Sunday, February 22, 2009

Pakatan Mahathir, Najib, Sultan Perak Melalui…


By MEGAT ALI MEGAT ALANG

IPOH: “SAYA saorang pengkaji freemason dan dalam kajian saya mereka2 ini adalah suspek ahli freemason diMalaysia. Mahathir Mohamad, Khir Toyol, Najib Tun Razak, Mukriz Mahathir, Ananda Krisnan, Sultan Perak Azlan Shah, Sultan Selangor, Yang Dipetua Negeri Sembilan yang baru meninggal dan adiknya."

Demikian komen seorang pembaca blog http://www.ibnuhasyim.com/2009/02/sultan-perak-murtad.html Saturday, February 21, 2009. Sunday, February 22, 2009.

"Perhatikan bagaimana mereka menolong sesama mereka untuk dinaikkan pangkat, contoh bagaimana Mahathir menolong Azlan Shah menjadi ketua Hakim Negara dan kemudiannya menolong Azlan Shah naik tahta di Perak secara membelakangi kaedah yang diterima pakai untuk melantik pewaris Sultan Perak. Azlan Shah menolong Mahathir semasa krisis dengan raja2 melayu.

Perhatikan bagaimana Mahathir menolong Ananda Krisnan dalam perniagaannya. Perhatikan bagaimana Mahathir menolong Najib naik dalam kerjaya politiknya. Perhatikan bagaimana Azlan Shah menolong untuk menaikkan imej Najib dalam krisis diPerak ini satelah imej Najib menjunam akibat kekalahan BN di KT.

Untuk semua, sama2 kita perhatikan orang2 yang saya senaraikan dan sebarkan betapa bahayanya mereka2 ini kepada Islam dan Malaysia.” Sambungnya lagi.

Begitu juga kenyataan Ketua Penerangan PAS, Dato' Mahfuz Omar (21 Feb (Hrkh)…

"Punca kepada kekalutan yang berlaku hari ini ialah tindakan Dato' Seri Najib Tun Razak yang menggunakan istana bagi merampas Perak, kemudiannnya beliau berselindung di sebalik istana dan menuduh Pakatan Rakyat penderhaka. Walhal beliaulah yang memulakan segala-galanya, mereka menggunakan kedudukan dan kuasa untuk mempengaruhi istana, ini satu helah yang digunakan Umno/BN terutamanya Najib untuk memuaskan hati dan cita-cita politiknya menjelang Mac ini.

Anda boleh rujuk mengenai freemason dan keterlibatan pemimpin-pemimpin Malaysia dalam Wikipedia dan lain-lain. Sila rujuk juga artikal berkaitan antaranya… 1.. Sejarah dan Bgrnd Freemason 2.. Lawan Yahudi di Indonesia 3.. Haram melibatkan diri dengan kegiatan Freemason. Ya, klik saja ini..

29 comments:

Anonymous said...

Mufti Perak tolong komen..ini fitnah ke kenyataan? Takan anta tak ada apa-apa maklumat sohih.Atau nak tunggu pencen baru nak bercakap?
Ulama kena berani maa...

Anonymous said...

boleh taip kt wikipedia. sultan Perak memang Patron for Lion Club & Rotary Club d Perak.

Fatwa boleh rujuk Citation kt artikel.

then,boleh rujuk fatwa kt islam online. Yusuf Al-Qaradhawi punya fatwa pun selalu dkeluarkn kt situ.

http://www.islamonline.net/servlet/Satellite?cid=1119503547288&pagename=IslamOnline-English-Ask_Scholar%2FFatwaE%2FFatwaEAskTheScholar

sedikit petikan yang saya ambik dari web ni :

"Freemasonry seeks to destroy Al-Aqsa Mosque in order to rebuild the Temple of Solomon in its place. How can a Muslim, then, join such a society? "

No Muslim can surrender his will unconditionally to anyone but Allah. If anyone has done so, he is guilty of the most blatant violation namely shirk (associating partners with Allah). Allah says: “Do they have partners beside Allah who shall prescribe for them rituals that Allah has not sanctioned.” (Ash-Shura: 21)"




Ayuh sama2 wujudkan usaha untuk meminta para mufti Malaysia keluarkan Fatwa berkenaan Lion Club dan Rotary Club supaya xda lagi kekeliruan bagi orang yang suka beralasan.


Sebar2kn kepada muslimin muslimat...

HeroHuruHara said...

Freemason merupakan 'mainstream movement' untuk agenda zionis. Pergerakan mereka cukup tangkas dan sukar dibedakan antara pertubuhan yang didalangi mereka dengan pertubuhan yang lain. "They are as slick as a fox".

Mengikut analisa media mendapati ada juga pertubuhan lain yang berperanan seakan-akan Freemason tetapi objektif mereka yang sebenar Wallahualam Bissawab.

Coba pembaca kaji juga perkembangan Konrad Adenauer Stiftung (KAS) yang menaungi Institut Kajian Dasar (IKD), KOMAS, Global Ethique Penang (GEP, Angkatan Zaman Mansang dan tak lupa tengok-tengok sama itu Sister In Islam (SIS)..Hari ini dalam surat khabar harian Melayu ada memaparkan temuramah dengan Zainah Anwar yang juga pernah saya kaji-2 dalam media tentang perkembangan mereka. Jangan lupa angkara Aminah Wadud suatu masa dulu yang juga merupakan antara main founder SIS di Malaysia.

Anonymous said...

akhbar the star 18 Januari
menyatakan ada 3 sultan di
malaysia ahli freemasoon.

sapa dia? HjHarusani mesti tau punya
. Entah2 hj Harusani pun ahli
freemason kot.
diam aja. tanda setuju la tu.

Unknown said...

Nak tau pasal Freemason ni?hmmm...dengar apa TG HJ Hadi ulas pasal semua ni... http://mazhab.sementoji.net/v1/?cat=26&paged=2

EQUILIBRIUM said...

sapa ada maklumat pasal freemason lodge kat ipoh? teman tahu freemason lodge ni terletak bersebelahan dgn istana raja muda dan perak royal golf club di tiger lane.

teman tak pasti sama ada bangunan ni masih aktif atau tidak? kalau tengok dari luar mcm takde apa je. kalau ada yg tahu boleh le citer di sini.

Juan Hardiez said...

1. Jangan fitnah orang lain tanpa usul periksa.

2. Jika dilihat daripada situasi sekarang, Anwar boleh dilihat sebagai seorang freemason.

3. Mengapa Anwar? Pertama sekali logo PKR sendiri adalah lambang kedua tertinggi freemason iaitu mata. Tak tahulah samada dia ditumbuk orang ataupun sendiri mencari sebab untuk menggunakan mata sebagai simbol.

4. Kedua, cara berpolitik beliau yang sama seperti ahli2 freemason yang lain seperti silvio berlusconi, kamal ataturk dimana mereka sentiasa memfitnah pihak lawan dengan perancangan yang melampau.

5. Ketiga, kerjasama beliau dengan syarikat2 besar akhbar kepunyaan Freemason seperti the times, cnn dll.

6. Ada banyak lagi, tapi kemudian sahajalah saya tulis. Banyak kerja nak dibuat.

Sekian..

Kudo Shinichi said...

Takhta, ejaan bahasa Melayu perlulah betul...apabila menulis article. Keep the job work =P Saya tak tahu tentang isu itu.

Anonymous said...

Terdapat pelbagai halaman mengatakan Mahathir adalah Freemason, dan begitu juga Najib yang didakwa sebagai ahli kehormat Freemason. Ini adalah kebiasaan sepertimana sultan-sultan juga menjadi ahli Freemason.

Dakwaan lain ialah Anwar juga adalah Freemason. Ini kerana terdapat pelbagai fakta dirinya sangat berkait rapat dengan amalan Freemason dan hubungan rapat beliau dengan orang-orang kuat persatuan tersebut, cth Paul Dundes Wolfowitz. Fakta lain yang dikaitkan ialah lambang "mata satu" dalam Parti Keadilan. Semua menampakkan perancangan bermula dari dalam penjara untuk menumbuk mata, yang mana kebetulan dengan "mata satu" dalam Freemason.

Oleh itu saya mempunyai satu persoalan yang bermain-main difikiran, iaitu andainya dakwaan betul, kenapakah dua orang yang berada di dalam satu persatuan yang mengamalkan "absolute loyalty" boleh berbeza agenda? Adakah ianya atas dasar strategi, sepertimana George Bush dan John Kerry? Adakah ianya strategi Freemason menjatuhkan PAS?

Terdapat satu strategi dipanggil "Lure the tiger down from the mountain"; i.e. "..the tiger which is indegenous to the mountain is difficult to hunt in her natural terrain. By luring her out of the mountain onto the open field where you each have an equal chance of winning, you remove the adavantage and put her stronghold at risk...".

Kekuatan PAS adalah perjuangan agama, dan kekuatan Anwar juga adalah dari latar belakang perjuangan agama. Ini adalah persamaan yang memungkinkan PAS bersatu dengan Anwar. Oleh itu mungkinkah ini perancangan Freemason untuk menarik PAS turun dari bukit pertahanannya, sepertimana perubahan polisi yang berubah 180 darjah pada hari ini?

Anda fikirkan sendiri kemunasabahannya arena politik hari ini, sebelum harimau terkubur menjadi permaidani...

Anonymous said...

Crime is not perfect!
http://freemasonrywatch.org
website freemason malaysia
htpp://www.dglea.org

Anonymous said...

hahahahahaha..korg tau ke x wikipedia tu xleh jadi bukti yg kukuh?? ni sume xblaja ler nih?? hahahaha..

wikipedia tu bleh di edit sesuke ati maaa..apa raaa..wikipedia nk d jadikan bukti..sgt ler pandainye..hahahaha

Anonymous said...

anwar tu freemanson kau tak nak ckp plak?? tgk logo la dol! da terang2 dah mate 1 je, nak kate ape? anwar buat logo tu secare kebetulan boleh same? hahahaha! anwar tu bukannye budak baru umur 12 tahun yang tak tahu ape2..

anwar lah org freemanson yang paling ketare skali.

Anonymous said...

pantang ada peluang.ada je nak jatuhkan orang

Anonymous said...

eksekius meee..halooo..stakat tulis kat sini n suruh orang perhatikan plak tu no hal laaa...bukti pon tak ada maaaa.mcm mana nak caya??haiyooo. ini macam punya orang pon ada ka..

evil said...

sedar x sedar sbnrnya sistem politik dan prlmbgaan negara kita adalah hasil dr sistem british yg mengamalkn falsafah freemason iaitu orde baru dunia,dr hasil bbrapa kajian mengatakn bhwa d antara mrka yg bkn ahli freemason juga secara tdk sengaja tnpa d sedari mengamal serta menyebarkan doktrin masonic ke dlm masyarakat..

anti-darwinisme said...

Salam.. mmg negara kita semakin diancam pahaman sekular freemason. Kita sebagai umat islam sepatutnya balik ke 'basic' dlm memilih pemimpin.

http://www.scribd.com/doc/18473278/Pemimpin-Dalam-Islam

Secara jujur PAS is my choice at the moment.

Wallahualam

asifadio said...

hahaha.. semua tahu freemason tapi hnya beberapa je yg paham..
jgn la nk buat ade pro ker kontra ke.. pasal kalau korang memahami freemason, korang takkan tulis blog ni tapi korang bertindak dengan kepala hotak yg Allah beri.. kalau nak kaji freemason jangan baca buku freemason jer memanjang tapi semua termasuk bible ke talmud ke the origin of species ke mein kampf ke baru korang paham.. n jgn la nk masukkan unsur politik hanye dengan beberapa benda yg tak pasti kesahihannya.. korang tau dari berita, internet, dari orang2 which is kesimpulannya dari manusia.. ape yg dtg dari manusia tak semua yg betul.. hanya Allah yg sempurna.. kalau korang ni betul2 percaya dan meletakkan hati dan perasaan sedalam2nya n memahami konsep ketuhanan dalam islam, korang takkan tulis blog ni.. jangan jadi bodo.. 'divide n conquer' tu moto diorg.. nik aziz ke najib ke anwar ke boleh jadi tiga2 freemason.. freemason ni, dia depan2 buat2 gado tapi blakang2 baik cm martin luther,civil war(amerika)-general albert pike, hitler n rothschild, winston churcill n fascism semuanya refleks(similar) dengan hubungan nik aziz-najib-anwar.. ni hnya spekulasi.. aku taknak ckp lebih nnti budak2 cm korang yg tak tau ape, yg dipermainkan dengan zionis ni akan cakap 'a ah betul gak dia ni tulis pasal hubungan pas, pkr n umno ni..' n dari situ kalau benda yg aku ckp ni salah abis dah merebak then dajjal pun seronok.. so before korang terima ape2 yg org kate, kaji dulu bukan dari segi sosiologi or sejarah or fakta ke saje tapi dari semua aspek yang berasaskan agama..
maaf aku cam kuang aja sikit tapi jangan malukan islam dengan jadi org sejahil yg mcm korang tunjukkan kat blog ni.. jgn ingt baca beberapa buku freemason then nak claim 'saya pengkaji freemason'
hahaha..

btw, tiada tuhan melainkan allah.. walaupun nik aziz ke mahathir ke anwar ke sesiapa pun, betul2 freemason aku tetap maafkan mereka sbb mereka hanya manusia yg melakukan kesilapan(atas kehendakNya)untuk menjadi petunjuk bagi kita yg masih lagi berpeluang untuk tidak mengulangi kesilapan mereka...

www.asifadio.webs.com

Anonymous said...

http://www.cuttingedge.org/news/n1020.html

anwar ibrahim = illuminati / freemason, sedarlah rakyat !!!

Anonymous said...

Anwar ahli Freemason tahap Worshipful Master lihat laporan ini: dr.library.brocku.ca/bitstream/handle/.../grandlodge2009onta.pdf?...

Lihat di bahagian bawah muka surat 26, jelas sekali Anwar Worshipful Master Lodge 148 Canadian Ontario.

Tengoklah puas-puas kemudian barulah nak menuduh orang lain. Pergilah cari dalam laporan Freemason seluruh dunia ada atau tidak nama Mahathir, Najib dan Sultan Azlan Shah dalam senarai mereka? Itulah puak-puak Pakatan Rakyat memang begini, cakap saja lebih, tapi apa pun tak guna.

Hakimi Abdul Jabar said...

Assalamualaikum wbt Ibnu Hasyim,

Saya juga giat membaca artikel-artikel dan kajian ilmiah menyeluruh di sini :

Isnin, 20 Oktober 2008
BAHAYA ! BAKAL PM MALAYSIA ANGGOTA FREEMASON.
Tidak ada ungkapan yang dapat saya ucapkan apabila melayari laman web pas Pahang pagi tadi melainkan ucapan Na’uzubillah minzalik. Semuanya gara-gara membaca artikel mengenai biografi bakal Perdana Menteri Malaysia yang ke-6. Dalam ruangan penglibatan di bidang Sosial, didapati beliau adalah seorang Ahli Kehormat Freemason Malaysia. Keahliannya bermula sejak tahun 1980 sehingga kini.

http://arruhuljadid86.blogspot.my/2008/10/bahaya-bakal-pm-malaysia-anggota.html

http://al-faedah.blogspot.my/2014/11/siapa-sis-sisters-in-islam.html

https://skuad.wordpress.com/2008/04/29/latar-belakang-golongan-berfahaman-liberal-dalam-islam/

Hakimi Abdul Jabar said...

Ini biodata Ustaz Mohd Fadhlullah dalam blog :
http://arruhuljadid86.blogspot.my/2008/10/bahaya-bakal-pm-malaysia-anggota.html

Muhammad Fadhlullah
Jengka, Pahang, Malaysia
Lahir 23 Jun 1986. Sek.Keb.Felda Sena Jengka 16 (1993-1999). Ma'ahad As-Sultan Ahmad Shah Ad-Dini, Bandar Jengka (1999-2003). Kulliah Al-Lughah Wad Din Sultan Abu Bakar,Pekan (2004). Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail Petra (KIAS), Nilam Puri, Kota Bharu (2005-2008). Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Ar-Raniry, Aceh Darussalam, Indonesia (2008-2010). Pemegang Ijazah Sarjana Muda Jurusan Tafsir & Hadith ini kini berkhidmat sebagai seorang pendidik di sebuah sekolah menengah agama (arab) di tengah ibu kota, Kuala Lumpur dan turut menyampaikan pengajian agama dibeberapa buah masjid sekitar. Boleh dihubungi ditalian 019-2069750 atau saifulislam_gema@yahoo.com


Jazakallah khair.

Hakimi Abdul Jabar said...

Alhamdulillah, saya hanyalah seorang penulis buku sepenuh masa:

https://www.createspace.com/5948228

https://www.createspace.com/pub/simplesitesearch.search.do?sitesearch_query=hakimi+bin+abdul+jabar&sitesearch_type=STORE

https://www.smashwords.com/books/view/589308

https://www.smashwords.com/profile/view/Hakimi1973

Hakimi Abdul Jabar said...

http://www.beritasemasa.com.my/hubungan-malaysia-israel-dagang

Hakimi Abdul Jabar said...

Kejahatan-kejahatan Freemason merupakan satu cara bagi rancangan-rancangan Zionis dan usaha merealisasikan tujuannya yang dirahsiakan untuk menguasai seluruh dunia dan mendirikan pemerintahan Zionisme Antarabangsa.

Naskah Protokol tersebut mendedahkan bahawa club-club Freemason yang ada di seluruh dunia memainkan peranan rahsia dalam mewujudkan tujuan-tujuan rahsia Zionis untuk dapat menguasai dunia dan mendirikan pemerintahan Zionisme Antarabangsa.


http://detikislam.blogspot.my/2015/05/ketika-protokol-zionis-hilang.html#

Hakimi Abdul Jabar said...

http://tafsirmahmudyunus.blogspot.my/search/label/058%20-%20Al%20Mujaadilah

14. Tidakkah kamu lihat orang-orang (munafik) mengangkat wali dari kaum yang dimurkai Allah (Yahudi)? Mereka (orang-orang munafik) bukan daripadamu dan bukan pula dari mereka (Yahudi) dan mereka bersumpah bohong, sedang mereka mengetahui.

15. Allah telah menyediakan untuk mereka seksa yang keras. Sesungguhnya amat jahat apa yang telah mereka kerjakan.

16. Mereka jadikan sumpah itu untuk memelihara (menutup) diri mereka, lalu mereka menghalangi jalan (agama) Allah, maka untuk mereka seksa yang menghinakan.

http://tafsirmahmudyunus.blogspot.my

http://arruhuljadid86.blogspot.my/2011/01/apa-kata-musuh-terhadap-islam-umatnya.html

https://seindahkerlipan.wordpress.com/2010/12/30/freemasonry-musuh-dalam-menghancurkan-islam/

Ibnu Hasyim said...

T.kasih komen tuan Hakimi Abdul Jabar ...

Saya akan teliti komen tuan, insya Allah.

Selamat kita berkenalan..

Hakimi Abdul Jabar said...

Assalamualaikum wbt Tuan Ibnu Hasyim,

Tuan sudah berumur dan oleh demikian kajiselidik menyeluruh tuan sewajarnya mendalam dan terperinci. Ini adalah kajiselidik terperinci Ustaz Naim Hashim :

http://ustaznaim.blogspot.my/search?q=freemason

Ini pula salah satu ebook saya yang diterbitkan :

https://www.smashwords.com/books/view/602929

Oleh demikian, saya syorkan kita berganding-bahu menulis sebuah buku cetak dalam Bahasa Inggeris untuk diterbitkan untuk pasaran seperti contoh-contoh saya ini :

https://www.createspace.com/pub/simplesitesearch.search.do?sitesearch_query=hakimi+bin+abdul+jabar&sitesearch_type=STORE

Jazakallahu khair wa barakallah, tuan.

Daripada,
Hakimi bin Abdul Jabar

Anonymous said...

Jawapan untk no. 2 kau... adlh kenyataan no. 1 kau, Jangan Fitnah Org Lain Tanpa Usul Periksa (Anwar)

Anonymous said...

Logo kat bendera PKR adalah lambang bulan sabit kembar bro...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails