Sunday, July 09, 2023

Gantung tugas Menteri terobos KLIA -Ahmad Fadhli Shaari

 


PM sepatutnya gantung tugas Menteri terobos KLIA

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Dato’ Seri Anwar Ibrahim sepatutnya menggantungkan tugas Menteri yang menerobos masuk ke ruang keselamatan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) sehingga siasatan selesai.

Ketua Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Ahmad Fadhli Shaari berkata, terjahan ke ruang kerja Jabatan Imigresen bukan kerja seorang Menteri apatah lagi melabelkan pegawai bertugas sebagai menerima rasuah.

Ahli Parlimen Pasir Mas itu juga menegaskan, sekiranya terdapat bukti dakwaan rasuah tersebut, ia patut diserahkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan semua agensi di bawah kerajaan untuk mengadakan siasatan dan pendakwaan.

“Bukannya terjah tak hormat pegawai seperti itu. Namun, PM tak akan lakukan tindakan terhadap Menteri seperti itu. Apa yang PM akan lakukan?

“(PM akan kata) “..kita serahkan kepada pihak berkuasa, hormat tatakelola, hormat wewenang bla bla bla…,” sambil buat lawatan dan selfie manakala Menteri pun bebas seperti tiada apa-apa yang salah. 

“Kenapa PM tidak akan bertindak kepada Menteri? Macam mana PM nak bertindak, jika (orang) yang sudah didakwa dan sedang dibicarakan pun dilantik menjadi ‘orang kanan’. 

“Ini bukan tatakelola, ini ‘tata ke laut’. Lihat sahaja isu Menteri di Kementerian Sumber Manusia, begitulah kaedah pentadbiran ‘kerajaan sembang’ hari ini,” tempelak beliau. – HARAKAHDAILY 3/7/2023


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Gantung tugas Menteri terobos KLIA -Ahmad Fadhli Shaari

Lagi DAP tungang PMX..
(i) Menteri jadi angkuh dengan kuasa jawatan dipegang. 

Menteri-menteri Kerajaan Pusat diketuai Pakatan Harapan sedang menunjukkan perangai politik yang hanya akan mempercepatkan lagi tempoh masa untuk mereka jatuh dari kedudukan itu -Menurut Naib Presiden PAS, Datuk Ustaz Idris Ahmad.

(ii) Apa Ahli Parlimen Marang buat bantu orang miskin? 

RAFIZI tanya, apa yang Haji Hadi buat untuk bantu orang miskin di Marang?

Ambe imbas sikit, Mei 2018 ketika mula masuk pejabat Exco Pertanian, Ayah Chik panggil ambe ke rumahnya di Rusila. Banyak perkara kami bincang untuk bantu rakyat miskin khususnya nelayan pantai.
 
Cuba renung gambar di bawah (atas) dan lihat bagaimana ceria dan bersemangat riak wajah Ayah Chik bila boleh turun ke laut dalam program untuk tolong rakyat.

Sekarang siapa yang mampu nafikan keberkesanan program labuh unjam dalam membantu rakyat warga nelayan.

YB DR AZMAN IBRAHIM
Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Makanan, Perladangan, Komoditi Dan Pembangunan Luar Bandar Terengganu – HARAKAHDAILY 6/7/2023

(iii) Peguam terkejut ada menteri cuba ‘runtuh’ kuasa PBT 

Bagi bukan beragama Islam hendaklah memastikan dirinya dan pekerja memakai pakaian sopan dan pekerja beragama Islam memakai pakaian menutup aurat.

Bagaimanapun Menteri Pembangunan Kerajaan Tempatan Nga Kor Ming dilapor mempertikaikan tindakan tersebut dan meminta MPKB-BRI menarik balik kompaun berkenaan

(iv) Ringgit jatuh: Kartel ambil kesempatan tindas petani 


Syarikat-syarikat kartel dikhuatiri telah mengambil kesempatan dengan kejatuhan mata wang ringgit Malaysia (RM) untuk menindas golongan-golongan petani di negara ini.

Pensyarah Pengurusan Rantaian Makanan di Fakulti Bisnes dan Ekonomi, Universiti Malaya, Prof Dr. Suhaiza Hanim Mohamad Zailani berkata, kejatuhan nilai mata wang ringgit telah memberikan kesan yang buruk kepada ekonomi negara ini secara langsung.

Kesimpulan:

Jom tinggalkan PMX Malaysia..

Kepada rakyat Malaysia, sebenarnya kebangkitan Islam di negara ini berada di hujung jari anda. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam, yang ada di negara kita. 

Sekiranya terdapat bukti dakwaan rasuah tersebut, ia patut diserahkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan semua agensi di bawah kerajaan untuk mengadakan siasatan dan pendakwaan.

Rakyat Malaysia, sila gunakan jari-jari anda untuk menukar kerajaan sekarang kepada kerajaan Islam, melalui peti undi.. Insya Allah!

INI MODEL NEGARA ISLAM MALAYSIA..
Sila lihat model negara Islam Malaysia yang di bawa oleh PAS/PN 


Bersambung..

Sekian. Wassalam. 
Dari rakan Islammu Ibnu Hasyim 014 400 2015.

19 comments:

Anonymous said...

perbuatan ala ganster teroris yg dilakukan oleh mana2 pehak serta individu dengan menggunakan kunun berkuasa kerana memegang jawatan tertentu di mana2 zon larangan restricted area hendaklah diambil tindakan yg tegas, dan hendaklah dihum dengan hukuman penjara mandatori full stop

Anonymous said...

Berani ker bmx nak pecat tourism minister. Wak pun dia tak berani pecat. Dia pecat, serta merta kena keluar opis pm. Kabinet crooked.

Anonymous said...

YBM, kenapa terlalu busuk hati bila bercakap untuk rakyat Kelantan? Kenapa negeri lain terima sejak dahulu berbilion wang pembangunan, khasnya dalam bentuk geran sahaja, tetapi tidak dikecohkan?

Tapi bila datang keperluan orang Kelantan, dia sebut ‘bukan ke tambah satu lagi dah cukup’?

(C&P)

Tu ceramah menteri formula. Dendamnya sebijik bmx. Bila terkait dengan melayu, ada formula lain.

Anonymous said...

Special for walaun UMNo/BN. This is latest survey ....

70% Of BN-UMNO Malay Voters Have Made Up Their Minds To Vote For PN – Only 17% Were Satisfied With Zahid Hamidi

Good bye UMno..

Reply

Anonymous said...

You are the culprit? Menghina, mengherdik, memaki hamun dan menuduh pegawai rendah yang sedang menjalankan tugas berlandaskan undang2 dilapangan adalah perbuatan yang tidak boleh diterima sama sekali.
Kalau dinegara lain dah lama orang macam ini dibuang.

Anonymous said...

Jom beri sokongan padu kepada PN. Kita mampu mengubahnya.

Anonymous said...

Dulu london kata anwar is the best finance minister. Kemudian lawatan anwar ke saudi hanya disambut oleh datok bandar. Pada saudi taraf anwar hanya datok bandar. Pm saudi x sambut, finance minister saudi pun x sambut.

Kat malaysia, hanya komunis dapig yang sokong anwar. Melayu muslim hanya yg bodoh jer sokong. Yang cerdik dah ikut arab saudi.

Anonymous said...

Bila Non nak singkirkan menteri Sarawak yang meceroboh ala2 gengster tu?

Rakyat tak mahu budaya gengster berkembang dalam masyarakat. Ia budaya luar yang tidak sesuai disini.

Anonymous said...

Kenapa agaknya BMX belum lagi pergi Amerika, negara terkaya dunia dan punyai bergitu banyak potensi pelaburan? Negara ni pernah suatu ketika dahulu menjadi tempatnya berkampung?

Ramai nak tahu?

Rajang people said...

Sebenarnya cina di Sarawak terutama yang kaya amat sombong dan kurang ajar dengan bangsa aku peribumi...Bangsa cina ni anggap peribumi Sarawak ni bodoh dan penakut. Mereka sangat besar kepala di sini. Kamik tunggu lemak dia keluar sajak...nanti kamik gulai.

Anonymous said...

Mahkamah Israel membebaskan seorang pegawai polis yang didakwa melakukan pembunuhan melulu selepas menembak maut seorang lelaki Palestin autistik di Baitulmaqdis Timur yang diduduki pada 2020.

(C&P)

Sebijik macam bmx defend mentri komunis dapig. Yg pelancong dihantar balik. Yang pegawai awam kena tibai.

Anonymous said...

Ketua Penerangan UMNO Bahagian Putrajaya, Tengku Muhammed Hafiz Tengku Adnan mempersoalkan Ahli Parlimen Putrajaya, Datuk Dr Mohd Radzi Jidin yang sehingga kini masih berdolak-dalik dalam merealitikan janji 50 tawaran sebagaimana ‘Era Baharu Putrajaya’ yang dikemukakan ketika kempen pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) lalu.

(C&P)

Ni sekoq lagi culprit. 60 tahun jadi kerajaan, hari hari sakau. Sampai ahli umno pun dah tak nak sokong pimpinan. Tiba tiba tibai pn.

Untuk maklumat, ahli pn adalah bekas ahli umno yg dah ada kesedaran. Mereka awal awal tolak najib dan 1mdb nya. Lalu mereka tolak umno.

Sekarang lagi ramai ahli umno yg tolak umno sebab pimpinan umno sekongkol dengan anwar, komunis dapig dan presiden ada 47 kes.

Jom semua. Pakat pakat bergabung. Sokong pas dan bersatu. Kita nyahkan mereka yg culprit dalam politik malaysia.

Anonymous said...

Kementerian Perdagangan Dalam Negeri (KPDN) memperkukuh lagi inisiatif Payung Rahmah apabila menjalin kerjasama dengan dua syarikat gergasi iaitu Jaya Grocer dan Grab Malaysia.

Menterinya, Datuk Seri Salahuddin Ayub berkata kehadiran jenama besar itu telah memusnahkan 'mimpi ngeri' beliau yang bimbang inisiatif dilaksanakan akan berakhir sekaligus memberi suntikan semangat baharu untuk inisiatif itu diteruskan.

(C&P)

Jaya Grocer adalah dimiliki oleh Grab. Grab adalah syarikat berpengkalan di singapura. Apalah yang dibanggakan sangat oleh menteri pan. Rakyat tahu pan adalah hasil sperma komunis dapig.

Anonymous said...

Assalamualaikum semua penduduk Tanah Melayu, Sabah dan Sarawak. Jika benar dakwaan ini, kami juga menghulurkan salam simpati kami kepada Rajang people. Anda semua baik2 orangnya, penuh budi bahasa.

Anonymous said...

Seorang rakyat menegur orang asing mengisi minyak murah dinegara ini boleh pula dikenakan tindakan keras oleh grab? Dah kenapa masih ada yang nak guna 2 syarikat ini?

Anonymous said...

Tak lama lagi akan melayanglah RM150 juta? Jika gagal alamatnya akan merengkoklah lagi. Sehingga kini takde lagi bukti2 6 kotak yang dijaja dan menjadi bahan fitnah buat sekian lama?

Anonymous said...

(Video) SPRM sedang buru ajen pelancong harap tak lolos mcm Jho Low udah lerr..!!!

Wooii..!! Azam Baki ketuo SPRM ajen dah kenalpasti, sekarang nak buru ajen tsb dan bongkar jangan dok diam gentel telo lagi..!!

SPRM buru ajen pelancong yang hendak bayaran RM18,000.00 dari pelancung warga China seperti yang didakwa oleh Menteri Pelancongan..

https://youtu.be/S53uLtf-FvM

Kes menteri dan pelancung mata sepet ni ..Tohan Rabul Alamin dah Kasi jalan untuk bongkar semua..!! Jangan buat bodoh bangang lagi..!!

Itu pasal la desak SPRM PDRM dan Imigresen dll bongkar semua... Kaut sekali ahli politik dan dalang dalang sekalii...kaut samarata Melayu' ka Cino ka kasi kaut suma skali..

Harap2 kes 'pelancung' asing misteri ini akan dapat merungkai dakwaan 1.2 juta pelancung asing yang masuk tak keluar2?

Mungkin juga mereka dilindungi oleh ahli2 politik, menteri2 atau parti2 politik tertentu?

Ramai yakin pihak polis, Dato Ayob dan pasukannya punyai kepakaran dan kebijaksanaan.

Sebenarnya Tohan Yang Maha Esa dah tunjuk jalan suruh bongkar dn bongkar sumanya.

Bukan bongkar lepas tu gentel telo ajer... Jangan jadi mcm Jho Low Zety smpai sekarang SPRM, PDRM AG tak buat apa apa , sumanya gentel gentel telo sampai terbit darah kat kulit telo memasing sampai skg tak hado tindakan...!! Kikiki

Wooi Azam Baki ..Agen tu mata sepet ke Melayu' kiteee.. woiii dengar ke tak ni wooiii..!!

SPRM si Azam Baki kasi dedah kan lah segera wooii ...!! Hampeh boto la aiii..!!

Saya Ulanggg...

Harap2 kes 'pelancung' asing misteri ini akan dapat merungkai dakwaan 1.2 juta pelancung asing yang masuk tak keluar2?

Mungkin juga mereka dilindungi oleh ahli2 politik, menteri2 atau parti2 politik tertentu?

Kasi buru dan bongkar semua...Link bawah tu haah.. dah buru tak kan lepas pulak macam Jho Low lagi .. adooiii iii...!!

https://youtu.be/S53uLtf-FvM

Anonymous said...

Pathological liar? Tak lama lagi akan masuk penjara lah Mamat ni? Jangkaan selepas PRU kecil 6 negeri nanti?
Habis la kali ni, tiada maaf buatnya?

Anonymous said...

Pathological liar adalah sejenis cronic disease. Adakah orang yang mengidap pathological liar ini tidak akan berasa tenteram dan aman jika tidak mengamalkan habit liar tersebut dalam masa sehari?
Harap mana2 doktor pakar jiwa dapat beri sedikit pencerahan?

Saje je nak tahu untuk tambah pengetahuan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails