Saturday, January 02, 2021

Turki, &Komunikasi satelit antara negara. Turksat 5A.

 

Pembentangan pertama mengenai Majlis Pengangkutan dan Komunikasi, yang akan diadakan buat kali ke-2021 pada bulan September 12 oleh Kementerian Pengangkutan dan Infrastruktur kami, dibuat hari ini oleh Menteri Pengangkutan dan Infrastruktur kami, Adil Karaismailoğlu di Istanbul. Karaismailoğlu membuat kenyataan kepada media.

Pengangkutan yang progresif, inovatif dan terancang dan mempunyai tradisi infrastruktur penduduk sipil 18 tahun di Turki dalam skala dunia dari segi projek yang Menteri kami tekankan bahawa melancarkan Karaismailoğlu satelit komunikasi Turksat 5A kami mengingatkan akan dihantar ke angkasa menjelang akhir bulan ini.

"Kami akan merancang peta pengangkutan dan komunikasi tahun-tahun berikutnya"

Menteri kita Karaismailoğlu, menyatakan bahawa perlu untuk membawa pendekatan terancang dan rasional terhadap perubahan keperluan dalam pengangkutan barang, manusia dan data dan permainan baru yang didirikan di seluruh dunia, dilanjutkan sebagai berikut:

"Mulai hari ini, kami mempercepat persiapan untuk Majlis Pengangkutan dan Komunikasi, di mana kami akan merancang peta pengangkutan dan komunikasi tahun-tahun berikutnya, menentukan keperluan yang belum ditemukan, dan memandu kebijakan pengangkutan dan infrastruktur di negara kita. 

"Majlis akan berperan dalam menyatukan wakil-wakil peringkat tinggi dari sektor awam, swasta, badan bukan kerajaan, universiti dan organisasi yang mengarahkan sektor ini dari luar negeri, secara ringkas, semua pihak yang berkepentingan di sektor ini dan mengambil langkah yang tepat. 

"Majlis kita akan berlangsung selama 6 hari pada 7-8-2021 Oktober 3 di Terminal Antarabangsa Lapangan Terbang Atatürk. Kumpulan Kerja Sektor akan ditubuhkan dengan tajuk Keretapi, Komunikasi, Pelayaran, Jalan Udara dan Jalan Raya.

"Pada akhir Shura 'Dokumen Dasar Pengangkutan Turki' akan muncul"

"Matlamat utama Majlis adalah; Untuk menyumbang kepada pengenalpastian sasaran strategik di sektor pengangkutan dan komunikasi Turki. Untuk menyumbang kepada pembangunan sektor secara serentak dengan dunia. Untuk memberi cadangan mengenai masalah yang sedang menunggu penyelesaian. 

"Menetapkan standard baru untuk rantaian bekalan global selepas Covid-19. Memperkukuhkan kerjasama kami dengan pihak berkepentingan nasional dan antarabangsa. Topik ini di bawah kumpulan kerja sektor akan memberikan versi akhir laporan 'Dokumen Dasar Pengangkutan Turki' akan muncul. "

 "Turki akan menjadi antara sepuluh negara yang menghasilkan satelit komunikasi"

Mengingatkan bahawa satelit komunikasi Türksat 5A kami akan dihantar ke angkasa akhir bulan ini, kata Menteri Karaismailoğlu; Dia menekankan bahawa dengan pengoperasian Türksat 5A, Türksat 5B dan Türksat 6A, kita akan menjadi lebih kuat di angkasa dengan 6 satelit komunikasi kita. 

Karaismailoğlu berkata, “Kami memulakan ujian tingkat satelit Türksat 5B. Kami akan melancarkan 5A pada suku kedua 2021. Turki menghasilkan satelit komunikasi yang akan membolehkan negara itu berada di antara mereka. Pengeluaran dan penyatuan Türksat 6A diteruskan di TUSAŞ Space Systems Integration and Test Center dengan penyertaan jurutera TÜRKSAT kami. 

"Kami akan menghantar 6A ke angkasa pada 2022," katanya. 

Turki akan Lancarkan Satelit 5A Pada Malam Isnin

31.12.2020 ~ 02.01.2021

Malam yang menghubungkan Isnin dengan Selasa, akan menjadi hari yang penting bagi Turki.

"Pada malam Isnin, kami akan melancarkan satelit 5A kami ke angkasa." Kata Menteri Pengangkutan dan Infrastruktur Turki, Adil Karaismailoğlu.

Membuat kenyataan di bandar Ordu, Menteri Turki Karaismailoğlu mengatakan bahawa malam yang menghubungkan Isnin dengan Selasa, akan menjadi hari yang penting bagi Turki.

"Kami akan melancarkan satelit 5A ke angkasa pada malam yang menghubungkan hari Isnin dengan Selasa. Kami telah membuat jadual. /.../. Kemudian kami merancang kira-kira bulan Jun. Kami akan melancarkan satelit 5B kami ke angkasa lepas. 

"Kajian mengenai satelit 6A domestik dan nasional pertama kami di dunia diteruskan. Kami merancang untuk melancarkannya ke angkasa pada bulan-bulan pertama 2022. Bersamanya, kami akan membuat kehadiran kami di angkasa terasa ke seluruh dunia." Katanya.

(IH)

IHtv

3 comments:

Anonymous said...

Bila turki nak beli getah, sawit sama buluh malaysia?

Anonymous said...

Tunggu bila malaysia buat kereta terbang.

Anonymous said...

Abam kamcing dengan al gore yg support gay marriage. Abam pulak presiden pkr.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails