Sunday, July 17, 2016

Tumbangkan BN Bukan Bertelagah. Pas S'gor Sokong Tuan Ibrahim Gencatan Senjata.



SHAH ALAM - Kesemua wakil rakyat Pas di negeri ini menyokong kenyataan Timbalan Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dan Naib Presidennya, Datuk Iskandar Abd Samad agar parti pembangkang menumpukan usaha menumbangkan BN bukannya bertelagah sesama sendiri.

Melalui satu kenyataan bersama, 13 wakil rakyat meliputi Adun dan Ahli Parlimen Selangor berkata, pihaknya berpendirian agar pendekatan atas nama ‘Pakatan Pembangkang’ dicari untuk mempertahankan kemenangan di negeri ini yang telah dicapai semenjak 2008.

“Parti parti politik pro blok pembangkang berhenti menyerang antara satu sama lain dan menghalakan serangan terhadap Umno dan BN Selangor.

“Mencari pendekatan terbaik untuk satu lawan satu menentang BN dalam Pilihan Raya Umum ke-14 nanti,” katanya.

Sebelum ini, Tuan Ibrahim mendapat perhatian semua parti politik pembangkang selepas mengeluarkan kenyataan mengajak parti pembangkang melaksanakan gencatan serangan dan menumpukan serangan kepada Umno-BN sahaja. 

Kenyataan itu kemudiannya disokong Iskandar. Kesemua Adun dan ahli Parlimen Selangor itu juga berpendirian untuk menumpukan pembelaan kebajikan rakyat dan pembangunan di Selangor selain mencari titik persamaan yang terbaik berdasarkan demografi di negeri itu dengan syarat menghormati prinsip yang dibawa oleh setiap parti yang berbeza.

Melalui kenyataan sama, kesemua Adun dan ahli Parlimen Selangor akan menyerahkan surat yang ditandatangani mereka kepada pimpinan pusat.

(SH)

68 comments:

Anonymous said...

Jangan harap DAP akan redha kepada PAS. Selagi PAS kasih kpd Islam, DAP akan memusuhi PAS.


klxpress.com – Tindakan Parti Tindakan Demokratik (DAP) negeri Pahang yang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya Aidiladha hanya kerana isi kandung ucapan yang menggesa umat Islam supaya bersatu padu dan jangan berpecah belah walaupun berlainan ideologi politik memang keterlaluan.

Khatib menyelar sikap orang Islam yang berpecah belah sehingga sanggup bersama dengan parti DAP yang anti Islam. Mengapa perlu DAP melenting? Adakah parti roket itu merasa pedasnya?

Isu DAP vs Islam bukan sesuatu yang baru, sejak dahulu lagi DAP sudah bertelagah dengan sesiapa jua yang cuba memperjuangkan Islam. Jika mahu melihat yang popular dan terkini, lihatlah apa terjadi pada hubungan parti Islam PAS dengan DAP. Selepas PAS ditendang keluar, DAP semakin naik tocang.

Jika disenaraikan, memang banyak buktinya, yang pertama, dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti kedua, prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

Bukti 3, siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti keempat, DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti kelima, Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti keenam, DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti ketujuh, DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti kelapan, DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti kesembilan, DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti kesepuluh, pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Anonymous said...

Hanya parti Islam PAS yang menjadikan Islam sebagai matlamat perjuangan parti Islam PAS dan PAS berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah sejak penubuhan PAS hingga sekarang.

Parti-parti lain pula menjadikan sekularisme, liberalisme dan pluralisme sebagai matlamat perjuangan mereka yang jelas bertentangan dengan Islam. Maka tidak hairanlah parti-parti sesat ini sentiasa berusaha melemahkan dan memusnahkan parti Islam.

Anonymous said...

En. Anonymous,

Kalau dah melakukan perbuatan syirik kepada Allah, itu bukan parti Islam, itu parti menjahanamkan Islam!!!

Macam nilah.

Kalau asyik copy-paste je lepas tu bodoh membabi buta percaya saya pun nak copy-paste juga!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Saya mula dengan yang ni dulu. Kalau masih nak membodohkan diri membabi buta saya akan copy-paste artikel2 yang lain!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

"Mana Bukti Kita Duduk Dalam jemaah Islam?"

Seorang ahli jawatan PAS Pusat, Norazli Musa sekali lagi membuat kenyataan kontroversial di dalam satu kuliah yang disampaikannya.

Kali ini beliau mendakwa jika seseorang itu mempunyai bukti bahawa dia mempunyai nombor keahlian PAS, maka dikira lulus dan masuk syurga.

Dengan gaya bahasa yang tidak menampakkan beliau dari kalangan orang berpendidikan, beliau menyatakan:


"Jadi kita pun besok, mana bukti kita duduk di dalam jemaah Islam. Mana bukti?

Allah tanya esok di akhirat, wahai Norazli, kamu dulu di dunia berjuang Islam tidak? Apa bukti kamu? Nombor ahli saya 301402, lulus!!! masuk syurga.

Kalau kita tidak ada bukti, woii, kamu dulu berjuang islam atau ke tidak? Ya. Mana bukti? Sokong-skong belakang je. Masuk neraka, Dia (Allah) kata."

Demikianlah dasyatnya pengajaran yang disampaikan oleh AJK PAS Pusat itu.

Sehingga penyokong PAS yang tak ada sijil keahlian PAS pun dikatanya masuk neraka.

Setakat ini belum ada penafian daripadanya mengenai rakaman ucapannya yang sudah tersebar luas di media sosial termasuk facebook dan youtube.

Begitu juga, belum ada pemimpin atau tok-tok guru dari kalangan PAS yang menegur ucapannya itu.

Jika sebelum ini beliau menang di dalam mahkamah kerana menafikan pernah mengeluarkan kenyataan "sape keluar jamaah islam (Pas) jatuh kafir", namun kali ini, Norazli atau lebih dikenali dengan gelaran Ustaz Taliban itu sukar unjtuk membuat penafiannya kerana bukti video ucapannya itu begitu terang, jelas dan sudah tersebar luas.

Rakyat kini bukan sahaja boleh menilai tahap mentaliti AJK PAS Pusat yang ada kini, malah perjuangan PAS umumnya. Sudah kesasar jauh.

Anonymous said...

air gunung berkata...
Alahai PAS.
Ni ker tahap yg dikatakan ulamak.
Patut la....
Hadoiiii...sadisnya..
Bg walauunn.ucapan tersebut sgt menaikkan semangat bulu terus tegak.
Kesian kat penyokong totok.
Aper nak buat..aqal diberi utk digunapakai..
Dok terperosok kat benglel jer lama2 karatlah..
Tu yg terhasil dlm PAS skrg...
15 Julai 2016 3:34 PTG

Anonymous said...

Zhuge Liang berkata...
Arakian kesahhnya maka berduyun-duyunlah ahli pas tanpa no ahli bersama-sama ahli amanah beserta sekelian umat seluruh dunia termasuk al qardhawi ke neraka.... mesti dr MAZA ketawa dalam hati... kesian ahli PIS....
15 Julai 2016 3:47 PTG

Anonymous said...

mohammad azren berkata...
Berat ni. X perlu tunjuk kad ahli pun Allah tau siapa hamba nya yg ikhlas memperjuangkan islam. Sekolah mana dia ni dulu?. St john ke?. Ha...ha.
15 Julai 2016 3:52 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Mabuk ketom kot ust ni.org bukan ust pn blh fikir benda kecil mcm ni.Dia ingat Allah tu mcm dia kot.singkat btl pemikiran ust pas bahalol nih.memalukan islam btl la
15 Julai 2016 4:12 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Orang sesat aje kata masuk pas terus lulus masuk syurga.
Nak tanya, Pas tu agama ker???

BODO!!
15 Julai 2016 4:47 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Bukan ke ostart ni yang baring atas jalan raya cuba halang kereta sultan Perak yang perkenan coup de etate BN daripada PKR. Patutnya langgar aje jadi taklah ramai yang dikafirkannya,
15 Julai 2016 4:53 PTG

Anonymous said...

sahak berkata...
Aku nk masuk pas..leh masuk surga cepat..dpt no ahli ajer..hahaha..
15 Julai 2016 4:54 PTG

Anonymous said...

anpa Nama berkata...
Memang betul semua tok lebai dan ustaz PAS bahlol kita lihat saja dimana-mana masjid pabila khutbah juamaat disampaikan oleh tok lebai PAS hanya berputar dengan tajuk yang mereka tahu saja langsung tidak menyentuh bab-bab semasa seperti keselamatan ,ekonomi dan sebagainya itulah sebabnya umat islam tidak maju asyik dengan firman dan hadis ,dalam islam kemajuan umat dititik beratkan tapi tok lebai serban besar PAS sibuk dengan hudud dan hukuman saja bagaimana hendak mengurangkan kemiskinan tidak pula dipedulikan duit zakat disalah guna tidak pula dikisahkan inilah hakikat PAS yang kununnya berjuang untuk menegakkan agama islam walhal perkara simple macam tu pun tidak diambil tahu bagimana hendak memmimpin negara.Pi mampuihlah PAS kata oghang Kedah.
15 Julai 2016 4:54 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Gila babi punya ustz
15 Julai 2016 5:02 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Mamat taliban tak dak teloq ni memang sembang deras. Masa kes di istana bukit chandan mamat nilah yg perangat harap ke janggut je yg panjang org lain masuk dia sembunyi d Terung.
15 Julai 2016 5:06 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Kalau kad ahli tu tiruan punya boleh lulus ker.kuikuikui
15 Julai 2016 5:07 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Sahabat Nabi pon takde nombor keahlian PAS. Sapa dia Norazli ni kalau banding dengan sahabat Nabi?
Manusia macam ni lah yang menyesatkan umat Melayu dan membodohkan orang. Bukannya nak tarik orang mendekati Islam. Sebaliknya menjadi fitnah untul Islam. Nak maki pun buat habis air liur je.
15 Julai 2016 5:09 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Ini orang paling gila dlm dunia..mcm Allah x tahu menilai hambaNya..
15 Julai 2016 5:14 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Malas dah aku nak layan orang2 gila dlm pas nih..
15 Julai 2016 5:18 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Dulu ada geng lebai PAS pernah mimpi cuba nabi. Sekarang dengan no keahlian PAS mudah untuk masuk syurga. Besok mungkin siapa yang tak gantung bendera PAS akan masuk neraka. Hebat sungguh geng lebai PAS..
15 Julai 2016 6:01 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Kalau ada nombor ahli tapi x pangkah bulang..boleh masuk ke?..
15 Julai 2016 6:02 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Ada kad ahli da bole buat semua dosa besar.. confirm tak masuk neraka
15 Julai 2016 6:14 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Maaf cakap lah Boh.Dalam Pas la ni ramai ostad hak GILO BENGONG bermula dari presideng hingga ajk.Pengikut pula 2x NGOR{gilo}.Spesis ni tak layak jadi pemimpin.
15 Julai 2016 6:18 PTG

Anonymous said...

Anti Fitnah berkata...
Aku dah agak dah. Di Malaysia, ramai betul orang2 yang "hebat" seolah2 depa ni wakil yang dilantik Allah swt. Sebelum ustaz ni sebut pasal kad ahli, saya dah lama tersenyum bila lihat MyKad. Orang yang beragama Islam sahaja akan dicetak Islam pada kadnya seolah-olah kalau dicetak Islam, maka Islamlah orang yang pegang kad tu. Malahan saudara baru perlu bersumpah di depan pesuruhjaya sumpah sebelum kadnya diluluskan. Di Malaysia ni, Allah swt nak beri hidayah kepada orang bukan Islam pun WAJIB melalui Jabatan Pendaftaran Malaysia untuk disahkan.
Satu hal lagi yang suka saya sebut di sini ialah di Malaysia, kalau sebut Melayu, maka Islamlah dia. Orang politik selalu bila berhujah, mesti sebut Melayu Islam. Entah di syurga ataua neraka nanti, ada tertulis tak kawasan khas untuk orang Melayu ni. Tapi yang saya hairan ialah sampai hari ini, belum ada lagi TANAH PERKUBURAN MELAYU ISLAM??? Bila lagi? Takut nanti bila mati, malaikat akan tanya soalan hang ni Melayu atau tidak? Hang ni ahli PAS atau tidak? ... sebelum benarkan depa masuk syurga / neraka.
Kepada Allah swt kita kembali.
15 Julai 2016 6:22 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
hahaha kelas sungguh lah ostard taliban ni
pa dia boleh gi bincang dgn allah , kalah lagi tuan presideng
dunia ..dunia ada lagi yang bodoh ,jenis makan dedak n tahi masih caya kat dia
kerana org jenis nama islam pun jadi rosak di mata bukan islam...puiikk
15 Julai 2016 6:24 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
ULAR ULAR dalam Pas ni tak boleh dipercayai. Semuanya jahil belaka.....Hanya yang jahil cakap bodoh.

Sebab tu ada ulamak yang sudah menjadi ULARmak.... ada juga yg digelar "ULARmak cari makan".

Jangan kita tertipu oleh golongan yang memakai daiper atas kepala.....

Nampaknya Pas akhir2 ni semakin teruk.... dari Pas menjadi Piss kemudian menjadi Pus dan entah apa pula nanti..

Rakyat dah TOLAK parti purba ini....
15 Julai 2016 7:07 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Letak Lembu bertanding dengan Pas, kami akan undi LEMBU.
15 Julai 2016 7:09 PTG

Anonymous said...

Nick Syam Fitrie berkata...
lebai auta Pis hanya reti pergunakan agama utk kepentingan politik puak lebai auta nya jer.
15 Julai 2016 7:20 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
dah mcm syiah... ke mmg syiah sdg bertaqiyah..
15 Julai 2016 7:27 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Baso ustad bengong bin bahalol..
15 Julai 2016 7:33 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
India Cina kapir zimmi pun masuk syurga jika ada nomot keahlian PAS..
15 Julai 2016 7:58 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Tanya dia berapa luas syurga Allah yang Maha Pengasih dan Maha Pengampun lagi Maha Adil ?

Adakah hanya muat-muat untuk semua ahli PAS yang bernombor sahaja ?

Mengajak orang ke Syurga dengan jalan pintas adalah sangat berbahaya.
15 Julai 2016 8:13 PTG

Anonymous said...

Malaysiabaru berkata...
Hahaaaaahahaaaaaa

Ajaran sesat di bulan syawal oleh anak didik kem is.is rusila bimbingan ayoh hadi Ping Marang... Bapak segala amalan sesat
15 Julai 2016 8:18 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Bukan setakat gila babi, ini ustaz babi gila. Main sondol je, ape ko ingat Allah tu bodoh macam kamu ke? Walaun2, dah dpt no keahlian Pas ke belum. Jangan nanti dah mati no tak dapat lagi, tak masuk sorga.
15 Julai 2016 8:36 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Alangkah ruginya Husam kerana di pecat sebagai ahli syurga.

Kerana membangkitkan isu balak dan mempersoalkan ujudnya rundingan dengan UMNO yang dinafikan oleh Tuan Presiden, dihantar Husam ke neraka. Husam tak jaga hukum...

Dia bercakap supaya ahli-ahli PAS kekal dalam parti. Bererti semakin sedikit lah ahli yang ada sebenarnya. Apalagi buat lah tawaran penginapan dan bermalam di syurga termasuk makan percuma di kecuali kan kena GST.

Melainkan selepas dia cakap, beratur orang di Jalan Raja Laut...!

15 Julai 2016 9:05 PTG

Anonymous said...

fcrew berkata...
Air liur melimpah-limpah kat tepi bibir mcm saberi cheek dulu.
15 Julai 2016 9:06 PTG

Anonymous said...

Jeman berkata...
tu pasal nama dia pon taliban, seswai dgn pemikiran taksub n ekstrimis membuta tuli.. jdkn pngajaran supaya x jd srupa dia
15 Julai 2016 9:09 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Haru biru tunggang langgang pas skrg sejak pemergian arwah Tuan Guru Nik Aziz...aduhai sedih dan kesiannya...penyokong yg tinggal pun jenis walaun totok yg malas membaca...
15 Julai 2016 9:20 PTG

Anonymous said...

Timnajib Jomfikir berkata...
Sebenarnya Azli taliban ni pengecut! dia nak pergi berperang sorang2 takut...terpaksalah guna pakai ayat syurga dan neraka utk ajak ahli PAS turut berperang bersamanya.

Apa pun....malang akan terus menimpa PAS....
15 Julai 2016 9:34 PTG

Anonymous said...

otaiblues.blogspot berkata...
ape la nasib khalifah abu bakar umar uthman juga ali...bagqimana pula pejuang syahid 1400 yg lepas..dengar nama parti islam semalaysia pun tak pernah..apatah lagi no ahli...
jika benar lah ape yg di sampaikan talibaan itu ...bertaubat la...syurga neraka hak allah...bukan ajk pusat pas yg tentukan...
dah macam ajaran syiah la pulak...
15 Julai 2016 9:43 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Tanya dia berapa keluasan syurga ?

Adakah muat-muat untuk ahli PAS yang ada nombor..?

Adalah sangat merbahaya mengajak orang ke Syurga dengan jalan pintas.

Orang yang rasa dirinya banyak bergelumang dengan dosa dan keluarganya yang abaikan Islam, akan mencari jalan mudah untuk menebus dosa-dosa mereka. Mereka sanggup buat apa saja.

Kita bernasib baik kerana penceramah ini tidak ada daya tarikan .. baik penampilan rupa dia dan bahasa dia.
15 Julai 2016 9:59 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Gamaknya ahli2 lkhwanul Muslimin, lmam2 haramain, Dr.Yusoff Qardawi habih semua pakat ahli nerxxx kot...??
Nauzubillahi min-zalik....

lnilah punca ahli2 yg taksub dgn pis, terpesong abih nih...!!!

Sayang...!! kalu aqal yg dikurnia Allah masih kat lutut, x naik keatas kepala, inilah jdinya...
15 Julai 2016 10:55 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Maka Sebelum pas Lahir, tiada manunia masuk syurga?

Ulama pas memang tersuci termulia
15 Julai 2016 10:56 PTG

Anonymous said...

omar daud berkata...
Salam

Bagaimana umat rasul2 terdahulu!!Seperti nabi noah,nabi lut,nabi shoib,nabi musa,nabi isa....dan umat nabi muhammad 1.5billion di seluruh dunia sekarang ni!!jika benarlah apa yg dicakapkan oleh tuan Azli ni.

Entahlah mungkin kita belom jumpa lagi ayat2 quran dan hadith yg Allah memberi kuasa penuh pada PAS,untuk memberi wahyu pada syaidina azli,dapat tauliah dari allah syurga terletak pada no ahli PAS.

yANG KITA BELAJAR AGAMA,dari tok2 guru yg sahih(bukan tok guru politik) Syurga adalah HAK Allah,tiada siapa yg boleh decide,hatta nabi Muhammed s.a.w sekalipun.(Buktinya bapa saudara nabi dan ubai bapa munafik yg didoakan oleh nabi untuk masuk syurga/tapi allah tak izinkan)Siapalah kita yg berada 1400 tahun selepas zaman sahabat2 dan Tabi'in ini.Inilah bahayanya,bila parti politik mengangap,parti politik pas adalah AGAMA.

Wallah'ualam.

15 Julai 2016 11:09 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
hangpa tunggu la sat lagi, mamat tu mesti buat uturn dan kata dia gunakan "bahasa kiasan" dan nak hebat lagi dia akan kata ni "ilmu mantik" yg mcm tgna selalu guna...hahaha

geng geng pascai ni mana tahu bahasa kiasan main belasah saja..aku rasa bm spm mesti fail punya kes
15 Julai 2016 11:29 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
helo azli.

kau dulu berjuang dgn taliban lawan komunis.

yg kau balik mlysia buat apa.

apa hukum org yg lari dari medan jihad

dh balik buat keje2 karut mcm ni.

atau kau memang agen umnu yg merosakkn pas dr dlm sama mcm dr zuhdi dn moktar senik yg suka usap janggut saidina umar tu.
15 Julai 2016 11:32 PTG

Anonymous said...

Mat Safian berkata...
Depa tempah kad keahlian PAS kat kedai mana? hebat kedai tu...kad yg dia cetak tu kad syurga...kah3
16 Julai 2016 12:25 PG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
BUDAK INI PATUT DITANGKAP DAN KERANA MENGELIRUKAN. PANDANGANNYA BOLEH MENYESATKAN UMAT ISLAM. BOLEH DIDAKWA..KESIAN
16 Julai 2016 12:33 PG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
habis lah Saidina Abu Bakar, Saidina Umar, Saidina Uthman dan Saidina Ali R.A.H

tak sempat daftar PAS takder nombor ahli

gerenti masuk neraka
16 Julai 2016 3:41 PG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Kalu gini la gaya mentaliti ustaz atau golongan agamawan dlm pas, aku sanggup tolak hudud yg mereka bawa...dikhuatiri pemahaman thadap maksud hudud itu disalahertikan yg sepatutnya hudud itu utk mendidik bkn utk menghukum semata mata...jika perlaksanaan hudud itu menyebabkan ramai yg kudung kaki dan tangan dari hari ke hari sehingga bertahun maknanya wujud masalah pd perlaksanaannya...sdgkan hudud itu apb dilaksanakan sekali, pasti ada yg gerun utk melakukan jenayah..itulah maksud hudud yg sebetulnya...jadi,jika gol sperti ustaz yg ada dlm pas kini dgn pemikiran yg 'jahanam' mcmni, aku xberani nk kata setuju..islam ini mesti dibawa oleh golongan yg cerdik...bukan yg berjubah serban semata..tp bodoh nak mampus...harapkan tua..tua nak mampos..tp cerdik xde lgsung...memperbodohkan org lain dgn bselindung di sebalik imej jubah serban...sedarlah umat islam ku...sedarlah wahai saudara seislamku, berfikirlah dgn akal yg waras..tuntut la ilmu..jgn biar diri ini dan pemikiran kita di tipu dan dijajah dgn ilmu dari org yg bodoh walaupun yg menyampaikan ilmu itu mempunyai sijil2 agama setinggi gunung...tp kalau akhlak mereka tidak amanah thadap ilmu, mereka akan memusingkan fakta utk mendptkan pengaruh dan pengikut..
16 Julai 2016 4:53 PG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Inilah kesan dpd muktamar tahun lepas..pemutihan konon..yg tinggal sekarang hanyalah lebai2 bengong bahalol dpd tuang presideng sampai ahli2 walaun
16 Julai 2016 8:26 PG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Malaikat tanya, ostat ni tunjuk nombor
16 Julai 2016 10:13 PG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Dah 50 thn lebih dengar ceramah agama & belajar drp guru2. Serius, ni la first time ada ustaz cakap no keahlian pas boleh jadi tiket masuk syurga. Ustaz akhir zaman....
16 Julai 2016 10:18 PG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
"Racist extremist and religion fanatic"

Tapi banyak orang suka mereka. Bodoh sangat
16 Julai 2016 10:44 PG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Ini merupakan satu soalan tambahan yang akan di tanya oleh Mungkar Nangkir ..

Maka adalah di harapkan imam yang membaca talkin mengemaskinikan bacaan talkin dengan memasukkan soalan .. Apakah Nombor Ahli PAS kamu ? Maka hendaklah engkau jawab dengan terang dan yakin .. Nombor ahli saya 301402.

16 Julai 2016 12:06 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
kalau la aku sedang memegang sebuah lighter... dn si azli ni ada didepan ku.... akan ku bakar janggut nya

membawa ajaran sesat dn sempit
16 Julai 2016 12:06 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...

Aku akan ketawa besar sekira nya Norazli Musa ini bersama aku dalam neraka...

Bukan senang nak ketawa dalam neraka...


HAHAHAHAHAHAHHAHAHA ...
16 Julai 2016 12:15 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Syurga ciptaan pas bernabikan hadi..hidup disyurga pas sungguh istimewa di jamu makanan jeruk kelubi,kerabu pucuk paku berulam jering dan minuman sirap cincau...itulah sahaja makanan istimewa syurga ciptaan pas..susunya adalah keluaran dutch lady @ susu cap junjong...
16 Julai 2016 4:31 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Tengok.muka serabut mcm byk masalah..entah2 esok hantar daftar masuk tanjung rambutan
16 Julai 2016 4:33 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Orang Arab Saudi yang tak tak ada nombor keahlian PAS macam mana? Masuk neraka ? Kafir yang menyokong PAS pun masuk neraka ? Kalau begitu buat apa sokong PAS ?
16 Julai 2016 4:59 PTG

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...
Buat apa sokong pas? Kerana Ada derma billion, Kerana Ada dedak yang sedap
17 Julai 2016 12:30 PG

Anonymous said...

Matsedar berkata...
Bagaimana bolih terpilih jadi AJK PAS PUSAT?
17 Julai 2016 3:49 PTG

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Copy-paste lagi benda-benda bodoh macam tadi. Kita orang pun boleh copy-paste juga. Lagi canggih.

HAhahahahha!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Jelas balaci-balaci sekular-liberal-pluralisme meroyan sakan sebab mereka baru mendapat bekalan baru dedak babi maka personaliti mereka pun seperti bab*. Kita tidak pernah mendengar ulama Islam dan pemimpin parti Islam membuat dakwaan seperti yang ditulis oleh balaci-balaci sekular-liberal-pluralisme yang bererti balaci-balaci sekular-liberal-pluralisme telah menfitnah ulama Islam dan pemimpin parti Islam.

Mereka sibuk memaki hamun dan menfitnah parti Islam dan ulama Islam tetapi pada masa yang sama mereka merestui pemimpin kafir menyerahkan perairan negara ini di kawasan Laut China Selatan kepada negara China Komunis. Sepatutnya pengkhianat-pengkhianat ini berambus ke negara asal mereka jika mereka menyokong negara China Komunis!

Sesungguhnya balaci-balaci sekular-liberal-pluralisme ini adalah pengkhianat talam dua muka yang sanggup menyerahkan kedaulatan negara kepada China Komunis!

Anonymous said...

'Nobody' adalah pengkhianat yang amat hina dan menjijikan kerana 'Nobody' merestui pemimpin kafir menyerahkan perairan negara ini di kawasan Laut China Selatan kepada negara China Komunis kerana 'Nobody' tidak pernah mengutuk pemimpin kafir yang menyerahkan perairan negara kepada China Komunis ! Sepatutnya 'Nobody' pulang ke Tongsan kerana 'Nobody' sangat mencintai negara China Komunis!

Anonymous said...

Salam En. Anonymous,

Dah la cakap balaci bagai!!!

Jawab dulu semua komen-komen ni!!!

Memang dasar orang parti yang bodoh-bodoh (bukan saya cakap, perwakilan PAS Johor yang mengaku korang bodoh) mana reti berhujah!!!

Label je bolehlah!!!

Korang pun pergilah balik ke Syurga sebab ada no keahlian!!!

HAHAHAHHAHAHAAA!!! Dah terang-terang penipu agama lagi mahu bising!!!

'Encik Anonymous' adalah pensyirik yang amat hina dan menjijikkan kerana 'Encik Anonymous merestui perbuatan syirik pemimpin PAS!!!

Sepatutnya pergilah balik syurga kerana ada no keahlian PAS!!!

JAwablah, jangan jadi pondan!!!

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Nobody meroyan sekuler librel buat onar nak burukkan perjuangan islam semua merekani sibertrup umno yang buat kacau dan Mereka cipta isu yang mana mereka bertujuan nak gagalkan perjuangan pas untuk meningkatkan kuasa mahkamah syariah. Puak penentang perjuangan islam sentiasa disegarkan oleh iblis fikirannya untuk mencipta pelbagai fitnah dan isu. Dunia ini iblis punya. Matlamat mereka asal bukan pas umno ok

An Anonymous said...

Solidariti bersama perasuah. Jom jom jom..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails