Sunday, December 05, 2021

Piagam MN terbuka terima parti lain, NGO -Presiden PAS

 

“Tetapi malangnya apabila sampai peringkat pelaksanaan, terdapat dalam kalangan pimpinan Umno hanya mahu PAS dengan Umno, itu sudah lari daripada perjanjian, sepatutnya kita pegang pada perjanjian,” 

KUALA LUMPUR: PAS tetap dengan pendirian bahawa Piagam Muafakat Nasional yang dipersetujui oleh parti itu dan adalah piagam yang terbuka untuk menerima parti-parti lain dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) demi menyatukan umat Islam di negara ini.

Justeru, Presiden PAS, Tan Sri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, parti itu terbuka untuk membenarkan parti lain, atau sebarang NGO menyertai Muafakat Nasional (MN) seperti yang tertulis dalam piagam Muafakat Nasional.

Malangnya, apabila tiba di peringkat pelaksanaan, pimpinan Umno hanya mahu PAS dan Umno membentuk jalinan muafakat itu.

Beliau berkata demikian dalam sidang media pada Program Mahabbah Rasulullah SAW sempena Maulidur Rasul di Dewan Majlis Daerah Selama, Sungai Bayor, di Larut, hari ini. Rakaman video sidang media itu dimuat naik menerusi laman Facebook beliau.

Hadir sama pada majlis yang dianjurkan Pusat Khidmat Ahli Parlimen Larut dan Pusat Khidmat DUN Selama itu ialah Setiausaha Agung Bersatu, Datuk Seri Hamzah Zainuddin dan ADUN Selama, Mohd Akmal Kamarudin.

“Semasa kita tubuhkan Muafakat Nasional, kita tubuhkan piagam, dalam perjanjian itu kita menerima parti-parti lain termasuk Bersatu untuk menyertai Muafakat Nasional, termasuk mana-mana NGO boleh masuk Muafakat Nasional, kita bersetuju, dan ditulis di dalam piagam, rujuk balik piagam itu.

“Tetapi malangnya apabila sampai peringkat pelaksanaan, terdapat dalam kalangan pimpinan Umno hanya mahu PAS dengan Umno, itu sudah lari daripada perjanjian, sepatutnya kita pegang pada perjanjian,” katanya.

Tambah Tuan Guru Abdul Hadi lagi, PAS tidak boleh diarah sedemikian memandang ia adalah parti sendiri dan bukan berada di bawah Barisan Nasional. – HARAKAHDAILY 4/12/2021

2 comments:

Anonymous said...

PENDUDUK KG BARU MASIH INGATKAH..!? - DULU DATUK AMIN SHAH MASA PM KE 4, KAlIT SAMAT PM KE 7. SEKARANG PEJWANG SELESAIKAN ISU KG BARU

https://www.thethirdforce.net/kerajaan-gagal-selesaikan-isu-kampung-bharu-demi-mempertahankan-hartanah-orang-melayu-wilayah-persekutuan/

Pada penduduk KG dengar baik baik apa yang aku mahu khabarkan pada kelian. Ini adalah FAKTA dan BUKTI yang krlian kena buka mata luas luas.

Sejarah tanah yang lesap di zaman PM ke 4 Tun Mahathir melalui proksi dan barua Datuk Seri Amin Shah jangan di lupakan. Sekarang PM ke 7 datang ke Kg Baru melalui barua Kalit Samat pula... makin nak mampos makin mengila nak menipu lagi.

Dr M: Lower rate offered to Kg Baru landowners to ensure property prices are affordable to Malays - selagi bole si renta penipu bole tipu kau tipu aje ler semahu kau atok... bodosss..!!

Barua PM ke 4 ini dulu yang menyebabkan srbahagisn tanah Kg Baru digadai oleh Datuk Seri Amin Shah mamak P. Pinang tergadai bila tawaran oleh PM ke 4 hanya RM350.00 psf srdangkan nilai pasaran masa itu RM1400.00 psf.

Masih ingat tawaran PM ke 4 dulu melalui proksi baruanya Datuk Amin Shah ini..!?? Kesemua syarikat Amin Shah Buisness Focus dan Syarikat Perkapalan lingkup bangkrap akhirnya..!!??

Setiausaha Agung, Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) Amirhamzah Karim mempersoalkan tindakan kerajaan yang mahu membeli tanah di Kampung Baru pada harga rendah.

Katanya, harga yang ditawarkan seharusnya berpatutan dengan nilai tanah semasa iaitu RM 2,000 satu kaki persegi.

“Di situ (Kampung Baru) tanah itu adalah nilai dia RM 2,000 kaki persegi, kenapa Kalit Samat nak beli RM850 saja, kenapa tidak nilaikan pada harga semasa.

"Zaman PH dan PM yg sama kali ke 2 melalui "proksi barua baru PM ke 7 iaitu Kalit Samat" nyanyi lagu yang sama seperti 'Datuk Amin Shah barua PM ke 4' mengalun lagu yang sama pada kelian wahai Penduduk Kg Baru..."

Tak serik serik lagi ke wahai Penduduk Kg Baru dilagukan dan didendang nyanyian y sama oleh PM ke 7 sama seperti nyanyian proksi barua PM ke 4 dulu...!!??

Datuk Amin dulu menawarkan RM350.00 psf dengan nilai pasadan masa itu RM1500.00 psf... tengok sendiri game dari PM ke 7 dan PM ke 4 , game plan tetap sama

Kerajaan tawar beli tanah Kampung Baru RM850 satu kaki persegi...persoalan yang timbul ADILKAH harga ditawaran tersebut..!?

Tahukan PejWang ada pemaju melayu Kg Baru menjana projek 1 ekar dengan nilai GDV RM400 juta..!! Sedarkah di Kg Baru ada 3 pembangunan berskala mega sudah tertegak depan biji mata org Kg Baru sekarang ini...!? Pemaju orang tempatan Kg Baru sendiri.

Beliau seorang gelaran Datuk memiliki ciri ciri seorang pemaju Melayu dan projek pembangunan nya yg berjaya dilakukan semasa era Najib sebagai perdana menteri.

3 Projek kondo dan servis apartment hampir 100% sudah terjual oleh pembeli bumiputra sahaja. Sbb syarat jualan khas untuk Melayu bumiputra sahaja dan Melayu mampu membeli hampir keseluruhan unit unit kondo dan pangsapuri tersebut..!!

Hanya kurang 1 ekar dengan bilangan unit unit kondo dan servis apartment yang sudah terjual hampir RM400 jota..!! Nilai GDV bagi keluasan tanah kurang 1 ekar saja mencecah RM400 juta untuk satu projek.

Bayangkan nilai GDV bagi 3 projek yang sudah pun tegak siap, terjual dan diduduki dengan keluasan setiap projek itu kurang dari 1 ekar... Pemaju Melayu Bumiputra ini sudah memiliki GDV bagi keseluruhan 3 projek dng jumlah keluasan lebih kurang 3 ekar sahaja nilai GDV hampir RM 1 billion..!!!

Berambos PejWang berambos Khairuddin. Lingkupkan boboi melingkuplah PejWang dan Tun.

Anonymous said...

Wahai umat Islam bangkitlah dari tidur mu kerana kamu telah ditidurkan sejak zaman penjajah lagi.

Sesungguhya gabungan puak kafir harbi dan puak munafiqun liberal pimpinan abang besar ultra kiasu adalah musuh Islam yg sangat nyata dengan menentang, menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam dan hukum Islam, melingkupkan tabung umat Islam dan menafikan hak umat Islam dan hak kaum Melayu Islam yg merupakan penduduk asal negara ini.

Mereka juga menyokong dan membela ideologi sesat seperti komunisme, sekularisme, liberalisme dll, golongan sesat seperti LGBTQ, Syiah, Qadiani dll, kebebasan melakukan dosa besar, kebebasan untuk murtad dan industri dosa besar seperti judi dan arak dll.

Oleh sebab itu, umat Islam wajib menolak puak kafir harbi dan puak munafiqun liberal dalam setiap PRK, PRN dan PRU kerana mereka adalah musuh Islam yang sangat nyata. Jangan mudah terpedaya dengan pelbagai bentuk tipu daya dan wayang opera mereka seperti memakai tudung ke masjid sedangkan mereka tidak beriman.

Bahkan mereka mahu menjadikan negara ini sebagai negara kristian dengan program kristian seperti 'Johor For Jesus' dll. Malanglah jika umat Islam menyokong mereka.

Mereka adalah musang politik berbulu ayam yang pandai menitiskan air mata buaya dan main wayang opera. Semuanya bertujuan untuk menipu umat Islam dan memecah-belahkan dan melemahkan umat Islam sahaja supaya musuh Islam mendapat kuasa untuk menindas Islam dan umat Islam.

Ingatlah firman Allah :

(1) Allah melarang umat Islam dari melantik orang kafir dan orang munafik menjadi pemimpin:

QS. 4. An-Nisaa' : 144.

"Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?"

(2) Dan orang-orang yang kafir berkata: "Janganlah kamu mendengar Al-Quran ini dan tentanglah dia (dengan nyayian-nyanyian dan jeritan-jeritan riuh rendah serta tepuk sorak), supaya kamu berjaya (mengganggu bacaan atau menenggelamkan suara pembacanya)!"

(Fussilat 41:26)

(3) Sikap puak munafiqun lidah biawak:

Dan apabila mereka bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: " Kami telah beriman ", dan manakala mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka berkata pula:" Sesungguhnya kami tetap bersama kamu, sebenarnya kami hanya memperolok-olok (orang-orang yang beriman)".

Cukuplah umat Islam dikencing selama 22 bulan dengan pelbagai janji palsu. Hanya orang bodoh menghulurkan tangan ke dalam lubang ular yg sama untuk kali ke-2.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails