Sunday, January 18, 2009

Kemenangan PAS Di KT Adalah Kemenangan Bagi Rakyat Palestin..


Gambar atas sekali-Jumaat, 16/01/2009 - Menteri Dalam negeri Palestin, pimpinan Ismael Haneya, Syaikh Said Shiam syahid bersama anak dan enam saudaranya digempur F16 Israel petang semalam (15/1). Ketika itu, beliau sedang berada di rumah saudaranya di Yarmuk Gaza City. Paling kurang tiga sanak saudara dan 30 yang lain meninggal dalam peristiwa tersebut. Syahid itu suatu kemenangan, bagi orang yang berfikir!!

Gambar bawah sekali, kemenangan PAS dalam PRK Kuala Terengganu.



by ASYOK KUMAR

KUALA TERENGGANU, 17 Jan PAS telah berjaya memenangi kerusi Parlimen Kuala Terengganu melalui calonnya, Abdul Wahid Endut, 51 dalam pilihan raya kecil yang diadakan hari ini. Kemenangan Abdul Wahid dalam persaingan sengit itu menyaksikan Adun Wakaf Mempelam itu mengalahkan BN yang diwakili oleh calon UMNO, Dato' Wan Ahmad Farid Wan Salleh dan calon bebas Azharuddin Mamat, seorang ahli perniagaan.

PAS mendapat 32,883 undi manakala BN 30,252, sementara undi calon Bebas adalah 193 undi, di mana PAS mendapat kelebihan majoriti 2,631 undi. Perkara itu diumumkan oleh Pengurus Suruhajaya Pilihan Raya (SPR) Negeri di Stadium Negeri, Kuala Terengganu sebentar tadi. Ini bermakna jumlah ahli Parlimen Pakatan Rakyat bertambah menjadi 83 kerusi, sementara jumlah ahli Parlimen BN merosot kepada 137 orang apabila dua ahli Parlimen SAPP turut meninggalkan BN baru-baru ini, dan Allahyarham Razali Ismail juga Timbalan Menteri Pelajaran Malaysia yang meninggal dunia pada 27 Oktober lalu.

Merujuk tulisan Ibnu Hasyim dalam bloknya http://www.ibnuhasyim.com/ Friday, Jan16,2009Perutusan Ibnu Hasyim Untuk Pengundi Kuala Terengganu…’ yang memberi komen…“Jika anda mengharapkan keadilan Islam tertegak di bumi Palestin, UNDILAH PAS di PRK P 036 Kuala Terengganu ini! Jangan harapkan perempuan mandul lahirkan anak atau harapkan lelaki yang telah dikasi, untuk syahwati perempuan! Begitu juga, dalam mengharap keadilan Islam di laksanakan di negara yang diperintah oleh BN assobiah ini.” ….

Maka kini calon Pakatan Rakyat dari PAS sudah memenangi pilihan raya tersebut dan menurut hujjah-hujjahnya dalam perutusan itu, kemenangan PAS Di Kuala Terengganu adalah suatu symbol kemenangan bagi masa depan rakyat Palestin, juga perjuangan Islam di Malaysia. (AK)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails