tiba datang seorang kawan lama memberitahu saya, "Ksmi tetapkan anta ceramah di dua tempat malam ini.. atas nama Blog Ibnu Hasyim."


Catatan Santai Ibnu Hasyim Permatang Pasir 21-08-2009

2 comments:

Fatimah Zuhri said...

Salam Bro,

Looks like the PAS/PR campaign is becoming MORE EMBARASSING. The latest :

1. PAS Cadidate for Permatang Pasir involved in RM60,000 DUIT HARAM.

2. Anwar involved in a $92,200 USD DUIT HARAM.

3. Husam Musa sacked his assistant because he was afraid his assistant will 'bocorkan' his secret of receiving RM 66,400 DUIT HARAM!

So is receiving DUIT HARAM part of the PAS/PR culture now? Is it a deposit to paradise? Maybe Nik Aziz punya paradise la kot...LOL

Kalau u all tak percaya gi la tanya MSO sendiri..I thought he's a PAS member kan? hehehe

Qorie Afifi said...

Petang tadi di Tanah Liat kami sempat dengar coleteh Tok Janggut Milinium ( A Samad Said ) Disitu juga ada abg mat sabu , Calon kita Ustaz Salleh Man & Ketua Menteri Lim Guang Eng. Pedas juga ceramah petang tadi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails