Saturday, May 06, 2023

Perasuah X layak pimpin M'sia. Tapi DAP mahu PM, ini!

 

Ir Ts Khairil Nizam Khirudin

1. Kerajaan BN-PH tiada ketegasan perangi rasuah

PADA Januari 2022, Majlis Presiden Pakatan Harapan (PH) pernah mendesak Pengerusi Lembaga Penasihat Pencegahan Rasuah (LPPR), Tan Sri Abu Zahar Ujang dan Pengerusi Panel Perundingan dan Pencegahan Rasuah (PPPR), Tan Sri Borhan Dolah direhatkan sehingga siasatan dakwaan pemilikan saham Tan Sri Azam Baki selesai.

Walaupun kedua-dua mereka bukanlah suspek, namun disebabkan kedudukan mereka dalam agensi berkaitan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyebabkan terdapat konflik kepentingan sehingga PH mendakwa mereka enggan mengambil tindakan terhadap Tan Sri Azam Baki.

Hari ini siasatan SPRM terhadap kes rasuah berkaitan imbuhan kelulusan pekerja asing semakin banyak melibatkan Menteri Sumber Manusia dari PH tetapi YB Menteri tidak direhatkan.

YAB PM sewajarnya merehatkan Menteri Sumber Manusia selari dengan tindakan desakan Majlis Presiden PH terhadap kes Tan Sri Azam Baki pada 2022.

Tindakan ini penting untuk memastikan SPRM dapat menjalankan tugas dengan bebas dan tanpa tekanan serta campur tangan pihak berkepentingan yang memiliki kuasa.

Antara tata kelola baik yang diamalkan dalam dunia korporat dan industri adalah dengan memberikan Garden Leave bagi merehatkan pegawai yang berkenaan bagi melindungi kepentingan perniagaan dan juga reputasi baik sesebuah organisasi.

PN menggesa YAB PM dan Majlis Presiden PH menunjukkan teladan yang baik serta mengotakan janji mereka kepada masyarakat bila orang mereka sendiri disiasat.

Rakyat Malaysia making matang dan dengan jelas melihat sikap double standard kerajaan sekarang terutamanya pemimpin PH.

Untuk rujukan, pada 14 April 1999 Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menjatuhkan hukuman enam tahun penjara ke atas DS Anwar, setelah disabitkan atas empat kesalahan berhubung penyalahgunaan kuasa campur tangan dalam siasatan polis terhadap dakwaan salah laku seksual.

Rakyat tidak mahu lagi melihat kes sebegini berulang di dalam kerajaan.

YB IR TS KHAIRIL NIZAM KHAIRUDIN
Ketua Penerangan PAS Pusat
Ahli Parlimen Jerantut
27 April 2023/6 Syawal 1444 – HARAKAHDAILY 27/4/2023


2. DAP tidak pernah kendur mahukan jawatan PM 


MENARIK jawapan Ong Kian Ming (DAP) ketika ditanya oleh Khairy Jamaluddin dan Shahril Hamdan kenapa mereka perlu masuk DAP. 

Jawab Ong Kian Ming, “kerana DAP memerlukan calon Perdana Menteri, and both of you fit the bill…” 

Mungkin ada yang melihat kenyataan ini dari segi kewibawaan Khairy Jamaluddin dan Shahril Hamdan untuk diangkat sebagai Perdana Menteri. 

Power ah Khairy Jamaluddin, sampai DAP pun nak dia jadi calon Perdana Menteri daripada DAP. 

Ini mungkin satu sudut pandangan kebanyakan kita. 

Namun, bagi aku sendiri, aku lihat jawapan Ong Kian Ming ini telah menggambarkan bahawa DAP sudah bersedia untuk duduk di kerusi Perdana Menteri. 

DAP tidak lagi mahu jadi tangga politik yang dipijak-pijak untuk diangkat orang lain sebagai nakhoda. 

Ya, calon Perdana Menteri bukan lagi daripada PAN atau PKR, tapi daripada seorang Melayu daripada DAP. Ini cita-cita politik DAP. Cita-cita parti kita bagaimana?

AHMAD FAHMI MOKHTAR
Darulnaim Research Centre – HARAKAHDAILY 3/5/2023 

Komen Weblog Ibnu HasyimPerasuah X layak pimpin M'sia. Tapi DAP mahu PM!

Ong Kian Ming (DAP) ketika ditanya oleh Khairy Jamaluddin dan Shahril Hamdan kenapa mereka perlu masuk DAP. Jawab Ong Kian Ming, “kerana DAP memerlukan calon Perdana Menteri, and both of you fit the bill…” 

Mungkin ada yang melihat kenyataan ini dari segi kewibawaan Khairy Jamaluddin dan Shahril Hamdan untuk diangkat sebagai Perdana Menteri. 

DAP akan wujudkan 'barua' yang lebih hebat!

INI MODEL NEGARA ISLAM MALAYSIA..

Sila lihat model negara Islam Malaysia yang di bawa oleh PAS/PN  



Bersambung..

16 comments:

Anonymous said...

Dah cukup jomlah ke. Caruman KWSP guru PASTI dah start bayar tak. Kalau dah baguslah, islam mesti terkehadapan. bab kebajikan mesti diawali. pemimpin biar susah rakyat mesti disenangkan..

Anonymous said...

Bukan guru pasti jer. Banyak guru pondok tahfiz pun takda kwsp. Kerajaan dok bantu sekolah swata cina jer. Kemudian balon duit royalti. Perasuah memang tak layak perintah negara.

Pemimpin kaya raya pakai merc, bmw, vellfire. Rakyat derita. Lebih parah bila biak liberal dan jahiliah.

Anonymous said...

Guru ugama sepatutnya layak terima wang zakat tapi ni tidak ade ker lagi disakat guru ugama,
Ajaran zionis komunis liberalis penipunis, tak pulak disakat malah dilindungi,.

Dan nih dengar cerita ada rasuah jenis baru yakni rasuah pengampunan hukuman penjara rasuah batalkan pendakwaan segala jenis jenayah, ...
apa kejadah bala dah jadi dah merasuk mesia nih....

Like Reply

Copy & Paste

Anonymous said...


Proklaiminasi Melayu'...

Asalkan bukan acah acah power Proklaimanasi Melayu' Pantekkk udah ler...!!

Sokong saja tapi kena ber hati hati dengan si pantek lidah bercabang ni.. Asal boleh tumbang kan saki Baki barua DAP@LeeKwanYew boleh saja kita sokong...

Asalkan Boboi bukan jadi calon dan Parti Pejuang tidak berada dalam Perikatan Nasional..!! Tragedi Pulau Batu Putih baru saja digadai pada anak Lee Kwan Yew oleh barua lidah bercabang paling renta berjaya dibaruakan oleh DAP@ LeeKwanYew.

Silap ari bulan serban janggut Dan kopiah dengan telo labuh ulamak ulamak PN pulak kena jual pada anak Lee Kwan Yew pulak nanti...

Mac, percubaan sebelum ini untuk mengadakan acara yang menampilkan Mahathir telah dibatalkan selepas tempat tuan rumah membatalkan tempahan penganjur.

Pada masa itu, Mahathir menuduh Perdana Menteri Anwar Ibrahim mengarahkan pembatalan itu.

"Tiada perkara seperti ini boleh dilakukan tanpa persetujuan atau arahannya," katanya.

Minggu lalu, Mahathir berkata orang ramai tidak perlu takut dengan “gelombang hijau” sokongan kepada Perikatan Nasional, sambil menunjukkan bahawa Malaysia menyaksikan pembangunan pesat apabila ia ditadbir oleh kerajaan majoriti Melayu selama 60 tahun.

Hati hati dengan lidah bercabang pemimpin acah acah power Melayu' Islamik' ni...

Sokong bersyarat..


#hatihatipemimpinacahacahpowermelayuislamik

Anonymous said...

Kerajaan hancing dok bantu sekolah2 persendirian cina sahaja. Harap PARIAH2 pakatan hancing dapat fight untuk dapatkan dana membantu sekolah2 daif diSarawak? Mana pergi agaknya PARIAH2 yang buat2 terkejut dulu ya???

Anonymous said...

Kerajaan hancing wajib haramkan penjualan mercun. Lihat apa dah jadi dengan anak kecil yang meninggal dunia akibat terkejut bunyi mercun???

Anonymous said...

Walaun banyak pandai cakap.

Pemimpin walaun plak blurrr x buat keje time perintah. Kasihan. Lagi pemimpin walaun langgar pkp yg mereka buat sendiri.

Pilih kerajaan perpaduan prn nanti.

Anonymous said...

yg langgar pkp dah kena tindakan beku.. pastu dia pun dah masuk wak umno, kira dia tu anwarinas.

Anonymous said...

Lupa le langgar pkp bleh try kete baru?

Jangan jadibealaun bodo. "Hang bodo" kata pemimpin Islam extreme

Anonymous said...

Pemimpin geng Islam extreme kalah saman lagi hr ni.

Padan muka

Anonymous said...

Muah muah muah

Kah kah kah

Pemimpin geng Islam extreme bersama extreme Melayu bersama extreme mengaku Melayu tandatangan PROklamasi Melayu

Tersontot walaun

Bagi syarat plak kat pemimpin blurr mereka

Kah kah kah 1000x

Anonymous said...

Kutuk madet.

Kene jilat madet.

Kah kah kah walaun

Anonymous said...

X tido le walaun mlm ni.

Takut mimpi madet

Kah kah kah

Anonymous said...

Mlm esok boboi akan datang dlm mimpi walaun. Serammmm

Ha ha ha

Anonymous said...

umno sudah jadi biawak tungangan komodo phancing

Anonymous said...

Menurut laman penjilat phancing umdap maoist adalah bahawa OPR telah naik sebab ekonomi bertambah kukuh, dan harga barangan naik sebab ekonomi bertambah kukuh, dan bertambahnya penganguran juga disebabkan ekonomi bertambah kukuh, dan pendapatan rakyat bawahan bertambah kurang adalah disebabkan ekonomi beetambah kukuh dan makin ramai orang ditauliahkah sijil kebangkrapan adalah disebabkan ekonomi beetambah kukuh, dan nilai myr semakin merundum juga disebabkan ekonomi bertambah kukuh, dan tiada kenaikan gaji juga disebabkan ekonomi bertambah kukuh.
Dan juga bilamana petunjuk menunjukkan rakyat terutamanya golongan bumiputera memasuki era melarat juga disebabkan ekonomi bertambah kukuh, maka oleh itu berterima kasihlah kepada pakar2 suci ph mentadbir negara dengan gagalnya sebab bila phumdap itu petandanya ekonomi bertambah kukuh.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails