Tuesday, May 21, 2019

'Bikin panas', Sama Tektik-teknik Israel, Madonna Dan K'jaan PH.

Madonna 'bikin panas' di Eurovision, alih kontroversi untuk bawa mesej damai Israel-Palestin
Madonna melalui status di Twitternya, menyatakan bahawa dia amat bersyukur kerana di beri peluang untuk menyampaikan mesej positif kepada dunia - Gambar www.billboard.com

HALAMAN HIBURAN
Madonna 'bikin panas' di Eurovision, alih kontroversi untuk bawa mesej damai Israel-Palestin
Hasil carian imej untuk madonna israel palestine

NEGARA Belanda mungkin telah berjaya memenangi pertandingan nyanyian Eurovision 2019 yang telah berlangsung di Tel Aviv, Israel hujung minggu lalu.

Namun apa yang menarik perhatian adalah mesej politik yang telah disampaikan oleh penyanyi pop terkenal Madonna.

Pada malam itu Madonna telah menyampaikan dua lagu termasuk lagu terbaharunya, Future bersama dengan anggota kumpulan Migos, Quavo dan pada penutup persembahan tersebut penyanyi itu 'bikin gempar' dengan mencetuskan kontroversi.

Mana tidaknya, persembahan pada malam itu diakhiri dengan memperlihatkan dua orang penari latar Madonna memakai bendera Palestin dan Israel yang ditampal pada belakang baju mereka.


Apa yang menariknya lagi kedua-dua penyanyi latar tersebut telah berjalan seiringan sambil berpegang tangan seperti menunjukkan simbol perdamaian.
David FriendMay 18
Replying to @dfriend
Australia's Kate Miller-Heidke is bringing new meaning to pole dancing with her intergalactic trip "Zero Gravity."  
   
David FriendMay 18
Replying to @dfriend
Spain won't win  with Miki's "La Venda," but dang if that wasn't a great way to finish the run of contenders! 
   


Menurut Madonna melalui status di Twitternya, dia amat bersyukur kerana diberi peluang untuk menyampaikan mesej positif kepada dunia.

"Saya sangat bersyukur kerana dapat menyampaikan mesej yang positif ini kepada dunia," katanya di Twitter pada Ahad.

Pada pertandingan tersebut bukan sahaja Madonna  yang menyampaikan mesej perdamaian malah kumpulan dari Iceland, Hatari turut kelihatan memegang bendera Palestin semasa pertandingan tersebut.

Ketua Pegawai Eksekutif Kesatuan Penyiaran Eropah (EBU), Eldad Koblenz dalam reaksinya memaklumkan bahawa kumpulan dari negara Iceland itu akan dikenakan hukuman kerana telah melanggar peraturan.

Sebelum ini, Madonna telah dikecam hebat gara-gara bersetuju membuat persembahan di pertandingan tersebut.

Kebanyakan daripada mereka meminta supaya Madonna tidak melakukan persembahan dan memboikot pertandingan berkenaan kerana negara Yahudi itu berkali-kali melanggar hak asasi manusia serta meminta penyanyi berusia 60 tahun itu mengenang nasib menimpa rakyat Palestin yang hidup merana kerana Israel. (AA)

Komen Weblog Ibnu Hasyim"Saya sangat bersyukur kerana dapat menyampaikan mesej yang positif ini kepada dunia," kata Madonna di Twitter pada Ahad.

'menyampaikan mesej yang positif ini kepada dunia'..? Padahal sebenarnya mesej itu mesej penjenyah, pengganas dan penjajah bagi menghancurkan dunia yang selain Israel bangsat itu. Mereka yang memulakan dan terus merampas bumi Palestin, mereka pura-pura mengajak damai. Ini tektik dan teknik mereka.

Di Malaysia pun ada, contohnya, kerajaan PH. Mereka yang merampas hak royalti minyak rakyat Kalantan, mereka pura-pura menawarkan ihsan dan menyalahkan pemimpan negeri itu dengan merampas balik, hak tersebut.

Masalah demokrasi, rakyat Kelantan memilih perlembagaan PAS yang mahukan 'Negara Islam' di Kelantan, bila berjaya pilihan raya, 'tangan-tangan haramjadah' seperti itulah yang menyekat dan menghaalangnya pula.

Sama strategi Israel, Madonna dan Kerajaan Pakatan Harapan sekarang!

7 comments:

Anonymous said...

Awal2 lagi dah bersubahat dgn kerajaan kleptokrat dgn harapan nak meruntuhkan lagi sistem pentadbiran negara. Kalau dah awal2 lagi menunggang agama, ada hati pula nak komen hal orang lain...

Anonymous said...

Barua-barua dan pemimpin-pemimpin parti kafir harbi DA-Pig adalah kepala bapak rasis yang berpura-pura berjuang untuk hak sama rata sambil berusaha menghapuskan hak agama Islam, hak umat Islam, hak kaum Melayu dan hak raja-raja Melayu yang telah dijamin dan dilindungi oleh Perlembagaan Persekutuan.

Semakin lama semakin jelas sikap hipokrit, rasis,
penghinaan, hasad dengki dan kebencian puak DA-Pig bangsat terhadap agama Islam, umat Islam, kaum Melayu dan raja-raja Melayu.

Inilah sikap puak pendatang DA-Pig yang tidak mengenang budi dan kebaikan kaum Melayu yang membenarkan puak ini menetap di Tanah Melayu.

Diberi betis hendakkan paha pula. Inilah akibat menolong anjing tersepit, kaki kita pula yang digigitnya.

Malangnya terdapat puak munafik liberal dan puak Syiah yang bersekongkol dengan puak kafir harbi ini untuk memecah-belahkan dan melemahkan umat Islam supaya puak kafir harbi boleh melaksanakan agenda rasis mereka.

Anonymous said...

Pada muka surat 29 kertas putih ini disebutkan mengenai tindakan provokatif peserta perarakan kemenangan DAP pada jam 10 malam 11 Mei 1969 yang menghamburkan kata-kata “Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan” kepada polis-polis Melayu.

Anonymous said...

Kebiadapan dan kesombongan puak pendatang rasis menghina kaum Melayu telah melampaui batas.

Pada muka surat 29 kertas putih ini disebutkan mengenai tindakan provokatif peserta perarakan kemenangan DAP pada jam 5 petang 11 Mei 1969 yang menghamburkan kata-kata “Apa polis boleh buat – kita raja” dan “Buang semua Polis Melayu”.

Anonymous said...

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam ?

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Anonymous said...

BANGI, 1 Jamadilawal 1440H, Isnin – Keceluparan dan kebiadaban parti cauvinis dan tamak haloba DAP, semakin ketara sejak kebelakangan ini, terutama selepas memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) lalu, dan menguasai kerajaan.

Ketua Pemuda Dewan Pemuda PAS Johor, Juwahir Amin berkata, terbaru ialah sikap kurang ajar Ahli Majlis Daerah Pontian, Mohammad Kamarul Ariffin Harris Fadzillah daripada DAP, terhadap Tengku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim.

“Perlekehan (terhadap TMJ) dan keangkuhan terbukanya di media sosial itu adalah keterlaluan dan melampau,” katanya mengulas kenyataan Mohammad Kamarul dalam Facebooknya beberapa hari lalu.

Anonymous said...

Barua-barua dan pemimpin-pemimpin.....inilah zikir rutin manusia ini. Nak kata islam tak pasti sbb akhlaknya tak mcm org islam. Tapi jika di kata melayu...rasanya logik sbb hanya dia sorang yg baik dan hanya dia sorang yg betul dan warak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails