Monday, May 20, 2019

Datuk Seri Bergaduh Kerana Perempuan Di K/Malam. Dasar Hiburan PH Gila!

Polis Siasat ‘Datuk Seri’ Terbabit Pergaduhan Kelab Malam

Pergaduhan Kelab Malam
SEORANG lelaki bergelar Datuk Seri hari ini menyerah diri kepada polis untuk membantu siasatan kes pergaduhan di sebuah pusat hiburan di Jalan Kelang Lama, Kuala Lumpur pada 3 Mei lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Risikan dan Operasi) Kuala Lumpur, ACP Alzafny Ahmad, berkata lelaki terbabit datang ke Ibu Pejabat Polis Daerah Brickfields bersama peguamnya kira-kira jam 3 petang tadi.

“Datuk Seri yang dimaksudkan menyerah diri untuk membantu siasatan dalam kes ini.
“Selepas keterangan diambil dan soal siasat dijalankan dia dilepaskan dengan jaminan polis,” katanya dalam satu kenyataan.

Untuk rekod beberapa tahun lalu lelaki berusia 31 tahun itu pernah terbabit dalam serangan di depan sebuah kuil di Kuala Lumpur.
Dalam kejadian awal bulan ini sekumpulan lelaki yang bersenjatakan batang kayu menyerbu masuk sebuah pusat hiburan dan merosakkan barangan di premis terbabit.

Nilai kerosakan dianggarkan kira-kira RM200,000.
Ekoran kejadian itu polis menahan 14 lelaki berusia antara 26 dan 27 tahun
Siasatan awal mendapati kekecohan itu berlaku disebabkan rasa cemburu terhadap seorang wanita.

Polis kemudian mengenal pasti empat lelaki yang boleh membantu siasatan kes berkenaan termasuk pemuda bergelar Datuk Seri terbabit.
Minggu lalu seorang peguam mewakili Datuk Seri itu dilaporkan cuba membincangkan isu berkenaan dengan Ketua Polis Kuala Lumpur, Mazlan Lazim.
Bagaimanapun Mazlan bertegas agar Datuk Seri terbabit menyerah diri kepada polis atau berdepan kemungkinan ditangkap.
Sementara itu Alzafny berkata polis masih meneruskan siasatan berhubung kejadian itu dan sedang menunggu seorang lagi lelaki – yang kini berada di luar negara – untuk pulang memberi keterangan.-Mkini
Hasil carian imej untuk helikopter lambang pas
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Dasar hiburan kerajaan PH gila! 'Warisan UMNO' bukan alasan, kerana sebenarnya ia warisan penjajah, pusat maksiat bertopengkan 'hiburan'.

Rumusan penyelesaiannya: 
Undi PH kerajaan sekarang bererti sokong maksiat ber'maharajalela'. Kalau mahu negara bebas maksiat, undilah PAS parti yang menegakkan sistem Islam.

26 comments:

Anonymous said...

Bagus undi Ibnu Hasyim. Dia lah org yg paling pintar menyelenggara negara. Sungguh hebat ibnu hasyim ini.

Anonymous said...

Antara yg pintar. Ramai lagi yg pintar. Yang kurang pintar pun ada, contohnya yg sokong maksiat. Spesis abu jahal pun termasuk spisis yg kurang pintar. Mereka sokong maksiat kerana jahil. Yang marah orang larang buat maksiat pun termasuk kurang pintar. Yang iri hati kepada yang mendedahkan maksiat pun dikira kurang pintar. Yang sokong parti kuali pun dikira kurang pintar juga.

Nope said...

Dey matcha, skurg2nya, dizaman pH ni, polis pun takut nak bincang belakang sama itu datuk kawtim tepi. Itu ketua terus kasi kata dua, serah diri atau ditangkap. Kau bygkn jika bn Masih brkuasa, kes tutup selesai terus. Lagi pas brkuasa, lg risau aku. Pulis pun boleh wajib menipu utk kemaslahatan ummah Dan malayu. Hah tak ke mampuih tuh.

Unknown said...

Kerajaan PH cuba menafikan Malaysia sudah berada di ambang kegawatan ekonomi dengan forum2 dan kenyataan2 yang di buat oleh penasihat2 ekonomi kerajaan, namun realitinya, himpitan ekonomi semakin hari semakin mencengkam kehidupan rakyat marhaen, terutamanya golongan B40...

Di bulan Ramadan ini, restoran2 dan Coffee House di hotel2 ternama yang menyediakan juadah berbuka puasa semakin sepi...

Ini merupakan indikasi (indication) yang pertama, bahawa negara bakal berhadapan dengan kegawatan ekonomi dalam masa terdekat...

Anonymous said...

PENGURUSAN EKONOMI NEGARA INI SEOLAH-OLAH DI TERAJUI OLEH 3 KEPALA YANG TIDAK SEHALUAN IAITU :

》Lim Guan Eng : Menteri Kewangan

》Azmin Ali : Pejabat Perdana Menteri dan Menteri Hal Ehwal Ekonomi

》Daim Zainuddin : Menara Ilham

Lebih malang lagi, ketiga2 teraju ekonomi negara ini pernah di kaitkan terbabit dalam beberapa skandal kewangan negara...

Anonymous said...

Pas parti bersih. Sebab bersih, maka banyak fitnah. Ahli Parti kuali dulu ahli ahli pas. Ditunjuk jalan exit kerana mereka lebih sesuai dengan dap.

Anonymous said...

Parti rasis kafir harbi DA-Pig hanya pandai melakukan kejahatan seperti mempromosi maksiat,
melakukan hasutan dan provokasi perkauman untuk mendapatkan undi.

Maka kita tidak merasa hairan melihat ekonomi negara merundum dan beban rakyat meningkat apabila abang besar dan pemimpin-pemimpin DA-Pig dilantik menjadi menteri bodoh berganda.

Anonymous said...

Parti kafir harbi DAP menunjukkan kebencian dan permusuhan terhadap kaum Melayu dengan melakukam hasutan dan provokasi perkauman:

Bukti:

Pada muka surat 29 kertas putih ini disebutkan mengenai tindakan provokatif peserta perarakan kemenangan DAP pada jam 10 malam 11 Mei 1969 yang menghamburkan kata-kata “Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan” kepada polis-polis Melayu.

Anonymous said...

Pada muka surat 29 kertas putih ini disebutkan mengenai tindakan provokatif peserta perarakan kemenangan DAP pada jam 10 malam 11 Mei 1969 yang menghamburkan kata-kata “Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan” kepada polis-polis Melayu.

Anonymous said...

Tentera kacang merah 10:35 AM ternakan DA-Pig suka kencing rakyat. Sekarang mau tipu lagikah?

Fakta:

Abang besar DA-Pig yang sedang dibicarakan di mahkamah kerana krs rasuah dll pun boleh dibebaskan oleh Mr Tomato Penyek sebab kawtim tepi.

Anonymous said...

Pembetulan:

Abang besar DA-Pig yang sedang dibicarakan di mahkamah kerana kes rasuah dll pun boleh dibebaskan oleh Mr Tomato Penyek sebab kawtim tepi.

Pakatan Hancing kencing rakyat.

I said...

Pada hemat saya saudara silap pasal Abu Jahal. Abu Jahal sangat pintar orangnya. Sayangnya dia memusuhi Rasullulah saw. Kalau tidak..masakan nama Abu Jahal terkenal di Mekah tu...

I said...

Orang tak pergi berbuka kt hotel dah pasal harganya mahal. PH sarankan rakyat berjimat cermat dan bukan menghamburkan wang untuk benda2 yang tak perlu. Bezakanlah barangan keperluan dan dan barabg kehendak. Berbuka puasa kat hotel masuk kategori mana agaknya. Tak masuk hotel bukan bermakna ekonomi merosot tetapi yang pastinya rakyat berbelanja berhemah...

I said...

Siapa yang sediakan kertas putih itu... tuduh tapa bukti memang best. Terutama semasa berkuasa. Dah Melayu mundur dari segala aspek..baru nk marah orang asing yang berjaya kat Malaysia ni. Buat rwnungan kita semua... aspek pendidikan tak diambil kisah oleh orang Melayu dulu. Kononnya nk kristiankan orang2 Islam. Nk tuntut merdeka pun macam2 cakap termauk oleh pemuka Melayu masa itu... nk merdeka macam mana.. nk buat jarum pun tak reti. Memang dah nasib melayu. malang di tanah air sendiri kerana berketua ketua yang kaya dan tak memukirkan hal rakyat terutama orang2 mekatu yang jahil dari aspek pendidikan dan juga kesedaran politik. Sekarang ini Pas dan Umno nk bergabung kononnya untuk jekuatan melayu. Dongeng bohong dari 60 tahun dulu masih dijaja. Kalau menang gabung ini nanti... bukan main sombong dan angkuh lagi... tak boleh ditegur ..

Anonymous said...

Gaya macam tulisan orang cina.

Anonymous said...

Bekas PM Australia Bosan dengan orang Cina Australia…!!!

1. Orang Cina yang harus sesuaikan diri di negara ini, bukan kami sebagai Australian. Terima atau keluar sahaja dari sini. Saya selaku bekas Perdana Menteri bosan dengan negara yang bimbang tentang sama ada kita menyinggung orang Cina yang tinggal dinegara ini. Sejak serangan pengganas di Bali, kami telah mengalami peningkatan dalam patriotik oleh majoriti Australia. Oleh itu, budaya orang kami telah dibangunkan sejak dua abad perjuangan, melalui pelbagai ujian dan kemenangan diperjuangkan oleh orang asal Australian yang berjuang mendapatkan kebebasan.

2. Bahasa:
Kami orang Australian bertutur didalam Bahasa Inggeris, bukan bahasa Mandarin, Hokkien atau bahasa Cina yang lain. Oleh itu, jika anda orang Cina ingin menjadi sebahagian daripada masyarakat kita atau menyesuaikan keadaan disini, sila belajar bahasa kami iaitu Bahasa Inggeris. Bukan kami yang perlu belajar bahasa Cina. Sikap kamu orang Cina yang berkelompok dan hanya menggunakan bahasa Cina sesama kamu membuatkan kami orang asal Australia tidak faham dan ini seperti menghina kami.

Anonymous said...

LoMundur ke maju ke, tanah air ini perlu dikekalkan perlembagaan, tak perlu ikut gaya kaum pendatang. 13 mei adalah kemuncak kesombongan dap.

Anonymous said...

SATU persatu kenyataan Lim Guan Eng tidak mencerminkan kelulusan akauntan profesional seperti yang dicanang oleh DAP sendiri. Setahun Pakatan Harapan memerintah, dasar-dasar ekonomi yang rapuh menyebabkan Malaysia bakal terjerumus ke dalam kegawatan ekonomi yang teruk.

shahirMenyorot kembali, Menteri Kewangan pada satu sidang media menggunakan perkataan “hentam” apabila ditanya barangan manakah yang dikenakan SST dan barangan manakan yang dikecualikan SST.

Anonymous said...

Jangan benarkan cina itu memburukkan orang melayu. Kerana mereka sebenarnya yg mempunyai perangai jahat serta peminat daging babi.

Anonymous said...

Setuju I 12.56

Saranan ikat perut oleh kerajaan bukan bermakna ekonomi merosot tetapi yang pastinya rakyat berbelanja berhemah...

Dulu masa jadi pembangkang macam lain je bunyi ayat dan janji huhuhu

Anonymous said...

Masa pas kamceng cemolot dgn dap dulu tak timbul pun isu ni. Yg timbul isu rasuah ajib dan kak mah?
Skrg isu rasuah dah takde hal dah pulokk? Kihkih

Anonymous said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan hadi awang PAS ogos 1980].

Anonymous said...

Barua DA-Pig 12:52 pm sama bodoh dengan Abu Jahal sebab menentang Islam dan menfitnah umat Islam.

Anonymous said...

Memang pun tulisan 1.06 drpd bukan melayu. Nak gagalkan penyatuan ummah ler tu.

Aku kalau ada tulisan yg provoke melayu tak boleh buat jarum la, bangsa pendatang yang majukan tanah melayu la memang aku stop baca.

Pegi la majukan africa, gurun sahara tu kalau terer sangat. Takdepun pegi la thailand, myanmar, vietnam sbb banyak yg sejenis kat sana. Takyah menyemak kat sini kalau dah lupa asal usul diri dan benci dengan pendirian nenek moyang sendiri.

Perasan bagus. Kalau bagus dah tentu la british angkut pi balik dulu bukan dicampak kesini

Anonymous said...

Barua DA-Pig 12:56 PM cuba kencing rakyat dengan cerita dongeng.

Fakta yg tidak boleh dinafikan:

Ekonomi, pelaburan asing, nilai ringgit, harga getah dan kelapa sawit dll sedang merundum, berpuluh ribu orang dibuang kerja, harga barang dan perkhidmatan dan beban rakyat semakin meningkat kerana kebodohan Pakatan Hancing.

Anonymous said...

Barua DA-Pig 1:06 pm adalah pendatang asing yang bersikap rasis terhadap kaum Melayu.

Sepatutnya barua ini berambus ke negara asalnya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails