Friday, February 27, 2009

Israel Batu Api Darfur, Di Malaysia Bagaimana?

Muannar Gaddafi

Ibnu Hasyim Catatan Santai

KEKUATAN asing, termasuk Israel berada dibalik konflik di Darfur, Sudan Selatan. Demikian kenyataan pemimpin Libya, Muammar Gaddafi, yang baru dipilih menjadi Presiden Kesatuan Afrika, Selasa lepas. Memang tepat pembongkaran tersebut. Sebenarnya, konflik di Darfur dan Sudan Selatan, yang dikuasai kelompok pemberontak Kristian pimpinan John Garang, bertujuan memecah belahkan Sudan.

Ini, disebabkan pemerintahan Sudan di bawah Jendral Omar Hasan el-Bashir lebih condong kepada Islam. Bahkan, di masa pemerintahan George Bush, ibukota Sudan, Khartoum, pernah di bom oleh AS, konon dituduh memproduksi senjata kimia dan tempat persembunyian teroris. Bahkan, ICC telah melegalkan kempen ingin menangkap Presiden Omar Hasan el-Bashir, yang dituduh melakukan kejahatan perang di Darfur.

“Ini bukan rahasia. Kami mempunyai bukti yang cukup dan sangat jelas, tentang adanya keterlibatan pehak asing di Darfur, yang sekarang menjadi api!”, kata Gaddafi dalam pertemuan antara pemimpin Kesatuan Afrika tersebut. “… antaranya pemberontak itu mempunyai pejabat di Tel Aviv”, tambahnya. Memang itu kerja Israel, selalu menciptkan konflik di negeri-negeri Muslim, yang tujuannya agar negeri itu menjadi terpaksa bergantung kepada Israel.

Teringat saya kepada kata-kata seorang pemimpin PAS Allahyarahm Amaluddin Darus semasa memberi kuliah politik di Balik Pulau Pulau Pinang satu masa dulu, mengenai Israel di Alam Melayu, antara kata-katanya…

“Pemisahan Singapura dari Malaysia dulu adalah satu langkah gopoh... Singapura akan berpisah sebagai negara berdaulat di tengah alam Melayu adalah sama seperti Istael di tengah-tengah alam Arab. Sebuah pulau kecil yang tidak cukup tanah untuk didiami dan tidak ada bahan mentah, pasti akan bergerak liar menguasai negara-negara sekelilingnya, demi kehidupan ekonominya. Perkembangan penduduknya akan menyebabkan ia terpaksa mencampuri politik negara-negara lain untuk kehidupan politiknya.”

(Sila lihat juga dalam blog Ibnu Hasyim Saturday, February 21, 2009 Sejarah PAS 25: Masalah Singapura.).

Jadi tidak hairan bila keluar berita dalam akhbar ‘The Star’ pada 5 Ogos 2008, antaranya mendedahkan mengenai sistem komunikasi dalam Polis Di Raja Malaysia (PDRM). Di mana keseluruhan tender pembinaan sistem komunikasi yang akan ditukar dari analog kepada digital telah pun diserahkan secara rasmi kepada Asiasoft (M) Sdn Bhd. (no. Syarikat : 150529-H). Syarikat ini adalah milik penuh kepada syarikat tunggalnya iaitu Asiasoft Pte Ltd yang berpengkalan di Singapura. Nilai penuh tender yang diberikan kerajaan Malaysia ialah RM1 billion tetapi dikecilkan menjadi RM42 juta.

Tetapi, apa yang mencurigakan ramai penyelidik ialah ‘individu' yang bertanggungjawab membina sistem itu. Individu tersebut dikenalpasti sebagai bekas tentera Israel yang berkhidmat sebagai programmer semasa di Israel. Programmer yang bernama Izhak David Naskar yang memegang pasport Israel bernombor 10902695 itu masih lagi warganegara Israel. Jadi, bolehkah kita menganggap ini suatu kebetulan? Paling membimbangkan ialah Izhak bukanlah tentera atau programmer biasa, beliau adalah 'pakar' sistem komputer yang telah memenangi anugerah daripada Kementerian Pertahanan Israel.

Malah beliau juga bertanggung jawab membina sistem risikan berteknologi tinggi untuk pasukan pertahanan Israel sekitar 1970 hingga 1987. Seorang lagi rakan Izhak yang bertanggungjawab membina sistem komunikasi PDRM ialah Ido Sccheschter yang memegang pasport Israel bernombor 56626252. Ido pula lebih mencurigakan kerana selaku ahli pasukan yang bertanggungjawab membina sistem komunikasi untuk PDRM bersama-sama Izhak, hingga saat ini beliau masih lagi seorang tentera Israel yang sah bukannya tentera pencen.

Pernah juga didedahkan sebelum ini bahawa Henry Kisingger telah pun berbincang sesuatu dengan mantan Perdana Menteri kita. Tetapi kita harus ingat perletakan jawatan Dr. Mahathir bukanlah titik noktah penguasaan Yahudi ke atas Malaysia. Dikatakan juga kerja-kerja penguasaan Israel ini disambung oleh Khairy Jamaludin apabila bertungkus lumus menjual saham Pantai Holding kepada Parkways Holding iaitu syarikat milik pelobi zionis terkenal iaitu Richard Blum.

Begitu juga penjualan saham Pantai Holding oleh Khairy Jamaludin kepada Parkways Holding, sebanyak 31 peratus. Penjualan saham Telekom sebanyak 5 % kepada syarikat Singapura iaitu Temasik Holding. Syarikat MITV milik Israel di Singapura berjaya memenangi lesen penyediaan 3G di Malaysia. Kemenangan mengalahkan syarikat lain yang lebih layak iaitu DiGi. Penjualan air Malaysia kepada Singapura yang tidak masuk akal sebanyak 3 sen untuk 1000 gelen.

Untuk menampung keperluan air rakyat Johor, kerajaan perlu membeli semula air kepada Singapura dengan nilai 50 sen untuk 1000 gelen. Ini seperti memberi air percuma kepada Singapura! Dikhabarkan juga, sistem keselamatan komputer Kementerian Pertahanan (MINDEF) sentiasa diserang hacker dari luar negara setiap 15 minit.

Apakah batu api Israel sudah masuk ke dapur Malaysia secara senyap-senyap, bukan terang-terangan seperti di Darfur Sudan?

Sekian catatan santai, tidak hanya bantai...

ibnuhasyim.com
e-mail: ibnuhasyim@ gmail.com
April 27, 2009. KL.

1 comment:

Anonymous said...

Kita semua tahu Microsoft?
Kompeni tu kaya bukan sebab jual software Windows/Office. Semasa updating online, kompeni tu install spyware kat komputer kita & korek keluar data-data. Kalau data PC kita tak pe. Kalau data Mindef? Kalau data 'defense system programming' tentera ATM? Dah korek depa jual kat Pentagon. Bayangkan harga dia!

Data dari h/p Najib pun Microsoft boleh korek. H/p Dopod saya pun ada Windows Mobile dan auto updating.

Jangan bagitau saya Mindef kita ada Operating System sendiri (tak pakai Windows) sedangkan sistem komunikasi PDRM pun tak boleh develop sendiri.

Jangan terkejut jika 'Surface to Air Missile' (SAM) yang kita tembak makan tuan sendiri macam boomerang!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails