Wednesday, July 13, 2022

Saranan Rakyat. Mukhriz, ini untuk kamu?

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

4 comments:

Anonymous said...

Tubuhkan RCI dan Tangkap Mukhriz Tun Mahathir.

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) turut memulakan siasatan sama ada wujud unsur rasuah dan salah laku dalam pembangunan ladang durian di Gunung Inas.

Selepas lebih seminggu episod menuding jari, bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir hari ini mendakwa penanaman durian Musang King di ladang hutan di Gunung Inas, Baling, Kedah dibuat ketika pentadbiran Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah.

Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor yang dilantik sebagai Menteri Besar Kedah pada Mei 2020 menafikan pentadbirannya terbabit dalam projek itu, sebaliknya menyalahkan kerajaan negeri terdahulu di bawah pimpinan Datuk Seri Mukhriz Mahathir yang menjadi menteri besar pada 2013-2016 dan 2018-2020.

Sedangkan konsep ladang rakyat yang diperkenalkan oleh Azizan itu digagalkan oleh Menteri Besar selepas itu iaitu Datuk Seri Mukhriz Mahathir kerana khuatir projek itu akan mengharumkan nama Azizan dan PAS dalam kalangan orang miskin.

Kelulusan awal untuk projek perladangan pada 2007 ialah 5,000 hektar. Selepas ia menjadi ladang durian, keluasannya meningkat hingga 12,140 hektar dalam tempoh enam tahun, antara 2013 dan 2019.

Pada 2019 itu lah Muhkriz jadi menteri besar Kedah Darul Gadai. Tangkap Mukhriz Mahathir segera..!!

Anonymous said...

Bawak Boboi ke mahkamah mungkin lambat... PRU 15 Bulan Sept ini Lingkupkan boboi dimana saja boboi bertanding.

Khalas

1 comment:

Anonymous said...

Cuma sebuah parti yg berpotensi membetulkan keadaan. Iaitu parti yg bertegas menolak rasuah. Parti yg menolak salah guna kuasa. Parti yg sering melakukan pemutihan. Parti yg mana presiden hidup humble dan beragama. Parti yg menolak amalan songsang lgbt

Parti yg bawa fenomena bersih dan bebas rasuah. Parti jaga seluruh rakyat tanpa mengira kaum dan pegangan politik.

Jom pakat pakat sokong pas.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails