Monday, July 31, 2023

Pendatang boleh berhubungan seks di pantai.. Tapi rakyat sendiri 'kebuluran'.

 

Ilustrasi Pantai Batu Bolong di Desa Canggu, Bali (Agus Eka)


Pendatang boleh berhubungan seks di pantai Bali.

Badung: Viral di media sosial, potongan video adegan tak senonoh yang dilakukan pasangan pelancong di pantai. Lokasinya diduga di Canggu, Bali.

Adegan pasangan warga negara asing (WNA) di pinggir pantai itu beredar di media sosial secara berantai. Video adegan hubungan badan itu terakam secara amatir melalui handphone yang diambil oleh warga di sekitar lokasi.

Sedang viral di media sosial, potongan video adegan tak senonoh yang dilakukan pasangan pelancong di pantai. Lokasinya diduga di Canggu, Bali.

Ketua Perhubungan Awam Polis Badung, Iptu I Ketut Sudana, mengakui polis sedang menyiasat kesahihan video tersebut. Beliau telah berhubung dengan Ketua Polis Kuta Utara, Kompol I Made Pramasetia, untuk menyiasat kesahihan video tersebut.

"Malah video ini sudah diperiksa di Polis Daerah Bali. Jadi kami masih mengesahkan sama ada di Canggu. Masih sedikit bukti dan tanda. Kami akan update perkembangannya nanti," kata Sudana, Khamis (27/7) petang.

Dalam video itu, lelaki itu boleh dilihat hanya memakai baju lengan panjang biru laut, dan wanita memakai gaun merah jambu. Mereka bersetubuh di atas pasir pantai tanpa mengira pengunjung lain.

Beberapa orang pelancong kelihatan berjalan di sepanjang pantai dan sekali pandang melihat dua pelancong asing itu sibuk bermesra. Menurut Setiausaha Kampung Canggu Wayan Martha Wijaya Kusuma, lokasi video itu tidak dapat disahkan.

“Kami baru mengetahui maklumat ini dan kami akan membuat susulan segera,” kata Wayan Martha ringkas.

Kes ini menambah senarai panjang perbuatan tidak bermoral yang dilakukan oleh orang kulit putih di Bali. Sebelum ini, pasangan warga asing turut ditangkap mengucup bibir dengan ghairah di Kuil Lempuyang sehingga orang asli terpaksa melakukan upacara pembersihan di destinasi keramat ini.

Begitu kira-kira beritanya.


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Pendatang boleh berhubungan seks di pantai.. Tapi rakyat sendiri 'kebuluran'.

Lihat komen-komen ini..

(i) TPM beri rasuah, PMX tak buat apa, biarkan rakyat kebulur..


Ramai yang menanti apakah tindakan SPRM terhadap ucapan YAB TPM di Terengganu. Ia merupakan ucapan yang sangat jelas memberi sogokan dan bercanggah dengan undang-undang negara.

Tindakan memberi pelbagai geran dan sumbangan kewangan dengan syarat mengundi BN-PH jelas merupakan satu bentuk rasuah menjelang pilihan raya negeri.

Walaupun pelbagai pihak meluahkan kemarahan dan kekecewaan dalam pelbagai diplatform media sosial di atas ucapan tersebut, nampaknya SPRM masih belum mengeluarkan sebarang kenyataan.

Ia jauh berbeza dengan tindakan segera SPRM yang mengeluarkan kenyataan terhadap tindakan pihak pembangkang. Rujuk: TUAN IBRAHIM TUAN MAN T/Presiden PAS

 

(ii) Jangan biarkan rakyat kebuluran di bawah PMX..

Borang keahlian PAS semakin mendapat sambutan macam ‘pisang goreng panas’ selepas BN dan PH bergabung dalam k'jaan madani. T/Presiden PAS, Tuan Ibrahim berkata, ahli Umno di peringkat akar umbi tidak mahu menanggung beban yang terpaksa dipikul akibat pembohongan pemimpin utama mereka.

Kesimpulan: 

Jom tinggalkan PMX Malaysia.
Kepada rakyat Malaysia, sebenarnya kebangkitan Islam di negara ini berada di hujung jari anda. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam, yang ada di negara kita. 

Oleh itu, buat masa ini, tak payah susah-susah, gunakan jari-jari anda untuk menukar kerajaan sekarang kepada kerajaan Islam, melalui peti undi.. Insya Allah!

9 comments:

Anonymous said...

Depa ni hanya pandai berjanji jer. Terutama masa prn ni. Cair pengundi dibuatnya.

Tapi bila dapat kuasa, depa ikut selera sendiri. Dapat jer kuasa, lupa janji. Ikut nafsu. Bohong sana sini. 60 tahun pengalaman rakyat bukanlah satu masa yg pendek. Yang ada anak udah bercucu. Udah 3 generasi kena bohong.

Ni datang pulak geng liberal. Sama parah. Atau lebih. Timbalan rasuah untuk undi. Ketua suka lgbt. Ketua suka komunis dapig. Ayam tebuk pun okey. Bangsa dipinggir. Pimpinan bangsa melayu difitnah. Fitnah ree. Fitnah ruu.

Dulu pemimpin disukai ramai difitnah dengan 90 juta. Sekarang diulang lagi bila muncul seorang yang disukai ramai. Fitnah ree. Sedangkan kes timbalan belum selesai.

Ketua tidak tunjuk prestasi yang bagus. Bila ada pimpinan lain yang bawa prestasi yang bagus, mereka cemburu. Mula tabur fitnah. Yang rugi rakyat. Yang rugi negara.

Inilah makhluq perosak yang sebenar. Pemimpin yang cemburu. Pemimpin yang suka berbohong. Pemimpin yang suka fitnah. Pemimpin yang amal rasuah. Pemimpin yang suka lgbt. Pemimpin yang suka menjajah dari komunis dapig. Pemimpin yang tidak sayang bangsa sendiri.

Pemimpin seperti ini perlu diganti segera. Tidak boleh dibiarkan lagi. Wak sepatutnya sudah jadi arwah politik. Macam atuk dan boboi. Macam tambi kecik melaka. Ketua wak pun sudah arwah politik kerana suka lgbt. Suka lewat.

Ganti segera dengan parti yang terkenal bribe free. Sudah 30 tahun tiada skandal di kelantan. Negeri yang ada minyak, tapi dirompak royalti. Sebuah kerajaan negeri yang adil dan saksama. Pimpinan yang berkualiti akhlaq dan kelulusan.

Anonymous said...

YAS = yang amat sakau.
YAT = yang amat tipu.
YAP = yang amat pandir.
.

Faizal R said...

Saya ingatkan kat Malaysia tadi pasal pelancong buat seks kat pantai tu, rupa2nya di Bali. Harap tak terjadilah di Malaysia ni.

Anonymous said...

Kat malaysia lagi hebat. Cium lelaki atas pentas. Tunjuk terang terang. Ribu ribu tengok. Tapi BMX lepaskan gitu jer. Denda tiada hukum pun tiada. Maklumlah BMX negaraku peminat tegar lgbt.

Anonymous said...

SEBUAH festival muzik rock yang berlangsung di China menjadi kecoh selepas seorang penyanyi membuka seluar sewaktu membuat persembahan di Shijiazhuang.

Disifatkan sebagai tidak bermoral, pihak penganjur turut terkena impak apabila didenda sebanyak RM16,350 dan tidak dibenarkan menganjurkan konsert.

Festival tersebut dipercayai akan dianjurkan selama tiga bulan.

Baru-baru ini turut kecoh apabila kumpulan The 1975 telah menimbulkan kontroversi di Malaysia apabila bersikap biadab dengan berciuman sesama jenis di atas pentas selain mengkritik kerajaan Malaysia kerana undang-undang berkaitan LGBT. -- Gempak

(C&P)

Kat negaraku ada tak BMX ambik tindakan. Ada tak BMX ambik tindakan kat penganjur.

BMX sebuk agih bantuan masa prn ni. Kekal kuasa BMX lebih penting dari pengaruh moral atas anak anak muda.

Anonymous said...

Hihihi. 60 tahun kena tipu. Bawah jenama ameno. Belum lagi makan sampah sarap. Takkan nak tambah 60 tahun lagi. Bawah jenama pakatan hancing. Jenama ameno ada sama.

Kelantan yang kaya minyak tetapi kena rampok pun tak makan sampah sarap. Yang kaya macam ameno dan anurnon serba rompak. Rumah pun disponsor oleh tauke cina.

Anonymous said...

“Sudahlah menipu, dialah juga terpaling hipokrit dalam bab lawan rasuah.”

Demikian sindir Ahli Parlimen Machang, Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal, merujuk kepada Timbalan Perdana Menteri yang didakwa menawarkan unsur ‘sogokan’ dalam ucapannya di Terengganu, baru-baru ini.

(C&P)

Anonymous said...

aku bukan suja sangat dgn bebudak si syed sadik tu, tapi bila dia pun kata ph dan umno cakap tak serupa bikin... maka nampak sikit kejujuran dia.
dan sebetulnya pun dia lebih bijak seribu kali lebih baik dari seluruh menteri2 dari ph dan umno walaupun masih byk kekurangan atas sifat dia itu masih berstatus remaja.

.

Anonymous said...

Menurut sumber yang tidak dikenali, adalah mereka berkata bahawa Najib dah serasi selesa tenang hidup di penjara, dan Rosmah pun tak sabar-sabar untuk kesana,
nantinya Zahid pun akan kesana, begitu juga Limguaneng.
Dan tak ketinggalan juga Anwar serta anaknya.. dan juga seperti yang pernah disebut Zahid, maka Mathassan, juga Matmaslan pun akan kesana, ,
Semuga mereka semua dan lain2 lagi kuncu-kuncu mereka dipermudahkan urusan untuk pergi menetap ke penjara mengikut kadar bakal sabitan masing2 melalui jalan sabitan pendakwaan yang sangat2 mereka semua nanti-nantikan sebagai hadiah perbuatan masing2 yg mereka sedia maklum.

Sama2 kita doakan supaya mereka semua dipermudahkan perjalanan kesana... amin... amin.. amin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails