Saturday, December 11, 2021

Siapa Putera Salman Saudi.. Psikopat, egosentrik, antisosial ??

 

Mohammad Salman memiliki rumah dan lukisan termahal di dunia selain mempunyai hubungan rapat dengan tokoh berpengaruh. - FOTO The Sun

Komen Rakyat dalam blog ini..

1 comment:

Anonymous said...

Bekas pegawai kanan perisikan Arab Saudi telah mendedahkan siapa Putera Mohammed bin Salman

Seorang bekas pegawai perisikan kanan Arab Saudi telah mendakwa bahawa Putera Mahkota Mohammed bin Salman adalah "psikopat tanpa empati" yang pernah bermegah bahawa dia boleh membunuh pemerintah kerajaan pada masa itu, Raja Abdullah, dan menggantikannya dengan ayahnya sendiri.

(Definisi psikopat: seorang yang tidak stabil mentalnya terutamanya: seseorang yang mempunyai keperibadian egosentrik (mementingkan diri sendiri) dan antisosial yang ditandai dengan kekurangan penyesalan atas tindakan seseorang, ketiadaan empati (kebolehan untuk memahami perasaan orang lain ) terhadap orang lain, dan selalunya kecenderungan jenayah)

Dalam temu bual di televisyen AS, Saad Aljabri, yang melarikan diri dari Arab Saudi pada Mei 2017 dan tinggal di pengasingan di Kanada, juga mengatakan bahawa dia telah diberi amaran oleh rakan sekerja pada tahun 2018, selepas pembunuhan wartawan Jamal Khashoggi di konsulat Saudi di Istanbul, bahawa pasukan penyerang Saudi sedang menuju ke Kanada untuk membunuhnya.

Aljabri memberitahu program '60 Minutes' di CBS dia diberi amaran "jangan berada berdekatan dengan mana-mana pejabat perwakilan Saudi di Kanada. Jangan pergi ke konsulat. Jangan pergi ke kedutaan.

Ketika dia bertanya mengapa, dia berkata dia diberitahu "mereka memotong badan lelaki itu, mereka membunuhnya. Anda berada di bahagian atas senarai.

Menurut keterangan Aljabri mengenai rancangan untuk membunuhnya di Kanada, pasukan enam orang mendarat di lapangan terbang Ottawa pada pertengahan Oktober 2018, berbohong kepada pegawai sempadan Kanada mereka mengenali satu sama lain, dan membawa peralatan yang mencurigakan untuk analisis DNA.

Pasukan itu dihantar pulang oleh Kanada selepas dipintas oleh pihak berkuasa Kanada di lapangan terbang.

Kerajaan Kanada telah berkata: "Kami menyedari insiden di mana orang asing cuba mengancam mereka yang tinggal di Kanada. Ia sama sekali tidak boleh diterima.

https://amp.theguardian.com/world/2021/oct/25/saudi-crown-prince-a-psychopath-says-exiled-intelligence-officer

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails