Sunday, June 19, 2016

PAS Kalah: Pengundi Cina Ditakutkan Dengan Isu RUU -Tuan Ibrahim

tuan ibrahim
SUNGAI BESAR, Sabtu – PAS menerima kekalahan dengan hati terbuka pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar, namun menegaskan keputusan berkenaan menunjukkan parti itu mendapat sokongan rakyat.
Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, berkata undi yang diperoleh calon PAS di kedua-dua kawasan Parlimen itu menunjukkan rakyat tidak mudah terpengaruh dengan kempen memburuk-burukkan parti itu.
Sambil mengucapkan tahniah kepada Barisan Nasional (BN) yang memenangi dua kerusi berkenaan, beliau berkata, sokongan rakyat menunjukkan PAS mampu menghapuskan segala persepsi buruk yang mengatakan parti itu ketinggalan dan mempunyai masa depan yang suram.
Pada PRK Parlimen Sungai Besar, calon PAS, Dr Abdul Rani Osman memperoleh 6,902 undi, berbanding calon BN, Budiman Mohd Zohdi yang memperoleh 16,800 undi.
Calon PAS di Parlimen Kuala Kangsar, Dr Najihatussalehah Ahmad mendapat 5,684 undi, manakala calon BN yang menang kerusi berkenaan memperoleh 12,653 undi.
“Rang undang-undang persendirian mengenai pindaan akta Mahkamah Syariah yang dibawa oleh PAS di Parlimen juga gagal menjadi tarikan di kalangan pengundi Cina,” katanya dalam ucapan kepada penyokong parti itu, malam tadi.
Tuan Ibrahim berkata, berdasarkan laporan awal kebanyakan pengundi telah meralih kembali kepada BN, bukan PAN yang disokong DAP.
“Ini menunjukkan isu mengenai rang undang-undang persendirian itu telah dimanipulasi untuk menakutkan pengundi Cina,” katanya. (IH)

17 comments:

Hadi Al-Tahi said...

pas kalah sebab presiden pas hadi ulamak kepala taik pernah berkata pas bertanding bukan untuk menang. sekarang permintaan pas telah dimakbulkan Allah SWT di bulan Ramadhan yang mulia ini. jangan cuba nak cari alasan2 bangang untuk tegakkan benang yang basah. yang penting AMANAH telah membenamkan pas bersama dengan walaunta2 pas penjilat tegar kahak hadi ulamak kepala taik sedunia.

Anonymous said...

Komen Anon 12:48 AM dan penjilat-penjilat upahan menunjukkan parti roket dan kuali dan Ketua Musyrikin mengalami tekanan mental yang teruk kerana mereka tidak dapat menerima kenyatan bahawa rakyat telah menolak parti roket dan kuali dan Ketua Musyrikin dalam PRK terbaru.

Kepedihan parti roket dan kuali dan Ketua Musyrikin kerana kekalahan Pakatan Haprak di Sarawak masih lagi terasa sekarang kalah lagi di Semenanjung. Ini bererti Ketua Musyrikin dan penjilat-penjilatnya perlu memakai baju berwarna hitam sebagai tanda berkabung.

Tanpa merasa segan dan malu, Anon 12:48 AM dan penjilat-penjilat upahan telah menjadikan parti Islam sebagai kambing hitam untuk menutup kemaluan besar parti roket dan kuali dan Ketua Musyrikin.

Anonymous said...

Komen naib presideng utk mempersedapkan hati walaun2... padahal dia amat berbangga dgn kemenangan BN.

Anonymous said...

Mulut dengan kata-kata manis orang politik memang tidak boleh dikawal pagi kata lain petang cakap lain hari ini ulas lain besok ulas lain jadi dimanakah hala tuju pemimpin yang pengundi hendak pilih untuk mewakili mereka,itulah wajah pemimpin politik yang gila kuasa.

Anonymous said...

Mulut manis orang politik mendakwa parti mereka parti Islam baru tetapi parti mereka bekerjasama dan bersekutu dengan parti Ketua Musyrikin Penang yang telah menghina ulama Islam, ajaran Islam dan hukum Allah dan menindas umat Islam. Itulah wajah pemimpin politik lidah bercabang yang gila kuasa dan menjadi penjilat Ketua Musyrikin Penang.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Pemimpin2 Pis lantik diri sendiri jd wakil tuhan, jual nama Allah dan Islam utk habuan politik sgt menjijikkan.

Anonymous said...

makbul juga doa pemimpin kami yang kami wala' tak berbelah bagi yang kami bertanding bukan untuk menang...jadi kami pun kalah la...

Anonymous said...

Yg parti kayu sembang leh memang besar ape cer?? Madey n lim kit siall sulah x bole pakai kaa? Kahlahkah...
Sikilang sulah kompom maa...parti PANtatt cuma dpt undi puak musrikin saje lohh..huahahaha...

Anonymous said...

Kekalahan Pas pada 2 PRK ini berbandindg undi PRU13 dengan beza undi BN cukup jelas orang Melayu ramai dah muak dengan PAS. Pada PRU14 PAS mungkin masih dapat bertahan di Kelantan tetapi tidak di negeri lain. Undi Melayu,cina dan India sudah tentu membuat PAN mudah memperlekehkan PAS dan membuat pemimpin PAS sakit jiwa.Cuma mungkin Pemimpin PAS masih tidak mengakui hakikat ini.

Anonymous said...

Wow....Ketua Musyrikin Penang sangat gembira ini hari sebab dia sudah berjaya lagakan parti Mat selfie Amoi dengan parti Islam. Dia telah berjaya lagakan Melayu lawan Melayu dan beri kemenangan kepada Be End sebab dia sokong pahlawan Bugis, 1MDB, GST, kenaikan harga barangan dan perkhidmatan dll! Dia peduli apa GST dll sebab dia sendiri dapat rumah terlajak murah.

Penjilat-penjilat Kuali manyak bodoh tidak tahu sains sebab mereka tak tahu Ketua Musyrikin Penang adalah sejenis reptilia yang mempunyai lidah bercabang. Ketua Musyrikin Penang saudara sama itu ular dan buaya !

Bagaimana boleh penjilat-penjilat Kuali menyokong Ketua Musyrikin Penang yang telah menghina Islam dan menindas umat Islam? Sebab hati penjilat-penjilat itu telah menjadi hitam sebab makan terlampau banyak dedak cap roket yang menjadi makanan babi!

Anonymous said...

Mujur DAP(pan kayu) x menang kalau x habis melayu kena penghapusan kaum mcm kat penang.
Kata PANkianat pantai barat bole sapu abis, KHENCHINGGGGG
TGHH lwn jijah*LKS*LGE*MIKE SYABU*NGO*MIC MCA Bla bla bla...kire seri je.. KENCINGGG LAGIIIIIIIIIIIIIII
PRU akn dtg PKR pon

bungkus abis. Semua melayu lari pd PAS atau UMNO sbb majoriti kws campuran.
Hebat perancangan puak musrikin/munapik dketuai DAPig.


Anonymous said...

Parti Islam SeMalaysia (PIS) semakin kuat kerana ditakluki sepenuhnya lebai2 sehingga Dr.Rani dipertikai kerna bukan LEBAI.Bila parti Amanah difuckwa seperti parti tok sami oleh naib presiden Nik Amar Nanar & kerjasama dgn umno seperti difuckwa oleh Nik Abodoh maka PIS telah menang di Sg Besar berkongsi sedondong kerispanjang & kerispendek.

Anonymous said...

Syukurlah parti umno melayu menang. Ramai melayu di S.Besar telah hilang akidah kerana menolak PAS Pis Pus. Pengundi umno & Amanah semuanya telah rusak iman & khianat kepada agama kerna telah menolak hudud yg dibawa oleh PIS. Hanya satu saja parti Islam iaitu PIS.Maknanya parti lain adalah pengkhianat/pengacau seperti yg disebut oleh nik obodoh, lebai deris & nik amar nanar.
Hidup melayu !!!!

Unknown said...

Setuju hanya PAS satu2nya parti islam.. kita anggapkan kejahilan shj pd yg tidak mengundi PAS tapi tetap bijak dlm kejahilan kerana tidak mengundi PAN..

Anonymous said...

KAHKAHKAH...KUNUNNYER PARTI ISLAM BARU ( PANtatt )NAK TAPAU ABIS PANTAI BARAT TAPI HANYA DPT x SAMPAI 500 UNDI..huahaha...2 TEMPAT PULAK TU KAHKAHKAH...
NOBODI MANA MUAHAHAHA..
BERIBU2 UNDI DARI PUAK MUSRIKIN MUAHAHAHA...YG LAGI SATU DARI PUAK MUNAPIK KENA CPT2 LARI DARI PAN KAYU TUH NNTI KALAU LAMBAT SAMA2 MASUK TONG TAIK ekekekeke..

Anonymous said...

Penjilat 11:14 PM telah mengkafirkan umat Islam untuk menfitnah PAS. Inilah akibat Penjilat 11:14 PM makan terlampau banyak dedak cap roket yang menjadi kegemaran babi!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails