Friday, July 15, 2022

RM18,750, jual biskut ganja di media sosial pula..

 

Jual biskut ganja di media sosial, suami isteri ditahan

Jual biskut ganja di media sosial, suami isteri ditahan

SEREMBAN – Pasangan suami isteri ditahan Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) selepas dikesan menjual biskut yang dicampur dengan dadah Kanabis melalui media sosial dianggarkan bernilai RM18,750.


Ketua Pengarah JKDM, Datuk Zazuli Johan berkata, kegiatan suami isteri berusia 26 dan 29 tahun itu dikesan pada 22 Jun lalu selepas ditahan di hadapan premiss syarikat kurier di Subang Jaya, Selangor ketika menuntut bungkusan mengandungi bahan disyaki dadah jenis Kanabis.


“Hasil soal siasat membawa kepada serbuan di sebuah kondominium di Puchong, Selangor dan menjumpai bahan disyaki dadah Kanabis seberat 7.5 kilogram (kg).


“Turut disita balang-balang mengandungi biskut yang diadun dengan campuran Kanabis,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.


Zazuli berkata, bekalan dadah Kanabis itu dipercayai diperoleh dari negara Eropah dan kegiatan menjual biskut mengandungi bahan terlarang di media sosial pertama kali dikesan pihaknya.

“Pasangan itu dipercayai menjadikan kondominium tersebut sebagai tempat untuk membungkus semula Kanabis dan menjual biskut Kanabis itu sejak setahun yang lalu melalui Telegram.

“Dipercayai pelanggan yang memakan biskut Kanabis ini boleh khayal dalam tempoh dua jam selepas pengambilan,” katanya. K Online

Hibur Hibur Sikit 
Singapura Melayu punya.. siri 1

Nona Singapura - R.Azmi


A. Ramlie & The Click 4 ~Ole Ole Temasik~. 11,520 views • Feb 8, 2011 • Ole Ole Temasik … Show more. Show more ...
YouTube · nasri kelan · 9 Feb 2011

Ini adalah lagu J Rukimin yang popular pada zaman gemilang pop yeh yeh. Semoga terhibur.
YouTube · MrJohanAmir · 28 Jun 2009

Undilah PAS dan rakan kumpulannya!

PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

2 comments:

Anonymous said...

Betul. Dlm Quran ada sebut perkara yg beri pahala dan ada perkara yg beri dosa. Bukan sehala atau selorong. Pilih yg terbaik.

Anonymous said...

Bossku jawab dua tuduhan yang dilemparkan oleh Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim terhdap bossku. Gay tua ni apa yang dia tahu pasal ekonomi..!?

Tohmahan 1: Bahawa bossku tidak dapat menjelaskan bagaimana sejumlah wang dan barang kemas yang dianggarkan bernilai ratusan juta ada dalam milikan saya dan isteri.

Bossku dah banyak kali jelaskan. Malah kes-kes ini sudah diputuskan dalam mahkamah bahawa ia bukan dari sumber 1MDB atau sumber haram. Bossku dah menang dua kali kes mahkamah berhubung isu ini.

Malah pemohon (kerajaan) mengakui beberapa barang yang disita adalah berbentuk hadiah.”

“8 Nov 2021: Kerajaan gagal lucut hak barangan mewah milik Najib, Rosmah”

Ia adalah wang Umno – bukan wang bossku.

“20 Mei 2021: Kerajaan gagal lucut hak wang RM114 juta milik Najib, Umno”

Rakyat terpaksa tanggung hutang 1MDB sebanyak RM32 bilion.

Ini satu lagi fitnah. Berapa sen Anwar sebagai rakyat sudah bayar untuk jelaskan hutang 1MDB tersebut?

Kenapa dalam masa 22 bulan rejim gagalkrasi Pakatan harapan (PH), mereka tidak pernah membayar balik atau mengurangkan satu sen prinsipal hutang ini?

Malah dalam tempoh PH jadi kerajaan, hutang negara naik RM106.2 bilion dari RM686.8 bilion pada akhir 2017 sebelum PRU14 ke RM793 bilion pada akhir tahun 2019.

Pada masa yang sama, PH juga jarah hampir RM104 bilion dari rizab tunai RM176 bilion (yang dinaikkan masa saya dari RM30 bilion) Petronas.

Mahu memperingatkan Anwar bahawa sebelum tahun 2012, kamu sudah banyak kali bangkitkan isu kerugian RM19 bilion setiap tahun yang ditanggung Petronas dan TNB akibat perjanjian-perjanjian Penjana Elektrik Bebas (IPP) yang ditinggalkan masa kamu dan Mahathir memerintah.

Menggunakan 1MDB pada tahun 2011 untuk membeli semua IPP-IPP tersebut dan selepas itu perjanjian-perjanjian berat sebelah itu telah diperbetulkan melalui open tender yang pertama sekali dibuat untuk pembelian elektrik.

Penjimatan RM100 bilion ataupun rizab tunai RM176 bilion Petronas yang ditinggalkan kami untuk kamu jarah itu lebih rendah berbanding hutang 1MDB RM32b ke, Nuar?

Kenapa tak mahu berterima kasih pada Najib dan puji Najib sebab dah jimat RM100 bilion bagi negara dari masalah yang ditinggalkan zaman kamu dan Mahathir?

Anwar Ibrahim apa yang dia tahu..? Lulusan sastera klas 2 nak gebang pasal ekonomi...!! Teori asas ekonomi mudah pun gay tua ini pun hancur ada hari cakap pasal ekonomi yang lebih kompleks..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails