Wednesday, July 20, 2016

Konsert Selena Gomez, Sama Saja, UMNO/BN, DAP, S'gor' Kecuali PAS

Selena Gomez


HALAMAN HIBURAN

 SHAH ALAM – Kerajaan negeri Selangor tidak mempunyai masalah untuk memberi kelulusan kepada penganjuran konsert penyanyi dari Amerika Syarikat, Selena Gomez sekiranya memenuhi syarat-syarat ditetapkan. 

 

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali bagaimanapun berkata, setakat ini Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) masih belum menerima sebarang permohonan daripada penganjur konsert yang dijadualkan berlangsung di Stadium Malawati Shah Alam pada 25 Julai ini.

 

“Setakat minggu lepas, MBSA belum menerima sebarang permohonan daripada penganjur konsert.
“Sebaik sahaja mereka (MBSA) terima tentunya mereka akan teliti (permohonan) dan kalau memenuhi semua syarat yang ditetapkan saya rasa tiada masalah untuk beri kelulusan,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri MBSA di perkarangan Stadium Shah Alam di sini hari ini.

Mengenai bantahan daripada PAS yang menganggap konsert ‘Selena Gomez The Revival Tour’ itu mencemarkan kemuliaan Syawal, Mohamed Azmin menjawab semua bulan seharusnya dihormati.

Pengerusi Lajnah Dakwah Pemuda PAS, Hafez Sabri sebelum ini menyuarakan bantahan terhadap penganjuran konsert penyanyi itu yang dianggap mencemarkan kemuliaan Syawal.

Hafez dalam satu kenyataan juga dilaporkan berkata, kedatangan Selena Gomez dianggap menghidupkan budaya hedonisme dalam kalangan generasi muda di negara ini.

Turut membantah ialah Muslimat PAS yang menyifatkan artis barat itu berimej ‘seksi dan liar’. – BERNAMA


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Dalam menangani masalah hiburan tanpa berteraskan Islam, sama saja UMNO/BN Malaysia, DAP Pulau Pinang dan Selangor kecuali PAS Kelantan.. Itulah bedanya antara PAS dengan parti-parti sekular lain. 


236 comments:

1 – 200 of 236   Newer›   Newest»
Mat Bi said...

Saya tertarik dengan tajuk. "Di dalam isu hiburan tak berteraskan Islam, UMNO, BN, DAP, PKR sama saja - kecuali PAS". Cuma saya nak tambah .. "Di dalam isu IMDB, UMNO, BN, PAS - kecuali PH" sama saja. Nampak tapi manis berkata-kata

Anonymous said...

Hehe...kepala geng ostad2 parti agama tk tau beza, mna lebih besar penjahanaman negara diantara 1MDB dan konsert Gomez. Kita sedia maklum, dalam kitab2 yang mereka belajo mana ada tertulis 1MDB kan? Hehe

Anonymous said...

http://hajihassanomar.blogspot.my/2016/07/rupanya-anthony-loke-ulama-rujukan.html

Rupanya Anthony Loke Ulama rujukan parti PAN bukan Ahmad Awang!


IKRAM yang menjadi tulang belakang parti PAN semala telah menganjurkan satu forum di Nilai, Negeri Sembilan dengan tajuk 'adakah istilah kafir harbi masih relevan'.

Idea forum ini ialah untuk membersihkan nama DAP sebagai kafir harbi daripada kacamata umat Islam negara ini. Jika DAP tidak dibersihkan, PAN akan menjadi sukar untuk mendampingi orang Melayu. Pakar perancangan PAN Dr Maszlee Malik antara mereka yang mengatur strategi ini dipanggil 'Pembersihan Imej'.

Saya tak nak ulas pasal Maszlee Malik dan perancangan masa depan PAN. Biar dia, Saari Sungip, Dr Zul dan berapa orang lagi yang buat kerja ini.




Saya hanya nak ulas pasal Hasanuddin Mohd Yunus, Naib Presiden PAN yang mengesahkan bahawa dia merujuk kepada Setiausaha Organisasi DAP Anthony Loke dalam hal-hal berhubung kenyataan Islam yang menjadi kontraversi.
He meant it in a very literal sense, saying DAP was open to learning about Islam if it had erred.

"I asked DAP organising secretary Anthony Loke for permission if I could say this.
Dulu nak bertanding, tanya DAP
Calon pun sanggup tukar Mat Sabu kerana DAP cadang mesti bukan daripada PAS
Orang kata (bukan saya) warna oren pun DAP cadang
Bendera dan banner semasa PRK pun DAP yang buat, Khalid Samad sendiri tak tahu (Itulah hebatnya Khalid?)

Pasal Islam pun tanya DAP
Habis mana nak letak Ahmad Awang dan Ghani Shamsuddin??
Sekadar baca doa macam UMNO buat kepada ulama?

Patutlah Mejar Zaidi marah sangat!

Anonymous said...

Saya tertarik dengan tajuk. "Di dalam isu hiburan tak berteraskan Islam, UMNO, BN, DAP, PKR sama saja - kecuali PAS". Cuma saya nak tambah .. "Di dalam isu banglo terlajak murah, kertas kerja berharga RM300 juta, penjualan tanah kerajaan kepada Singapork, penyerahan perairan negara kepada China Komunis dll, Roket, Kuali, PK* - nampak sama sahaja iaitu PENGKHIANAT.

Pencacai-pencacai ultra kiasu ceramah pong-pang pong-pang pong-pang depan rakyat untuk kencing rakyat demi menjaga kepentingan Ultra Kiasu yang bersikap rasis, memusuhi Islam dan menindas umat Islam. Maka tidak hairanlah seluruh negara berbau hamcing!

Hehe...kepala geng Ultra Kiasu dan geng sekular liberal tak tau beza, mana lebih besar penjahanaman negara diantara skandal-skandal Ultra Kiasu dan pengkhianatan terhadap kedaulatan negara . Kita sedia maklum, dalam kitab2 yang mereka belajo mana ada tertulis prinsip moral kan. Hehe

Keldai dan lembu sahaja yang sanggup menjadi pencacai Ultra Kiasu !

Anonymous said...

Lu tak tau kah itu IKLAM sudah jadi itu Sifu Ultra Kiasu punya balua? IKLAM manyak bodo bikin malu sama kita! Haiya!

Anonymous said...

Itu PANIKRAM

Anonymous said...

Weiiiiii kawan2. Mari kita tengok PAN dgn Ikram kena basuh kow kow di USIM oleh Ustan Zamihan


PUSINGAN #1 UCAPAN PRESIDENT ASWAJA UST ZAMIHAN DI USIM dlm Diskusi Ilmiah ISTILAH KAFIR HARBI

https://www.youtube.com/watch?v=pXIHF3B2P5I

Anonymous said...

Weiiiiii kawan2. Mari kita tengok PAN dgn Ikram kena basuh kow kow di USIM oleh Ustan Zamihan


PUSINGAN #2 UCAPAN PRESIDENT ASWAJA UST ZAMIHAN DI USIM dlm Diskusi Ilmiah ISTILAH KAFIR HARB



https://www.youtube.com/watch?v=i7PIYkCRjrs

Anonymous said...

Tahniah kepada JAIM. Kejahatan golongan2 anti Islam dan khadam2 mereka adalah tanpa had. Nampak gaya Golongan Pakatan Al Ahzab modern terus menerus merosakkan akidah umat Islam.

http://www.ismaweb.net/2016/07/jaim-siasat-sindiket-edar-kitab-seleweng-agama/

JAIM siasat sindiket edar ‘My Kitab’ seleweng agama

MELAKA, Rabu – Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) sedang menyiasat sindiket yang dipercayai mengedar ‘buku hitam’ di sekitar daerah Jasin, sejak Jumaat lalu, mengikut Enakmen Kawalan dan Sekatan Pengembangan Agama Bukan Islam kepada Orang Islam 1988.

Ketua Pegawai Penguat Kuasa JAIM, Rahimin Bani, berkata pihaknya juga sedang mengesan mereka yang bertanggungjawab menerbitkan buku itu.

“Orang ramai, terutama pemimpin kampung, termasuk Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) dan pegawai syarak perlu sentiasa berwaspada dengan sebarang kegiatan seperti penyebaran risalah berkaitan ajaran yang bertentangan, fahaman ekstrem dan Syiah,” katanya, semalam.

Mengulas lanjut, beliau berkata, tindakan mengedar dan meletakkan buku secara terbuka ini dianggap sebagai satu provokasi terhadap umat Islam, sekali gus boleh menimbulkan kerisauan serta prasangka dalam kalangan masyarakat berbilang kaum.

“Justeru, kita meminta pihak yang terbabit supaya menghentikan kegiatan menyebar, menghantar risalah dan buku-buku kitab berkenaan bagi mengelak salah faham berterusan,” katanya.

Buku panduan mengenai sebuah ajaran agama yang boleh memesongkan akidah dikesan disebarkan di sekitar daerah Jasin.

Buku yang diterbitkan dalam bahasa Melayu bertajuk ‘My Kitab’ dan berwarna hitam itu diletakkan di lokasi awam antaranya stesen dan perhentian bas, kedai makan dan pondok kosong.

Susulan aduan yang diterima daripada orang ramai sepasukan anggota jabatan itu menjalankan pemantauan di lokasi terbabit, kira-kira jam 9 pagi dan menemui sebanyak 38 naskhah kitab berkenaan.

Rahimin berkata, semua buku itu ditemui di beberapa lokasi tumpuan awam di sepanjang kawasan Chabau hingga ke Simpang Bekoh, di sini.

Anonymous said...

Ingat PAN Ingat DAP
Ingat DAP Ingat Abu Lahab
Ingat Abu Lahab Ingat anti Islam dan anti Rasul



PAN TIDAK PERLU WUJUD – AHLINYA HAMBA ABDI DAP, SERAP TERUS MASUK DAP

Jika ingin tahu sama ada Parti Amanah Rakyat adalah sebuah parti yang ada misi dan visi sendiri, ia boleh dilihat pada kedua PRK yang lalu.

Tapi bagi mereka yang berada sekitar 2 kawasan iaitu Sg Besar dan Kuala Kangsar, mereka sudah pasti nampak gambaran sebenar apa itu PAN.

Calon PAN akan dikawal dan diekori oleh Tuan Besar dan penyalur dana meraka iaitu DAP

Bagi PAN pula, ia digunakan untuk menghalang Islam dan RUU yang ditakuti oleh bukan Islam akibat tidak faham.

Sepatunya kerja PAN memberi penerangan kepada yang tidak faham, tetapi sebaliknya berlaku, PAN yang ahlinya Islam pula yang dialatkan untuk halang kemajuan Islam.

Jadi sekali lagi DAP selamat kerana benteng halang kemajuan Islam dilakukan oleh hamba dan alatnya iaitu PAN.

Sebenarnya, PAN tidak perlu wujud pun, sepatutnya ahli PAN yang ingkar dan pemimpin mereka yang tewas serta di reject oleh PAS harusnya diserap kedalam DAP sama seperti barua barua melayu yang sedia ada dalam DAP.

Ketika pemilihan PAS pun sudah tersebar Mat Sabu sebagai calon DAP dalam PAS, maka itu sebabnya dia ditolak walaupun dapat bantuan dana dari DAP.

Berkemungkinan, ahli Melayu dalam DAP tidak boleh maju kemana, serta DAP sudah nampak cara mahu menghalang Islam adalah menggunakan orang Islam seperti ahli PAN, maka PAN di wujudkan.

Maka selain boleh memecahbelahkan melayu dan Islam, DAP kini boleh serang Islam melalui PAN selain serang, PAN juga boleh lemahkan umat Islam dengan longgokan parti untuk melayu dan Islam. Maka perpecahan umat Islam dengan pelbagai pendapat lahir dari pelbagai parti boleh diujudkan.

Anonymous said...

Wow....bestnya tonton Ustaz Zamihan hentam Ultra Kiasu dan puak-puak sekular liberal! Kejahatan puak ultra kiasu dan puak sekular liberal telah terdedah. Aku tersenyum puas hati!

https://www.youtube.com/watch?v=i7PIYkCRjrs

Anonymous said...

Puak puak liberal di Turkey lah yg cuba membuat kacau. Mujut kudeta puak liberal di Turkey gagal.

Di Malaysia pula golongan liberal secular serta elemen2 syiah bersengkongkol dgn DAP yg anti Islam

Anonymous said...

Kalaulah Selena Gomez ni datang ke Malaysia aku percaya kumpulan Ibnu Hasyim lah akan berbondong-bondond datang tengok,maklumlah dah selalu tengok foto bogel dan seksi.Kesempatan dapat melihat benda baik pasti menaikan ghairah nafsu sehingga berpanjangan ke alam kubur.

Anonymous said...

Anon 12:36 PM sedang 'high' makan dedak babi ternakan cap roket sebab itulah dia fitnah orang-orang yang beriman sedangkan kita semua tahu yang menjadi towkay dan pencacai hiburan maksiat ialah puak ultra kiasu dan barua-barua liberal mereka !

Anon 12:36 PM, ultra kiasu dan barua-barua liberal sesat berpanjangan sehingga ke alam kubur jika tidak bertaubat.

IrWrWs said...

Fitnah je lah yg korang pandai.. PAS juga menentang penyelewengan 1MDB sbgmana kes banglo

Anonymous said...

Orang yang cintakan kebenaran sila tonton:

PUSINGAN #2 UCAPAN PRESIDENT ASWAJA UST ZAMIHAN DI USIM dlm Diskusi Ilmiah ISTILAH KAFIR HARBI
https://www.youtube.com/watch?v=i7PIYkCRjrs

Anonymous said...

Wahai manusia yang cintakan kebenaran, sila tonton:

PUSINGAN #1 UCAPAN PRESIDENT ASWAJA UST ZAMIHAN DI USIM dlm Diskusi Ilmiah ISTILAH KAFIR HARBI
https://www.youtube.com/watch?v=pXIHF3B2P5I

Syabas dan tahniah kepada ustaz Zamihan kerana keberaniannya membela Mufti Pahang dan mendedahkan kejahatan Ultra Kiasu dan puak munafik sekular liberal yang sedang menghina dan menfitnah Mufti Pahang.

Kita sokong Mufti Pahang menegakkan kebenaran kerana haknya dan tanggungjawabnya sebagai mufti.

Anonymous said...

Saya bapak. Gatot ageng. Dari. Selat panjang. Indonesia...
Saya kepingin. Nayak ni. Apa. Bener di. Malay. Sia ada orang. yg. bisa nawarin
Surga.....??? Kalo beneran. Bisa. .....saya jugak mahu. Kesono.....
Kok. Ribut. Amat. Sih...
Jadi...ngapin. brantem. Tross.........

Anonymous said...

NAHH......AMBIK. NI TIN. MILO........????????

Anonymous said...

Anon 4:48 PM,

Ultra Kiasu dan antek liberal mereka menawarkan neraka kelas utama untuk orang-orang yang mendukung mereka untuk menentang Islam. Mereka berjanji perjalanan menarik di neraka. Mereka akan berteman Iblis yang rindu amat mereka untuk menikamati penyiksaan . Ini bener ngak bohong ! Bisa tanya sama Ketua Musrikin Penang!

Anonymous said...

Anon 4:56 PM,

Nah ambil 50 sen ini ...pergi main jauh-jauh ...jangan campur urusan orang dewasa!

Anonymous said...

Apa la nak diherankan? Nama pun Parti Assobiyah 1Malaysia kan? Banyak lagi "hiburan" tempatan tang mereka boleh tentang dan lawan. Tapi dia tak buat pula. Dia beria2 menentang artis dari luar negara.
Dalam negara puak2 Assobiyah ni memang nampak alim, tapi tunggu dia ke luar negara...baru terserlah perangai munafiq mereka. Tanya sahaja pada Tantawi Porno. Bila di luar negara buat apa pun halal. Cuma di Malaysia ini tak bole itu tak bole macam2 la tak bole. Oh Malaysia kuuuuu....makin ku ku.

Anonymous said...

Anon 6:07 PM adalah presideng kerajaan langit yang baru menggantikan ayah Pan yang telah meninggal! Jika terdapat sebarang masalah agama, Anon 6:07 PM dan Presideng kuali yang bernama Mat Selfie amoi akan merujuk kepada tuan punah-sihat Ketua Ultra Kiasu yang bernama Tan Gone End yang sedang bersemayam di Pulau Tipustan.

Unknown said...

Mohon exco2 PAS dalam kerajaan negeri selangor dan Ahli-Ahli Majlis MBSA yang terdiri dari ahli PAS menentang dengan sekeras-kerasnya konsert ini.Tindakan meletak jawatan hendaklah diambil sekiranya konsert ini tetap diluluskan oleh kerajaan negeri Selangor. Jika tidak anda juga (exco kerajaan negeri dan ahli majlis MBSA dari PAS) sama dengan UMNO/BN, DAP, dan PKR.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Dengar kata kalau exco PAS letak jawatan, Oktoberfest akan berleluasa di Selangor kerana DAP. Khalid Samad kan kata Oktoberfest wokey

Anonymous said...

Dengar kata kalau exco PAS letak jawatan, Oktoberfest akan berleluasa di Selangor kerana DAP. Khalid Samad kan kata Oktoberfest wokey

Anonymous said...

a2 PAN yg ghairah rocket akan menjawab. Mereka belum kata apa2 lagi. Tapi mari kita baca apa Khalid Samad (Sekarang PAN) bila DAP mahu berkeras tentang Pesta Arak Oktoberfest tahun 2014 dulu. No hal bagi DAP mahu pesta beer jika PAN Menang. SIlap2 PAN gembira dan girang pula

Ini Kupasan dari Timbalan Mufti Perak dicedok from Ismaweb

http://www.ismaweb.net/2014/10/oktoberfest-khalid-samad-tidak-ghirah-ketuanan-islam-dicabar/

Oktoberfest: Khalid Samad tidak ghirah ketuanan Islam dicabar

BANGI, 2 Okt – Timbalan Mufti Perak, Ustaz Zamri Hashim berkata, kenyataan Khalid Samad berhubung penganjuran pesta arak ‘Oktoberfest’ menggambarkan beliau seorang individu yang tidak ghirah (cemburu) dengan Islam.

“Khalid tidak melihat dengan penuh rasa cemburu perkembangan yang mencabar ketuanan Islam di tanah air ini.

“Walaupun rakyat negara ini negara majmuk, tetapi secara perlembagaan dan sejarahnya, ianya masih negara Islam,” tegasnya.

Beliau berkata demikian sebagai memberi respon kepada kenyataan Khalid Samad bahawa penganjuran pesta arak ‘Oktoberfest’ anjuran Carlsberg Malaysia tidak boleh dihalang ekoran Malaysia merupakan sebuah negara majmuk.

Khalid juga berkata, sekalipun, arak difahami sebagai ibu segala maksiat bagi umat Islam dan pesta arak bercanggah dalam Islam, namun penganjuran pesta oleh Carlsberg itu tidak boleh dihalang kerana ia dianjurkan untuk orang bukan Islam.

Ustaz Zamri yang juga merupakan Yang Dipertua ISMA Ipoh berkata, para ulama’ telah memberikan garis panduan bagaimana mengendalikan hak -hak rakyat yang bukan Islam di dalam sebuah negara Islam dalam keadaan hak mereka dipenuhi dan dalam masa yang sama identiti keislaman terjaga dan berdaulat.

“Bagi memenuhi hak beragama orang bukan Islam maka dibenarkan dibina rumah ibadat mereka bahkan tidak boleh dimusnahkan ketika perang.

“Namun sebagai menjaga kedaulatan dan identiti negara Islam, orang bukan Islam dilarang menzahirkan syiar- syiar kesyirikan.

“Mereka juga dilarang mengisytiharkan ritual agama dan sesuatu yang haram di sisi Islam walaupun halal di sisi mereka di tengah-tengah negara Islam seperti meminum arak dan memakan babi,” ujarnya kepada wartawan ISMAweb.

Anonymous said...

Alahai Ibnu Hasyim tak ada foto bogel dan lebih seksi macam biasakah .Carilah di video porno banyak disitu. Kalau macam ni tak stim lah dan buat mengantuk saja.

Anonymous said...

Bagus2 Ibnu Hasim keluarkan gambar lebih seksi dan panas,pengikut PAS sentiasa bersama mu.

Anonymous said...

Waduh-waduh Pak Ibnu ceweknya enak banget di entot ,kalau datang ke Indo bagus benar dong.

Anonymous said...

Kalempong. Gadang. Bana urang 2 pus pus ko ....madda.....uddi.....cirit diang......

Wes ora di. Percoyo. Maning. Wong. Pus. Pus. Iki. .....
Endas mu. Atos....ngawor.....kemplu....ngoceh.....
Ora entek2 ...melayu. wes. Gendeng.................

Anonymous said...

majlis maksiat apa lagi yang nak dipertahankan
kalau mca ,mic gerakan dap amno pkr nak buat biar depa buat
itukan sehaluan deangn pemikiran depa
pastikan yang taat pada ajaran Islam tidak terpedaya denagn
umpan maksiat yang berbayar pulak tu

awas puak munafik dikeliling anda

IrWrWs said...

Kalau ikutkan kepala Khalid Samad sekiranya ada pihak anjurkan zina secara terang2an dan besar2an di Dataran Merdeka, ini adalah dibolehkan sekiranya peserta hanya oleh bukan Islam!!

elizabeth said...

Pada protes dari types of leadership styles MASA LALU yang menganggap konser 'Selena Gomez The Revival Tour' ternoda kemuliaan Syawal, Mohamed Azmin mengatakan semua bulan harus dihormati.

Anonymous said...

Mana berani letak jawatan. Hilang lah fulus. Nama je Islam.

IrWrWs said...

Semua bulan memang harus dihormati tapi bukan dgn cara Konsert Selena Gomez, Oktoberfest, activiti LGBT dll aktiviti songsang dari kacamata Islam..

awas said...

ingat bogel....

ingat ibinu Hashim...

pejuang Islam...
peminat bogel

Anonymous said...

Anak 2 didik. Isis , daesh, al. Qaida , taliban. Dan boko. Haram
Baru.balik. dari. Menuntut. Di. Luar. Negeri.......
Awas. Hati 2. Takut. Nanti.....??????????....
..........!!!!!!!!!........?????????.........!!!!!!!!!!,..............

Hadi Al-Tahi said...

pas parti penjual agama bantah konsert selena gomez kerana mereka takut ada burung terpacak dalam jubah. kikikikiiiiii.... halo parti bodoh penjual agama!!! korang punya exco tak bising pun. yang korang walaonta pencacai pulak yang lebih2 kenapa? inilah contoh spesis yang duduk dalam perigi buta seperti yang dikatakan oleh iskandar samad. kikikiiiiii.... opsssss... hadi ulamak kepala taik sedunia dengan mur-shit-samdol haruan djin diam jer kenapa? tak nak suruh exco pas letak jawatan ke sebab luluskan konsert selena gomez?

Anonymous said...

Lebai Malaya.
Untuk Haji Hadi dan PAS,teruskanlah bersekongkol dengan perasuah dan makan duit rakyat.Jangan haraplah masuk PAS terus dapat masuk syurga.

Anonymous said...

Pas Pis Pus.
Dedak Najib dan Rosmah banyak sedap.Dedak DAP,PKR,PAN banyak busuk dan hancing.Ada betul tak Tuan Presiden PAS.

Anonymous said...

Tour and travel ke destinasi. Syurga. Dunia. Atau. Ke syurga. Akhirat pun
Syarikat kami. Boleh. Aturkan. Yg. Pentingnya. Fuluss. Dan.
Kad. Berserta. No. Keahlian. Parti pas , pus , pis , pussssss , ....croot , croooottt.....

Ir Anonymous said...

Hasil strategi bijak TGHA yg nak menjatuhkan kerajaan BN sekaligus dgn pimpinannya sudah mula kelihatan kesannya.. UMNO Sabah sudah mula goyang.. Sebelum itu pimpinan tertinggi spt muhyidin dll dipecat.. Kalau najib shj dibuang dari awal, pastilah Tun M akan memperkuatkan kembali barisan UMNO..

Anonymous said...

Salam Ir Anonymous,

Hasil strategi bijak TGHA tiap-tiap kali pilihanraya, tiap-tiap kali UMNO menang!!!

Tahun 2008, Pakatan Rakyat menang 5 negeri :-

1. Kelantan - PAS
2. Pulau Pinang - DAP
3. Selangor - PKR
4. Kedah - PAS
5. Perak - PAS

Tahun 2013 - Pakatan Rakyat menang 3 negeri :-

1. Kelantan - PAS itupun nasib baik ada TG Nik Aziz
2. Pulau Pinang - DAP
3. Selangor - PKR

Daripada tiga hilang dua tinggal 1 negeri je, bijak apa???

Saya taknak lah kata TGHA bangang, tapi orang yang kata TGHA strategi bijak memang confirm bangang!!!

Habis tu, TGHA yang hilang 2 negeri tu strategi bijak, Lim Guan Eng dan Azmin Ali yang mengekalkan Pulau Pinang dan Selangor tu strategi maha bijaksana IQ tinggi macam Einstein lah yaa???

Haji Hadi tu dan banyak kali syirik. Korang nak sokong orang syirik apa hal???

Yang jahil,

Nobody
p/s Sorry, lepas perbentangan dan majlis menandatangani MOU Selasa lepas saya sakit teruk. Sekarang dah beransur pulih Al-hamdulillah. Jangan takut ya. Kalau saya free saya akan join komen-komen dalam blog ni. Thanks

Anonymous said...

Salam semua,

Banyaknya komen. Saya lebih berminat dengan topik baru. Saya nak komen sikit je.

Isu LGBT, saya nak petik pertanyaan Lim Guan Eng, "Bila kerajaan Pulau Pinang menyokong LGBT???"

Yang jahil,

Nobody
P/s Itulah masalah orang-orang PAS, dulu anti Utusan, Berita Harian, NST, sekarang percaya pulak. Habis menyampai-nyampai perkara fitnah.

Anonymous said...

Salam semua,

Banyak sangat komen. saya petik 1 komen saya copy-paste seperti di bawah :-

Anonymous said...
Puak puak liberal di Turkey lah yg cuba membuat kacau. Mujut kudeta puak liberal di Turkey gagal.

Di Malaysia pula golongan liberal secular serta elemen2 syiah bersengkongkol dgn DAP yg anti Islam

July 20, 2016 at 12:25 PM

Nobody

Ir Anonymous said...

Tak perlu nk tutup realiti.. Di masa Perak tewas adalah berpunca dari dedak perempuan oleh ADUN2 PKR dan DAP.. Macam Rafizi kata yg kini ada berlaku di Selangor lah..

Kalau Kedah plk yg mcm kita semua tahu ada seorg bekas pimpinan PAS yg cenderung Syiah telah menyebabkan rakyat Kedah yg menganut ASWJ memastikan PAS tewas lantaran menyangka semua Pimpinan PAS telah dipengaruhi Syiah.. Padahal hanya seorg bekas pemimpin tersebut punya angkara .. Syiah punya hal..

Tak nak mengaku pun itu lah realiti nya.. Dan di Penang dan Sgor mcm yg semua org dah tahu bijak beli banglo dan dedak 💁 wanita..

Ir Anonymous said...

Mengaku je lah yg PAN sokong golongan LGBT punya gaya hidup.. Tak nak ngaku pun tak pe..

Anonymous said...

Anti Rasuah.
Berita panas,sesiapa yang berminat nak jilat pantat Jib dan Mah sila ambil perhatian segera.Kepada penyokong PAS kalau nak cepat melepaskan hajat jilat pantat Jib dan Mah sila ikut barisan supaya dapat jalan pintas dan keistmewaan. he..he..he...

Ir Anonymous said...

Nobody,

Atas ni contoh komen bijak oleh penyokong PH setelah x boleh terima realiti politik. Tak byk beza dgn nobody pun..

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Kenapa geng-geng PAN (orang PAS mana boleh sebut Amanah sebab memang tak Amanah) semasa di dalam PAS digelar puak-puak Erdogan atau Anwarinas???

Kenapa geng-geng PAN semasa di dalam PAS bila ke Turki melawat AKP dan Erdogan sementara geng-geng ulama melawat Parti Refah atau penggantinya dan tidak ingin pun melawat AKP???

Kenapa selepas kudeta gagal PAN terus membuat press release mengatakan menyokong kerajaan sementara timbalan ketua pemuda PAS ustaz Khalil dan facebook pemuda PAS mengatakan mungkin lakonan???

Korang orang PAS ni tau tak siapa yang sebenarnya anti Islam???

Korang tak tau malu ke tulis macam-macam sebenarnya pemimpin korang yang teruk tu???

Elemen-elemen syiah dan khawarij ada dengan PAS, jangan nak sesuka hati melabel!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Ir Anonymous,

Tak payah nak tutup bukti. sebenarnya sebelum ahli dun PKR dan DAP buat onar, timbalan Mursyidul Am PAS dulu dah telefon memarahi Ustaz Ahmad Awang suruh berpakat dengan BN!!!

TGHA yang menyeru kepada kerajaan perpaduan!!!

Elemen Syiah dan khawarij ada dalam PAS!!! Tetapi tak payah cakap banyak pasal tuduhan-tuduhan lain yang saya boleh jawab satu persatu termasuk isu LGBT, (orang PAS memang terkenal dengan tuduh macam-macam, tuduh jelah pun, bukti dangkal) kita pergi satu topik yang encik komen dan saya cross-examine, adakah TGHA seorang yang mempunyai strategi yang bijak???

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Penjilat-penjilat parti Ultra Kiasu seperti Nobody telah menulis pelbagai komen yang penuh dengan maki hamun dan fitnah untuk memburuk-burukkan ulama Islam dan parti Islam PAS. Ini jelas menunjukkan penjilat-penjilat dan pemimpin-pemimpin parti Ultra Kiasu adalah makhluk yang amat tidak bermoral.

Penjilat-penjilat dan pemimpin-pemimpin parti Ultra Kiasu tahu mereka akan kehilangan undi umat Islam dalam PRU14 berdasarkan keputusan PRK terbaru kerana umat Islam akan mengundi parti Islam PAS yang tidak terlibat dengan salahguna kuasa, rasuah dan pecah amanah.

Kita semua tahu bos Ultra Kiasu sendiri mendapat penyakit jantung berdebar-debar DAP-DIP-DUP sejak dia disiasat oleh pencegah rasuah. Dia akan dibicarakan dalam mahkamah kerana dakwaan rasuah dll dan pihak pencegah rasuah telah mengumpulkan banyak bukti dan saksi yang bererti kemungkinan besar bos bos Ultra Kiasu akan berehat dalam hotel 0 bintang dan diberi makan dan minum secara percuma bertemankan nyamuk untuk kali kedua.

Kita semua juga tahu parti Ultra Kiasu telah terlibat dalam salahguna kuasa, pecah amanah dan rasuah seperti mengamalkan ,membeli banglo terlajak murah, kertas kerja berharga RM300 juta, menjual tanah kerajaan kepada Singapork dll.

Penjilat-penjilat dan pemimpin-pemimpin parti Ultra Kiasu juga bersikap perkauman (rasis) kerana berpuluh-puluh kampung Melayu dirobohkan semasa pemerintahan rejim Ultra Kiasu dan mereka juga sedang berusaha menghapuskan hak-hak orang Melayu sebagai penduduk asal negara ini.

Ini jelas membuktikan penjilat-penjilat dan pemimpin-pemimpin parti Ultra Kiasu adalah serangga-serangga perosak yang amat tidak bermoral dan mereka amat memusuhi parti Islam PAS kerana ulama Islam dan parti Islam PAS sedang berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah.

Dan penjilat-penjilat dan pemimpin-pemimpin parti Ultra Kiasu juga takut pada PAS kerana umat Islam akan mengundi PAS dalam PRU14 setelah umat Islam melihat kejahatan penjilat-penjilat dan pemimpin-pemimpin parti Ultra Kiasu yang memusuhi Islam.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

PAS di Kedah kalah kerana isu seorang bekas pemimpin PAS cenderung kepada Syiah???

Cenderung ke dituduh cenderung???

Macam tulah simplicity fikiran orang-orang yang bodoh (bukan saya cakap, perwakilan PAS Johor sendiri yang cakap) sebab seorang je dituduh je pun boleh kalah Kedah!!! Korang ni bangang ke apa???

Kalau macam tu kerajaan PAS di Terengganu kalah sebab apa??? Syiah juga ke???

Pergilah google tengok perbuatan Haji Hadi yang lampau, pergi ke Tehran banyak kali, menyokong perjuangan Ayatullah Khomeini, melakukan persidangan banyak kali dengan ulama Syiah Iran, jadi dia tak cenderung Syiah juga ke??? Lepas tu Terengganu kalah sebab dia seorang (seorang je pun) cenderung kepada Syiah???

Kerajaan PAS yang tak reti memerintah,bangang tak pandai politik, lepas tu bila kalah tuduh seorang cenderung Syiah habis kalah 1 negeri???

Tak ke bangang tuduhan tu???

Kalah di Terengganu pun sebab seorang habis satu negeri juga ke???

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous di atas,

Kita boleh berdebat banyak perkara pasal banglolah, LGBTlah dan sebagainya.

Boleh tak kita pergi kepada 1 isu yang dibawa oleh kawan Encik En. Ir. Anonymous di mana beliau mendakwa Sabah goyang hasil strategi bijak TGHA???

Saya cakap TGHA sebenarnya seorang yang mempunyai strategi bangang sebab di bawah beliau Kedah dan Perak kalah!!!

Encik Ir. Anonymous cakap kalah di Perak sebab ADUN DAP dan PKR belot!!! Saya cakap PAS lebih awal nak belot nak bergabung dengan UMNO mujur Ustaz Ahmad Awang berkeras!!!

En. Ir. Anonymous mendakwa kalah di Kedah sebab seorang bekas pemimpin PAS cenderung kepada Syiah!!!

Saya tanya cenderung ke dituduh cenderung???

Kalau macam tu TGHA lagilah cenderung dengan Syiah banyak kali melawat Tehran, menyertai persidangan ulama syiah, menyokong perjuangan Ayatullah Khomeini dan macam-macam lagi, jadi kerajaan PAS Terengganu kalah sebab Haji Hadi cenderung Syiah lah???

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

'Nobody' adalah pencacai parti Ultra Kiasu yang telah mengkafirkan ulama Islam sedangkan kita semua tahu ulama Islam tersebut mengamalkan ajaran Islam dan menyeru manusia kembali kepada Islam dan mentaati Allah dan RasulNya. Oleh sebab itu, tuduhan kafir itu kembali kepada 'Nobody'!

'Nobody' juga telah menfitnah ulama Islam dan parti Islam PAS dengan pelbagai fitnah yang tidak berasas tetapi 'Nobody' telah gagal menunjukkan sebarang bukti untuk menyokong pelbagai dakwaannya terhadap ulama Islam dan PAS.

Sebenarnya 'Nobody' adalah musang berbulu ayam yang menhina ajaran Islam dan hukum Allah dan dia cuba menipu dan memperdayakan umat Islam.

Kesimpulan:

Pencacai-pencacai Ultra Kiasu seperti 'Nobody' adalah pemakan dedak babi ternakan cap Ultra Kiasu maka sikap dan perangai mereka juga adalah seperti sikap dan perangai babi yang suka makan najis, mengamalkan LGBT, bersikap bodoh sombong dan bongkak, tamak haloba dan menyebar penyakit-penyakit rohani dan jasmani yang amat kronik dan berbahaya kepada manusia.

Anonymous said...

En. Anonymous,

Orang PAS di dalam banyak blog yang saya jumpa memang selalu merapu-rapu menuduh macam-macam!!!

Macam nilah ultra kiasu, rasuah banglo, LGBT dan sebagainya. Saya boleh jawab satu persatu.

Pergi satu topik dulu. Kawan Encik, En. Ir Anonymous kata Sabah goyang hasil strategi bijak TGHA, saya kata PAS asyik kalah pasal strategi bangang TGHA!!!

Encik tolong kawan Encik dulu sampai kita sama-sama setuju bahawa Haji Hadi seorang bijak strategi atau setuju dengan saya bahawa Haji Hadi seorang yang bangang strategi!!!

Kalau nak ikut Encik, merapu-rapu tak ikut disiplin debat yang baik, sampai ke sudahlah kita membangangkan diri.

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Kalau setakat nak tuduh, semua orang boleh tuduh macam-macam!!!

Haji Hadi nama je ulama Islam tetapi sering melakukan perbuatan syirik!!!!

Ustaz NAsrudin HAsan Tantawi nama je bekas ketua pemuda PAS tapi tengok porno di Germany!!!

Kerajaan Kelantan nama je kerajaan Islam, KWSP ustaz dan guru serta kakitangan YIK pun tak nak bayar, Islam apa???

Koperasi Kohilal melingkup sebab salah guna kuasa dan kebas duit pemimpin PAS!!!

Duit Tabung Memali berjuta ringgit dikebas pemimpin PAS!!!

Banyak lagilah kalau setakat nak menuduh!!!

Kita pergi 1 topik dulu, kita bersetuju sama ada Haji Hadi ni bijak strategi atau sebenarnya bangang, baru kita pergi topik-topik lain!!!

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam semua,

Saya pergi solat sekejap. Nanti kita sambung balik ya.

Thanks.

Best regards,

Nobody

Anonymous said...

Kita semua juga tahu penjilat-penjilat seperti 'Nobody' dan pemimpin-pemimpin parti Ultra Kiasu adalah pengkhianat yang amat menjijikkan. Sepatutnya mereka dipenjarakan atau dihukum mati kerana mereka telah menyerah kedaulatan negara iaitu perairan negara di kawasan Laut China Selatan kepada negara China Komunis.

Oleh kerana penjilat-penjilat dan pemimpin-pemimpin parti Ultra Kiasu terlalu gatal menyokong China Komunis, sepatutnya mereka berambus ke negara asal mereka. Jika mereka bernasib baik, mereka boleh bekerja sebagai pengangkut tahi di Beijing @ Peking!

Jika berlaku krisis atau peperangan di Laut China Selatan, penjilat-penjilat seperti 'Nobody' dan pemimpin-pemimpin parti Ultra Kiasu akan menikam kita dari belakang !

Anonymous said...

'Nobody' (1:29 PM) telah mengulangi dakwaan palsu terhadap parti Islam PAS dan ulama Islam tetapi 'Nobody' gagal menunjukkan sebarang bukti yang menyokong dakwaan karutnya !

Ini bererti 'Nobody' adalah seperti penjilat-penjilat dan pencacai-pencacai parti Ultra Kiasu yang sentiasa menulis pelbagai komen yang mengandungi pelbagai fitnah dan maki hamun untuk memburuk-burukkan ulama Islam dan parti Islam PAS.

Sekarang kita cabar 'Nobody' menafikan ketua parti Ultra Kiasu telah membeli banglo terlajak murah!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Pengkhianatan apanya??? Mana bukti??? Tengok Utusan Malaysia dengan TV3 ke????

Kalau Encik ni orang yang saya nasihat jangan mengkafirkan orang, jangan maki hamun dan saya kata saya tak sempat nak beri penjelasan sebab sibuk, Encik pun dah setuju, kenapa Encik ulang balik buat benda-benda tak elok ni???

Saya nak tanya beberapa soalan berdasarkan kenyataan Encik.

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Isu pembelian banglo terlajak murah boleh tunggu, isu Haji Hadi bijak ke bangang kita belum settle lagi kan???

Kenyataan Encik :-

1. Kita semua juga tahu penjilat-penjilat seperti 'Nobody' dan pemimpin-pemimpin parti Ultra Kiasu adalah pengkhianat yang amat menjijikkan. Sepatutnya mereka dipenjarakan atau dihukum mati kerana mereka telah menyerah kedaulatan negara iaitu perairan negara di kawasan Laut China Selatan kepada negara China Komunis.

Pertanyaan saya :-

1. Perairan negara Laut Cina Selatan mana yang dah diserahkan kepada negara China Komunis??? Kawasan tertentu ke semua sekali???

2. Perairan negara adalah kawasan federal (persekutuan) mengikut ordinan darurat 1969. Pemimpin negara yang mana yang menyerahkan kedaulatan negara tersebut??? Yang Dipertuan Agong ke???? Perdana Menteri Malaysia DS Najib Razak ke???

3. Perairan Laut Cina Selatan adalah BUKAN DI BAWAH SELANGOR ATAU PULAU PINANG (itu Selat Melaka, janganlah bangang sangat tara tu) sebaliknya sebahagiannya di bawah negeri-negeri pantai timur termasuklah KELANTAN, Terengganu, Pahang, Sabah dan Sarawak. Soalan saya, pemimpin negeri mana yang menandatangani perjanjian menyerahkan Laut Cina Selatan tersebut??? Dato' Ahmad Yakob ke???

Tolong jawab, jangan nak pusing-pusing!!!

Jangan lupa jawab sekali Haji Hadi strategi bijak ke bangang???

Yang masih jahil,

Nobody


Anonymous said...

'Nobody' menulis: Kalau Encik ni orang yang saya nasihat jangan mengkafirkan orang, jangan maki hamun dan saya kata saya tak sempat nak beri penjelasan sebab sibuk, Encik pun dah setuju, kenapa Encik ulang balik buat benda-benda tak elok ni??

Jawapan kita: 'Nobody' yang telah berulang kali mengkafirkan ulama Islam dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah. Sekarang nampaknya 'Nobdoy' tulis komen berbelit-belit untuk melepaskan diri. Dan kita tidak pernah bersetuju dengan 'Nobody' yang suka menghina, memaki hamun dan menfitnah ulama Islam dan parti Islam dan menentang Islam.

'Nobody' menulis: Isu pembelian banglo terlajak murah boleh tunggu, isu Haji Hadi bijak ke bangang kita belum settle lagi kan???

Jawapan kita: Lihatlah 'Nobody' lidah bercabang berdolak-dalih takut menjawab cabaran kita tentang banglo terlajak murah. Maklumlah 'Nobody' adalah penjilat pemimpin Ultra Kiasu yang bergelumang dengan pelbagai skandal dan kronisme yang amat merugikan rakyat!

'Nobody' menulis: 1. Perairan negara Laut Cina Selatan mana yang dah diserahkan kepada negara China Komunis??? Kawasan tertentu ke semua sekali??? 2. Perairan negara adalah kawasan federal (persekutuan) mengikut ordinan darurat 1969. Pemimpin negara yang mana yang menyerahkan kedaulatan negara tersebut??? Yang Dipertuan Agong ke???? Perdana Menteri Malaysia DS Najib Razak ke??? ...bla...bla...bla

Jawapan kita: Pemimpin Ultra Kiasu yang bernama 'Superman' telah membuat kenyataan bahawa the South China Sea belongs to China ( Seluruh Laut China Selatan adalah kepunyaan China). Ini jelas membuktikan 'Nobody' adalah talibarut Superman tersebut dan pemimpin Ultra Kiasu adalah pengkhianat negara!

Kita semua tahu kedudukan Laut China Selatan maka 'Nobody' tidak perlu berlagak bodoh sombong di sini ! Inilah akibat 'Nobody' makan dedak babi ternakan.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Lamanya jawab. Masak ke??? Ataupun kemas rumah??? Ke dah buntu idea???

Tak apa. Kita tengok jawapan Encik.

Jawapan kita: 'Nobody' yang telah berulang kali mengkafirkan ulama Islam dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah. Sekarang nampaknya 'Nobdoy' tulis komen berbelit-belit untuk melepaskan diri. Dan kita tidak pernah bersetuju dengan 'Nobody' yang suka menghina, memaki hamun dan menfitnah ulama Islam dan parti Islam dan menentang Islam.

Komen saya : Pernahkah saya mengkafirkan Imam Ghazali, Ibnu Taimiyah, Ibnu Hajar ataupun ulama-ulama kontemporari seperti Almarhum Nik Aziz, Dr. Yusuf Al-Qardhawi, Dr. Nasrudin Al-Bany, Rachid Gannouchi, Dr Zakir Naik, Ali Qaradaghi ataupun Dr. Maza???

TAK PERNAH!!! Habis ulama mana yang saya kafirkan???

Yang selalu mengkafirkan orang orang PAS je itupun sebab bangang nak mampus!!! Sebaiknya Encik pergi nasihat parti Encik sendiri, dah tau bodoh, janganlah memunafiqkan orang, mengkafirkan orang dan sebagainya.

Sama juga saya tanya siapa pengkhianat yang menyerahkan kedaulatan negara???

SUPERMAN!!!! HAHAHHAHAAA!!!! Siapa Superman ni, Yang Dipertuan Agong ke??? Perdana Menteri Malaysia ke???

Berita mengenai superman ni pun saya tahu daripada TV3 dan Utusan Malaysia. Aik, takkanlah zaman almarhum Nik Aziz tak percaya zaman pakai baju pink ni dah percaya pulak???

YANG SEBENARNYA, TAK ADA SATU PUN KAWASAN LAUT CINA SELATAN YANG DAH DISERAHKAN KEPADA NEGARA KOMUNIS CHINA!!!! JANGAN JADI BODOHLAH!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Saya dah komen jawapan no 1 dan no 2 Encik.

Kalau mengikut rasional Encik jual kedaulatan negara adalah pengkhianat betul???

Tapi yang bangangnya beritahu saya sekarang, kedaulatan mana yang dah dijual??? Laut Cina Selatan dah tentu bukan!!!

Yang bawa curi wang Rakyat Malaysia ke Amerika berbillion-billion tu sampai kena sita bukan pengkhianat ke???

Yang jual aset Petronas ke Rusia dan China tu siapa???

Adakah mereka bernama Mat Sabu, Dr. Maza, Ustaz Ghani Shamsudin, Lim Guan Eng, Lim KIt Siang, Anwar Ibrahim ataupun SUPERMAN???

Isu kedaulatan negara Laut Cina Selatan Encik tak payah komenlah, semua orang baca, hanya menunjukkkan Encik seorang yang bodoh. Pergi isu lain lagi bagus lah, sekurang-kurangnya taklah nampak sangat Encik tu bangang!!!

Jawapan Encik yang lain saya reserve sampai kita setuju sama ada Haji Hadi bijak atau bangang!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam semua,

Sorry saya nak buat kerja lain. Sebelum itu saya nak copy-paste blog yang saya jumpa.

En. Anonymous, esoklah kita jumpa kembali.

Thanks.

Best regards,

Adeli Ibrahim Zaharudin

Anonymous said...

Iskandar Tempelak Ulama PAS Duduk Dalam Perigi Buta
E-melkan Ini
BlogThis!
Kongsi ke Twitter
Kongsi ke Facebook
Kongsi ke Pinterest


Mereka duduk dalam perigi buta, kata Iskandar kepada ulama Pas

Exco Kerajaan Negeri Selangor, Datuk Iskandar Samad menyifatkan pihak yang membuat kenyataan kononnya wakil rakyat di Selangor yang mempertahankan kerajaan negeri sebab sayangkan jawatan sebagai pihak yang duduk dalam perigi buta.

Pesuruhjaya Pas Selangor itu melalui facebooknya menulis, ada yang perli konon mereka yang nak pertahankan kerajaan negeri Selangor sebab sayangkan jawatan.


"Jawab saya mereka yang buat andaian ini duduk dalam perigi buta sejak 2008. Tak nampak langsung manfaat kepada Islam dan rakyat sejak 2008," tulis beliau dalam facebooknya.

Iskandar dipercayai menjawab dakwaan ulama Pas yang mendakwa ada pihak yang 'sayangkan jawatan' di Selangor.

Ini ekoran tindakan para wakil rakyat Pas di Selangor menyokong pendirian timbalan presiden Pas Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang mahukan gencatan serangan di kalangan pembangkang bagi melawan Umno dan BN.

Iskandar sebelum ini telah membuat kenyataan menyokong saranan Tuan Ibrahim itu namun tidak disenangi oleh banyak pihak dalam Pas yang mahu kekal tidak mahu berbincang khasnya dengan DAP dan Amanah.

Najhan Abdul Halim, Pengarah Penerangan, Lajnah Penerangan, Dewan Ulamak Pas Pusat melalui postingnya dalam facebook menulis, "bila berhadapan dengan ujian di dalam jamaah kita nampak dengan mata kepala kita sendiri."

"Selama ni kita bicara menerusi kitab-kitab haraki sahaja.. sekarang kita lihat dan saksi dengan realiti."

Najhan menyenaraikan 10 perkara ekoran kenyataan wakil rakyat Pas Selangor itu.

1. Sayang jawatan
2. Takut kalah
3. Hilang jatidiri
4. Jawatan dalam kerajaan lebih tinggi daripadajawatan dalam jamaah
5. Hilang bergantung kepada Allah. Lebih kepada manusia
6. Kepentingan jamaah jadi tak lagi diutamakan
7. Terlalu sayang kepada nikmat harta ghanimah bimbang terlepas
8. Tak yakin dengan janji Allah
9. Banyak alasan diberi daripada taat dan patuh serta wala
10. Mencari peluang dunia dilebihkan daripada habuan akhirat.

"Marilah kita perbetulkan hati dan tindakan," tulis beliau dalam posting itu.

Adun Taman Templer Zaidy Abdul Talib yang juga Exco kerajaan Negeri Selangor mengesahkan wakil rakyat Pas di negeri itu menandatangani surat sokongan kepada Tuan Ibrahim itu.

Mereka mahu pembangkang mempastikan satu lawan satu dalam pilihan raya umum akan datang.

Namun sebelum ini, presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam kenyataan balasnya berkata, Pas hanya sedia bekerjasama dengan mereka yang menerima acuan Pas sahaja.

Pas telah berpecah dari Pakatan Rakyat selepas bertembung dengan DAP.

Pas kemudiannya berpecah dua sehingga lahirnya Parti Amanah Negara (Amanah) yang dipimpin oleh Mohamad Sabu bekas timbalan presiden Pas.

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Bukan perigi buta lagi.... depa ni yang kolot duduk dalam perigi t**i. Golongan kolot ini harus sarangkan Pas menjadi NGO.

Islam itu indah. Pas yang merosakkanya. Kerana golongan yang jahil yang memimpin Pas.
20 Julai 2016 5:00 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Apa payah semua yang tandatangan masuk sahaja AMANAH... bukan sapa2 saudara sejemaah kau orang semua juga satu ketika dahulu. Kalau malu... tiada apa yang nak dimalukan kerana mereka hanya tahu lebih awal dari kamu tentang apa yang berlaku di dalam pas... sedangkan para malaikat apa bila ditanya Allah tentang perkara yang diajar kepada Adam as.... mereka menjawab mereka TIDAK TAHU. TIDAK TAHU tak apa, namun bila SUDAH TAHU maka bertindaklah untuk memperbetulkan keadaan.
20 Julai 2016 5:26 PTG

Anonymous said...

Timnajib Jomfikir berkata...
Dah tahu dewan ulama tu duduk dalam perigi buta hati, buta kayu...tu..

Tunggu apa lagi Iskandar Samad...
Angkat kaki lah...blah dari parti
Yang cakap tarak serupa bikin..!

Buat malu Islam aje.
20 Julai 2016 5:27 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Ulamak PAS sememang OTAK UDANG tau makan gaji buta saja tanpa ada nilai ekonomi sebenar

Budak Bahalol
20 Julai 2016 6:15 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Para ulamak Jebon tu sebenarnya menjalan agenda yang telah ditentukan oleh UMNO di Selangor. Cuma para Jebon tu tak berani berterus-terang. Kalau diperhatikan dengan teliti, cara para jebon tu mirip tindakan munafik ketika perang Uhud.
20 Julai 2016 6:34 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Sebenarnya saya berasa sangsi dengan title "ulamak" yang digunapakai oleh geng lebai dalam PAS. Kita tertanya-tanya layakkah mereka diberi gelaran ulamak. Pada saya ulamak tidak hanya dirujuk kepada ijazah, diploma mahupun sijil lulusan sekolah agama tetapi juga akhlak, sikap, moral, tutur kata, perwatakan, pragmatik, bijaksana, berstrategi dalam melaksanakan tugasan dan yang paling penting rendah diri. Melihat kepada kriteria ini, tiada satupun dikalangan pemimpin PAS yang patutnya memakai gelaran ulamak hatta tuang Presiden PAS. Tidak layak digelarkan ulamak sekiranya suka menfitnah, menuduh tanpa fakta, ego, sombong dengan pendapat orang lain, terlampau menyanjung diri sendiri, terlalu tamak dengan sanjungan, menggunakan fakta agama untuk menyokong pandangan pribadi, caci maki kerana berbeza pendapat dan gagal membezakan antara rasuah dengan derma, sumbangan, saguhati, ikhsan dari kawan-kawan. Jesteru itu geng lebai PAS jangan belagak dengan title ulamak, serban, jubah dan janggut jika sikap tak melambangkan akhlak.
20 Julai 2016 6:58 PTG

Anonymous said...

omar daud berkata...
Salam:


Sejak PAS diambil alih oleh Hadi dan Haron dan halfpastsix AJK, saya dapat rumuskan PAS.

Pertama:Apa sebenarnya Direction/ARAH parti PAS.Nak hudud semata-mata,janji hudud tercapai(matalamat menghalalkan cara)?.Nak BERDAKWAH?.Ataupun tak tahu nak memimpin,President kata A,timbalan kata B,bila tak untung kat parti U-TURN.

kEDUA: Prisip. Apa sebenarnya prisip PAS. Islam ikut cara Nabi Muhammed s.aw?Islam ikut universiti Azhar?Islam ikut syed kuttub?Islam ikut parti awal Erdogan?Ataupun Islam IKUT ACUAN HAdi dan Haron?(tak pangkah parti tak dapat pahala)


Trustworthy/Amanah: Aamanah,Perbuatan/Amalan ulamak PAS,yANG SELALU pONTENG parliment bila diberi Amanah oleh rakyat!!bILA berkawan ,bersama dgn parti politik bila dimeterai perjanjian walaupun bertulis tapi dikhianati hanya berdasarkan pada janji hudud,untuk mencapai tujuan membenarkan fitnah,untuk menjatuhkan lawan,semata-mata demi hudud.

YANG CONFIUSE AHLI-AHLI KAT BAWAH NI............KEMANA SEBENARNYA HADI DAN HARON NAK BAWA AHLI2NYA....Yang jelas sekarang TERBUKTI (BUKAN FITNAH)..hADI/NAK BAWA PAS..dgn cara Membuat KEBAIKAN SUKU,MEMBUAT KEMUNGKARAN PUN SUKU,BERSAMA BN suku,BERSAMA PH pun suku,15pimpinanan dedak Najib suku,berdakwah suku,LAST-LAST PARTI PAS JADI 3/4.

wallah'ualam.;
20 Julai 2016 7:18 PTG

Anonymous said...

Dol berkata...
fenomena perasan ulamak ni bermula setelah pas menubuhkn dewan ulamak...dari pusat membawa ke peringkat negeri.

maka ust2 pas yg menanggotai dewan ulamak negeri merasa diri mereka sudah ulamak.

even azli taliban yg lari dr medan jihad afghan itu pun pernah berkata..'KITA ULAMAK telah berbincang..bla bla' dlm satu ceramah beliau.

sebegitu mudah merasa diri ulamak hnya dgn menjadi anggota dewan ulamak negeri pun.

hal ini sama dgn pasukan bolasepak Malaysia la. ada byk kategori pasukan mewakili malaysia.. ada bawah 12 tahun.. ada belia..ada utk piala tertentu saja..ada utk asian sahaja dll.

tapi mereka semua digelar pasukan bolasepak Malaysia. bg yg perasan tu mereka dh rasa mcm jd pemain bolasepak pasukan utama Malaysia kempen piala dunia la.

begitu juga dgn anggota perasan ulamak dlm dewan ulamak negeri pun
20 Julai 2016 7:25 PTG

Anonymous said...

Hash NA berkata...
PAS sudah mula diresapi pemikiran pemikiran "melampau" oleh ustaz-ustaz muda yang baru habis belajar dari kitab kitab haraki;mereka ini 'syok' sendiri dengan keilmuan mereka dan 'perasan' mereka dah boleh berkata-kata dan bertindak seperti alim ulamak sedangkan mereka hanya tidak lebih menghafal apa yang di baca dari kitab -kitab yang mereka baca.Mereka ini memang bersikap 'kurang ajar' dan tidak menghormati pemimpim-pemimpin PAS dan ahli ahli PAS yang sudah lama dan berjaya mengharungi ranjau -ranjau duri dalam perjuangan PAS.

Mereka ini sebenarnya belum di uji atau memang sedang di uji dengan 'nikmat dunia' yang sedang di hulur oleh 'musuh' mereka.Saya yakin Umno telah menanam sifat 'kecintaan' mereka kepada habuan yang dinikmati oleh pemimpin UMNO sejak di pusat pengajian lagi.Sekarang mereka berada bersama PAS dari dalam untuk menjadi tali barut UMNO dengan 'kunonnya' mendukung kepimpinan ulamak, tetapi dalam diam mereka akan melabel dan mendendang keluar dari PAS sesiapa saja yang tidak selari dengan pemikiran mereka samada mereka ulamak mahupun bukan ulamak..dan jamham terkejut sekiranya satu hari nantilebih ramai pemimpin PAS yang masih bersama PAS waima TGHA pun akan di 'sepak' keluar dari PAS oleh mereka.
20 Julai 2016 9:32 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Cuba bagi jawatan bergaji kat selangor kpd ulamak pas, mati hidup balik mereka pasti sokong 100% saranan timbalan president pas. Mereka pun mata duitan gak, lagi dasyat pelahapnya.
20 Julai 2016 9:33 PTG

Anonymous said...

Saiful berkata...
Keluaq la ..masuk Amanah ..senang cita
20 Julai 2016 9:47 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Olamak jadian pas pon gile duit pangkat harta juga wanita. Tengok harun hadi dll. Harun ketua kluster dakwah bwh zahid tpm. Org bawah lg lah ikut contoh pimpinan atasan. Hanya walaunta melopong. Hihihi
20 Julai 2016 10:10 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Pkr la lembut sangat.kasi kata dua je pada pas selangor.displin kena tinggi baru berjaya.kalau pkr lembik mcm ni kena main2 je la.ulamak pas xda nilai pun.lihat ucapan2 mrk lebih hina dr org biasa.fitnah dah jadi makanan harian mrk.ulamak apa mcmtu.layak dipanggil ulamak sampah sj
20 Julai 2016 10:13 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Mereka bukan ulamak tapi mereka ulamak pas yang mengikut acuan mereka.... boleh fitnah, boleh mengkafirkan orang lain, sombong, ujub.
20 Julai 2016 10:28 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Doa bg mampooos ularmak dedak pedigree allah bless u greenboc=orangeboc..
20 Julai 2016 11:03 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Cukup cukup sudah...jangan dipanggil ulamak tapi panggillah cikgu yang belajar agama. Itu pun dah dikira gelaran kehormat. Malu wehhh..mengaku diri sendiri sebagai ulamak agama.
20 Julai 2016 11:08 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Sungguh sedih apabila rakan satu parti cakap macam itu. Bila tak setuju atau berbeza pandangan terus di cop

1. Sayang jawatan
2. Takut kalah
3. Hilang jatidiri
4. Jawatan dalam kerajaan lebih tinggi daripadajawatan dalam jamaah
5. Hilang bergantung kepada Allah. Lebih kepada manusia
6. Kepentingan jamaah jadi tak lagi diutamakan
7. Terlalu sayang kepada nikmat harta ghanimah bimbang terlepas
8. Tak yakin dengan janji Allah
9. Banyak alasan diberi daripada taat dan patuh serta wala
10. Mencari peluang dunia dilebihkan daripada habuan akhirat.

Tidak bersetuju dan berbeza pandangan dengan Presiden bererti tidak wala. Tidak wala pada Presiden terus di tuduh dengan kesepuluh puluh perkara tersebut.

Bukannya mereka kata Presiden kaki ponteng, suka buat U-turn, kaki cai ke atau munafik.. cuma berbeza pandangan.

Adakah kerana 13 orang terlalu ramai ?Tetapi jika satu dua orang Presiden akan sanggah dengan hujah dan terus melabel sahaja. Tuan Ibrahim perlu di pertanggungjawabkan kerana dia yang mencadangkan genjatan senjata tetapi yang menyokong pulak yang di hukum.

Tergamak sungguh mereka di hentam sebegitu. Jangan kata jasa dan pengorbanan malah mereka terus bersama PAS selepas rakan-rakan mereka keluar dan tubuh AMANAH. Mat Sabu dan Khalid Samad memang lah patut kena hentam sebab kedua-dua mereka agak keras menghentam Presiden tapi ke 13 orang ini ... apa lah salah mereka sehingga kata mereka "Hilang bergantung kepada Allah. Lebih kepada manusia"

Lagi pun samada peribadi atau tidak, cadangan tidak di tarik balik. Selagi itu mereka tidak bersalah kerana menyokong.

Teringat perpatah kata "Keldai yang banyak membawa kitab"

Tapi apa nak heran. Erdogan itu pun mereka perlekehkan..


20 Julai 2016 11:54 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Dah di bagi tahu dah ...

Jangan masuk lubang yang sama sebab ada ular ...

20 Julai 2016 11:59 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...

En Omar Daud 7.18pm,

Orang2 paspispus nak masuk suku.

Orang lain semua masuk penuh.

Pelik orang paspispus.


21 Julai 2016 12:07 PG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Dia seorang atau semua dalam Dewan Ulamak termasuk Presiden yang duduk dalam perigi buta. Kerana dia Pengarah Penerangan ..maka rasanya semua yang duduk dalam perigi buta.

Jangan selepas ini kata itu hanya kenyataan peribadi saya sudah lah..

Apa pulak pendirian MP dan Adun PAS yang lain selain dari Selangor ? Tak kan turut sama duduk dalam perigi buta.

21 Julai 2016 12:19 PG

Anonymous said...

mohammad azren berkata...
Depa masuk perigi buta utk amalkan isim.
Hai mambang putih, mambang hijau , mambang bulat, mambang bulan. Mambang mabuk minum brandi. Begitulah isimnya yg diajar oleh pendekar mustar pada mereka.
21 Julai 2016 2:16 PG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Inilah masanya Tuan Presiden menggunakan kuasa veto untuk memecat semua ADUN PAS termasuk Timbalan Presiden kerana tidak walak. Tuan Presiden mesti mencontohi rakan sejawatnya dalam UMNO.
21 Julai 2016 7:21 PG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Lembu masuk dalam perigi buta, orang tengok kesian nya ..
Tapi orang yang duduk dalam perigi buta lima enam orang.. bodoh nya!

Jika Iskandar guna gua.. mereka masih boleh keluar dan jalan-jalan dalam hutan.. So mmacam-mcam mereka tahu dan boleh buat. Kira otak berfungsi juga lah tapi duduk dalam gua.. cuma pandang langit je lah.

Pemikiran dan penglihatan cuma satu arah.

21 Julai 2016 8:15 PG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Betul.

Ke semua 10 perkara yang di kenakan atas Kumpulan 13 ini sama dengan perkara-perkara yang di kenakan ke atas Kumpulan Professional yang di halau oleh Tuan Presiden.

Malah kumpulan 13 ini lebih jauh tindakan mereka jika di bandingkan dengan Kumpulan Professional, mereka berani mengeluarkan kenyataan bertulis.

Islam itu adil..
21 Julai 2016 9:59 PG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Ulamak PAS sememang OTAK UDANG tau makan gaji buta saja tanpa ada nilai ekonomi sebenar

Budak Bahalol

### sampai hati hangpa kata Ulamak PAS sememang OTAK UDANG. Hihihihi

tapi aku setuju 200%. Hahahahahaha


21 Julai 2016 11:37 PG

Anonymous said...

Dr.Paridul Adras Ismail berkata...
Sekarang ini jumlah bilangan Adun Pas di Selangor ialah 13 orang. Dari jumlah tersebut hanya dua orang sahaja yang mempunyai kelulusan berlatar belakangkan agama, iaitu YB Salehin Muhyi dan YB Shafie Ngah. Baki lagi sebelas orang adun Pas Selangor mempunyai latar belakang pendidikan akademik dan profesional. Mereka tidak menyertai geng Mat Sabu menubuhkan Parti Amanah Negara (Amanah), kerana sifat walaq yang tidak berbelah bahagi kepada kepimpinan ulama. Perubahan politik begitu pantas menyebabkan Pas Selangor berada dalam persimpangan delima. Jika menuruti sahaja kehendak Presiden Pas, Hadi Awang, mereka terpaksa menjadi pembangkang di Selangor.

Jika menuruti pula saranan Timbalan Presiden, TITM, maka mereka boleh lagi menyumbang khidmat bakti kepada kerajaan Selangor pimpinan Azmin Ali. Menjadi pembangkang di Selangor, bermakna Pas terpaksa melepaskan tiga jawatan exco, ahli-ahli majlis daerah, penyelaras-penyelaras pusat khidmat, pengerusi JKKK, dan jawatan-jawatan dalam GLC kerajaan negeri. Jawatan-jawatan ini menjanjikan kuasa, penghormatan, gaji, elaun, pencen, tender-tender kerajaan dan banyak lagi. Menuruti kehendak presiden, bermakna periuk nasi mereka tergugat. Mengingkari arahan presiden akan menyebabkan mereka dipecat dan dilavel dengan pelbagai panggilan yang menjijikan. YB Hasnul dan YB Saari Sungip yang menyertai Amanah sudah cukup tersiksa dengan gelaran-gelaran yang memualkan.

Apa yang jelas, Pas kini terbahagi kepada tiga blok. Blok pertama ialah kumpulan presiden yang anti Pakatan Harapan dan pro BN, dan blok kedua pula kumpulan timbalan presiden yang pro Pakatan Harapan dan anti BN. Hadi Awang juga telah menjalin kerjasama dengan Parti Ikatan Rakyat (Ikatan) pimpinan Kadir Sheikh Fadzair dengan membina Blok ketiga. Kita berandaian apabila golongan profesioanal berjaya diusir dari mendominasi, Pas akan menjadi kukuh dan mantap kerana bebas dari cengkaman JIM, rupa-rupanya blok harum manis muncul dengan tidak dirancang. Lantaran keadaan Pas sudah menjadi kucar-kacir, tidak menghairankan ada beberpa orang Adun Pas akan menjejaki langkah YB Saari Sungi dan YB Hasnul Baharudin menganggotai Amanah. Jika inilah yang berlaku, Pas dan BN akan menghadapi kerisauan yang sama. PH akan kekal mentadbir Selangor selepas PRU 14. Noh Omar dan segelintir walaqun Pas akan gigit jari.
21 Julai 2016 12:06 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Padan muka olamak muda yg masih menyusu dada. Ayuh komen lagi. Label lah dgn jebon barua broker bahalol munafik haraki dll yg byk terdapat dlm kitab haraki atas belakang keldai. Mereka masih dok baca mentera dlm perigi buta. Hahahaha
23 Julai 2016 12:23 PG

Anonymous said...

Komen-komen 'Nobody' yang mengandungi pelbagai fitnah dan penghinaan terhadap ulama Islam dan parti Islam PAS dan umat Islam dan ajaran Islam dan hukum Allah dan tindakan 'Nobody' mengkafirkan TGHH sedangkan kita semua tahu TGHH mengamalkan ajaran Islam dan menyeru manusia kembali kepada ajaran Islam dan dakwaan 'Nobody bahawa Laut China Selatan tidak melibatkan perairan Malaysia dll jelas menunjukkan 'Nobody' adalah pendusta yang amat hina dan menjijikkan dan tuduhan kafir telah kembali kepada 'Nobody' sendiri.

Negara China Komunis telah membuat dakwaan yang tidak masuk akal konon semua perairan dan daratan seperti kepulauan Spratly milik Malaysia yang termasuk dalam 'Nine-dash line' kerajaan China Komunis adalah milik China Komunis. Dakwaan karut ini pula telah disokong oleh pemimpin Ultra Kiasu yang membuat kenyataan '(Seluruh) Laut China Selatan adalah milik China (Komunis)'.

Ini bererti pemimpin Ultra Kiasu telah meyerahkan perairan pantia Timur Semenanjung Malaysia dan Sabah dan Sarawak kepada China Komunis. Ini jelas menunjukkan pemimpin Ultra Kiasu dan 'Nobody' yang menyokong mereka adalah pengkhianat negara kerana menyokong dan bersubahat dengan China Komunis dan pencerobohan China Komunis ke atas perairan Malaysia.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Saya sengaja pancing je seolah-olah saya dah balik.

Nampak tak bodohnya Encik???

Tak payah nafi lah, Haji Hadi seorang yang sering melakukukan perkara syirik!!!

Pernahkah Almarhum Nik Aziz berkata kalau tak taat kepada PAS bererti hilang akidah???

Almarhum Nik Aziz tak pernah. Haji Hadi pernah di dalam muktamar PAS ke 62 baru-baru ini!!!

Yang sebenarnya kalau tak taat kepada Allah hilang akidah!!! Sekarang Haji HAdi dah meletakkan PAS sama taraf dengan Allah!!! Encik pun nak ikut syirik ke???

Encik pergi tanya atau email kepada Dr. Yusuf Al-Qaradhawi, Dr. Nasrudin Al-Bany, Dr. Zakir Naik atau Dr. Maza bolehkah kita mensyirikkan Allah macam tu???

Encik ni bodohlah. Ulama dengan Ulama As-Su' pun tak kenal!!!

Yang jahil,

Nobody


Anonymous said...

En. Anonymous,

Sebab Encik terlalu bodoh saya beri analogi.

Katalah saya seorang kerani sebuah syarikat. Syarikat saya mempunyai seekar tanah.

Bolehkah saya menyerahkan kedaulatan tanah tersebut kepada jiran saya???

Tak boleh!!! Saya bukan pemilik atau pengarah atau diberi hak kuasa untuk menyerahkan tanah tersebut!!!

Sama juga dengan Superman. Mana rujukan Encik, Roket Kini ke??? Kalau tengok TV3 atau Utusan baik Encik pergi hospital gila Tanjung Rambutan lebih bagus.

Bolehkah Superman menyerahkan satu sentimeter pun laut Cina Selatan kepada Negara Komunis China bahlol???

Pergilah google, tengok kedaulatan Laut Cina Selatan yang Superman serahkan???

Bodoh, dah tau bangang tak boleh diajar!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

'Nobody' dan pencacai-penacai Ultra Kiasu masih lagi meracau-racau memaki hamun dan menfitnah ulama Islam dan parti Islam PAS tanpa sebarang bukti. Bahkan 'Nobody' dan pencacai-penacai Ultra Kiasu menyokong pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu yang telah menfitnah, menghina dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah dan menghasut orang ramai menentang Islam.

Ini jelas menunjukkan 'Nobody' dan pencacai-penacai Ultra Kiasu adalah musang berbulu ayam dan gunting dalam lipatan yang cuba menghancurkan perpaduan umat Islam dan melamhkan ajaran Islam.

Apabila kita mencabar 'Nobody' dan pencacai-penacai Ultra Kiasu untuk membuktikan semua dakwaan karut yang telah dicipta oleh 'Nobody' dan pencacai-penacai Ultra Kiasu , mereka akan menulis komen-komen yang berbelit-belit untuk melarikan diri dari isu sebenar. Kita masih mencabar 'Nobody' menafikan skandal banglo terlajak murah tetapi nampaknya dia takut nak bongkar kejahatan pemimpin Ultra Kiasu. Maklumlah 'Nobody' penjilat dedak babi cap roket.

Ini bererti Pakatan Haprak yang dipimpin oleh Ultra Kiasu adalah pakatan yang tidak bermoral dan pemimpin-pemimpin kuali dan PK* adalah budak suruhan Lim Gone End!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Yang tak ada bukti tu saya ke Encik???

Yang tak bermoral salah seorangnya Haji Hadi yang selalu syirik!!!

Selain daripada dia Encik pun tak bermoral juga!!!

Bukti Banglo Terlajak Murah nak!!!! Bukti HAji Hadi bijak atau bangang strategi tak nak bagi!!!

Cakaplah dedak babi pun peduli apa saya. Tak akan sama dengan saya tuduh Haji Hadi KEtua Musyrikin Malaysia!!!

Mana bukti Superman menyerahkan Laut Cina Selatan kepada Negara Komunis China??? Dengar tuduhan tu je dah tak logik!!! Ada hati nak membangangkan diri mempertahankan kenyataan fitnah tu???

Memang perangai si bangang, sendiri buat fitnah sendiri tuduh orang lain fitnah!!!

Jawaplah, mana bukti Superman serahkan Laut Cina Selatan??? Tak logik, tak munasabah dan gila!!!

Lagi best sokong orang yang syirik!!!

Yang jahil,

Nobody

Yang Encik

Anonymous said...

Wah sekarang 'Nobody' telah mendedahkan kejahatan dirinya sendiri dengan memaki hamun dan menfitnah kita pula kerana dia merasa sakit hati setelah kita dedahkan pembohongan dan pendustaan 'Nobody' ! Inilah akibat 'Nobody' makan dedak cap roket yang menjadi kegemaran babi ternakan pemimpin Ultra Kiasu! Sikap 'Nobody' yang tidak bermoral ini mencerminkan kejahatan dan keburukan parti Ultra Kiasu sendiri.

Anonymous said...

En. Anonymous,

Mana bukti Superman menyerahkan Laut Cina Selatan kepada negara Komunis China???

Penipu, pendusta, memperbodohkan diri sendiri!!!

Islam ajar ke jadi penipu macam ni???

Dah tau tak ada bukti, dah tau memfitnah, minta maaf!!!

Jangan memperbodohkan diri sendiri!!!

Yang masih jahil,

Nobody

Ir Anonymous said...

Setelah semua hujah2 dikeluarkan tak ada satu pun yg boleh menafikan bahawa sekarang ini menjadi trend kpd PH iaitu haruslah parti2 gabungan PH sama2 bersolidariti dgn para perasuah agar negara ini aman damai.. Tak kiralah perasuah perwaja ke banglo murah ke dedak perempuan ke apa shj asalkan sokong PH.. Teramat mudahnya 'agama' anutan PH ni.. Lepas ni nak suruh najib bersekongkol dgn PH agar segala isu rasuah 1MDB dapat terus disapu ke bawah karpet merah PH!! Tun M dah.. LGE juga dah.. Pimpinan PH Selangor pun dah..

Anonymous said...

En. Anonmymous,

Tak ada satu pun bukti saya berdusta.

Encik ada banyak. Satu je saya bawa dulu. Mana bukti superman menyerahkan Laut Cina Selatan kepada negara Komunis Cina???

BErguru dengan ulama penipu, macam nilah jadinya!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Ir Anomynous,

Setelah semua hujah-hujah dikeluarkan, ternyata dituduh rasuah pun encik kata rasuah!!!

Jadi Encik seorang yang bodoh!!!

Sebab tu bila Encik kata sebab Kedah kalah adalah kerana seorang bekas pemimpin cenderung syiah (dituduh), Encik seolah-olah menafikan keintellektualan Rakyat Kedah atau kelemahan kerajaan PAS!!!

Kalau macam tu bolehlah saya berhujah, PAS kalah kat Malaysia ni kerana Haji Hadi cenderung kepada Syiah lebih daripada seorang bekas pemimpin PAS Kedah sebab selalu melawat Iran, menyokong Ayatullah Khomeini dan bersidang dengan ulama syiah Iran!!!

Jadi rakyat Malaysia tak mahu memilih PAS sebab Haji Hadi cenderung Syiah sama dengan rakyat Kedah tak mahu memilih PAS kerana seorang bekas pemimpin cenderung Syiah!!!

BODOH PUNYA ALASAN!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

'Nobody' menulis: Cakaplah dedak babi pun peduli apa saya. Tak akan sama dengan saya tuduh Haji Hadi KEtua Musyrikin Malaysia!!!

Jawapan kita:

Nampaknya penyakit mental 'Nobody' semakin kronik dan serius sehinggakan 'Nobody' membuat fitnah yang tidak masuk akal manusia yang normal. Walaubagaimanapun, berdasarkan hadis dll, tuduhan kafir (KEtua Musyrikin Malaysia) telah kembali kepada 'Nobody' sendiri.

Kita semua tahu TGHH hanya menyembah Allah sahaja dan mengamalkan ajaran Nabi Muhammad s.a.w. dan beliau menyeru manusia kembali kepada ajaran Islam dan hukum Allah.

Sebaliknya, 'Nobody' menyembah pemimpin Ultra Kiasu yang bergelumang dalam pelbagai skandal dan kronisme yang amat merugikan rakyat.

Melihat 'Nobody' menulis pelbagai maki hamun dan fitnah, kita yakin 'Nobody' tidak mempunyai sebarang kelayakan akademik dan dia tidak layak berbahas dengan manusia normal. Tempat yang sesuai untuk 'Nobody' ialah hospital mental atau zoo.

Anonymous said...

En. Anonymous,

Tak kisahlah, yakin saya tak ada kelayakan akademik dan tak layak berbahas dengan manusia normal!!!

Saya pun yakin kelayakan akademik Encik lebih teruk daripada saya!!!

Saya cakap Superman tak akan mampu menyerahkan Laut Cina Selatan kerana adanya ordian darurat 1969!!!! Encik boleh jawab ke??? Dah tak boleh jawab tu dah tentu-tentu akademik lagi rendah daripada saya!!!!

Kalau Haji Hadi hanya menyembah Allah kenapa dia kata kalau tak taat kepad PAS hilang akidah??? Adakah terdapat dalam rukun Iman kalau tak taat PAs hilang akidah???

Apa skandal atau kronisme ultra kiasu (melabel jelah yang dia boleh pun)??? 1MDB ke??? Jual aset Petronas kepada China dan Russia ke??? balak hilang 20,000 ekar ke??? Duit tabung Memali berjuta ringgit kena kebas ke???

MEMFITNAH JE KERJANYA!!!

Belajar dengan ulama pemfitnah, pemfitnahlah jadinya!!!

Saya percaya saya tidak mempunyai sebarang kelayakan akademik dan tidak layak berbahas dengan manusia normal, tetapi, jangan lupa juga, Encik punya kelayakan akademik lebih rendah daripada saya dah Encik tak normal, ORANG NORMAL MANA SANGGUP IKUT ORANG YANG SYIRIK!!!

OLEH ITU, SAYA LAYAK BERBAHAS DENGAN ENCIK!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Kenapa dengan SELENA GOMEZ begitu keras tapi dengan NAJIB RAZAK sebegitu lembut..!!!??
Zolkharnain Abidin Al-Abyadhi



1. Apabila aku mengkritik pemuda Pas dlm isu Minah Selena, bukan bermakna aku merestui mungkar. Isu konsert bukan isu spt buang sampah merata-rata, isu pesta arak terbuka atau beromen di khalayak umum yg secara jelas adalah merosakkan. Isu konsert adalah isu hiburan yg menjadi sebahagian drpd rutin kehidupan manusia normal.
2. Hukum asal hiburan adalah harus. Ia tidak boleh diharamkan sepenuhnya. Apa yang boleh ialah, membuat peraturan seketat yg patut utk mengelak berlaku kerosakan (mafsadah) misalnya penyalahgunaan dadah, zina, minum arak dan sebagainya. Manusia boleh berhibur bahkan berkonsert selagi tidak merosakkan agama, nyawa, maruah, harta, akal dan keturunan.

3. Dalam negara pelbagai selera spt Malaysia, untuk membina negara yg selesa dan harmoni, kepelbagaian selera itu tidak boleh disekat sepenuhnya. Raikan keperluan selera itu asalkan tidak merosakkan. Nabi membenarkan nyanyian dan hiburan sempena perkahwinan, hariraya bahkan orang Madinah menyanyi ketika menyambut ketibaan baginda ke Madinah.

4. Benarkan Minah Selena menyanyi dgn pakaian sesuai, lagu yg sesuai dan gaya persembahan yg sesuai. Kalimah sesuai itu merujuk kpd sesuai dgn situasi, keperluan manusia, akhlak, kewarasan akal, tempat dan kepelbagaian. Kalau nak kira Minah Selena tak pakai tudung, dedah aurat, dlm parlimen pun ada orang dedah aurat, takkan nak minta sidang parlimen dibatalkan. Itu maksud kewarasan akal.

5. Apa yg penting ialah penguatkuasaan peraturan dan garispanduan yg ditetapkan. Kita boleh kawal pertandingan bola dan konsert Jom Heboh yg bermotifkan hiburan, kawal juga konsert Minah Selena ini. Suatu masa, Minah Selena dan ramai lagi minah seperti Minah Selena akan hadam budaya konsert di tempat kita dan mematuhinya. Sekurang-kurangnya, kita sudah berjaya mendidik masyarakat dgn budaya hiburan sihat dan positif.

6. Berbanding jika kita ambil sikap larang, haram dan sekat yg semua itu boleh disalahtafsir sbg gambaran kpd Islam apabila dilakukan oleh pemuda parti Islam. Sedangkan tindakan pemuda parti Islam itu hanyalah manifestasi penyempitan terhadap bidang kemaafan (mantiqah al-afw), bukan wajah Islam yg sebenar yg sederhana, toleransi dan adil.

7. Bantahan melulu atas nama mungkar, sehingga menimbulkan mungkar yg lebih besar iaitu salah faham terhadap kemurniaan ajaran Islam juga adalah mungkar. Bukan semua mungkar boleh ditangani dgn keras, kasar bahkan ada mungkar yg haram ditangani begitu. Mendidik, membelai, menyantuni adalah pendekatan cegah mungkar yg diabaikan.

8. Cuma aku hairan, pemuda Pas begitu keras dgn Minah Selena, tapi nampaknya begitu lembut dgn Awang Najib. Setahu aku Minah Selena hanya penyanyi seksi, bukan perasuah dan penyonglap seperti Awang Najib, apa pasal marahkan Minah Selena lebih teruk daripada marahkan Awang Najib? Ade ape-ape ke?

Anonymous said...

'Nobody' telah menghina otaknya sendiri apabila dia membuat pelbagai tuduhan tanpa sebarang bukti. Inilah masalah yang akan dihadapi jika pesakit mental dibenarkan menggunakan laptop dll untuk menyebarkan pelbagai fitnah yang tidak berasas. Oleh sebab itu kita tidak akan terkejut jika 'Nobody' mendakwa dia selalu bercakap dengan roh moyang dia di Tongsan pada jam 1.00 pagi - 5.00 pagi! Kesian 'Nobody' pesakit mental.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Menuduh tanpa bukti ialah menuduh pengkhianat kepada orang yang menyerahkan kedaulatan Laut Cina Selatan kepada Negara Komunis China!!!!

Masalahnya siapa yang menyerahkan kedaulatan Laut Cina Selatan bila tak ada satu inchi pun Laut Cina Selatan diserahkan!!!!

Inilah masalahnya orang yang bodoh daripada parti orang-orang bodoh!!!!

Kerja-kerja bodoh yang dibuatnya!!!

Saya nak tanya 2 soalan?

1. Islam ajar ke memfitnah macam ni???

2. Islam ajar ke menuduh tanpa bukti???

Kesian Haji Hadi, ada pengikut orang yang bodoh!!!

Ke dia lagi suka, kalau orang tu pandai dah tentu-tentu taknak ikut dia buat kerja-kerja syirik!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Apabila aku mengkritik pemuda Pas dlm isu Minah Selena, bukan bermakna aku merestui mungkar. Isu konsert bukan isu spt buang sampah merata-rata, isu pesta arak terbuka atau beromen di khalayak umum yg secara jelas adalah merosakkan. Isu konsert adalah isu hiburan yg menjadi sebahagian drpd rutin kehidupan manusia normal.

Jawapan kita:

Islam mengharamkan hiburan dengan persembahan maksiat dan melalaikan dan berpakaian seksi yang boleh mecetuskan nafsu syahwat yang boleh mendorong kepada zina dll.

Membiarkan konsert penyanyi terkenal, Selena Gomez diadakan di negara ini seolah-olah kita umat Islam membenarkan kemungkaran berlaku di depan mata.

Rasulullah SAW yang kita cintai telah bersabda seperti direkodkan dalam Sahih Muslim, barangsiapa di antara kamu melihat kemungkaran, hendaklah dia cegah dengan tangannya atau kuasa yang dia ada:

Jika dia tidak mampu, dengan lidahnya. Jika dia tidak mampu dengan hatinya, dan itulah selemah iman."

Takkan lah bila Selena Gomez datang, mengetahui bagaimana artis Barat berpakaian ketika konsert hingga menampakkan seluruh tubuh, kita umat Islam hanya diam dan membiarkan sahaja. Mana pergi keimanan kita kepada Allah dan Rasul?

Anonymous said...

En. Anonymous,

Saya pun tak terkejut jika Haji Hadi bercakap pukul 1 - 5 pagi mendakwa berjumpa Rasulullah sebenarnya berjumpa Jin. Sebab tu dia selalu memfitnah, Jin tu yang ajar!!!

Apalah punya bangang kenyataan tu sama seperti kenyataan tak terkejut jika Nobody bercakap dengan roh nenek moyang di Tongsan pukul 1 pagi hingga 5 pagi ....

Sebab tulah orang cakap sekarang, PArti PAS penuh orang-orang yang bodoh je!!! Sebab tu keluar hujah-hujah bodoh macam ni.

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

DAP’s ‘Superman’ slammed for defending China’s claims

Mikha Chan

July 13, 2016

The DAP firebrand has been soundly criticised for his Facebook post apparently supporting China's claims to the South China Sea.

PETALING JAYA: DAP’s “Superman” Hew Kuan Yau has been slammed by netizens for a Facebook post he wrote about China’s claims to the South China Sea.

“南海是中國的!不要因為反共而反華 (The South China Sea belongs to China! Don’t oppose China just because you are anti-communist),” Hew wrote today in a terse Facebook post.

Source: http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2016/07/13/daps-superman-slammed-for-defending-chinas-claims/


Anonymous said...

DAP's 'Superman' Rant That South China Sea Belongs To China Triggers Backlash Against Party

Published on Thursday, 14 July 2016 17:38

http://malaysiandigest.com/frontpage/282-main-tile/621551-dap-s-superman-rant-that-south-china-sea-belongs-to-china-triggers-backlash-against-party.html

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Saya sebenarnya bukan menyokong Selena Gomez pun tapi artikel tu memang ada point!!!

Korang ingat dosa tu korang boleh pilih, Selena punya isu kena bantah, Najib Razak punya isu tak apa???

Selena Gomez punya isu adalah kerana seksi, Najib Razak punya isu melibatkan masa depan seluruh rakyat Malaysia!!!

Bayangkan anak cucu kita apa nak jadi??? Kerja dah makin kurang, hutang isi rumah bertambah!!!

Kenapa Pemuda PAS taknak bantah??? Oh, sebenarnya bacul, takut kalau bantah jadi macam Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng, habis direka-reka kesalahan sampai kena jel!!!

Tak payahlah keluar hadis tu semua orang pun tahu!!! Yang semua orang musykil kenapa Pemuda PAS bacul sangat, bantah Selena je, NAjib Razak taknak demo pulak????

Sama juga ketika kita semua mendoakan keselamatan Turki, pemuda PAS cakap permainan Erdogan!!! Sama je Khalil dengan bapaknya Hadi dua-dua bacul!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Persoalannya sama je, bila Superman menyerahkan kedaulatan Laut China Selatan???

Lain kali baca betul-betul!!!

Mana bukti Superman menyerahkan kedaulatan Laut Cina Selatan???

Itu ke buktinya???

Sebab tu jangan jadi orang yang bodoh join parti orang yang bodoh!!! Kan hasilnya bodoh!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

GEORGETOWN – Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menafikan beliau tergesa-gesa untuk mengadakan Pilihan Raya Negeri (PRN) lebih awal adalah atas kepentingan dirinya.

Guan Eng berkata, beliau bimbang pentadbiran kerajaan negeri akan terjejas sekiranya PRN tidak diadakan lebih awal berikutan merasakan beliau akan dipenjarakan diatas dua pertuduhan rasuah.

Menurutnya, beliau amat menitikberatkan kepentingan rakyat dan mahu menyerahkan kepada rakyat dalam memberi mandat baharu bagi memimpin Pulau Pinang.

“PRN bukan untuk selamatkan Lim Guan Eng. Saya tahu saya akan dipenjara oleh BN dan Umno melalui konspirasi jahat mereka. Saya tahu, semua pihak pun sedar perkara ini. Apa yang kita mahu, selamatkan rakyat, Malaysia dan juga Pulau Pinang.

“Rakyat, negara dan negeri ini masih boleh diselamatkan tetapi Lim Guan Eng tidak boleh diselamatkan lagi. Sebarang kemungkinan akan berlaku dan sekiranya saya dipenjarakan, kerajaan negeri tetap milik rakyat Pulau Pinang.



“Walaupun kerajaan negeri dan parti percaya saya tidak bersalah, tetapi kami bersedia menyerahkannya kepada rakyat. Sebab itu kita mahu ikut saluran demokrasi bagi memberi laluan kepada rakyat sama ada sokong semula kerajaan negeri Pakatan Harapan yang dipimpin oleh saya dengan mengadakan PRN. Kita mencari mandat baharu supaya kesahihan, perundangan dan kredibiliti tidak terjejas,” katanya kepada media, hari ini.

Guan Eng berkata, PRN adalah langkah untuk menentukan sokongan rakyat terhadap dirinya dan Pakatan Harapan selepas dirinya diheret dalam konspirasi BN dan Umno.

“Saya ingin mencabar Perdana Menteri. Jika benar beliau tidak salah, jalankan pilihan raya umum bagi mencari mandat baharu untuk memerintah negara. Beri laluan kepada rakyat buat keputusan.

“Tiada pendakwaan ke atas saya tetapi mereka mampu bawa saya ke mahkamah. Saya didakwa kerana membeli rumah, bukannya makan wang rakyat sedangkan bapa segala rasuah tidak pula didakwa,” katanya lapor Sinar Harian.

KLIK BACA: Ke mana pergi Jho Low, Riza?

KLIK GAMBAR: Mari tenangkan jiwa lihat harta-harta kita di Amerika

KLIK BACA: Kata Perangsang #BeStrongPM memang sesuai untuk Najib

KLIK BACA: Riza Aziz perlu bayar jika benar pertuduhan, kata adiknya Azrene Soraya

Anonymous said...

'Nobody' mempunyai penyakit mental yang kronik iaitu dia akan memaki hamun dan menfitnah kita apabila kita mendedahkan bukti-bukti yang mendedahkan kejahatan pemimpin Ultra Kiasu.

Kita sudah membaca semua komen-komen Nobody yang penuh dengan maki hamun, penghinaan dan fitnah. Ini bererti 'Nobody' adalah pencacai gila peliharaan Ultra Kiasu yang amat tidak bermoral.

Jika kita analisa komen-komen 'Nobody' , kita akan dapati terdapat tanda-tanda penyakit gila yang dimiliki oleh 'Nobody' amat jelas terdapat dalam komen-komen 'Nobody' sendiri:

Pemikiran 'Nobody' terkeliru
Kemurungan berpanjangan
Perasaan dan emosi yang melampau
Ketakutan dan kebimbangan yang terlampau
Anti-sosial
Melihat atau mendengar sesuatu yang tidak wujud (hallucinations)
Rasa marah yang terlampau dan terlalu kerap yang mendorong 'Nobody' memaki hamun orang lain.
Boleh bertindak ganas secara spontan
Mood negatif yang berpanjangan
Gagal membezakan antara kebenaran dan kepalsuan.

'Nobody' ini perlu mendapat rawatan untuk mental disorders dengan segera dan dikurung dalam hospital khas untuk pesakit mental untuk melindungi keselamatan orang ramai.


MD

Anonymous said...

Sekarang kita cabar si gila yang bernama 'Nobody' untuk menjawab soalan berikut:

(1) Siapakah yang terlibat skandal banglo terlajak murah di PP?

(2) Siapakah pemimpin politik yang sedang menghadapi perbicaraan kerana dakwaan rasuah di PP?

(3) Siapakah yang terlibat skandal kertas kerja berharga RM300 juta di PP?

(4) Siapakah yang terlibat skandal penjualan tanah kerajaan si PP kepada syarikat-syaraikat asing dari Singapura dll?

(5) Siapakah yang terlibat skandal merobohkan berpuluh-puluh kampung Melayu di PP?

(6) Siapakah yang telah berjanji mahu menghapuskan tol di PP jika parti dia memenangi PRU di PP tetapi dia dan partinya telah gagal menunaikan janji yang bererti dia dan partinya telah kencing rakyat?

(7) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang menulis The South China Sea belongs to China! Don’t oppose China just because you are anti-communist?

(8) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang telah menghina khutbah Jumaat?

(9) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang telah menghina khutbah hari raya?

(10) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang telah menghina pakaian menutup aurat umat Islam?

(11) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang telah menghina dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah?

(12) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang menghasut orang ramai supaya menentang Islam?

(13) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang telah menghina pakaian menutup aurat umat Islam?

(14) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang telah menghina dan menfitnah pendakwah Islam yang bernama Dr Zakir Naik sebagai syaitan?

(15) Pemimpin PP manakah yang terlibat dengan pertubuhan pengganas LTTE?

(16) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang mahu menghapuskan hak-hak orang Melayu?

Sekarang kita mahu melihat 'Nobody the BIG Foul Mouth' menjawab semua soalan di atas !

Ir Anonymous said...

Nobody akan jawab mudah je.. Join PH nescaya segala dosa rasuah akan disapu ke bawah karpet merah PH Pakatan Harbi!

Anonymous said...

Soalan tambahan untuk 'Nobody the BIG Foul Mouth':

(17) Parti apakah yang terdiri kaum LGBT yang memperjuangkan hak LGBT di negara ini.

(18) Parti apakah yang memperjuangkan ideologi sekularisme, liberalisme dan pluralisme di kalangan umat Islam yang jelas bertentangan dengan Islam ?

(19) Apakah nama parti Ultra Kiasu yang sentiasa menentang dan menfitnah parti PAS kerana PAS berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah untuk umat Islam?

(20) Siapakah pemimpin-pemimpin kafir yang menggunakan media untuk campurtangan dalam hal ehwal agama Islam dan umat Islam secara terbuka? Sebagai pemimpin kafir mereka tidak berhak campurtangan dalam hal ehwal Islam dan umat Islam.

(21) Mengapa penyokong parti Ultra kiasu mendapat hak milik tanah 999 tahun sedangkan puluhan kampung Melayu pula dirobohkan semasa pemerintahan rejim Ultra Kiasu?

Kita cabar 'Nobody the BIG Foul Mouth' menjawab semua soalan dari no 1 hingga no 21!

Anonymous said...

PAS ..................PUSS.................CRIT.......CROOT..........CROOOTTT.......................

Anonymous said...

Parti Assobiyah Malaysia (PAS)

Anonymous said...

KEPADA PARA PENTAKSUB , PENJILAT JILAT LOBANG PERIGI BUTA , PENCANDU , PERWALAK. TEGAR ,DAN. PENTOTOK TOTOK KARAT PARTI
PUS ,.... CROT......CROOTTTT.....


SOALAN. UTK ANDA. SEMUA...

BERSUBAHAT. DENGAN. KETUA. KAMPUNG. YG TELAH. MENCURI. DUIT DERMA
MASJID. SEBANYAK 2.6 B. LALU. ORANG 2 MISKIN DI. KAMPUNG. TERSEBUT
DI. KENAKAN. UFTI DAN. CUKAI. GST SEBANYAK. 6. PERATUS....

APAKAHKAH. HUKUMNYA DI SISI AGAMA. ISLAM....?????????????

SEKIRANYA. SOALAN. YG. SANGAT. MUDAH. INI PUN. ANDA TIDAK
MAMPU. MENJAWAPNYA.........
JELAS. ANDA. HANYA BERPURA. PURA DALAM. MENJALANI KEHIDUPAN INI....
DAN ANDA. HANYA. MEGWARISKAN JENERASI. YG BERMINDA KAN
KEMATU. TUMIT. KAKI..........

PARTI. PAS. .ADALAH.......

PARTI........ CROT.....CROTTT.......CROOTTT........

Ir Anonymous said...

Kalau tidak mental mana mungkin PH boleh bersolidariti bersama perasuah dulu, perasuah dulu hingga sekarang, perasuah baru dan mungkin juga perasuah 1MDB bakal menyusul utk dibersihkan dari dosa rasuah..

mohd shahran said...

Pada saya konsert Selena Gomez biar diteruskan.. Bantahan hanyalah tindakan Murahan PIS untuk menunjukkan bahawa KONONNYA BERJUANG ATAS NAMA ISLAM TETAPI SEBENARNYA HANYALAH OMONG KOSONG DAN PENIPU.. buktinya:
1. Konsert Selena Gomez telah diwarwarkan pada 4 hb April 2016 dengan tajuk Konsert Jelajah Selena Gomez seluruh dunia.. Pada waktu inilah sepatutnya yang konongnya berjuang atas nama Islam berjuang habis-habisan. Jumpa MB, Jumpa Exco, Bantahan secar Rasmi, kalau perlu demo secara aman.. Tapi ada pedagang-pedagang agama ini buat??? Pada waktu ini juga sepatutnya bantahan secara besar2an dengan ngo Islam.. Minta fatwa mufti.. TAK ADAKAN? kALAU BUAT SECARA SERIUS MENENGGAKN iSLAM PADA WAKTU ITU PENGANJUR berkemungkinan besar akan tarik hand brake.. sebab melihat kepada BANTAHAN..
2. Untuk mengadakan konsert perlu persetujuan exco atau paling tidak ahli majlis .. Exco dan ahli majlis ada ahli tegar PIS.. mana pergi pedagang-pedagang agama ini.. Kenapa tidak buat bantahan secara rasmi, kenapa tidak bersungguh untuk bantah.. Pedagang-pedagang agama TIDO? atau tak nampak Mungkar atau Maksiat???? setelah diluluskan ada 4 bulan April, Mei, Jun JUlai tempoh masa tapi pedagang-pedagang agama ini SENYAP, mana pergi Pemuda, Muslimat, dan yang utama Ketua pedagang agama Ulamak??? 4 bulan bukan masa yang singkat.. Kenapa perlu tunggu seminggu sahaja lagi baru nak Menyalak seperti anjing menyalak babi
3. Setelah tanpa bantahna penganjur harus bayar deposit kepada Selena, PA Sistem, Dewan, Persiapan menelan belanja ratusan ribu, tiket mula dijual dan dipromosi oleh ramai blogger, media massa dan etc. satu tiket berharga $285.. semasa tempoh penjualan tiket tiada langsung bantahan dari pedagang-pedagang agama, kenapa masa ini boleh besetuju untuk konsert ini diadakan???
4. Now lagi seminggu bariu anjing menyalak babi ni nak bantah.. siapa yang nak tanggung kos yang dikeluarkan oleh penganjur?? deposit dah bayar, tiket dah jual ketua pedagang agama Ulamak nak tanggung kos? Kerajaan negeri nak tanggung kos kepada penganjur bila dibatalkan??? atau Pemuda Pedagang agama nak tanggung????
5. Kita jangan jadi seperti ANJING MENYALAK BABI

Anonymous said...

BILA SITOLOL MULA BERBICARA (husni Mat piah pun dapat 800 undi lawan cikgu bad...ada nafsu besar....)
PAS akan meletakkan calon di setiap kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Pulau Pinang sekiranya pilihan raya mengejut diadakan di negeri itu.

Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata walaupun akan bertanding secara bersendirian, PAS mempunyai kekuatan dan mendapat sokongan di negeri itu yang boleh membantu calon parti untuk menang.

"Kita (PAS) ada kekuatan di negeri itu kerana sejarah penubuhan parti ini di Pulau Pinang. DAP dan PKR perlu sedar mereka bergantung kepada akar umbi kita (PAS) untuk menang pada pilihan raya umum (ke-13) lalu," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika ditanya sama ada PAS akan bertanding dalam pilihan raya negeri itu sekiranya diadakan semasa ditemui pada majlis Rumah Terbuka Aidilfitri PAS Pusat di Kompleks PAS Kedah, Kota Sarang Semut hari ini.

Dalam pada itu, Abdul Hadi berkata PAS tidak menolak untuk berkerjasama dengan parti baharu yang bakal ditubuhkan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sekiranya parti itu nanti tidak lari daripada matlamat dan perjuangan Islam.

Katanya PAS sebelum ini telah mengambil kesempatan untuk bekerjasama dengan semua pihak dengan syarat parti itu tidak mengganggu dasar Islam yang dibawa oleh PAS sejak awal penubuhannya.


"Kita (PAS) tidak ganggu dasar yang dibawa DAP dan mereka yang ganggu dasar PAS, kita bertegas dengan perkara ini dan akhirnya mereka (DAP) keluar daripada Pakatan Rakyat yang turut disertai PKR.

"PAS hari ini terus konsisten dengan dasar yang diperjuangkan sejak dahulu lagi. Blok ketiga yang diwujudkan oleh PAS, telah berkerjasama dengan lebih 50 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan sebuah parti politik," kata Abdul Hadi.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous 8.52 pm (banyak sangat barnama anonymous, pening juga baca),

Apasal tak jawab terus lepas saya komen???

Panik kot, tak tahu apa nak jawab hahahahaaa!!!

Hujah Encik Anonymous adalah seperti di bawah :-

Jika kita analisa komen-komen 'Nobody' , kita akan dapati terdapat tanda-tanda penyakit gila yang dimiliki oleh 'Nobody' amat jelas terdapat dalam komen-komen 'Nobody' sendiri:

Pemikiran 'Nobody' terkeliru
Kemurungan berpanjangan
Perasaan dan emosi yang melampau
Ketakutan dan kebimbangan yang terlampau
Anti-sosial
Melihat atau mendengar sesuatu yang tidak wujud (hallucinations)
Rasa marah yang terlampau dan terlalu kerap yang mendorong 'Nobody' memaki hamun orang lain.
Boleh bertindak ganas secara spontan
Mood negatif yang berpanjangan
Gagal membezakan antara kebenaran dan kepalsuan.

'Nobody' ini perlu mendapat rawatan untuk mental disorders dengan segera dan dikurung dalam hospital khas untuk pesakit mental untuk melindungi keselamatan orang ramai.

MD

Apa yang boleh kita simpulkan daripada hujah En. Anonymous ialah ..... DIA SEORANG YANG BODOH HAHAHHAAAA!!!

DUDUK DALAM PARTI YANG BODOH HAHAHAHAHAAA!!!

TUNJUKKAN DIRI SEORANG YANG BODOH HAHHAHAHAAAA!!!

SEBAB JADI BODOH KERANA IKUT HAJI HADI STRATEGI BODOH!!!

Apa fakta yang dia bawa???

ZERO!!!!

Yang jahil,

Nobody



Kenapa

Anonymous said...

Salam En. Anonymous 8.52 PM,

Di bawah adalah soalan-soalan ataupun cabaran-cabaran Encik :-

Sekarang kita cabar si gila yang bernama 'Nobody' untuk menjawab soalan berikut:

(1) Siapakah yang terlibat skandal banglo terlajak murah di PP?

(2) Siapakah pemimpin politik yang sedang menghadapi perbicaraan kerana dakwaan rasuah di PP?

(3) Siapakah yang terlibat skandal kertas kerja berharga RM300 juta di PP?

(4) Siapakah yang terlibat skandal penjualan tanah kerajaan si PP kepada syarikat-syaraikat asing dari Singapura dll?

(5) Siapakah yang terlibat skandal merobohkan berpuluh-puluh kampung Melayu di PP?

(6) Siapakah yang telah berjanji mahu menghapuskan tol di PP jika parti dia memenangi PRU di PP tetapi dia dan partinya telah gagal menunaikan janji yang bererti dia dan partinya telah kencing rakyat?

(7) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang menulis The South China Sea belongs to China! Don’t oppose China just because you are anti-communist?

(8) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang telah menghina khutbah Jumaat?

(9) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang telah menghina khutbah hari raya?

(10) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang telah menghina pakaian menutup aurat umat Islam?

(11) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang telah menghina dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah?

(12) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang menghasut orang ramai supaya menentang Islam?

(13) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang telah menghina pakaian menutup aurat umat Islam?

(14) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang telah menghina dan menfitnah pendakwah Islam yang bernama Dr Zakir Naik sebagai syaitan?

(15) Pemimpin PP manakah yang terlibat dengan pertubuhan pengganas LTTE?

(16) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang mahu menghapuskan hak-hak orang Melayu?

Sekarang kita mahu melihat 'Nobody the BIG Foul Mouth' menjawab semua soalan di atas !

July 23, 2016 at 9:21 PM

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous 8.52 PM,

Kalau nak mencabar orang, cabaran saya sebelum ni mana???

ORANG-ORANG PAS MEMANG MACAM TU, BODOH, TAK TAU JAWAB TAK ADA HUJAH TUKAR TOPIK!!! BAHLOL!!!

Encik tak jawab pun cabaran saya berkenaan Haji Hadi bijak ke bangang???

Ke Encik dah mengaku kalah tapi malu nak mengaku???

Nak suruh saya jawab cabaran Encik, Encik dan En. IR Anonymous bersama saya secara konsensus bersetuju bahawa HAJI HADI BANGANG STRATEGI!!!

Jangan salahkan saya, korang yag tak nak jawab, tak ada disiplin bahas, tukar-tukar topik, cabaran saya taknak jawab, sibuk nak mencabar benda-benda lain!!!

KATA-KATA PEPATAH MELAYU ADA MENYEBUT, DIAM TANDA SETUJU!!!

OLEH KERANA KORANG BERDUA DIAM MAKA KORANG BERDUA SETUJU BAHAWA HAJI HADI SEORANG YANG BANGANG POLITIK!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Cabaran saya yang kedua yang Encik belum jawab adalah Encik perlu membuktikan bahawa ENCIK BUKAN PENIPU!!!

Encik menipu bila menghasut pembaca blog ni bahawa Superman menyerahkan kedaulatan Laut Cina Selatan kepada Negara Komunis China!!!

Budak-budak selalu berkata, tipu masuk neraka!!!

Encik ni kerjanya menipu je, memang tak hairanlah, berguru dengan ULAMA PENIPU!!! PARTI MENGAKU ISLAM PENIPU!!!

DAH MACAM SYIAH PULAK, MENGAMALKAN TAQIYYAH (BERPURA-PURA)!!!

TAK HAIRANLAH KALAU HAJI HADI TERPENGARUH AJARAN SYIAH, SELALU MELAWAT IRAN, MENYOKONG AYATULLAH KHOMEINI DAN BERSIDANG DENGAN ULAMA-ULAMA SYIAH IRAN!!! SEBAB TU SELALU MENIPU TU!!!

Encik siap bagi link malaysia digest bagai sebab nak membuktikan Superman menyerahkan kedaulatan Laut Cina Selatan.

Saya nak tanya satu lagi soalan, ENCIK NI BUTA HURUF KE??? MANA ADA SATU AYAT PUN DALAM LINK TU BERITAHU SUPERMAN MENYERAHKAN KEDAULATAN LAUT CINA SELATAN KEPADA NEGARA KOMUNIS CHINA??

Lepas tu cabar macam-macam!!!

Kalau dah penipu tu, dah tak takut Allah, bukti-bukti dan tuduhan pun Encik boleh rekacipta!!!

ORANG YANG BAHLOL, BERPARTIKAN PARTI BAHLOL, KETUA ULAMA BAHLOL, MAKA JADILAH KESELURUHAN PERJUANGAN TU BAHLOL!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Encik Anonymous 8.52 PM,

Setuju dengan saya 2 perkara :-

1. Haji Hadi seorag yang bangang strategi

2. En. menipu dalam perkara menyerahkan kedaulatan laut cina selatan kepada negara komunis China

Kita pergi kepada cabaran-cabaran Encik.

YOUR CALL!!!!

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Ir Anonymous pula,

Jangan fikir Encik dah selamat.

Di bawah adalah hujah Encik :-

Blogger Ir Anonymous said...
Kalau tidak mental mana mungkin PH boleh bersolidariti bersama perasuah dulu, perasuah dulu hingga sekarang, perasuah baru dan mungkin juga perasuah 1MDB bakal menyusul utk dibersihkan dari dosa rasuah..

Ini hujah saya.

1. Encik bodoh kerana tidak dapat membezakan rasuah dengan dituduh rasuah.

2. PAS sekarang membela UMNO (bukan membela Islam dan rakyat) sebab tu dosa hilang 20,000 ekar dan dosa tak bayar KWSP ustaz-ustazah dan kakitangan Yayasan Islam Kelantan dibersihkan.

3. Dosa membiarkan rakyat Kelantan mangsa banjir sampai sekarang ada yang tak dapat rumah dibersihkan sebab bersekongkol dengan UMNO.

4. Kenapa Pemuda PAS membantah konsert Selena Gomez sebab seksi (walhal Selena Bomez tu bukan Islam pun) tetapi tak membantah anak perempuan Najib seksi???

Takut, sebab nanti kena reka-cipta kesalahan masuk jel macam Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng???

5. Kenapa Ibnu Hasyim taruk gambar seksi-seksi Pemuda PAS dan korang sendiri tak bantah???

MENGAKU PEJUANG ISLAM TAPI BACUL!!!

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Kelakor bila yang berserban ajak bergaduh!

Ada orang Rusila cerita kat aku, katanya, masa cuti raya baru ni, Khalil Hadi (Timbalan Ketua DP PA$ Pusat) bertembung dengan kereta Ustaz Miqdad Zakaria, sepupunya yang telah masuk Amanah.

Diceritakan, Khalil telah menghadang laluan Ustaz Miqdad, kemudian dia turun dari kereta, lalu mencabar ustaz pergi di belakang rumah.... Khalil ajak Miqdad bertumbuk di belakang rumah.

Miqdad sound balik : "Setara mu nak cabar aku bertumbuk...?? Mu ni baser otak kecik... dok padan nak lawan aku, Kholil... !!"..........ABANG AWANG MALAYA, PENGERUSI JOBONESTA

Anonymous said...

Salam semua,

Saya dah tengok hujah Ustaz Zamihan dalam debat isu kafir harbi. Hujah bodoh macam tu korang kata bagus???

LAin kali kalau tengok, jangan tengok ucapan Ustaz Zammihan je, tengok sekali keseluruhan forum tu!!!

Tengok hujah Dr. Mazli Malek apa dia cakap!!! Tengok juga hujah Dr. FAthul Bari walupun dia UMNO!!!

Buta dengan pekak la kalau kata hujah Ustaz Zamihan pasal KAfir HArbi tu bagus!!!

Dah la banyak kali kantoi dia cakap hujah Imam Syafie walhal Imam Syafie cakap sebaliknya!!!


Sebab tu, jangan duduk dalam parti orang bodoh!!! Bodoh kita nanti!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Bila saya fikir-fikir balik, saya rasa Encik ni sebenarnya mencontohi Ustaz Nasrudin Hasan Tantawi bekas ketua pemuda PAS. Kes dia dengan Lim Guan Eng.

Cakap berdegar-degar, bila masuk mahkamah, baru sebutan kes je dah kantoi memfitnah kena bayar RM 10,000.00. Mana ada kes hakim terus jatuh hukuman tak tentu pasal. Ustaz Nazrudin kata bayaran kos mahkamah. Mana ada kos mahkamah baru sejam bicara sampai RM10,000.00??? Paling tinggi ratus je!!!

Lepas tu cakap sebab tak tahu terma. Dah tau kau tu tak tahu, jahil muraqab kenapa tak tanya dulu??? Kau dah sebarkan fitnah sana-sini lepas tu nak lepaskan diri kau kata tak tahu terma!!! Banyak cantik muka kau!!!

Sebab tu saya tak hairan kalau betullah Ustaz NAsrudin tengok video seks kat German!!! Kalau depan orang ramai pun dia tak tahu malu memfitnah, sorang-sorang lagilah dia tak malu berbuat dosa!!!

Sama juga dengan Ustaz Zamihan, Imam Syafie pun dia boleh fitnah, apatah lagi setakat nak cakap kafir harbi!!!

En. Anonymous ni, lain kali jangan ikut perangai bodoh Ustaz NAsrudin, orang gila je percaya superman boleh bagi laut cina selatan kat negara komunis China!!! Nak menipu pun, cerdiklah sikit!!!

Akta bodoh mana Encik pakai???

Yang jahil,

Nobody

Ir Anonymous said...

Takkan kualiti macam ni nak jadi hujah PAN??

Ir Anonymous said...

Tak payah kalut isu kafir harbi.. Yg penting jom bersolidariti bersama para perasuah..

Ir Anonymous said...

Kes ini cuba di'spin' oleh nobody agar kelihatan PAS tewas dlm kes tersebut sdgkan hakikatnya itu hanya masalah teknikal. Takkan se'hebat' ini hujah tuan?

Apa kata kita bukak plk isu fitnah rapiji dan anak Nasarudin kpd TSKI.. Siap mintak maaf atas segala fitnah kpd TSKI setebal buku teks budak sekolah.. Amacam??

Anonymous said...

Salam En.Ir Anonymous,

Encik tunjukkan dulu kualiti Encik.

Kalau dah hujah PAS kalah di KEdah sebab seorang bekas pemimpin PAS cenderung Syiah, hujah PAS kalah di MAlaysia sebab HAji Hadi cenderung Syiah sebab selalu melawat Iran dan bersidang dengan ulama Syiah Iran, ITU KUALITI KE???

Yang penting jom bersolidariti dengan orang syirik macam Haji Hadi!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Oh, Encik cuba bandingkan kedua-dua kes ni.

Pertama, Ustaz Nasrudin berlagak taknak minta maaf.

Kedua, Ustaz Nasrudin mengaku bodoh sebab tak tahu terma dan menyebarkan tuduhan yang dia sendiri tak tahu bodoh nak mamposs!!!

Ketiga, Ustaz Nasrudin belum bicara lagi dah kantoi!!!

Keempat, Ustaz Nasrudin kena bayar RM 10,000.00.

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Ir. Anonymous,

Isu Tan Sri Khalid Ibrahim.

Saya ada beberapa soalan kepada Encik, itu pun kalau Encik tak pondan la menuduh tanpa bukti!!!

Soalan pertama : Sejak bila Rafizi terlibat dengan kes Tan Sri Khalid Ibrahim???

Jawablah, kata saya spin kes, sekarang bila Rafizi (kalau sebut rapiji lagilah Encik kantoi) terlibat???

Siapa yang spin sekarang???

Memang dasar parti penipu dan pemfitnah, pengikut pun meipu dan memfitnah je kerjanya!!!

MANA KENAL HALAL HARAM TU!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Crot..... croott.....crootttttt................

Anonymous said...

En. Ir. Anonymous,

Soalan saya yang kedua : Siapakah anak Nasarudin yang dituduh memfitnah Tan Sri Khalid Ibrahim???

Jangan ingat saya tak ada fakta kes!!!

Encik bolehlah memperbodohkan penyokong PAS di sini, diorang ni menyokong membabi buta je, yang cerdik-cerdik dah blah!!!

Kalau tak pondan cakaplah siapa anak Nasarudin tu???

Yang jahil,

Nobody

Ir Anonymous said...

Hanya menafi dan tidak mahu mengaku realiti.. Tak apa lah tuan nobody.. yg pentingnya

JOM BERSOLIDARITI BERSAMA PARA PERASUAH.. hanya dgn cara ini PH akan dilihat MEMBELA RAKYAT..

Ehhh silap... MEMBELA PARA PERASUAH!!!

Anonymous said...

En Ir. Anonymous,

Jangan nak spin cerita kalau dah jahil tak tahu.

Isu teknikal konon, terangkanlah apa yang teknikal sangat tu???

Saya memang terlatih dalam bidang undang2!!! Nak bodohkan orang lain boleh, tapi buat belakang saya. Saya memang pantang anak bangsa saya sendiri jual agama dan menipu serta memperbodohkan anak bangsa saya sendiri!!!

Sekarang jawablah, apa kaitan Rafizi dengan kes ni??? Siapa anak Nasarudin tu yang dituduh ada kaitan dengan kes ni???

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Adakah moto Encik, MEMBELA ORANG-ORANG YANG SYIRIK MACAM HAJI HADI???

MANA REALITI ENCIK, APA KAITAN RAFIZI DALAM KES TAN SRI KHALID IBRAHIM??

SIAPA ANAK NASARUDIN DALAM KES TU???

Realitinya, ENCIK NI MENAFKAN ENCIK NI MENUDUH TANPA BUKTI DAN MEMFITNAH SERTA MEREKA-REKA CERITA!!!

Okaylah saya beritahu, Rafizi tiada dalam kes Tan Sri Khalid sebab dia bukan Setiausaha Agong PKR masa tu!!!

BODOH PUNYA PENYOKONG PAS, TUDUHAN PUN TAK LOGIK!!!

Tiada anak NAsarudin dalam kes tu!!!

REALITI ORANG BODOH TAK SAMA DENGAN ORANG NORMAL!!!

Tuduh atau cabarlah lagi, saya tunggu???

DAH BODOH TAK TAU DIUNTUNG!!!

Yang jahil,

Nobody

P/s Fakta kes reka sendiri, apa punya bangang penyokong PAS, dengan penyokong PAS yang bodoh-bodoh tu bolehlah temberang, jual masuk syurga kalau ada keahlian PAS. Dengar pun dah tau bodoh nak mamposss!!!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Kalau dah menuduh Rafizi dan anak Nasarudin (anak Nasarudin yang mana pun saya tak tahu) tanpa bukti, dah kantoi pun memfitnah, apa Islam ajar???

Minta maaf kan!!!

Pergi minta maaf kepada Rafizi dan anak Nasarudin yang dimaksudkan. Jangan nak berlagak memfitnah dan mereka-reka cerita tak tentu pasal!!!

Awak tu penyokong PAS, nama Parti Islam Setanah Melayu tapi buat perangai keji dan mungkar, macam mana???

Sama juga ISIS, Islamic State of Iraq and Syria tapi yang banyak dibunuhnya bukan tentera Amerika atau Yahudi atau takpun syiah la, yang dibunuhnya orang Islam Ahli Sunnah wal Jamaah!!!

Pergi bertaubat lagi baiklah daripada memfitnah, menipu dan mereka cerita je kerjanya.

Entah-entah confident masuk syurga kot sebab dah dapat no.keahlian PAS, tu yang confident buat fitnah tu???

Penyokong PAS ni memang banganglah, ustaz reject mempermainkan Allah macam tu dibuatnya ikutan!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam semua,

Kepada penyokong-penyokong Ustaz Zamihan, presiden Persatuan Ahli Sunnah wal Jamaah tu, jangan lupa, guru dia Hassan Saqqaf. Hassan Saqqaf ini disokong oleh Syiah Iran. Dia mengkafirkan sahabat-sahabat nabi. Dia anti Sheikhul Islam Ibnu Taimiyah. Dia menjatuhkan sesat Abul HAssan Assyaari, ahli Sunnah wal Jamaah.

Korang ni berhati-hati sikit. JAngan suka sangat menyokong isu kafir-harbi sesuka hati terperangkap jerat Syiah.

Jangan jadi bodoh la. Daftar persatuan Ahli Sunnah wal Jamaah, sebenarnya ternasuk jerat syiah. Korang membabi buta ikut.

Kalau Ustaz Zamihan berani sangat, suruh dia masuk forum ni.

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

'Nobody' adalah pesakit mental yang berlagak bodoh sombong dan hanya pandai memaki hamun, menghina dan menfitnah ulama Islam dan pemimpin parti Islam yang memperjuangkan Islam dan orang-orang lain yang mendedahkan pembohongan 'Nobody'. Penyakit gila yang dihidapi 'Nobody' menjadi semakin kronik dan parah apabila 'Nobody' mendakwa boss 'Nobody' yang bernama Lim Gone End mengamalkan ajaran Al-Qur'an berbanding dengan umat Islam.

Sikap 'Nobody' yang suka memaki hamun, menghina dan menfitnah ulama Islam, pemimpin parti Islam dan umat Islam yang menyokong perlaksanaan ajaran Islam dan hukum Allah dan pada masa yang sama 'Nobody' mendewa-dewakan pemimpin-pemimpin kafir harbi yang menentang Islam dan umat Islam jelas menunjukkan 'Nobody' amat memusuhi Islam dan umat Islam. Sesungguhnya 'Nobody' adalah musang berbulu ayam dan gunting dalam lipatan yang berusaha melemahkan perpaduan umat Islam dan dan agama Islam.

Nobody juga terbukti seorang pengecut yang amat memalukan dan menjijikan kerana 'Nobody' enggan menjawab 21 soalan di atas kerana 'Nobody' tahu semua jawapannya akan melibatkan pemimpin-pemimpin kafir harbi pujaan 'Nobody'.

Nampaknya Nobody hanya pandai mencipta pelbagai bentuk maki hamun, penghinaan dan fitnah sahaja tanpa sebarang bukti yang jelas menunjukkan 'Nobody' adalah pendusta yang amat menjijikkan. Itulah 'Nobody' si pemakan dedak babi cap roket.

Sesungguhnya anjing dan babi itu lebih mulia dari 'Nobody' yang bersifat munafik dan memusuhi Islam dan ulama Islam dan mendewa-dewakan pemimpin-pemimpin kafir harbi.

Kesimpulan ini dibuat berdasarkan semua komen-komen tidak bermoral yang ditulis oleh 'Nobody' sendiri. Tuan-puan boleh membaca semua komen yang ditulis 'Nobody' pada hari ini dan hari-hari yang sebelumnya.

Anonymous said...

Dari dulu sehingga hari ini, 'Nobody' gagal menunjukkan sebarang bukti yang boleh menyokong semua dakwaan(allegation) yang ditulis oleh 'Nobody' dalam komen-komennya yang tidak bermoral. Kita cabar 'Nobody' copy and paste sebarang komen 'Nobody' yang mengandungi dakwaan 'Nobody' terhadap ulama Islam dan parti Islam dan bukti. Sila sertakan tajuk, tarikh dan waktu komen tersebut !

Kita amat yakin 'Nobody' akan gagal menunjukkan komen tersebut kerana 'Nobody' adalah seorang pendusta yang amat menjijikkan!


Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Saya suka kesimpulan yang Encik buat. Saya copy-paste ya...

Kesimpulan Encik :- Nobody juga terbukti seorang pengecut yang amat memalukan dan menjijikan kerana 'Nobody' enggan menjawab 21 soalan di atas kerana 'Nobody' tahu semua jawapannya akan melibatkan pemimpin-pemimpin kafir harbi pujaan 'Nobody'.

Jawapan saya :- Encik lah PONDAN TAK ADA TELUR MACAM HAJI HADI!!! Merapu meraban tak tentu pasal!!!

Isu Haji Hadi bijak ke bangang strategi tak berani komen pengecut!!!

Isu memfitnah ultra kiasu (maki hamun je budak ni pandai, kena balik tahu pun nak marah) menyerahkan Laut Cina Selatan kepada negara Komunis China, apa jadi???

Confirm fitnah tu satu hal (penyokong-penyokong PAS memang macam ni, kuat fitnah, belajar daripada ulama pemfitnah la tu), confirm bodoh pun satu hal!!!

Mana ada seorang dengan akal yang waras boleh mendakwa atau percaya seorang tanpa kuasa menyerahkan tanah atau kawasan negara kepada pihak lain???

Kalau dah bodoh tu, dah tak ada kerja lain asyik nak memfitnah je pergi bertaubat!!! Minta maaf!!!

Nak suruh orang jawab 21 isu, isu pengkhianat negara yang dia sendiri bawa pun tak selesai!!!

Saya boleh jawab 21 isu tu dengan syarat kita settlekan 2 isu terdahulu, Haji Hadi bangang strategi dan Encik mengaku telah membuat tindakan fitnah dan bodoh mereka cipta tuduhan bodoh dengan niat menghasut dan memperbodohkan penyokong PAS di sini!!!

Ingat saya bacul dan bodoh ke macam Haji Hadi???

Mengaku dan settlekan 2 isu kita pergi kepada 21 tuduhan Encik.

Yang jahil,

Nobody

Dah pengecut dan bacul tu tak berani jawab komen tuduh orang pengecut. Nampak ssangat lah bodoh!!!






Anonymous said...

Encik Anonymous,

Tak payahlah tulis ayat yang sama tak ada bukti lah apa lah.

Mana bukti Laut Cina Selatan telah diserahkan kepada Negara Komunis China???

Tuduh merapu tak tentu hala memfitnah je kerjanya!!!

LAin kali kalau tak ada bukti jangan tuduh!!! Budak bahlol memang macam ni!!!

Kalau macam ni IQ penyokong PAS, memang betullah dakwaan Perwakilan PAS Johor, kami semua bodoh-bodoh!!!

BAgi bukti dakwaan Laut Cina Selatan dulu, bukti tak ada merapu je lebih!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Senang je nak tahu orang tu cerdik ke tak, kalau dah bukti depan mata dia kata tak ada bukti bukan nak challenge hujah tu bererti dia memang banganglah!!!

Sekarang depan mata semua orang boleh tengok Encik Anonymous menuduh pengkhianat kepada ramai orang termasuk saya dengan mengatakan kedaulatan Laut Cina Selatan telah diserahkan kepada negara Komunis China, mana bukti???

Tiada orang dengan akal yang waras boleh percaya hujah tu!!!

Lepas tu Encik nak bodoh-bodohkan saya dengan beri link Malaysia Digest!!!

Ingat saya bodoh sangat ke tak boleh baca???

Yang saya tahu ada dua je, sama ada Encik berniat memperdayakan saya seperti Encik memperdayakan penyokong-penyokong PAS di sini dengan mereka-reka tuduhan ataupun ENCIK MEMANG SEORANG BUTA HURUF!!!

Jangan nak memperbodohkan orang. Encik ingat saya penyokong PAS ke yang senang diperbodoh-bodohkan!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam semua,

Jangan lupa, Ustaz Zamihan pernah mengkufurkan Almarhum Nik Aziz. Lepas tu korang bila tiba isu kafir harbi nak sokong dia.

Hati-hati.

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Seperti biasa 'Nobody' menulis komen-komen panjang yang berbelit-belit tanpa sebarang bukti. Ketakutan 'Nobody' terhadap 21 soalan di atas menjadi semakin jelas apabila 'Nobody' memaki hamun kita apabila kita mencabar 'Nobody' menjawab semua 21 soalan! Ini jelas menunjukkan 'Nobody' adalah pondan yang mengidap sakit mental yang kronik!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Seperti biasa Encik tak ada bukti menunjukkan Kedaulatan Laut Cina Selatan telah diserahkan kepada negara komunis China!!!

Tak payah nak bodohkan orang lagi, semua orang dah baca!!!

Sekarang Encik mengaku Encik telah memfitnah dan mereka cipta tuduhan, kita revisit tuduhan Encik!!!

Jangan berdolak-daliklah berpusing-pusing!!! Saya bukan penyokong PAS!!! Saya tak layan benda-benda bodoh macam ni!!!

Penyokong PAS Encik bolehlah bodoh-bodohkan!!! Saya bukan!!!

Mana bukti kedaulatan Laut Cina Selatan telah diserahkan atau mengaku telah melakukan fitnah!!!

Jangan cakap banyak!!!

Dasar penipu memang macam ni, berbelit-belit!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Encik Anonymous,

Mengaku Encik telah merekacipta tuduhan dan memfitnah, memang saya tahu dan Encik pun sendiri tahu dalam hati kecil Encik telah mereka cipta tuduhan dan memfitnah, Encik tak ada bukti, kita akan pergi ke semua 21 tuduhan Encik tu!!!

Saya beri amaran, hati-hati menuduh, takut rupa-rupanya Encik kantoi memfitnah lagi!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Kalau Encik takut sangat nak jawab, saya pergi makan dulu.

Encik ni saya rasa budak perempuan, belum kahwin, muda, bersemangat nak perjuangkan Islam.

Encik ni manusia, muda pulak tu, tak akan lari daripada salah dan silap.

Sekarang, fikir dulu, jangan ego, dah tau salah, minta maaf. Lebih baik minta maaf sekarang daripada bila di hadapan Allah di padang masyhar nanti, nak jawab apa???

Ingat, prinsip Islam ialah matlamat tak menghalalkan cara.

Bukan cara Islam Encik boleh memfitnah-fitnah ni tak kisahlah parti apa pun!!!!

Yang jahil,

Nobody

Ir Anonymous said...

Raja dan permaisuri berehat di singgahsaNA
Sambil menikmati manisan serta buahAN..
Kalau ulamak pun sanggup dihina diNA
Apalah sangat solidariti bersama perasuah kAN?

Anonymous said...

Salam En. Ir Anonymous,

Sambil menikmati manisan serta buahAN
Raja dan permaisuri berehat di pekAN
Apalah sangat solidariti bersama Haji Hadi Syirik kAN?
Ulama yang baik habis korang syiahkAN

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Si 'Nobody' pondan masih lagi berdolak-dalih berbelit-belit kerana 'Nobody' takut untuk menjawab dengan 21 soalan yang akan mendedahkan kejahatan dan keburukan pemimpin-pemimpin kafir harbi yang menjadi pujaan 'Nobody' ! Kita masih lagi mencabar 'Nobody' untuk menjawab semua 21 soalan tersebut untuk membuktikan 'Nobody' bukan pondan! Kita yakin 'Nobody' adalah pondan yang suka baling batu sembunyi tangan.

Pantun untuk si 'Nobody' pondan yang bodoh sombong dan bongkak dan suka berbohong, menfitnah, memburuk-burukkan dan memaki hamun ulama Islam dan umat Islam yang cintakan Islam :

Paku pinang paku serpih,
Mengata orang dia yang lebih

Siakap Senohong,
Gelama Ikan Duri,
Bercakap bohong,
Lama-lama mencuri

Bunga kenanga di atas kubur
Pucuk sari pandan Jawa
Apa guna sombong dan takabur
Rosak hati badan binasa

Makan nasi dengan bayam,
Makan bersama ayam tambatan,
'Nobodi' musang berbulu ayam
Suka menggunting dalam lipatan.

Ke hulu memotong pagar
Jangan terpotong batang durian
Cari guru tempat belajar
Jangan jadi sesal kemudian



Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Dengan Encik tak payah pantun-pantun!!!


Berapa banyak kali Encik nak memfitnah???

Dah banyak sangat ke pahala berani memfitnah bagai ni???

Encik dah ada no keahlian PAS ke sampai sanggup meminggirkan prisip Islam sebab dah confirm masuk syurga???

Nak suruh jawab 21 soalan, soalan sebelum 21 soalan tu yag Encik bawa sendiri jawab dulu!!!

MANA BUKTI KEDAUATAN LAUT CINA SELATAN DAH DISERAHKAN KEPADA NEGARA KOMUNIS CHINA???

TAK PUAS-PUAS LAGI MENJUAL AGAMA DENGAN MEMFITNAH!!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Siakap senohong gelama ikan duri bercakap bohong lama-lama mencuri tu memang SESUAI DENGAN ENCIK!!!!

BERBOHONG SAMPAI BUAT TUDUHAN PUN BERBOHONG MACAM SYIAH!!!

Jangan cakap pasal sombong dan takbur laaaa!!!

ENCIK SENDIRI YANG FITNAH ORANG, ENCIK SENDIRI PUN TAU ENCIK TAK ADA BUKTI, KENAPA NAK SOMBONG DAN TAKBUR DENGAN DIRI SENDIRI??? KENAPA TAK MINTA MAAF DAN BERTAUBAT???

Kalau dah penipu tu penipu juga!!!

Yang masih jahil,

Nobody

Anonymous said...

Anti Rasuah.
Dedak dari Najib dah Mah khusus untuk Ibnu Hasyim dan penyokong dungu Haji Hadi.Sila datang ke Putera Jaya untuk menerima dedak anda.Ia mencukupi untuk makan satu minggu sahaja.Datang jangan tak datang nanti kak Mah marah.

Anonymous said...

Wak Osmanto.
Kalaulah Datuk Seri Haji jadi PM Malaysia,hancur juga Negara kita kerana pendiriannya menyokong Najib jelas menujukkan ia manusia jenis suka rasuah dan penyelewengan kuasa.

Anonymous said...


Berhati-hati makan gula,
Gula dijual oleh penjaja,
Nobody dan pencacai memang gila,
Ulama dihina Harbi dipuja.

Anonymous said...

Pas Pis Pus.

Setiap hari menjual gula,
Gula di jual bersama Najib dan Rosmah,
Kalau dah terbiasa dengan rasuah,
Hati jadi hitam dan jiwa sentiasa gelisah.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Bila Encik nak bertaubat???

Bila Encik nak sedar dalam Islam tak ada sistem kasta???

Bila Encik nak sedar bahawa tiada siapa di dalam Islam yang maksum melainkan Rasulullah???

Encik tahu tak apa maksud falasi???

Saya beri dua contoh.

Contoh pertama:

Islam melarang umatnya memungkiri janji.

Encik nak jual rumah kepada saya dengan janji balasan sebanyak RM 500 ribu.

Saya seorang Islam, jadi kita berdua tak perlu sign sale and purchase agreement sebab Islam melarang umatnya mungkir janji.

Falasi kerana dibina di atas premis kenyataan yang salah!!!

Contoh kedua :

Haji Hadi melakukan perkara syirik!!!

Haji Hadi ulama PAS!!!

Mengikut Encik, Haji Hadi tak boleh ditegur atau dikritik atau dimaki sebab dia ulama Islam betul tak??? (Saya pun dah tak berani nak cakap dia ulama Islam asyik menyongsang je)

Sebab saya mengutuk Haji Hadi, saya mengkafirkan ulama Islam? (Encik ni bodoh ke hapa, kalau dah syirik tu bukan ulama Islam dah, ulama syirik)

Yang itu dipanggil falasi.

Dalam banyak-banyak ulama dalam dunia, daripada Imam Syafie, Imam Malik, Ibnu Taimiyah, Ibnu Hajar Askalani, Imam Ghazali, Imam Nawawi sampailah ulama kontemporari, sebab saya kata Haji Hadi syirik saya mengkafirkan ulama Islam semua sekali???

Itu betul-betul bangang punya falasi!!!

Bengap sangat budak ni, yang diikutnya Haji Hadi, bukan Allah dan rasul!!!

Yang masih jahil,

Nobody
p/s Kalau dah asyik memfitnah tu minta maaf lagi baik la!!!

Ir Anonymous said...

Beli mancis di kedai cik nyonya
Makan laksa dicampur kuah

Mana tak biasa dgn rasuahnya
Kalau dah hari2 bersolidariti dgn perasuah!

Anonymous said...

Salam En. Ir Anonymous,

Beli mancis di kedai cik nyonya
Makan laksa dengaan ikan gelama
Mana tak biasa dengan rasuahnya
Kalau Haji Hadi dan DS Najib dah berpelukan bersama

Yang masih jahil,

Nobody
P/s Saya setuju sangat, Ulaama apa benda kalau masalah rasuah, masalah penyelewengan 1MDB dipertahankannya

Padan muka jelah anak cucu kita orang Melayu Muslim, dah dijual oleh Haji Hadi

Anonymous said...

Desak Najib berhenti bukan urusan saya – Hadi

PAS tidak berhasrat untuk mendesak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak supaya berehat ekoran isu skandal 1MDB.

Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang menjelaskan, bukan urusan PAS untuk menentukan sama ada Najib perlu undur atau sebaliknya apabila nama pemimpin negara itu dikaitkan dengan skandal berkenaan, lapor Sinar Harian.

"Itu bukan kerja PAS. Itu kesilapan pihak berkenaan. Desak Najib 'berehat' juga bukan urusan saya, itu urusan BN selaku kerajaan pemerintah," katanya dipetik sebagai berkata.

Bagaimanapun anggota parlimen Marang itu berkata, PAS tetap mahukan siasatan secara adil dalam kes melibatkan skandal 1MDB.

Malah, Abdul Hadi berkata, kerajaan perlu mengelak dan menutup ruang kepada pihak asing untuk campur tangan dalam siasatan berkenaan.

"Kes 1MDB perlu disiasat secara adil dan telus, tidak boleh dibiarkan. Namun jangan dedah ruang kepada pihak asing untuk campur tangan. Jika ia berlaku, itu silap kita sendiri.

"Kita sendiri yang perlu siasat bukan pihak luar," katanya.

Selain itu, beliau turut berkata, PAS konsisten dengan pendirian mahu mengambil alih kerajaan melalui demokrasi dan secara bermoral.

Anonymous said...

Salam semua,

Ulama syirik ni memang macam ni punya teruk.

Cakap macam bagus, kalau siasat hilang jawatan, tak pun hilang nyawa kena simen masuk tong!!!

Habislah harta-benda umat Islam digadai, sesetengah untuk settlekan hutang judi LAs Vegas!!!

Hadi pulak sokong!!!

Lepas ni adalah pulak penyokong PAS yang bodoh sombong suruh baca kenyataan Hadi betul-betul!!!

Memanglah kenyataan cover line, BAnk Negara kata kes, Jabatan Peguam Negara kata ada kes, SPRM kata ada kes, apa jadi dengan ketua-ketua agensi kerajaan tu???

Sama ada terpaksa letak jawatan ataupun tamat kontrak!!!

Hadi cakap seolah-olah tak memahami masalah negara. Juallah negara ni macam manapun, dia peduli apa!!!

Penyokong PAS tak apa, tak perlu kisah. Ada no keahlian PAS cukup, lulus masuk syurga!!!

Apa punya kenyataan bangang lah tu, bukan macai penya kenyataan, AJK PAS Pusat!!!

Sebab tu kita tak hairan, cabar 21 soalanlah, 1 soalan dia sendiri tanya sebelum tu dia sendiri tersepit!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Nik Sufian.

Makan dedak di pagi raya,
Dedak dibuat di Putera Jaya,
Kata Hadi susah nak dipercaya,
Putar belit satu kegemarannaya.

Gemuruhnya ketawa Najib dan Rosmah,
Dapat kawan Ulama ternama,
Hati susah tapi perut sentiasa meriah,
Tumpang PAS terus ke syorga.

1MDB mimpi ngeri,
Ulah Najib dan Rosmah sendiri,
Haji Hadi turut tumpang sekaki,
Kemarahan rakyat kamu tunggulah nanti.

Anonymous said...

HADI. DAN. PARTI. PAS. SUDAH. JADI. PERKAKAS. KEPADA. PARTI
PEMERINTAH UTK. KEKALKAN. KUASA. SELAMA. LAMANYA.....

RAMAI. ORANG 2 BN. YG SOKONG HADI DAN PAS
SECARA. TIBA TIBA......SEOLAH. OLAH. PENGIKUT. YG. SANGAT. FANATIK....
SEMUA INI. TELAH. SENGAJA. DI. RANCANG. OLEH. BIRO 2. DARI. BTN:........

SEBENARNYA PAS SUDAH. TERJERAT.....
AKAL. NYA. TIDAK. MAMPU. UNTUK. MENGESAN. SEMUA. PEKARA
TERSEBUT.....

PERPECAHAN DEMI. PERPECAHAN. AKAN. DAPAT. KITA SAKSIKAN
TIDAK. BERAPA. LAMA. LAGI......


SEMUANYA. HADI PUNYA. PASAL. JADI. AGEN. UMNO DAN. BN........
MUKANYA. PUN. SEMAKIN. HITAM ........DAN. .......RESAH. GELISAH.....

Anonymous said...

Kita telah mencabar 'Nobody' berulang kali menjawab 21 soalan di atas tetapi 'Nobody' adalah pengecut yang enggan menjawab soalan-soalan tersebut kerana jawapan-jawapannya melibatkan pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu kesayangan 'Nobody'.

Dan sekali lagi kita mencabar 'Nobody' dan pencacai parti Ultra Kiasu dan pencacai sekular liberal menjawab soalan-soalan berikut:


(1) Siapakah yang terlibat skandal banglo terlajak murah di PP?

(2) Siapakah pemimpin politik yang sedang menghadapi perbicaraan kerana dakwaan rasuah di PP? Bukankah ini bererti pencegah rasuah mempunyai cukup bukti dan saksi untuk mendakwa pemimpin tersebut?

(3) Siapakah yang terlibat skandal kertas kerja berharga RM300 juta di PP?

(4) Siapakah yang terlibat skandal penjualan tanah kerajaan si PP kepada syarikat-syaraikat asing dari Singapura dll?

(5) Siapakah yang terlibat skandal merobohkan berpuluh-puluh kampung Melayu di PP?

(6) Siapakah yang telah berjanji mahu menghapuskan tol di PP jika parti dia memenangi PRU di PP tetapi dia dan partinya telah gagal menunaikan janji yang bererti dia dan partinya telah kencing rakyat?

(7) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang menulis The South China Sea belongs to China! Don’t oppose China just because you are anti-communist?

(8) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang telah menghina khutbah Jumaat?

(9) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang telah menghina khutbah hari raya?

(10) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang telah menghina pakaian menutup aurat umat Islam?

(11) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang telah menghina dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah?

(12) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang menghasut orang ramai supaya menentang Islam?

(13) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang telah menghina pakaian menutup aurat umat Islam?

(14) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang telah menghina dan menfitnah pendakwah Islam yang bernama Dr Zakir Naik sebagai syaitan?

(15) Pemimpin PP manakah yang terlibat dengan pertubuhan pengganas LTTE?

(16) Pemimpin parti manakah dan nama orang tersebut yang mahu menghapuskan hak-hak orang Melayu?

(17) Parti apakah yang terdiri kaum LGBT yang memperjuangkan hak LGBT di negara ini.

(18) Parti apakah yang memperjuangkan ideologi sekularisme, liberalisme dan pluralisme di kalangan umat Islam yang jelas bertentangan dengan Islam ?

(19) Apakah nama parti Ultra Kiasu yang sentiasa menentang dan menfitnah parti PAS kerana PAS berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah untuk umat Islam?

(20) Siapakah pemimpin-pemimpin kafir yang menggunakan media untuk campurtangan dalam hal ehwal agama Islam dan umat Islam secara terbuka? Sebagai pemimpin kafir mereka tidak berhak campurtangan dalam hal ehwal Islam dan umat Islam.

(21) Mengapa penyokong parti Ultra kiasu mendapat hak milik tanah 999 tahun sedangkan puluhan kampung Melayu pula dirobohkan semasa pemerintahan rejim Ultra Kiasu?

Kita amat yakin 'Nobody' dan pencacai parti Ultra Kiasu dan pencacai sekular liberal tidak akan menjawab soalan ini kerana semua jawapannya berkait rapat dengan pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu.

Anonymous said...

Orang bodoh. Jadi. Makanan. Kepada orang yg. Cerdik....

Anonymous said...

Sebab-sebab kita menolak parti Ultra Kiasu dan pencacai-pencacai Ultra Sekular sekular liberalisme seperti 'Nobody':

(1) Pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu selalu campurtangan dalam hal ehwal agama Islam dan umat Islam sedangkan mereka adalah orang kafir yang tidak berhak campurtangan dalam urusan Islam dan umat Islam. Contoh: Ultra Kiasu menentang RUU AKTA 355 yang dikhaskan untuk umat Islam sahaja dan mereka menghasut orang ramai menentang RUU AKTA 355 secara terbuka.

(2) Pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu telah menghina, menfitnah dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah seperti khutbah Jumaat dan khutbah Aidil Adha, pakaian menutup aurat umat Islam, Hudud dll.

(3) Pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu bersikap perkauman (rasis) terhadap umat Islam kerana mereka cuba menghapuskan hak-hak orang Melayu sebagai penduduk asal negara ini.

(4) Pengikut-pengikut Ultra Kiasu mendapat hak milik tanah 999 tahun. Sebaliknya pula, berpuluh kampung Melayu dirobohkan semasa pemerintahan rejim Ultra Kiasu. Ini bererti pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu sedang melaksanakan penghapusan etnik (Ethnic Cleansing).

(5) Pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu terlibat dalam pelbagai skandal kerana mengamalkan kronisme. Contoh: skandal banglo, skandal kertas kerja RM300 juta, skandal tanah, skandal penjualan tanah kerajaan kepada syarikat asing dari Singapura dll.

(6) Pencacai-pencacai Ultra Kiasu dan sekular liberal seperti 'Nobody' sibuk menuduh orang lain menggelapkan berbillion ringgit sedangkan pemimpin-pemimpin Ultra Sekular sendiri pun terlibat dalam pelbagai skandal yang amat merugikan rakyat.

(7) Pemimpin Ultra Kiasu telah membuat kenyataan bahawa 'Laut China Selatan adalah milik China Komunis'. Ini bererti Ultra Kiasu mengiktiraf seluruh perairan pantai timur Semenanjung Malaysia dan Sabah dan Sarawak adalah milik China Komunis. Ini bererti pemimpin Ultra Kiasu adalah pengkhianat negara !

(8) Pencacai-pencacai Ultra Kiasu dan sekular liberal seperti 'Nobody' telah membuat pelbagai dakwaan yang tidak berasas (baseless allegation) untuk menghina, memaki hamun, memburuk-burukkan dan menfitnah ulama-ulama Islam dan parti Islam PAS dan umat Islam kerana ulama-ulama Islam dan parti Islam PAS dan umat Islam mahu melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah untuk umat Islam di negara ini.

(9) Pencacai Ultra Kiasu dan sekular liberalisme yang menggelarkan dirinya 'Nobody' telah mengkafirkan TGHH dengan melabel beliau sebagai 'Ketua Musyrikin Malaysia'. Oleh sebab TGHH adalah ulama Islam yang mentaati perintah Allah dan RasulNya dan sentiasa menyeru manusia kembali kepada ajaran Islam, maka tuduhan kafir itu telah kembali kepada 'Nobody'.

(10) Pencacai-pencacai Ultra Kiasu dan sekular liberal seperti 'Nobody' telah menulis pelbagai komen yang mengandungi maki hamun, penghinaan, pendustaan dan fitnah yang ditujukan kepada ulama-ulama Islam dan parti Islam dan umat Islam semata-mata kerana ulama-ulama Islam dan parti Islam dan umat Islam mahu melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah untuk umat Islam sahaja.

Ini jelas menunjukkan pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu dan pencacai-pencacai Ultra Kiasu dan sekular liberal adalah makhluk yang tidak bermoral kerana mereka tidak mempunyai prinsip moral dalam perjuangan 'matlamat menghalalkan cara' mereka. Mereka sentiasa melakukan provokasi dan serangan terhadap Islam dan umat Islam untuk mencetuskan rusuhan kaum dll.

Tindakan mereka menentang dan menghina dan memburuk-burukkan ajaran Islam dan hukum Allah bererti mereka telah melanggar perjanjian Perlembagaan Persekutuan yang telah menyatakan dengan jelas bahawa AGAMA ISLAM ADALAH AGAMA PERSEKUTUAN!

Wahai umat Islam, marilah kita semua bersatu menolak musuh-musuh Islam dalam PRU 14 supaya kita semua selamat dari kezaliman, kejahatan dan keburukan kaum kafir harbi.

Anonymous said...

Pembetulan untuk tajuk komen 11:41PM

Sebab-sebab kita menolak parti Ultra Kiasu dan pencacai-pencacai Ultra Kiasu dan sekular liberal seperti 'Nobody':

Anonymous said...

Pembetulan komen 11:41 PM

(6) Pencacai-pencacai Ultra Kiasu dan sekular liberal seperti 'Nobody' sibuk menuduh orang lain menggelapkan berbillion ringgit sedangkan pemimpin-pemimpin Ultra Kiasu sendiri pun terlibat dalam pelbagai skandal yang amat merugikan rakyat.

Anonymous said...

ULARMAK2 JEBON AKHIR ZAMAN ADA RAMAI DLM PAS, PARTI PENJUAL AGAMA.

HADI KETUA MUSYRIKIN MELAYU @ ULARMAK JEBON.

PAS FOR DEDAK.

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Untuk menjawab 21 soalan Encik tu, saya nak tanya Encik beberapa soalan :-

Encik pernah kerja di Brunei???

Encik pernah melawat Royal Regalia???

Sebab Encik masih mempertahankan hujah-hujah bodoh dan bangang Encik saya beritahu sekarang.

Salah satu bahan pameran yang agak tersorok adalah perjanjian-perjanjian kerajaan Brunei dengan Rajah Brooke. Contohnya :-

1. Perjanjian menyerahkan Miri kepada Rajah Brooke

2. Perjanjian menyerahkan Kuching kepada Rajah Brooke

3. Perjanjian menyerahkan Sarawak kepada Rajah Brooke

4. Perjanjian untuk tidak menyerahkan mana-mana tanah Brunei kepada mana-mana pihak

Siapa yang sign menyerahkan tanah-tanah Brunei tu??? Superman, pengawal keselamatan, ketua kampung, Ketua PArti Islam Setanah Melayu, HAji Hadi Ulama Syirik???

DAH TENTU-TENTULAH KETUA PEMERINTAH NEGARA BANGANG!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Untuk berbahas kita mesti jujur.

Kalau dah memfitnah, merekasaya tuduhan dan mengadu domba, insaf dan bertaubatlah.

Di sini, kita boleh membuat kesimpulan umum,

Encik telah melabel pengkhianat dan memfitnah serta menghasut berkenaan penyerahan kedaulatan Laut Cina Selatan kepada Negara Komunis China - Bangang punya fitnah, penyokong PAS yang bodoh-bodoh tu bolehlah kau tipu!!!

Kawan Encik telah memfitnah Rafizi dan anak Nasarudin (anak Nasarudin mana si bangang tu petik, kita pun tak tahu) - Lagi satu bangang, belum lagi cerita minta maaf satu buku teks budak sekolah, yang dia bodohkan pun bukan orang lain penyokong PAS juga!!!

Dengan tak tahu malu dan tak ada maruah macam perempuan murahan korang reka-reka cerita macam ni, jangankan 21 soalan, 2.6 BILLION SOALAN MACAM NI KORANG BOLEH REKA CIPTA!!!!

SAYA BUKAN PENYOKONG PAS YANG BOLEH KORANG BODOH-BODOHKAN, SAMPAI CAKAP ADA NO KEAHLIAN PAS BOLEH MASUK SYURGA MACAM TU PUNYA BANGANG PUN BOLEH JADI AJK PAS PUSAT!!!

Sekarang jujur dengan diri sendiri, minta maaf sebab memfitnah, insaf dan bertaubat.

NAK EGO APA LAGI DAH KANTOI!!!

BAIK KANTOI SEKARANG DARIPADA KANTOI DEPAN ALLAH!!!

PEJUANG ISLAM KONON, PEJUANG APA MEMFITNAH MACAM TU, BULLSHITT!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

En. Anonymous,

Nak cabar saya 21 soalan ke 2.6 billion soalan ke, minta maaf kerana memfitnah dan merekasaya tuduhan serta menghasut dulu!!!

Jangan cakap banyak, jangan jadi pondan!!!

Yang jahil,

Nobody

P/s Nak cabar orang pun tengoklah level diri sendiri tu had mana??? Kalau setakat pencapaian akademik pun tahap cukup makan nak mencabar nampak sangatlah diri sendiri bodoh

Anonymous said...

AWAS.....AWAS.....AWAS......

TENTERA SIBER. YG. DI. UPAH. OLEH. UMNGGOK FREEMANSON
SEDANG. SALIN. KULIT. MENJADI. PENYOKONG FANATIK PARTI PAS....

TUGASNYA. HANYA. UTK. MEMASANG. JERAT. DENGAN MENGELIRUKAN. FAKTA 2., SUPAYA. KERJA2. PECAH DAN. PERINTAH
DAPAT. DI JAYAKAN. DENGAN. LICIK NYA......


KESAN. LANGSUNG. KPD. RAKYAT...........

1) GST , TOL , PLBAGAI. CUKAI DAN. LESEN , SUBSIDI. DI. KURANGKAN, HARGA. GETAH. MURAH. , BAHAN. MAKAN. MAHAL.
KOS SARA. HIDUP. MENINGKAT. DAN. LAIN LAIN NYA........


SEMUANYA. BERSELINDUNG. DI.SEBALIK. SLOGAN....

HIDUP. MELAYU.....
HIDUP. ISLAM.........
HIDUP. RA.............??????.......

Anonymous said...

Salam Encik Anonymous,

Mana Encik dan kawan Encik Ir Anonymous tu???

Masih tak nak bertaubat daripada buat kerja-kerja bangang ke???

Macam-macam dosa dah Encik berdua buat, memfitnah Ultra kiasu (saya sendiri pun kena) sebagai pengkhianat atas tuduhan bongok!!!!

Memfitnah Rafizi dan anak Nasarudin (anak sapa dipetikya pun) minta maaf satu buku teks budak sekolah!!!

Semua orang dah nampak siapa pemfitnah sebenar!!!

Dasar parti menjual Islam untuk memfitnah!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam Encik Anonymous,

Saya tak nak jawab 21 soalan itu sebab saya tak mahu dituduh pengkhianat.

Sebenarnya saya benci ulama Islam dan PAS kerana mereka menentang liberalisme yang diperjuangkan oleh KM PP.

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam Encik Anonymous,

Saya mahu Encik dan kawan Encik Ir Anonymous jangan tulis apa2 komen yang boleh mendedahkan kelemahan PH.

Jangan cakap banyak, jangan sibuk!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam Encik Anonymous,

Saya dibayar untuk hentam ulama dan parti PAS. Kalau buat kerja percuma siapa mahu.

Encik pondan buat kerja-kerja bangang secara percuma !!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam Encik Anonymous,

Saya mahu beri amaran kepada Encik. Jangan cakap banyak, jangan jadi pondan!!!

Jangan cakap banyak, jangan lawan Red Bean Army saya.

Encik tak akan menang.

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Aku tak suka BN @UMNO,PAS,DAP,PKR,AMANAH.Ramai pemimpin parti ni hancing dan hanya buat lawak.Untuk PRU14 aku akan undi calon bebas.

Nobody said...

Salam semua,

Nobody 10:40 am, 10:50 am, 10:58 am dan 11:08 am adalah bukan saya.

Tak ada masalah pun, orang bodoh, yang bacul, macam perempuan murahan memang macam tu!!!

TAK ADA HARGA DIRI!!!

Penyokong PAS kat sini, tuduh macam-macam, rupanya fitnah Hahahahhaa!!!

Kita orang gentlelah, tak mainlah nak palsu-palsukan identiti orang lain!!! Hujah sendiri punya.

Pernahkah fakta saya dapat dipatahkan??? TAK PERNAH!!

Rupanya kebatilan tu dah lenyap, ada juga saki baki mangkuk dah confirm batil (memfitnah tu pun batil) masih taknak berpijak di bumi yang nyata. SIAP NAK MENYAMAR MACAM PONDAN!!! INGAT HAJI HADI JE BACUL DAN PONDAN!!!

Bagus juga. Saya nak guna identiti baru.

Nobody said...

BILA NAK HANTAR JIN KE AMERIKA?

TAK KENAL
Hoi Hisham, kalau xkenal Harun Din xyah perli2. Aku rasa dlm badan ko tu bnyk jin, bwk2la bertaubat dan berubat. Rakyah menyampah BN, menyampah jugak dgn PH. Pikir2la... on HANTAR JIN KE AMERIKA

Anonymous
on 7/24/16

Nobody said...

BILA NAK HANTAR JIN KE AMERIKA?


BAWA DEDAK
Suruh jin bawa dedak bagi kat Loretta..kih3 Sebelum ini aku fikir kemasukan 'ulamak' dalam parti PAS akan meningkatkan imej Melayu dan Islam. Rupa2nya bila puak-puak 'Ualamak Kinon..'

masuk PAS..terus menjatuhkan dan memalukan imej Islam dan Melayu. Pergi mampos la 'Ulamak-Ulamak Dedak'. Hati dan perangai kau orang semua lebih teruk dari Yahudi. on HANTAR JIN KE AMERIKA
Anonymous
on 7/24/16







Nobody said...

BILA NAK HANTAR JIN KE AMERIKA?




LESEN BAWAK BAS
Bole .. Arun Jin bole hayak jin ke amarika, tapi tunggu dio dapek lesen bawak kapatorobang dulu. Lesen bawak bas dio ado .. ingat dio ponah hayak jin satu bas dulu. on HANTAR JIN KE AMERIKA
panglimo potaseh
on 7/24/16


Nobody said...

BILA NAK HANTAR JIN KE AMERIKA?


JIN-MAN
Jangan tanya tanya lah JIN-MAN mesti dah buat kerja nya kan JIN yang pergi Amerika Spesial punya , KONTOL macam NIGERIA lah baru boleh lembik kan hati pompuan tuh Bukan main main wokay JIN terbang pakai JUBAH lah SERBAN KILO TUTUP KONTOL tak bagi jatuh ke laut Cuba tanya SI SOTONG , SERBAN KILO ada mana pergi ???? Mereka kan GENG !!!!! on HANTAR JIN KE AMERIKA
Anonymous
on 7/24/16

LANGKAH SEBERANG LAUT
Jin ternakan harong deng tak boleh langkah seberang laut, kalau pegi sana ilmu diorang tawar. Lagipun itu semua jin melayu, dey spik no inglishh so guane nak lobi loretta? Nak guna khidmat jin utk lembutkan hati loretta, harong deng yg kena terbang ke US, tangkap jin omputih,

sumbat kat institut penjinakan jin, ajar diorang baca injil lepas tu baru boleh guna khidmat jin. Proses tu lama, sama mcm proses pendidikan di malaya. Sijil 1 tahun, diploma 3 thn dan seterusnya. Nak hantar lembutkan hati loretta sekurang2nya jin tu kena ada PhD in Catholic study. Sempat ke??? on HANTAR JIN KE AMERIKA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/24/1

Nobody said...

Salam semua,

Terutama kepada En. Anonymous, semoga bertaubat segera, mati tak tau bila.

Apa beza ulama sebenar dengan Haji Hadi ataupun Haron Din???

Sheikhul Islam Ibnu Taimiyah berjihad di Ain Jalut menentang Tartar, berdebat, menulis dan SENTIASA BERSAMA RAKYAT!!!

Imam Ghazali, sentiasa bersama rakyat!!!

Imam ABu Hanifah sampai dipenjara kerana taknak ikut pemerintah!!!

Dr Yusuf Al-Qaradhawi sentiasa bersama rakyat!!!

Haji Hadi, dengan Haron Din, berkenaan Najib Razak bukan brsama rakyat, dia tolong cover line!!!

ULAMA APA???

Nobody said...

Sikap Mufti Isu 1MDB: "Mulut kamu termangga, bisu, kelu, macam kerbau tercekik jerami kering!," - Mantan Adun Pas

Ketiadaan suara para mufti ekoran tindakan terhadap 1MDB oleh Jabatan Keadilan Amerika dipersoalkan oleh ramai rakyat negara ini kerana mereka selama ini sangat vokal dengan isu lain. "Mana mufti Malaysia yang seramai 15 orang dalam kes Najib? Jenayah Najib, bini Najib dan anak tiri Najib bukan rahsia lagi. Jika dunia sudah tahu, takkan para mufti kita belum tahu?" tulis Zolkarnain Abidin, mantan Adun Pas di Santan, Perlis dalam satu postingnya.

Institusi Mufti perlu beri kenyataan mengenai 1MDB Menurut beliau, sebelum ini ketika Lim Guan Eng terlibat mereka bingkas bangun mendesak dia macam-macam. "Kamu cungkil pelbagai istilah agama untuk mengaitkannya dengan keburukan dan kejahatan. Tapi apabila Najib buat masalah, mulut kamu termangga, bisu, kelu, macam kerbau tercekik jerami kering," tulis beliau dalam facebooknya.

Beliau kesal kerana, jika apa-apa kesalahan yang melibatkan rakyat biasa, mufti bangkit segera dengan keluarkan dalil al-Quran dan hadith. "Tapi apabila melibatkan penguasa kemana perginya kisah perjuangan sahabat dan ulama yg mufti dendangkan itu?" tulisnya lagi.

Ir Anonymous said...

Naik sampan sambil memancing ikan
Menarik ikan menggunakan umpan

Dah tak berupaya nak jawab 21 soalan
Jadi bo layan..

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 236   Newer› Newest»

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails