Saturday, July 15, 2023

Bebas Palestin-AS masuk Israel, sama PMX beri kuasa DAP.

 

Israel telah memenuhi beberapa syarat untuk kemasukan ke dalam Program Pengecualian Visa Amerika Syarikat (VWP), namun masih menyekat akses untuk rakyat Amerika keturunan Palestin memasuki Palestin melalui Israel. (FOTO: Getty Images)

AS uji langkah warga Palestin-Amerika bebas masuki Israel

WASHINGTON: Amerika Syarikat  akan menguji langkah bagi membenarkan rakyat Palestin-Amerika memasuki Israel untuk ke Palestin bermula bulan Julai ini, di tengah-tengah persediaan untuk memasukkan Israel ke dalam Program Pengecualian Visa AS (VWP).

Israel telah memenuhi beberapa syarat untuk kemasukan ke VWP, namun ia masih menyekat akses kepada rakyat AS berketurunan Palestin, lapor  Reuters, memetik kenyataan pegawai kerajaan yang tidak dinamakan itu sebagai berkata, AS memerlukan Israel untuk menunjukkan akses timbal balik untuk semua rakyat Amerika di sempadannya dan ke Tebing Barat yang diduduki.

Pada Ahad (25 Jun) lalu, Menteri Luar Israel,  Eli Cohen memberitahu Ynet TV bahawa ‘program perintis’ akan dilancarkan pada bulan Julai  ini untuk membantu mengekalkan pencalonan VWP Israel di landasan yang betul.

Seorang pegawai yang tidak dinamakan memberitahu Reuters bahawa tempoh percubaan itu akan berlangsung antara 30 hingga 45 hari, yang akan menyaksikan pegawai kerajaan AS memantau perjalanan warga Palestin-Amerika melalui Lapangan Terbang Ben Gurion di Tel Aviv dan di pusat pemeriksaan Tebing Barat.

“Warga Palestin-Amerika yang berpangkalan di AS dan mereka yang tinggal di Tebing Barat  juga akan dimasukkan dalam program tersebut,” ujar kenyataan itu.

Terdahulu, Israel telah dituduh menafikan kemasukan dan menyoal siasat rakyat Palestin, warga  termasuk Palestin-Amerika  di Lapangan Terbang Ben Gurion.

Menurut Yayasan Institut Arab Amerika, terdapat antara 122,500 dan 220,000 rakyat Amerika berketurunan Palestin.

Seorang warga Palestin-Amerika mengembara ke Tebing Barat melalui Jordan, Osama Abdel Aziz  berkata, dia berharap dapat mengambil laluan yang dekat untuk ke Palestin  pada masa hadapan.

Dalam kunjungan terbaharu saya ke Palestin, ujar Osama kepada The New Arab, pihak berkuasa Israel tidak menimbulkannya banyak masalah tetapi membuatkan dia terpaksa  menunggu di sempadan selama 15 jam.

“Adalah lebih mudah untuk melalui Lapangan Terbang Ben Gurion daripada pergi ke Amman, Jordan kemudian jambatan Allenby untuk ke Palestin,” katanya. – HARAKAHDAILY 28/6/2023  


Komen Weblog Ibnu HasyimBebas Palestin-AS masuk Israel, sama PMX beri kuasa DAP.

Lihat ini..

(i) DAP, beruk dapat canggung guna kuasa sepenuhnya. 

DAP guna kuasa sepenuhnya walaupun sedikit. BANDAR BARU BANGI: DAP kini bukan sahaja berkuasa, tetapi akan menggunakan kuasa jika peluang diberikan kepada parti itu.

Pengerusi PERIKATAN NASIONAL (PN) Parlimen Bangi, Mohd Shafie Ngah, berkata kuasa itu akan digunakan walaupun peluang kuasa itu hanya sedikit.

Beliau menceritakan pengalamannya ketika menunggu untuk menaiki kapal terbang ke Kuala Terengganu di Terminal KLIA 2, baru-baru ini.

Sementara menunggu `check in (daftar masuk), kita tunggu di tempat selesa sambil menonton televisyen di KLIA 2. Saya terkejut dan tertanya-tanya, semua rancangan dan wajah yang keluar di televisyen yang dipaparkan di KLIA 2 adalah ahli DAP…mengejutkan. Ini tak berlaku sebelum ini.

“Semuanya diulang tayang, pemimpin yang serupa, mana pergi pemimpin lain? Tak tahu. Ini menunjukkan betapa berkuasanya mereka dan berapa menggunakan kuasa jika peluang diberikan kepada mereka,” katanya ketika program Jelajah Selangor Baharu dan pelancaran jentera pilihan raya Parlimen Bangi di sini, malam tadi.

Turut hadir Setiausaha PN Selangor, Dr Afif Bahardin; Timbalan Pengerusi PN Parlimen Bangi, Datuk Wan Saiful Wan Jan; bekas Ahli Parlimen Tanjong Karang dan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor, Tan Sri Noh Omar serta Ahli Parlimen Tanjong Karang, Dato’ Dr Zulkafperi Hanapi dan Ahli Parlimen Gerik, Fathul Huzir Ayob.

Beliau berkata, perkara yang dibangkitkan ini tidak berkaitan dengan identiti bangsa, tetapi peluang yang diberikan kepada DAP, walaupun sedikit pun akan digunakan sepenuhnya supaya rakyat Malaysia berasa norma baharu diterima oleh semua. – HARAKAHDAILY 18//6/2023

(ii) Begini menteri madani DAP M'sia.. 


Pada 29 Jun baru-baru ini, tular dilaporkan mengenai seorang Menteri yang menceroboh masuk dan mencetuskan kekecohan di balai ketibaan Antarabangsa  KLIA bagi menyelamatkan wanita warga Cina yang ditahan oleh Jabatan Imigresen Malaysia.

“Bila dihalang, dia menggunakan kuasa menterinya dan marah Polis Bantuan KLIA dan pegawai Imigresen kerana mahu menyelamatkan wanita warga China itu,” demikian dilaporkan oleh sebuah portal.  

Kesimpulan:

Jom tinggalkan PMX Malaysia..

Kepada rakyat Malaysia, sebenarnya kebangkitan Islam di negara ini berada di hujung jari anda. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam, yang ada di negara kita. 

Walaupun disebut kebebasan warga Palestn-AS masuk Israel, tetapi ianya sama dengan PMX beri kuasa kepada DAP di Malaysia untuk menunggang PMX sendiri supaya menghalang kebangkitan Islam di negara ini.

Begitu jahatnya mereka. 

Oleh itu gunakan jari-jari anda untuk menukar kerajaan sekarang kepada kerajaan Islam, melalui peti undi.. Insya Allah!

INI MODEL NEGARA ISLAM MALAYSIA..
Sila lihat model negara Islam Malaysia yang di bawa oleh PAS/PN 


Bersambung..

Sekian. Wassalam. 
Dari rakan Islammu Ibnu Hasyim 014 400 2015.

19 comments:

Anonymous said...

Bila pihak polis nak tangkap dan dakwa menteri yang menganggu tugas2 penjawat awam dipusat immigresen kelmarin?

Menganggu penjawat awam melakukan tugas2 mereka merupakan suatu kesalahan besar dari segi undang2!

Ramai yang sudah ditangkap dan didakwa. Sama2 pula rakyat saksikan kes kayangan ini. Akan ada tindakan atau tidak dari kerajaan pakatan hancing sekarang?

Anonymous said...

“Ya. DAP cuma ada empat Menteri. Tetapi dalam kerajaan terdapat 40 ahli Parlimen DAP. Jika DAP tarik diri Kerajaan Anwar akan jatuh.

“Sebab itu Anwar terpaksa turut manifesto DAP, khususnya menjadikan Tanah Melayu negara pelbagai kaum dan agama rasmi Islam diganti dengan negara sekular – negara yang tidak ada agama rasmi.

(C&P)

Bukti sudah nyata. Kat lawatan mengejut airport bmx hanya sentuh pasai mesin rosak. Tak sentuh langsung pasai mentri komunis dapig ganggu tugas imegresen. Pasai kononnya ada rasuah oleh pegawai imegresen. Ini tuduhan berat kecuali dapat dibuktikan.

Jom kita tunjuk jalan keluar buat bmx. Kaki temberang, tak pandai buat kerja. Ganti dengan kerajaan yang bersih dan telus.

Anonymous said...

"Semasa soal siasat, subjek tidak memenuhi syarat kemasukan pelancong kerana tidak memiliki tiket pulang ke negara asal serta gagal menyatakan dengan jelas penginapan semasa berada di Malaysia.

“Soal siasat serta komunikasi dengan subjek juga agak terbatas kerana subjek hanya boleh berbahasa Cina dan sukar memahami soalan yang diajukan,” kata laporan.

"Datuk Seri Tiong King Sing telah hadir ke pejabat operasi imigresen dan meluahkan rasa tidak puas hati terhadap tindakan penolakan masuk ke atas subjek berkenaan. Beliau juga memarahi pegawai kanan serta penyelia yang menolak kemasukan subjek dan mengatakan “you are the culprit” serta membuat tuduhan yang tidak berasas dengan menyatakan pegawai meminta wang sebanyak RM3,000 melalui ejen untuk membebaskan subjek masuk ke Malaysia.

(C&P)

Jika pegawai itu bersalah pasti dia tak berani buat laporan polis. Sekarang pelancong samseng sudah hilang dari radar.

Anonymous said...

Nih sama macm kalid gereja yg dikatakan pernah marahkan pegawai penguat kuasa yg pergi serbu premis jual arak tampa lesen.

nih kalau dibiarkan nanti Dapigs pergi serbu balai polis nih sebab tahan chinadoll rumah urut xxxx ninh..
dan kahabarnya dah byk kali dapigs ugut polis dll agensi penguat kuasa yg buat kerja benteras jenayah,,
khabarnya juga ada hakim pun dapigs ugut..
dan ada geng²dapigs telah pun kata yg mereka tak perlu patuh titah raja2..
Dan ada juga terdengar yg dapigs nak kontrol pejabat emigresen dan balai polis serta tentera..
jika benar nih dah ter over lebih nih.

Anonymous said...

Khamis lalu, tular di media sosial kekecohan di KLIA apabila King Sing didakwa menceroboh masuk dewan ketibaan antarabangsa selepas seorang pelawat China tidak dibenarkan masuk ke negara ini oleh pihak imigresen.

(C&P)

Heran. Ngapa yang kena asyik warga melayu. Apa tindakan bmx terhadap mentri berkenaan. Ada bukti yg dokumen pelancong samseng tidak lengkap,kata pegawai imegresen. Siapa nak bela warga melayu.

Jom pakat pakat sokong pas. Sebelum keadaan makin parah bawah bmx.

Anonymous said...

Dolu lagi dah cakap asal babi lepas, asal babi pasti lepas...

Imigresen PDRM askar dll agensi kena buat operasi bersepadu setiap Bulan cari semua pelancong Haram 1.2 juta warga China ini....

PRN ini masa melingkupkan semua barua barua DAP@LeeKwanYew sudah tiba

Anonymous said...

Prestasi ekonomi Terengganu sepanjang dibawah pemerintan kerajaan Parti Islam Semalaysia (PAS) menunjukkan peningkatan saban tahun.

Terbaharu, Jabatan Perangkaan Malaysia (DOSM) telah merekodkan nilai KDNK bagi negeri Terengganu berjumlah RM 37.3 bilion iaitu meningkat 5.9 peratus berbanding 3.7 peratus berbanding tahun sebelumnya, merupakan peratusan tertinggi yang pernah dicatatkan dalam tempoh 15 tahun.

(C&P)

Jom pakat pakat sokong pas. Bagi pas jadi pm supaya ekonomi pulih. Rakyat yakin, pelabur yakin.

Anonymous said...

Patut pemimpin bleh bercuti obersea waktu banjir

Ha ha

Anonymous said...

Dengan bmx pun pelabur cabut lari. Arab saudi pun tak layan. Mungkin laos kut. Bmx beri kuliah sesat. Temberang.

Anonymous said...

Ada yang kata minta RM3K, ada yang kata RM15K dan ada yang dakwa RM18K? Saksi2 yang memberi kesaksian palsu perlulah juga segera ditangkap didakwa dan dipenjarakan.

Anonymous said...

Adakah ejen itu dilindungi oleh orang politik. Bmx jangan dolak dalik.

Anonymous said...

Isu utama berkenaan 'pelancung' misteri tersebut adalah tiada return tiket!

Kalau kat UK pelancung yang takde return ticket dan tempat penginapan disana dengan serta merta dihalau oleh pegawai immigresen mereka.

Disini siap boleh talifon menteri?

Harap pihak polis siasat secara terperinci hubungan menteri dengan pelancung tersebut?

Menteri pasola said...

Warga cina tu nak melancong ke nak melacur???Kenapa menteri beria-ia cover pelancong yang tak cukup syarat nak masuk tu? Ada apa-apa ke?????. Inilah contoh menteri gangster kerajaan Madani yang gila. Lagi bahalol pemuda dap sarawak yang tak tau hujung pangkal sokong menteri gangster tu.

Anonymous said...

Bmx disupport oleh penipu. Si wak pojo. Dah ada laporan polis dibuat ttg penipuan tu. Tu pasai bmx gagal teraju kerajaan dengan baik. Dan komunis dapig segera ambik kesempatan kelemahan bmx.

Macam kes airport. Isu nya pasai campur tangan menteri pelacongan dan tuduhan rasuah melibatkan imegresen. Dan isu pelancong samseng yg masuk tanpa tiket balik ke cina. Kalih kalih, bmx kata mesin imegresen tak berfungsi.

Otak bmx yg tak berfungsi. Ekonomi makin teruk. Nilai ringgit jatuh. Pelabur asing cabut lari. Temberang yang power.

Anonymous said...

Anak2 muda, rakyat jelata yang punyai banyak idea2 bernas kini semua sudah takut untuk menulis, berkarya mengkritik kerajaan!!! Mereka dikatakan takut setelah diugut oleh menteri pakatan hancing... Ish..ish apa dah jadi ni? Apakah negara sedang menuju kearah sistem komunis?

Anonymous said...

Mesin immigresen tak berfungsi??? Kah..kah..kah.. nampak sangat BMX gagal menganalisa sesuatu isu dengan baik???

Anonymous said...

Kalaulah isu jenayah menteri melepaskan 'pelancung' misteri yang mudah ni pun gagal dianalisa degan mudah, elok le letak je jawatan tu!!! Kah..kah..kah..

Anonymous said...

Kalau bro an rasa dirinya hebat, tak payahlah fikir gitu. Kalih isu. Pasal mesin pengimbas imegresen pulak. Pakar temberang.

Rakyat nak isu komunis dapig tuduh rasuah oleh imegresen ditangani. Isu menteri buat kecoh. Isu pelancong samseng masuk tanpa return tiket. Bukan buat reverse action mensucikan menteri komunis dapig dan pelancong samseng. Dengan menyalahkan mesin pengimbas.

Kalau pun betul ada masalah mesin pengimbas, kesalahan menteri dan pelancong samseng mesti ada diselesaikan juga. Mesti ada tindakan terhadap mentri dan pelancong. Jangan asyik tibai penjawat awam yang rata rata melayu yang menjalankan tugas. Sementara yang cina diurus untuk bebas. Jangan perkauman dan tindas bangsa sendiri.

Anonymous said...

Apa faedah sipolan tu buat visit ke KLIA?
Tengok je dah boleh conclude segelintir amal rasuah? Statement main tembak2 je ke? Patut la semua pelabur cabut lari.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails