Thursday, May 21, 2009

Raja Petra: Tak Dapat Tanduk, Mula Pulas Telinga...


Lihat Komen blog ini.. pihak kami cuma panjangkan..

http://pascawanganbukitsentosa2.blogspot.com Thursday, May 21, 2009

JANGAN ASYIK MENGATA ! ANAK KITA ADALAH HARTA BERNYAWA KITA !


Tiada akhbar yang memberi tajuk 'Raja Azman Ditahan' atau 'Raja Azman Dituduh Mencuri'. Yang ada ialah 'Anak Raja Petra Mengaku Mencuri', 'Anak Raja Petra Dituduh Mencuri' 'Anak Raja Petra...'. Semuanya kena sebut nama Raja Petra bagi melariskan akhbar!

Semuanya kena sebut nama Raja Petra! Tiba-tiba Raja Petra telah menjadi bahan pelaris akhbar. Sebuah akhbar bernama Kosmo (kepunyaan Utusan Meloya) siap mencatatkan profil dua anak beranak ini seperti berikut:

"Si-Bapa: Raja Petra Kamarudin, 59, seorang blogger terkenal, menghadapi beberapa tuduhan memfitnah dan menghasut di mahkamah.

Si-Anak: Raja Azman, 32, semalam didakwa di Mahkamah Majisterit Shah Alam atas empat tuduhan jenayah iaitu mencuri, pecah rumah dan memiliki harta curi."

Hebat Kosmo, pakai sebut 'si-' 'si-' saja, 'si-bapa' 'si-anak'! Kononnya hendak mempengaruhi fikiran masyarakat bahawa bapa jahat, anak pun jahat, bapa borek anak pun rintik. Sedang semua orang tahu Raja Petra tidak pernah dituduh di mahkamah atas tuduhan jenayah - mencuri, pecah rumah dan memiliki harta curi. Dia hanya dituduh menerbitkan artikel mengenai PM Satu Malaysia yang sangat tidak disenangi oleh hulubalang-hulubalang beliau.

(AK)

2 comments:

Anonymous said...

Anak kau umur 32, Kau halau 18 tahun dulu = umur dia 14 tahun?

Kau jerit2 terpekik terlolong sana sini kononnya nak jaga kerajaan Malaysia. Anak kau tuh jaga dulu.
Like father like son all problem

Shahabudeen Jalil said...

jangan la dok kata kat anak orang lain. Yang tuan di atas cakap tu adalah anak RPK. Kita kena muhasabah diri kita dan amik iktibar.

Jangan sampai anak kita yang jadi macam tu satu hari nanti.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails