Sunday, December 10, 2023

DAP lagi, cengkam DBKL? Amaran!

 


Isu pelesenan arak: Apakah DAP mencengkam DBKL?

KAMI membaca serangan pada 2 Disember 2023 yang dilakukan oleh ahli Lembaga Pelesenan Eksais Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur kepada Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) susulan kenyataan media DPPWP yang lalu berkenaan ‘Kerajaan Madani:  Pembebasan Penjualan Arak.’

Serangan yang dilakukan oleh ahli Lembaga Pelesenan Eksais tersebut yang secara semberono menyatakan Pemuda PAS sebagai jahil hanya kerana memfokuskan pada isu arak tetapi melupakan perkara seperti membasmi kemiskinan dan sebagainya.

Serangan yang dilakukan oleh ahli Lembaga Pelesenan Eksais itu juga menggambarkan pihak DBKL telah dicengkam oleh parti DAP khususnya di dalam hal kelulusan lesen penjualan arak secara tanpa kawalan di kedai serbaneka dan ubat Cina.

Menariknya, serangan balas itu hanya dibuat oleh seorang ahli lembaga sahaja yang turut datang dari anggota parti DAP iaitu Kasthuri Patto. Beliau juga adalah mantan Ahli Parlimen Batu Kawan Pulau Pinang.

Perkara yang paling janggal adalah ketika pemimpin DAP ini membuat serangan balas kepada DPPWP, pihak DBKL pada 5 Disember 2023 telah mengeluarkan kenyataan media iaitu larangan penjualan arak ini tidak pernah dibatalkan.

Justeru, persoalan yang layak kita lontarkan adalah adakah DAP sedang mencengkam DBKL dengan melakukan ‘override’ terhadap larangan tersebut? Ataupun sebenarnya DBKL sekadar ingin mendiamkan masyarakat terhadap isu ini dan terus tetap memberi kelulusan seperti yang dilaporkan akhbar?

Akhirnya, kami ingin mengingatkan pihak DAP dan mereka yang bersama-sama dalam usaha mengangkat larangan ini supaya menghentikan kerja buat anda tersebut. DPPWP boleh melakukan lebih dari sekadar kenyataan media dan kami tidak teragak-agak menggerakkan umat Islam di dalam isu ini.

ABDUL RAZAK RAMLI
Ketua Penerangan 
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan – HARAKAHDAILY 7/12/2023

Komen Weblog Ibnu Hasyim: DAP lagi, cengkam DBKL? Amaran!

Lihat komen ini..

(i) "..harmonikan dua undang-undang yang ada dalam negara kita." -Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz 

Kaji undang-undang sivil yang bertentangan syariah.

Di KL, Senator Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz menyifatkan usaha kerajaan menubuhkan jawatankuasa khas ke arah memperkasa dan memperluaskan bidang kuasa mahkamah syariah akan mengambil jalan yang panjang kerana sifat hukum Islam adalah sempurna dan menyeluruh.

Ini berikutan dalam perbahasan di Dewan Negara, semalam, beliau menegaskan terdapat konflik antara mahkamah sivil dan mahkamah syariah di peringkat negeri.

(Selanjutnya sila rujuk 'Kaji undang-undang sivil yang bertentangan syariah'– HARAKAHDAILY 7/12/2023)

(ii) Ini, 2 komen pembaca diangkat dari blog ini..

18 hours ago
Victor Yong yg sokong hubungan diplomatic dng Isreal ditahan polis

Percaya lah minggu depan dia akan bebas lepas ... Kau orang Jangan buat buat takajut pulak...!!

DAP akan bantah dan Bantu Victor Yong abis abisan...

Anak papa hamba abdi Barua DAP boleh buat haper...elekkk!!

Korang tunggu jer ...
2 days ago
Dr Abd al-Fattah telah beberapa kali mengutuskan surat terbuka kepada Perdana Menteri Malaysia, Dato’ Seri Anwar Ibrahim dan menzahirkan kekecewaannya kepada pemimpin tersebut.

“Dalam surat terakhir saya kepada anda, saya telah menyatakan bahawa ‘pendirian rasmi Kerajaan Malaysia adalah sangat lemah dan tidak berguna’.

“Walau bagaimanapun, saya berasa marah apabila mengetahui bahawa anda telah mengambil tindakan, tetapi ke arah yang salah dengan menyokong dan bekerja dalam agenda Zionis. Berhenti Jadi barua...sudah sudah lah Jadi barua..

link bawah nin haah barua sklian..!!

https://vt.tiktok.com/ZSNuujVY1/
https://vt.tiktok.com/ZSNuua6cp/

“Bolehkah apa yang berlaku di Gaza selama 44 hari membebaskan minda umat Islam daripada penjajahan Barat dan perhambaan anak anak anal papa yang zero intelektualnya?

Bila Anak papa berkuasa akhirnya Malaysia bukan saja Jadi barua DAP@LeeKwanYew little Isreal

Akhirnya, di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.

Sekian.

Kesimpulan:

Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.

Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 

Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.

Sekian. Wassalam. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails