Friday, July 29, 2016

Berita Baik Untuk Warga Indo Yang Ingin Kerja Di Australia..


 Australia tawarkan 36.000 lowongan kerja untuk Indonesia Menteri Perdagangan Thomas Lembong. (ANTARA FOTO/Puspa Perwitasari/foc/16)


| 47.018 Views


Australia tawarkan 36.000 lowongan kerja untuk Indonesia

Jakarta (ANTARA News) - Menteri Perdagangan Thomas Trikasih Lembong mengungkapkan bahwa Australia menyediakan 36.000 lowongan pekerjaan di bidang pariwisata dan perhotelan bagi tenaga kerja Indonesia.

"Menteri Perdagangan dan Investasi Australia Steve Ciobo datang ke saya dan mengatakan hal tersebut," tutur Lembong di Hotel Intercontinental, Melbourne, Australia, Kamis (17/3), demikian pernyataan yang diterima di Jakarta, Jumat.

Menteri mengatakan, menurut Ciobo, besarnya jumlah lowongan pekerjaan tersebut karena nilai mata uang Australia melemah akibat kebijakan devaluasi nilai mata uang Yuan, China. Saat ini, nilai tukar dolar Australia sudah melemah 30 persen.

"Sektor pariwisata mereka melejit, namun kekurangan tenaga kerja. Dan Steve Ciobo tertarik sekali dengan tenaga kerja Indonesia untuk mengisi lowongan pekerjaan tersebut," ujar Lembong.

Ketertarikan tersebut, katanya, karena letak geografis Indonesia dan Australia yang relative dekat, serta pekerjaan tersebut dapat dikategorikan sebagai pekerjaan musiman atau hanya 3-4 bulan. Artinya, pekerja Indonesia dapat kembali ke Tanah Air tanpa menunggu habisnya waktu kontrak kerja yang lama.

"Hal tersebut tidak mungkin dipenuhi oleh mitra dagang yang jauh dari Australia, seperti Timur Tengah atau Eropa," ujar Lembong.

Ia mengharapkan, tenaga kerja Indonesia yang dapat bekerja di Negeri Kangguru tersebut dapat menjadi salah satu penguat tonggak hubungan ekonomi Indonesia dan Australia.

Lebih lanjut, Lembong mengungkapkan, Badan Nasional Penempatan dan Perlindungan TKI (BNP2TKI) mencatat uang yang dikirimkan Tenaga Kerja Indonesia ke tanah air pada 2015 mencapai US$10 miliar.

"Jika kiriman tersebut dapat digolongkan sebagai sektor jasa, maka bisa menjadi devisa non migas nomor 3, setelah kelapa sawit nomor 1 yang menyumbang US$20 miliar per tahun dan tekstil di urutan ke dua," terangnya.

Lembong menegaskan bahwa di era modern ini sektor perdagangan bukan hanya kegiatan ekspor impor buah-buahan atau daging sapi, melainkan pula tenaga kerja.

"Pada pola pikir yang modern, perdagangan itu juga mencakup jual beli jasa atau ekspor impor jasa. Oleh sebab itu, kita harus memperluas wawasan," tegasnya.


MAAF, saya Ibnu Hasyim masih berada di luar negara. Insya Allah pengisian blog ini akan diteruskan.
 (IH)

26 comments:

Anonymous said...

Haram. Haram haram
Banyak beer. Banyak. Orang. Dedah. Aurat dan. Banyak. Babi. ........
Dapat. Duit. Pun. Duit. Tak. Halal.....
Terikut ikut. Cara. Hidup. Orang. Kapir. Laknat. .....balasannya. neraka menanti mu.....
Bagus. Relex. Di kampung.....
Pasang. Bubu , taju , jerat. Burung , kutip. Jering
Dapat. Juga. Duit......
Malam. Boleh. Sandat. Sotong. .......
Balik. Aje. Kerumah......
Boleh. Buat. Anak........

Anonymous said...

AZMIN ANGGAP WAKIL RAKYAT PAN SEBAGAI "PENGEMIS"!!!

Kesian! Memang malang sungguh nasib yang menimpa Bekas Pemimpin PAS ni apabila dia bangkit mempersoalkan mengenai kerjasama PAS dalam Rejim Pakatan Selangor tu baru - baru ini.

Umum mengetahui bahawa bukan pemimpin dikalangan parti KUALI Si Mat Sabu itu sahaja yang mempertikaikan tindakan Si Menteri Besar Selangor mengekalkan PAS sebagai Exco.

Bahkan DAPigs juga turut lantang mempertikaikan benda yang sama serta pernah mendesak Si Menteri Besar Selangor tu memecat wakil PAS dari Rejim Pakatan itu sebelum ini.

Tapi desakan itu hanya dipandang sepi oleh Si Menteri Besar Selangor itu yang jelas tidak mengendahkan persoalan yang telah dibangkitkan oleh sekutu PKR dalam Pakatan Haprak tu.

Malah jawapan yang diberikan oleh Si Menteri Besar tu kepada Timbalan Pengerusi PAN Selangor melalui laman twitternya hari ini juga boleh dianggap sebagai satu penghinaan terbuka.

Si Menteri Besar Selangor tu menyifatkan desakan dan persoalan yang dibangkitkan oleh wakil rakyat dari parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu itu sebagai satu usaha 'Mengemis Jawatan'.
"@SaariSungib nak jadi pengemis untuk jawatan Exco ke," tulis Azmin di laman Twitternya.
IRONIKnya, sebelum Pilihan Raya Kecil Sungai Besar tempoh hari, Si Menteri Besar Selangor tu juga yang mengeluarkan Kata Dua berbuar ugutan kepada PAS untuk pecat wakil parti itu.

Kata dua itu dikeluarkan ekoran keengganan PAS untuk menarik balik calon mereka dalam Pilihan Raya Kecil tersebut bagi mengelakkan pertembungan tiga penjuru berdepan dengan Barisan Nasional.

Sebelum ini, Timbalan Pengerusi PAN itu mempersoalkan kewajaran Rejim Pakatan Selangor pimpinan Si Menteri Besar itu mengekalkan wakil PAS dalam pemerintahan Negeri.

Malah, wakil rakyat Selangor itu juga menganggap Si Menteri Besar itu mengamalkan budaya bahaya dengan menggunakan Politik Istana bagi menjustifikasikan tindakan yang dilakukannya.

Selain itu, Timbalan Pengerusi PAN Selangor itu juga turut menegaskan bahawa Si Menteri Besar Selangor itu perlu meninggalkan PAS kerana menganggap parti itu tidak boleh diperbaiki lagi.

Semut Hitam at Isnin, Julai 25, 2016

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2014/09/sejarah-saari-sungip-irc-abim-dan-pas-didedahkan/

Sejarah Saari Sungip, IRC, ABIM dan PAS didedahkan

“Tahun 1998, berlakunya reformasi apabila DSAI dipecat dari UMNO. Maka tatkala JIM/IRC sudah hilang kepentingan dalam UMNO, mereka bangkit membela DSAI seterusnya bersama-sama dengan PAS yang menggerakkan GERAK yang dipimpin oleh Almarhum TG Fadhil Noor ketika itu.

“Permusuhan DSAI dengan Mahathir Mohamad ketika itu menyebabkan beberapa tokoh IRC, PAS disumbat ke dalam tahanan ISA.

“Pengikut yang dahulu masuk UMNO kerana umpanan DSAI juga turut masuk ISA. Saari Sungip, Abdul Malik Hussin, Ahmad Zahid Hamidi, Ezam Mohd Nor dan ramai lagi ditahan atas penglibatan mereka bersama DSAI ketika reformasi 1998.

“Di saat itulah, nama-nama Saari Sungip, Dzulkefly Ahmad, Nizar, Zulkifly Omar muncul satu persatu dalam PAS.

“Dalam PRU 1999, Saari Sungip bertanding atas tiket Keadilan di Parlimen Paya Besar tetapi kalah.

“Pada 2004, Saari Sungip bertanding atas tiket PKR di Parlimen yang sama iaitu Paya Besar, juga kalah kepada Dato’ Seri Dr Hajjah Siti Zaharah Sulaiman.

“Akhirnya pada tahun 2008, Saari Sungip bertanding atas tiket PAS selepas menyertai PAS dan menang di DUN Hulu Klang dalam Parlimen Gombak. Dia mengulangi bertanding pada 2013 sehingga masih bergelar YB sehingga hari ini.

“Kalau dilihat kisah ini, lihat betapa PAS memberi ruang dan kemaafan untuk Saari Sungip dan kawan-kawannya bergerak dalam PAS. Namun madu yang diberi, tuba yang dibalasnya. Tindakan membelakangi keputusan PAS menerusi Presiden dan Majlis Syura langsung tidak diambil perhatian apabila baiah atas nama ALLAH.

“Malah, dengan bangganya hari ini menyebut dalam akhbar untuk mempersoalkan tindakan muktamirin PAS mendesak beliau diambil tindakan oleh Jemaah dan doa kepada ALLAH. Lihatlah sejarah ini. Siapa khianat siapa?” tulis beliau.



Anonymous said...

Oah Ibnu Hasyim di luar Negara pula,patutlah foto bogel tak keluar-keluar.Ingatkan Ibnu Hasyim masuk hospital servis konek maklumlah kuda tua. he..he....he...

Anonymous said...

SEANDAINYA. PARTI. PAS DAN. UMNO. HILANG. KUASA. DI MALAYSIA....

NESCAYA MAKHLUK UFO. AKAN DATANG. MENYERANG. BUMI. LALU
BULAN. DAN. MATAHARI. BELANGGARAN KEMUNDIAN. DIIKUTI
TIUPAN. SANGKAKALA YG. AMAT. DAHSYAT........................................

LALU. KIAMAT. PUN. TERJADI.......

TAK. PERCAYA.......TANYA. KEPADA. ORANG 2. MEL........(LAYU) FELDA.........

Anonymous said...

SEANDAINYA PARTI ULTRA KIASU DAN KUALI HILANG KUASA ....

NESCAYA MAKHLUK PREDATOR AKAN DATANG KE BUMI UNTUK

MENANGKAP PEMIMPIN MEREKA UNTUK PAMERAN ZOO INTERGALACTICA....

BULAN DAN MATAHARI BERDANSA GEMBIRA DAB BINTANG BERTEPUK TANGAN...

TANDA BUMI AKAN SEJAHTERA....

BEBAS DARI AJARAN SESAT ULTRA KIASU DAN LIBERAL PUAKA.

TAK PERCAYA...TANYA KEPADA ANON (8:11 PM) PESAKIT LARI DARI HOSPITAL MENTAL.

Anonymous said...

Wiranto.
Selamat malam Pak Ibnu,kalau datang ke Jakarta mohon mampir rumah gue. Kita sama2 cari cewek abg untuk ngentot.Biar baner Pak Ibnu enaknya sepanjang hidup.

Anonymous said...

Brengsek kamu Anon 7:30 PM bajingan tengik ! Keparat bajingan bangsat...Bacot lu diem aja!

Anonymous said...

Jangan harap DAP akan redha kepada PAS. Selagi PAS kasih kpd Islam, DAP akan memusuhi PAS.


klxpress.com – Tindakan Parti Tindakan Demokratik (DAP) negeri Pahang yang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya Aidiladha hanya kerana isi kandung ucapan yang menggesa umat Islam supaya bersatu padu dan jangan berpecah belah walaupun berlainan ideologi politik memang keterlaluan.

Khatib menyelar sikap orang Islam yang berpecah belah sehingga sanggup bersama dengan parti DAP yang anti Islam. Mengapa perlu DAP melenting? Adakah parti roket itu merasa pedasnya?

Isu DAP vs Islam bukan sesuatu yang baru, sejak dahulu lagi DAP sudah bertelagah dengan sesiapa jua yang cuba memperjuangkan Islam. Jika mahu melihat yang popular dan terkini, lihatlah apa terjadi pada hubungan parti Islam PAS dengan DAP. Selepas PAS ditendang keluar, DAP semakin naik tocang.

Jika disenaraikan, memang banyak buktinya, yang pertama, dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti kedua, prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

Bukti 3, siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti keempat, DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti kelima, Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti keenam, DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti ketujuh, DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti kelapan, DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti kesembilan, DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti kesepuluh, pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Anonymous said...

Hanya manusia buta, pekak dan tolol sahaja yang merelakan diri mereka menjadi hamba abdi, barua, macai dan balaci parti Ultra Kiasu yang menentang, memburuk-burukkan dan menghina ajaran Islam dan hukum Allah dan umat Islam.

Allah dan RasulNya dan Ijma' Ulama telah melarang umat Islam menjadikan orang kafir sebagai pemimpin bagi umat Islam. Memilih orang kafir sebagai pemimpin umat Islam bererti menentang Allah SWT dan Rasulullah SAW serta Ijma' Ulama dan memberi peluang kepada orang kafir untuk menindas umat Islam dengan kekuasaannya:

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai teman rapat, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka teman rapatnya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberikan petunjuk kepada kaum yang berlaku zalim. (Al-Maaidah 5:51)

Wahai umat islam marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam yang berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah di negara ini supaya kita dan negara kita diberkati Allah:

Anonymous said...

Ayam import dari Indon.Kepada sesiapa berminat tel. 013555767680.Bukit Bintang.

Anonymous said...

Baguslah jika perkara ini berlaku,akan kurang pendatang haram dari Indonesia datang ke Malaysia demi sesuap nasi.Hantar terus TKWI yang cantik dan tak perlu jadi pelacur di Malaysia.

Anonymous said...

ASALAMUALAIKUM..........

KUMAKAQ. DAMMANG. AKKANG. KAB. BAYAN.........
SYA. BAPAK IR. PERMANA BAGASKORO DARI. TASIK. MALAYA. JAWA BARAT
PERTANYAA SYA. BERGINI..
ISAM. BAWAAN. PAS. ITU. KAYAK. APA SIII.....MASAKK. BERANTEMAN. TROS
ENGK ADA. UDAHNYA...MALU. DONG. MUSLIM MODEL. APA. ITU.????
PAS. SAMA ISIS. ITU. APAKAH. SAMA...??????

TLONG. DIJAWAB. YA. BAPAK. HASYIM........
MATUR. SOYONNN........PAK..

Anonymous said...

Wahid Joko.
Selamat sore Bapak Ibnu.Sekarang Bapak lagi di mana ya,kalau lagi di Indo mau kutip foto bogel boleh saja . Jangan lupa telepon saya di Bogor,sekarang tengah enak ngentot ni.

Anonymous said...

Brengsek lu Anon 1:38 PM bajingan tengik !

Anonymous said...

MAT SABU SURUH PKR KENANG JASA DIGELAR "ANWARINAS"!!!

Heh! Seperti mana yang sudah kita duga, Si Mat Sabu Presiden parti Ternakan DAPigs ni lambat laun pasti akan tampil mempertahankan buah kerandut Tuan Besarnya dari serangan PKR.

Biarpun mereka dari satu Pakatan yang sama, tapi nampak sangat kecenderungan parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu memang berat sebelah dan sering kali menyebelahi DAPigs.

Maka tak salah la apabila masyarakat Malaysia secara majoritinya melabelkan PAN ni sebagai sebuah parti Ternakan DAPigs yang bertuankan Abang Besar mereka dalam Pakatan.

Dalam kehangatan 'Perang Media' diantara DAPigs dan PKR pada ketika ini, Si Mat Sabu ni tetiba muncul dengan kenyataan yang seolah - olah memberi peringatan kepada rakan sekutunya itu.

Kenyataan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu jelas ditujukan kepada PKR yang sebelum ini telah membuat keputusan untuk menolak cadangan DAPigs bagi mengadakan Pilihan Raya mengejut.

PKR melalui Presiden partinya telah memutuskan bahawa parti itu kekal dengan pendirian 'Tidak Yakin' dengan cadangan yang dibuat oleh DAPigs bagi menyelamatkan bontot Guan Eng.

Ekoran keputusan yang dibuat oleh PKR itu yang menyebabkan Si Mat Sabu ni melatah, lalu mengeluarkan amaran serta peringatan terbuka kepada parti tersebut supaya mengenang budi.
“Walaupun kami yang menjadi mangsa kerana mempertahankan konsep Pakatan Rakyat (termasuk digelar Anwarinas), namun kami tetap bersabar. Kami akan terus bekerja untuk menjayakan kerjasama parti-parti politik atas kepentingan bersama menghadapi BN,” katanya dalam satu kenyataan.
Jika dilihat dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu memberikan gambaran seolah - olah PKR ni Angkuh dan Lupa Diri apabila tidak mengenang jasa mereka.

Apa yang jelas, pendirian Si Mat Sabu itu sekali lagi menjadi bukti bahawa parti KUALI dibawah pimpinanya pada ketika ini hanya sekadar Barua Ternakan yang memakan dedak dari DAPigs. Maka sebab itulah diorang sanggup bertindak sedemikian terhadap PKR!!!

Semut Hitam at Sabtu, Julai 30, 2016

Anonymous said...

TEROK PENYOKONG PAS NI.. TAK ADA PERKATAAN LAIN..TERNAKKAN DAP TERNAKKAN DAP.. ITU LAH WIRID KAMU..

Anonymous said...

Gempaq! Laporan terkini dari Sarawak Report (Blocked by Malaysian Government) @ http://goo.gl/0Bz7Bh . Perlu disiasat.

Cyberarmy

Anonymous said...

Gempar. PAN ADALAH KHADAM DAP

Anonymous said...

DR Husam.
Buku cara2 nak songlap duit dari majikan anda dengan berkesan dan agar cepat kaya.Idea buku ini dah tentu datang dari kisah Najib,Rosmah dan disokong Hadi ulama terkenal dari parti Islam Sedunia.Untuk penyokong PAS dan penjilat JibMah diskaun 50% akan diberikan.Berminat tel.014444444444.

Anonymous said...

Nak dedak sedap,enak,lemak,manis,empuk dan goreh, datanglah jumpa saya di Putera Jaya. Nak beraya pun boleh.Kalau nak datang bertumbuk pun boleh.Panglima Bugis Jib,Rosmah,Wak Zahid dan Nazri.

Anonymous said...

IKLAN DEDAK BABI ULTRA KIASU

Dedak babi cap roket sesuai untuk menjadi makanan penjilat-penjilat Ultra Kiasu seperti Anon 8:11 AM. Untuk penyokong Ultra Kiasu dan penjilat Lim Gone End diskaun 50% akan diberikan.

Berminat hubungi Lim Gone End atau pergi sendiri ke kandang babi PP. Bekalan dedak babi bulanan akan diberikan percuma untuk balaci, macai dan pencacai Ultra Kiasu yang pandai menfitnah ulama Islam dan parti Islam. Bonus duit China mati untuk balaci, macai dan pencacai Ultra Kiasu yang mati. Tanah perkuburan percuma disediakan di jirat China kawasan kaki bukit tepi jalan raya.

Segera sebelum stok dedak babi kehabisan kerana permintaan tinggi di kalangan balaci, macai dan pencacai Ultra Kiasu selepas kajian saintifik membuktikan makan dedak babi boleh mengubah perangai manusia jadi perangai babi hutan.

Anonymous said...

TERHOT- PAN PARTI NYAMUK MAKI PKR. MAKI HAMUN PAN KEATAS PKR KERANA KETAMAKAN KERUSI WALAUPUN PAN ADALAH PARTI POLITIK BERSTATUS KHADAM

PAN Minta PKR Jangan Buat Kenyataan Berbelit

KUALA LUMPUR – “Sudah-sudahlah keluarkan kenyataan berbelit. Kita bukan sahaja mahu tumbangkan Perdana Menteri tetapi Barisan Nasional (BN) keseluruhannya”

Itu kenyataan Naib Ketua Pemuda Parti Amanah Negara (PAN), Mohd. Fakhrulrazi Mohd. Mokhtar yang dipercayai ditujukan kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR) kerana mula mempersoalkan sumbangan PAN dalam Pakatan Harapan sejak parti serpihan PAS itu tewas dalam dua Pilihan Raya Kecil baru-baru ini.

Kata Fakhrulrazi, beliau selaku pimpinan PAN tidak akan berdiam diri bila partinya dihina dan diperlekeh dengan memberi peringatan sejarah Tentera Al-fateh yang kecil boleh menumbangkan kerajaan byzantine yang besar.

“Paling menduka citakan apabila ada yang sanggup memperkecilkan kemampuan rakan kompenen pembangkang sedangkan mereka lebih mesra dengan BN.

“Jangan kerana sayangkan jawatan sanggup gadai kepentingan rakyat dan hasrat rakyat. Kuasa yang dimiliki ini hanya sementara. Jangan sampai peluang yang ada kini terkubur dek sikap kita yang berbelit kata.

“Lama dan baru bukan ukuran, cuma yang bodoh berfikiran begitu,” tegasnya dalam satu kenyataan media hari ini.

PKR baru-baru ini menuduh DAP dan PAN punca Pakatan Rakyat berkubur pada tahun lalu menyebabkan PAS tersingkir daripada gabungan parti pembangkang.

Tuduhan itu dibuat kerana PKR tidak bersetuju dengan cadangan DAP untuk mengadakan Pilihan Raya Negeri (PRN) lebih awal di Pulau Pinang.

PKR tidak yakin Pakatan Harapan dapat mengekalkan penguasaan di Pulau Pinang kerana akan berlaku pertadingan tiga penjuru dengan PAS.

DAP mahu mengadakan PRN lebih awal bagi memperkukuhkan kedudukan parti itu di Pulau Pinang disebabkan Ketua Menterinya, Lim Guan Eng berhadapan perbicaraan kes rasuah dan salah guna kuasa di Mahkamah.

PAS sebenarnya disingkirkan oleh PKR dan DAP daripada gabungan parti pembangkang pada tahun lalu kerana enggan tunduk dalam beberapa isu akidah Islam yang dilihat boleh menjejaskan sokongan bukan Islam ke atas pakatan.

“Fokus kuatkan Pakatan Harapan yang sudah terbina bukan berlakon bersama Pakatan Harapan tetapi lebih nak menjaga perasaan mereka diluar pakatan. Jangan jadi hipokrit,” kata Mohd. Fakhrulrazi lagi. – mynewshub.cc

Anonymous said...

iNGAT PAN INGAT DAP
INGAT DAP INGAT PERTUBUHAN ANTI ISLAM
INGAT DAP INGAT ABU LAHAB
INGAT DAP INGAT ABU JAHAL

http://www.ismaweb.net/2016/07/selagi-tiada-tindakan-kor-ming-akan-terus-hina-islam/

Selagi tiada tindakan, Kor Ming akan terus hina Islam

KUALA LUMPUR, Ahad – Ahli Parlimen parti rasis dan cauvinis DAP, Nga Kor Ming akan terus menghina Islam dan Melayu sekiranya tiada tindakan undang-undang diambil ke atasnya.

Presiden Persekutuan Silat Kebangsaan Malaysia (Pesaka), Tan Sri Mohd. Ali Rustam berkata, keegoan pemimpin DAP yang membuat serangan mental secara halus kepada umat Islam harus dihentikan.

Katanya, jika tiada tindakan dikenakan terhadap Kor Ming, perbuatan dia bakal menjadi punca ketegangan kaum yang serius di negara ini.

“Kenyataan seperti inilah yang akan mengganggu-gugat keamanan masyarakat berbilang kaum di negara ini.

“Suruhanjaya Komunikasi Mul­timedia Malaysia (SKMM) wajib ambil tindakan di bawah Akta Hasutan dan lain-lain akta berkaitan,” katanya kepada Mingguan Malaysia.

Beliau berkata demikian sebagai respon kepada tindakan Kor Ming memuat naik gambar tertera bendera Amerika Syarikat dan rumah api untuk mengucapkan selamat hari raya kepada penduduk Islam negara ini di laman Facebooknya.

Dalam gambar tersebut tertera ucapan In God We Trust yang di­ikuti imej tangan seperti berdoa dengan berlatar belakangkan rumah api yang dianggap sebagai simbol Kristian.

Selain itu, Setiausaha Agung Majlis Perundingan Melayu (MPM), Datuk Dr Hasan Mad menyifatkan desakan agar Kor Ming meminta maaf tidak akan memberi kesan dan hanya akan menjadi bahan jenaka DAP sahaja.

“Kerajaan wajar teladani bagaimana Turki, Libya dan Bangladesh menangani kes-kes berprofil tinggi iaitu dengan me­ngawal serta mengambil tindakan paling tegas bagi mengekang masalah ini.

“Justeru, jika kerajaan anggap penghinaan oleh Kor Ming itu keterlaluan maka wajib bertindak tegas dan pantas, bukan sekadar desakan untuk me­min­ta maaf yang akhirnya akan diulangi lagi perbuatan penghinaan itu,” katanya.

Anonymous said...

DAP ANTI ISLAM DAN DAP PULA ADA KHADAM BERNAMA PAN



http://www.ismaweb.net/2014/06/ahli-parlimen-dap-mahu-orang-islam-hormati-hak-orang-murtad-amal-agama-baharu/

Ahli Parlimen DAP mahu orang Islam hormati hak orang murtad amal agama baharu

KUALA LUMPUR, 11 Jun – Saranan Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) agar umat Islam menghormati hak saudara seagama mereka yang murtad untuk mengamalkan agama baharu, dilihat sebagai sesuatu yang tidak wajar dan boleh menjejaskan keharmonian kaum dan agama.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berkata saranan itu dilihat amat menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

“Dalam urusan beragama, selain Perlembagaan Persekutuan, kita ada peruntukan di bawah kerajaan negeri, serta hukum dibuat oleh Majlis Agama atau Majlis Fatwa.

“Dan perkara ini kita kena ambil kira. Dia bukan soal tengok satu perspektif sahaja,” katanya ketika ditemui Bernama di sini hari ini.

Razali, yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno, berkata, adalah tidak adil sekiranya Ngeh hanya menggunakan Perkara 11 bagi menyokong hujah beliau, tanpa mengambil kira Perkara 3 iaitu Islam adalah Agama Persekutuan.

Terdahulu, Ngeh menyatakan perkara itu adalah berdasarkan peruntukan Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu.

“Saya berharap orang Islam boleh terima peruntukan 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu oleh orang perseorangan.

“Kalau seseorang itu hendak meninggalkan agama dan dia berusia lebih 18 tahun, kita mesti menghormati hak yang sudah diberikan kepada mereka yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan,” katanya pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2014) 2014.

Razali (BN-Muar), mengingatkan semua pihak agar tidak mengeluarkan sebarang kenyataan serta mempolitikkan isu sebegini bagi memastikan keharmonian kaum kekal terjaga.

Datuk Tajuddin Abdul Rahman (BN-Pasir Salak) yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani pula berkata kenyataan itu sangat tidak wajar kerana mereka tidak faham hukum-hakam agama Islam.

“Para ulama, pemimpin, dan umat Islam sendiri yang menguruskan soal ini… Bagaimana hukum orang murtad, hukum orang yang melanggar undang-undang Islam. Itu orang yang mengetahui sahaja.

“Jadi kenapa dia nak masuk campur, kalau dia buat begitu, nanti timbulkan kemarahan umat Islam. Kita pun tak mahu masuk campur agama dia,” katanya.

Sementara itu, Ngeh, yang juga penasihat DAP Perak berkata, sebagaimana orang bukan Islam perlu menerima hakikat bahawa undang-undang boleh digubal untuk menyekat mereka yang menyebar agama, orang Islam juga wajar menerima peruntukan Perkara 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama.

Beliau juga meminta supaya penjaga yang mendapat hak jagaan diberi kebebasan mendidik kanak-kanak berusia 18 tahun mengikut mengikut agama yang dianutinya berdasarkan peruntukan Perkara 12(3) dan 12(4) Perlembagaan Persekutuan.

“Perkara ini jelas supaya tidak ada perbalahan, jika sudah capai usia 18 tahun, kanak-kanak itu bebas menganut agama seperti yang dijamin oleh Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan,” kata beliau.

Dalam pada itu, Ngeh turut mempertikaikan tindakan undang-undang yang dikenakan terhadap pengikut Syiah.

“Saya berasa tidak selesa apabila Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ) dan Syiah tidak bersependapat dan saya tidak setuju undang-undang terhadap pengikut-pengikut Syiah ini,” tambahnya. – BERNAMA

Anonymous said...

Anti Rasuah.
Apabila ingat UMNO teringat PAS,ingat PAS teringat syorga dan dedak dan fulus Jib dan Mah.Ingat Najib,Rosmah dan Hadi teringatlah geng songlap duit rakyat.Tak payah salahkan DAP,tak payah salahkan PAN. Salahkan penjilat pantat JibMah dan penyokong Hadi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails