Saturday, July 29, 2023

RM38 juta, emas RM60 juta, Datuk ditahan. Rasuah masih di PMX..



Datuk, sekutu ditahan dengan wang tunai RM38 juta, emas RM60 juta

Kuala Lumpur: Seorang ahli perniagaan bergelar Datuk dan sekutunya ditahan dengan wang tunai RM38 juta, emas seberat anggaran 200 kilogram bernilai kira-kira RM60 juta serta 17 kereta mewah dalam Op 82S yang diadakan besar-besaran, kelmarin.

Menurut sumber, pasukan Petugas Agensi-Agensi Penguatkuasa Malaysia - Multi Agency Task Force (MATF) yang diketuai oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) melancarkan operasi besar-besaran itu sekali gus melumpuhkan satu sindiket rasuah, pecah amanah, penyeludupan barang-barang haram dan pengurangan cukai tidak sah.

"Operasi itu dijalankan dengan kerjasama enam agensi penguatkuasaan lain iaitu Polis Diraja Malaysia (PDRM), Jabatan Imigresen Malaysia (JIM), Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM), Bank Negara Malaysia (BNM), Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) dan Siber Sekuriti Malaysia (CSM).

"Operasi yang diberi nama Op 82S adalah kes pertama yang dijalankan di bawah Pasukan Petugas MATF yang dipengerusikan oleh Peguam Negara," katanya.

9 comments:

Anonymous said...

Jom pakat pakat tolak BMX. Kita tak mahu anak bangsa kita mengikut fiil BMX. Yang kuat menipu dan mungkir janji. Yang punya kepentingan peribadi. Lantik 47 kes jadi pembantu. Lantik diri sendiri jadi menteri kewangan. Bersahabat dengan komunis dapig untuk merosakkan Islam. Islamofobia.

Jom pakat pakat sokong pn. Kita perlukan anak anak muda punya minda yang cerdas seperti MBK. Kita perlukan anak muda yang sayangkan bangsa, agama dan negara. Kita mahukan kerajaan yang tiada perasuah di dalamnya.

Ayuh bangkit untuk perubahan secara total.

Anonymous said...

Ismail Sabri adalah PM dari umno yg terakhir, jatuh tumbang kerana dikhianati oleh macai dap dlm umno ...
Sekarang umno dah longlai menunggu masa untuk mampos sahaja lagi.

Benarlah menurut veteran umno yg mereka berkata bahwa Tun Musa Hitam pernah memberi amaran semasa ucapannya di pau puluhan tahun dulu bahwa "umno tidak akan hancur dari luar, tetapi umno akan hancur dari dalam bilama musuh2 umno telah berjaya mengusai umno", ...
Tepat sekali ramalan Tun Musa...

Dalam Pas jgk ada macai dap nih tapi mereka gagal hijack Pas dan dap pun tubuh parti lain (pandapigs) untuk mereka,... tampa mereka meracau didalam Pas maka Pas bertambah majujaya.

Undilah Pas/PN untuk hapuskan hanturaya politik M'sia.

Anonymous said...

Apalah mentri perdana. Time nilah kau nak bagi duit. Kat nak prn. Bagi pun rm 300. Lebih kurang macam mentri perdana yang dulu dulu. Apakah tak punya ide yang lebih baik selain follow mentri dulu dulu.

Mentri dulu dulu pun buat macam. Umum atas pentas besar. Riak. Swasta bagi senyap senyap. Lagi banyak dr rm 300.

Isytihar macam duit sendiri. Supaya boleh basuh imej sakau. Padahal ambik dari perbendaharaan negara. Duit cukai rakyat. Duit saman. Duit denda. Duit assesment. Bukan sponsored dari tauke cina.

Mentri dari pas boleh buat lebih baik dari ini. Guna duit perbendaharaan. Bersih tanpa rasuah dan sakau. Bukan sukuk bukan bon. Lagi pun tiada komisyen untuk mentri. Macam zaman ameno dan era MBX.

Anonymous said...

Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno, Datuk Dr Puad Zarkashi dalam nada sinis menyindir Pengerusi Muafakat Nasional (MN), Tan Sri Annuar Musa kerana tidak dicalonkan PAS untuk bertanding mana-mana kerusi dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) 12 Ogos ini.

(C&P)

Datuk puad pun masih berketuakan 47 kes. Sangat jelik. Seorng dr tapi bingapnya banyak.

Anonymous said...

jom kita tolak bmx. kita pilih geng 33 bulan. ai la rindunya zaman pusing rata cari telo, telo takde, minyak paket takde, ayam 12 hinggit sekilo. bior la ketua kita dilantik jadi menteli duta, tu rezeki dia, kita susah tak apa.. air keroh tak kisah dah biasa, biarlah boss kita senang rumah beso, kita ni kena banjir biasa dah, kita kena korban. ala yang konfirm saloh pitnah tu semua dunia, nanti pandai la kita taubat sebab bos sendiri cakap kena bohong untuk maslahah, bak kata p ramle mesti pandai pembohong mesti pandai temberang tetapi jangan sampai hai pecah tembelang.. kita mesti sokong gelakan, kita semua macai gelakan saya ulang macai gelakan...

Anonymous said...

Siakap senohong
Gelama ikan duri
Bercakap bohong
Lama lama mencuri

Hihihi
Tak payah tunggu lama lama
Jadi bm terus berlaku kecurian
Curi geran
Curi peruntukan
Curi populariti
Curi perhatian

Bila elon nak labur billion billion.
Bantuan rm 300 time nak prn
1975 untuk dapat undi lgbt
Rosak negaraku
Dikerjakan oleh bmx.

HARI NI JADI KERAJAAN ESUK HARGA MINYAK TURUN.

Anonymous said...

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mendedahkan obses Dato’ Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri menyebabkan dia memilih masuk Umno dan bukannya PAS.

Kata beliau, Anwar yang dilihat warak dan sering bercakap mengenai agama sepatutnya menyertai PAS, tetapi memilih Umno di mana itu akan membetulkan kesalahan terdapat di dalam Umno.

“Tetapi sebenarnya bukan dia masuk Umno nak bawa ajaran agama, tidak. Dia nampak, masuk PAS tak boleh jadi Perdana Menteri, masuk Umno boleh jadi Perdana Menteri. Jadi itulah hasratnya.

(C&P)

Anonymous said...

Rasuah tu sekarang dah join ph. Hoi hoi ya hoi ada dlm ph. Time wak.

Yg bosan dengan rasuah dah hijrah. Yg lain tu kekal dengan bmx dan hoi hoi ya hoi. Eng guan pun geng rasuah.

Lawan rasuah tapi dalam perpaduan ada perasuah. Pening dibuatnya. Nak cuci najis, tapi najis sentiasa dibawa masuk. Falsafah songsang dari mbx.

Lgbt pun najis. Bawa masuk najis dari luar negara. 1975. November ni satu lagi najis lgbt dibawa masuk oleh bmx. Coldplay.

Suka sangat bmx dengan najis.

Anonymous said...

Perdana Menteri, Dato’ Seri Anwar Ibrahim tidak seharusnya memperlekeh, menyinggung atau memperolok hal bangsa dan agama sendiri sungguhpun mahu mengambil hati pihak lain.

Anwar berterusan secara berulang kali menyindir imej kopiah, jubah dan serban dengan kecaman kononnya dengki kepada kerajaan, mengambil gaji tanpa kerja dan mencuri dalam ucapan-ucapannya di pentas politik PH-BN.

(C&P)

Pelik falsafah nya. Benci dengan bangsa sendiri. Benci dengan agama sendiri.
Sayang dengan komunis dapig. Sayang dengan wak 47 kes. Sayang dengan lgbt 1975.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails