Wednesday, August 02, 2023

Konsert 'buka seluar'. Tapi M'sia K'tan terbaik.

 

Pihak penganjur turut terkena impak kesan tindakan penyayi itu apabila didenda sebanyak RM16,350 dan tidak dibenarkan menganjurkan konsert. - Gambar hiasan/Gempak

Penyanyi tak ada adab, buka seluar waktu buat persembahan, penganjur didenda.

SEBUAH festival muzik rock yang berlangsung di China menjadi kecoh selepas seorang penyanyi membuka seluar sewaktu membuat persembahan di Shijiazhuang.
Menerusi video yang beredar dalam kalangan pengguna media sosial di China, vokalis kumpulan Violent Champagne telah membuka seluar sewaktu membuat persembahan di Festival Rock Home Town pada hujung minggu lalu.

Penyanyi yang dikenali sebagai Ding bagaimanapun telah ditahan dan didenda pihak berkuasa kerana berkelakuan tidak senonoh dan biadab di tempat awam, lapor CNN.

Disifatkan sebagai tidak bermoral, pihak penganjur turut terkena impak apabila didenda sebanyak RM16,350 dan tidak dibenarkan menganjurkan konsert.Festival tersebut dipercayai akan dianjurkan selama tiga bulan.
Baru-baru ini turut kecoh apabila kumpulan The 1975 telah menimbulkan kontroversi di Malaysia apabila bersikap biadab dengan berciuman sesama jenis di atas pentas selain mengkritik kerajaan Malaysia kerana undang-undang berkaitan LGBT. -- Gempak 
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Konsert 'buka seluar'. Tapi M'sia K'tan terbaik.
Lihat ini pula..
(i) Jokowi 'layan' konsert Dewa 19 di Indonesia.
Jokowi turut mengikut rentak lagu popular kumpulan itu di tempat duduk manakala isterinya, Iriana juga dilihat menari dan melambai tangan. - Gambar/ Media sosial
Presiden Indonesia, Joko Widodo atau Jokowi yang sekian lama dikenali sebagai peminat kumpulan rock menyertai pengunjung menyaksikan persembahan secara langsung konsert Dewa 19 di pusat Konvensyen di Medan, Sumatera Utara, lapor Asia News Network (ANN).
Dalam rakaman video pendek yang diambil pemain keybord, Ahmad Dhani dari atas pentas, Jokowi dilihat sedang mengikut rentak lagu popular kumpulan itu di tempat duduk manakala isterinya, Iriana menari dan melambai tangan.
(ii) Tetapi Konsert gila Lefthanded di Stadium Sultan Muhammad IV K'tan M'sia dibatalkan. Al-hamdulillah, K'tan M'sia adalah terbaik. 

Persembahan konsert itu dirancang turut disertai 100 orang pendikir barat, walaupun kerajaan Kelantan telah lama melarang penganjuran konsert rock selepas berlaku perubahan kepada pemerintahan Islam di Kelantan. 
Ianya berlaku pada tahun 1990, apabila diambil alih oleh pentadbitan Parti Islam se Malaysia (PAS) secara demokrasi. Maka gagallah pengkhianat-pengkhianat Islam yang mahu merosaakkan Islam dari dalam.
Kesimpulan: 

Jom tinggalkan PMX Malaysia.
Kepada rakyat Malaysia, sebenarnya kebangkitan Islam di negara ini berada di hujung jari anda. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam, yang ada di negara kita. 

Oleh itu, buat masa ini, tak payah susah-susah, gunakan jari-jari anda untuk menukar kerajaan sekarang kepada kerajaan Islam, melalui peti undi.. Insya Allah!

9 comments:

Anonymous said...

Datuk Seri Anwar Ibrahim memperoleh perintah injunksi sementara daripada Mahkamah Tinggi Alor Setar untuk menghalang Menteri Besar Kedah Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor daripada mengeluarkan, mengulangi dan menerbitkan kenyataan yang memfitnah Perdana Menteri itu di media sosial, laman web dan mana-mana platform lain.

(C&P)

Cepat koyak rupanya BMX negaraku.

Walaupun dihalang, rakyat tahu berita yang betul. Lawat jer sesawang. Banyak berita ada.

Tahniah MBK.

Anonymous said...

Apa masalah Brother Anwar sampai mintak injuksi mahkamah ... Kau dah kenapa..

Kalu akhlak okey Rasa tak perlu Nak mintak injuksi... Mungkin citee CIFUT BABI dolu dolu kott...

CIFUT BABI Kan singkatan dlm mahkamah Saiful Kata dlm mahkamah kat Kapal Sink
" Can I Fck You Today" Brother Anwar Bin Ibahim

Anonymous said...

Mudah2an umno kalah teruk dengan kalah semua calon mereka dalam prn enam negeri ini.

Anonymous said...

Jom pakat pakat sokong pas. Supaya hak rakyat dikembalikan. Supaya harta minyak di kelantan dikembalikan.

Dulu minyak kelantan dilanun oleh ameno. Sekarang ni BMX continue melanun minyak kelantan.

Jom pakat pakat tolak BMX & kerajaan perpaduan madani. Mereka berkongsi hasil rompakan. Rakyat kena hentikan kejahatan ini. Pilih parti yg pandai memerintah. Pilih parti yg bersih dan tidak rasuah.

Jom undi pas.

Anonymous said...

tadi ada terdengar sembang geng2 umno kat warong, kata mereka bahwa lepas prn nih jika terbukti pengundi masih bodoh dengan memilih umno dan ph maka lepas tu boleh lah pmx guna kuasa gugurkan kes zahid dan akan buat undang2 iaitu sesiapa yg ungkit kes zahid boleh didakwa kerana menghasut.

...
parah tu.

Anonymous said...

Seorang pemimpin Umno mendakwa guru agama dari PAS ada memberitahu pengundi supaya mengelak daripada makan kenduri dianjurkan Umno atau “masuk neraka”.

Timbalan Pengerusi Barisan Nasional Pulau Pinang, Shaik Hussein Mydin, berkata beliau mendengar sendiri dakwaan itu ketika hadir kenduri dibuat penduduk.

(C&P)

Bak mai video. Tanpa bukti itu fitnah dari ameno. Macam BMX yg kaki fitnah. Zalim.

Anonymous said...

Puad Zarkashi has hit back at the PAS deputy president for claiming that Umno would betray its allies should it become more powerful.

(C&P)

Usah ler percaya kalau keluar dari mulut geng hoi hoi ya hoi. Mandat ahli pun ditikam belakang, inikan bukan sekutu. No anwar no dap. Kesian kat pau. Datang untuk buat keputusan, yg pimpinan jalin no anwar no dap. 60 tahun dapat kumpul ketua 47 kes.

Anonymous said...

Bagi kat ameno, habis depa kaut khazanah. Rasuah sana sini. 60 tahun rakyat kena tipu. Takkan nak tambah tahun lagi.

Bila dah rakyat buang, mereka komplot pulak dengan BMX. Perasan baik. Tapi rompak hasil minyak kelantan. Lantik 47 kes jadi timbalan. Ingat pun kerajaan tiada akhlaq dan budi. Temberang bijak. Kerja tak pandai. Buat kerja tanpa cukup knowledge.

Hari ni jadi kerajaan esuk harga minyak turun.
Kita lawan rasuah habis habisan. Tapi geng ameno group rasuah masih berkeliaran cari lubang dan ruang.

Anonymous said...

Bahaya tuan. Wak gugur kes. Proses menormalkan rasuah. Hancur negaraku oleh BMX.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails