Tuesday, March 14, 2023

Bebaskan S'gor-N9.. & 'berpakaian telanjang' demi 2 emas.

 

Presiden BERSATU, Tan Sri Muhyiddin Yassin tiba di Perhimpunan Agung Tahunan Kali Yang Kelima Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) yang diadakan di Dewan Wawasan, Menara PGRM, Cheras. NSTP/Eizairi Shamsudin

1. Jika menang PRN, Selangor, Negeri Sembilan akan dipimpin oleh BERSATU

KUALA LUMPUR: Menteri Besar daripada Parti Pribumi Bersatu (BERSATU) akan mentadbir Selangor dan Negeri Sembilan jika parti itu berjaya membentuk kerajaan selepas Pilihan Raya Negeri.

Presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata kedua-dua negeri itu akan dipimpin oleh BERSATU.

"Yang lain-lain kita dah dengar sendiri tentang azam, tekad dan iltizam daripada ahli parti yang agak nyata dan jelas. BERSATU juga sudah bersedia untuk menghadapi apa juga cabaran daripada mana-mana pihak sekali pun," katanya.

Sementara itu, Muhyiddin, berkata kerusi yang ada di pihak PAS dan BERSATU akan dikekalkan di peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN), kecuali ada persefahaman untuk melakukan pertukaran.

Katanya, bagi kerusi yang tidak dimiliki sesiapa kecuali oleh parti pembangkang, ia akan dirundingkan.

"Siapa nak dapat kerusi berkenaan akan diputuskan dalam perbincangan nanti," katanya.


2. Hoe Yean tambah dua emas Kejohanan Renang Terbuka Malaysia ke-65 

Aksi Hoe Yean ketika membantu kuartet 4x100 gaya bebas berganti-ganti lelaki Kuala Lumpur meraih emas. - Bernama

KUALA LUMPUR: Perenang negara Khiew Hoe Yean terus menampilkan prestasi cemerlang apabila menambah dua lagi koleksi emas peribadi Kejohanan Renang Terbuka Malaysia ke-65 hari ini.
Hoe Yean, 20, memulakan aksi hari ini dengan meraih emas bagi acara 200 meter (m) kuak lentang lelaki dengan catatan masa 2 minit 03.97 saat (s) di Pusat Akuatik Nasional Bukit Jalil di sini.
Pemenang pingat emas Sukan SEA Hanoi itu mengenepikan cabaran perenang Taiwan Liang Yun Wu di tempat kedua (2:04.72s) serta perenang Sarawak Hii Puong Wei di tempat ketiga (2:06.79s).
"Bagi saya catatan tadi adalah baik namun tidak dapat menyaingi rekod kebangsaan (2:00.80s) saya, namun saya tetap berpuas hati. Apa pun saya akan lakukan yang terbaik untuk baki acara yang akan dipertandingkan esok sebagai persiapan ke Sukan SEA 2023 Kemboja Mei ini," katanya ketika ditemui di sini hari ini.
Hoe Yean selepas itu membuktikan keunggulannya dengan membantu kuartet 4x100 gaya bebas berganti-ganti lelaki Kuala Lumpur bersama Muhammad Dhuha Zulfikry, Jayden Tan dan Muhammad Farhan Andi Maroef merangkul emas dengan mencatatkan masa 3:28:80s.
Kuartet renang dari Selangor memenangi tempat kedua (3:29.15s) sementara kuartet renang Pulau Pinang di tempat ketiga (3:36.61s).
Dalam pada itu, hasrat Hoe Yean untuk menambah lagi emas di kejohanan itu tidak kesampaian, selepas menamatkan saingan di tempat kedua bagi acara 200m gaya bebas lelaki dengan catatan 1:49.74s.
Emas acara itu diraih perenang Taiwan, Wang Kuan Hung (1:49.37s) dan gangsa diraih rakan sepasukan Hoe Yean, Jayden (1:51.85s).
Hoe Yean sebelum ini memecahkan rekod kebangsaan acara 200m rampaian individu (IM) walaupun sekadar meraih pingat gangsa, serta meraih pingat emas menerusi acara 4x200m gaya bebas berganti-ganti lelaki bersama Muhammad Dhuha, Muhammad Farhan dan Jayden, selain meraih tempat keempat bagi acara 100m gaya bebas lelaki pada kejohanan sama.-- BERNAMA
Komen Weblog Ibnu HasyimBebaskan S'gor-N9.. & nyahkan 'berpakaian telanjang demi 2 emas'.
Ya, kita perlu membebaskan negara kita ke arah 'negara patuh syariah'. Bebaskan dari daki kesan penjajah jahannam yang merosakkan budaya hidup mulia kita. Tolak mengundi parti selain Islam.
Sekian. 

10 comments:

Anonymous said...

Terbaik "nyahkan 'berpakaian telanjang demi 2 emas'."

Anonymous said...

Ada spritual illness al jub. Kata nak tolak rasuah. Tapi yang rasuah itu jadi orang kedua. Rasuah akan terus jadi amalan. Mungkin guna jenama baru cara baru.

Yang bersih akan jadi musuh. Muhasabah diri pun akan dipandu oleh iblis. Sebab parti sendiri pun tak bersih. Ada liberal. Ada komunis dapig. Ada rasuah. Ada lgbt. Ada liwat.

Anonymous said...

Abam kata dia x campur tangan urusan mahkamah. Peliknya kes tpm sunyi dah. Kes eng guan sunyi juga. Kes abah macam pesta.

Sekali berbohong, kesekian kalinya terus berbohong. Susah nak percaya setiap kata.

Anonymous said...

hang cakap pasal kedah ke. kat kedah macam macam ada... bohong dibenarkan kata tok garu mung...

Anonymous said...

Bila nak rampas harta Zety Taufik Ayman...!? Bila nak heret Zety ke mahkamah..

Semua mata sepet semua lepas.. Jho Low lepas kaya raya.. Anak Vincent Tan Navin tan lepas hukuman gantung, Torwong Tokong sunyi bunyi pun tak semua Kartel mata sepet semua lepas bebas..


MALAYSIA DARUL PUKIMAK

Anonymous said...

Klau ikut berita, Hidup parti geng p end pun hasil pau kontraktor Cina.

Usah bercakap ttng nak lawan " pakaian telanjang"

Anonymous said...

IRI biaya PH,

https://says.com/my/news/us-based-ngo-reveals-its-15-year-relationship-with-pakatan-harapan-leaders-before-ge14

Anonymous said...

NED biayai PH.

https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2021/08/30/reveal-funding-by-us-based-ned-suaram-tells-ph/

Anonymous said...

Al jubi dulu ahli kris. Dapat tarbiah dari pharoah. Tak pernah dapat tarbiah dari moon. Tu yang dusta sama level dgn group kris. Malah lagi power. Sampai disingkir oleh pharoah.

Kemudian sekongkol ngan komunis dapig. Puluhan tahun. Dapatlah sengkelat komunis dapig. Tu yang hari hari tibai orang melayu.

avanza5990 said...

Bila nak rampas harta Zety Taufik Ayman...!? Bila nak heret Zety ke mahkamah..

Semua mata sepet semua lepas.. Jho Low lepas kaya raya.. Anak Vincent Tan Navin tan lepas hukuman gantung, Torwong Tokong sunyi bunyi pun tak semua Kartel mata sepet semua lepas bebas..


MALAYSIA DARUL PUKIMAK ABAH N MAK KO KER. MEMANG BANGANG PUAK2 PEKIMAK BANGANG (PN) NI. KOMUNIS LAGI MULIA DRPD KO AHLI AGAMA TERBILANG.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails