Thursday, May 04, 2023

Lagi lagi DAP! Tolak saja parti X Islam itu..

 

Sanusi menzahirkan rasa kasihan terhadap Amanah berhubung isu pengampunan Najib memandangkan parti itu dilihat seperti dibuli sehingga perlu membuat permohonan maaf. - Fail/Astro AWANI

1. Isu pengampunan Najib: Kasihan Amanah, bukti 'abang besar' adalah DAP - Sanusi

ALOR SETAR: Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor menyifatkan isu berkaitan pengampunan diraja terhadap bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah membuktikan kecelaruan yang berlaku membabitkan kerjasama antara Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Harapan (PH).
Menurut Ketua Pengarah Pilihan Raya Perikatan Nasional (PN) itu, beliau turut menzahirkan rasa kasihan terhadap Parti Amanah Negara (Amanah) berhubung isu ini memandangkan parti itu dilihat seperti dibuli sehingga perlu membuat permohonan maaf.
Namun, perkara sama tidak berlaku terhadap parti DAP meskipun menzahirkan pendirian yang sama sekali gus membuktikan parti berkenaan merupakan 'abang besar' dalam kerjasama antara BN dan PH.
"(Isu membabitkan pengampunan itu sudah) menampakkan celaru (dalam gabungan mereka), PAN (Amanah) minta ampun kepada UMNO (tidak sampai sehari).
"UMNO (sebelum ini melalui MKT) minta ampun bagi pihak Datuk Seri Najib, (tetapi) PAN (Amanah) tidak setuju, UMNO marah (kepada) PAN (Amanah), (dan kemudian) PAN (Amanah) minta maaf kepada UMNO. 
 "(Tetapi) DAP (pun) kata tidak setuju, tetapi UMNO tidak kata apa-apa dekat DAP, nampak (sangat) celaru itu, (kalau libatkan) DAP, tidak (ada mana-mana pihak) berani kata apa-apa, PAN (Amanah) mereka buli seperti itu, saya kasihan kepada PAN (Amanah) kerana tidak sampai sehari (buat kenyataan kena) minta maaf," katanya. 
 Beliau berkata demikian ketika sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Mingguan Exco Kerajaan Negeri Kedah, di Wisma Darul Aman pada Rabu. 
 Pada Ahad, Amanah menzahirkan permohonan maaf susulan kenyataan Pengarah Komunikasinya, Khalid Abdul Samad, mengenai isu pengampunan diraja terhadap Najib. 
 Timbalan Presiden Amanah, Datuk Seri Salahuddin Ayub berkata, pihaknya telah mengadakan pertemuan dengan Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berhubung isu terbabit. 
 Sebelum ini, Khalid dilapor mengeluarkan kenyataan merayu kepada Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah supaya menolak permohonan pengampunan terhadap Najib. 
 Beliau dalam satu kenyataan lain kemudian berkata, UMNO perlu menghormati pendirian Amanah berhubung isu pengampunan Najib. 
 Semalam, bekas Ahli Parlimen DAP Bangi, Ong Kian Ming memberi peringatan agar batasan yang ada dalam jalinan kerjasama antara PH dan BN tidak boleh dilanggar kerajaan. 
 Antaranya adalah termasuk pembebasan bekas perdana menteri, Najib Razak sebelum hukuman penjaranya tamat. (AA)

2. Pakatan Utara untuk menangkan PERIKATAN NASIONAL 

ALHAMDULILLAH, semalam berkesempatan ke Rumah Terbuka Menteri Besar Kedah, kemudian ke rumah Menteri Besar Perlis pula, lepas itu rumah Al-Mursyidul Am Dato Haji Hashim Jasin dan terakhirnya rumah Al- Fadhil Tuan Guru Haji Ahmad Ali Ahli Majlis Syura Ulamak PAS.

Semuanya dalam negeri belah Utara belaka, lalu kami panggil Pakatan Utara. Ada dua orang Menteri Besar, Kedah dan Perlis.

Semua sudah bersiap siaga untuk menghadapi PRN yang akan menjelma tak berapa lama dah.

Rumah terbuka Menteri Besar Kedah dibanjiri oleh rakyat jelata Negeri Kedah tak kira apa bangsa, tua muda pakat mai belaka.

Aura depa kita tumpang sama insya-Allah penaik PN pejatuh DAP-PH, jom pakat baik-baik semua tak kira Melayu, Cina dan India, hukum pejatuh depa untuk selamatkan Pulau Pinang kita.

USTAZ MUHAMMAD FAUZI YUSOFF
Pesuruhjaya PAS 
Negeri Pulau Pinang – HARAKAHDAILY 28/4/2023 
Komen Weblog Ibnu Hasyim:Lagi lagi DAP! Tolak saja parti X Islam itu..
Jom tolak parti anti Islam itu.

INI MODEL NEGARA ISLAM MALAYSIA..

Sila lihat model negara Islam Malaysia yang di bawa oleh PAS/PN  


Bersambung..

10 comments:

Anonymous said...

Proklaiminasi Melayu'...

Asalkan bukan acah acah power Proklaimanasi Melayu' Pantekkk udah ler...!!

Sokong saja tapi kena ber hati hati dengan si pantek lidah bercabang ni.. Asal boleh tumbang kan saki Baki barua DAP@LeeKwanYew boleh saja kita sokong...

Asalkan Boboi bukan jadi calon dan Parti Pejuang tidak berada dalam Perikatan Nasional..!! Anak anak bekas barua DAP@LeeKwanYee ini adalah Mesra Gereja, pejuang COMANGO, pejuang liberalisma SIS dan LGBT politik toksik.. Fakta anak beranak sama Tok Wan nya julang plakad COMANGO Seksuality Merdeka di jalan TAR..

Tragedi Pulau Batu Putih baru saja digadai pada anak Lee Kwan Yew oleh barua lidah bercabang paling renta berjaya dibaruakan oleh DAP@ LeeKwanYew.

Silap ari bulan serban janggut Dan kopiah dengan telo labuh ulamak ulamak PN pulak kena jual pada anak Lee Kwan Yew pulak nanti...

Mac, percubaan sebelum ini untuk mengadakan acara yang menampilkan Mahathir telah dibatalkan selepas tempat tuan rumah membatalkan tempahan penganjur.

Pada masa itu, Mahathir menuduh Perdana Menteri Anwar Ibrahim mengarahkan pembatalan itu.

"Tiada perkara seperti ini boleh dilakukan tanpa persetujuan atau arahannya," katanya.

Minggu lalu, Mahathir berkata orang ramai tidak perlu takut dengan “gelombang hijau” sokongan kepada Perikatan Nasional, sambil menunjukkan bahawa Malaysia menyaksikan pembangunan pesat apabila ia ditadbir oleh kerajaan majoriti Melayu selama 60 tahun.

Hati hati dengan lidah bercabang pemimpin acah acah power Melayu' Islamik' ni...

Sokong bersyarat..


#hatihatipemimpinacahacahpowermelayuislamik

Anonymous said...

Jom kita sokong parti yang bersih. Sokong yang bebas rasuah. Sokong yang bukan bekas banduan.

Tolak habis habisan parti liberal. Parti yang madanikan pelaku rasuah. Parti yang melanun. Parti yang serang agama kita.

Anonymous said...

126...!!??

126 angka ini signifikan hingga ramai 'çyber troopers' pro kerajaan meroyan di laman Facebook.

Tidak perlu risau dengan bilangan angka. Bukan seperti Perdana Menteri (Datuk Seri Anwar Ibrahim) dulu, yang sanggup buat sidang media berkali-kali hanya untuk sebut 'I have the numbers'.

"Adakah beedosa sebut 126

"Pihak sebelah sana (Kerajaan Perpaduan) pun tahu dah kebenarannya,"

Dah ada catatan di Facebook itu dengan menulis '126 dah…jika benar Alhamdulillah'....

#geligeli126

Anonymous said...

bersih la sangat. bebas rasuwey. pemim[pin diutamakan, rakyat dibelakngangkan. mu nak kecek bab rakyat tokleh maso ni, cari maso sesuai iaitu mu nak ngundi baru boleh maso tu kawe gi jumpo demo jale kaki jah, mercedes kawe tak bawo. masa nak ngundi mun royak nak apo kepal gajah pun ambo boleh wi... bila ditanya bila nak selsai masalah air di kelantan... mu ingat kena syukur ado air walau kade kade, mu tengok nun di aprika sokmo air takdok..

Anonymous said...

Komunis dapig dah tembus benteng pkr. Atuk lewat dah jadi kuda komunis dapig. Kuda perang lagi. Perang bangsa sendiri. Perang agama sendiri.

Komunis dapig ada haiwan ternakan. Itu pan. Cuci kotoran yang dibuat oleh komunis dapig. Komunis dapig sentiasa kelihatan bersih bila kotoran dicuci dijilat oleh pan.

Yang baru komunis dapig terima perasuah. Parti kris. Tak pernah bercinta. Sekarang macam belangkas.

Resepi baru hancing dibungkus dengan madani dan rahmah. Bungkusan cantik. Dalam bungkusan busuk dan hamis. Berulat. Guna untuk meracun bangsa melayu dan agama Islam.

Anonymous said...

Umno patut tukar lambang keris jadi terung. Dah tak sesuai keris dengan umno, pilih logo terung saja la lagi baik untuk umno.

Anonymous said...

Demo dok kecek pemimpin pas guna merc.
Bandingkan pemimpin pas dengan pemimpin p hancing.
Hampir 100% pemimpin hancing berkereta mewah dan berjenama.
Hanya segelintir pimpinan pas yang berkereta mewah dan berjenama.

Bandingkan style hidup pimpinan pas dengan pimpinan hancing.
Beza sangat.
Pimpinan pas berlumba majukan ummah
Pimpinan hancing berlumba kaut khazanah untuk poket.
Rumah tghh kekal begitu sejak dulu.
Presiden lewat harga rumah berjuta juta.

Ahli pas tidak tinggal dunia dan akhirat.
Ahli hancing cenderung dunia lupa akhirat.
Hancing utamakan derma untuk sekolah swasta cina, lupa sekolah swasta Islam.

Anonymous said...

Dahulu dalam kerajaan pakatan hancing ramai PARIAH2 yang terkejut melihat kedaifan sekolah2 di Sarawak? Kemana perginya PARIAH2 tu semua? Dah MATI ke? Kah..kah..kah..

Anonymous said...

Apa perkembangan terkini peguam terhebat abad ini yang bertanding dalam PRU lalu dah hilang wang pertaruhan? Saya bertanya khabar je? Dah beli cermin besar ke? Kah..kah..kah...

Anonymous said...

BERSHIT dah jadi parti politik ke belum? Ada bekas2 yg jadi MP pun tak menyumbangkan apa2 untuk rakyat dan negara? Hanya mengabiskan duit rakyat je. Kah..kah..kah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails