Thursday, June 23, 2016

PH Tewas PRK Kerana Kempen Perkauman DAP. -PRM.

Kempen DAP Berbaur Perkauman Dan Agresif


KL: Parti Sosialis Malaysia (PSM) mendakwa Pakatan Harapan tewas dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar dan Kuala Kangsar pada 18 Jun lalu disebabkan kempen berbaur perkauman dan agresif yang dimainkan oleh DAP.

Setiausaha Agungnya, S.Arutchelvan berkata, sepanjang kempen PRK terbabit dapat dilihat cara DAP berkempen dengan menaikkan papan tanda perkauman di bulan Ramadan.

“Ini menunjukkan DAP gagal memahami sentimen rakyat. Media sosial dan maklumat yang pantas dan pintas hari ini menyebabkan semua perkara yang kita buat di sesuatu tempat boleh digunakan terhadap kita di tempat lain.
“Maka, bermain politik perkauman atau bercakap secara lidah bercabang bukan lagi satu pilihan pada zaman sekarang. Ternyata Parti Amanah Negara (PAN) tidak selesa dengan cara DAP berkempen yang agresif, tetapi apa boleh dibuat memandangkan PAN bergantung kepada jentera DAP,” katanya dalam satu kenyataan media baru-baru ini.

Keputusan PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar pada 18 Jun lalu yang menyaksikan Barisan Nasional (BN) menang selesa malah dengan majoriti lebih tinggi bagi menewaskan calon Pakatan Harapan dan PAS.

Justeru, Arutchelvan berkata, undi kaum Cina yang kembali kepada Barisan Nasional (BN) dalam PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar menunjukkan bahawa undi masyarakat Cina bukan ‘cek kosong untuk DAP’.

Menurutnya, masyarakat Cina menunjukkan satu isyarat yang ketara di Sarawak dan Semenanjung Malaysia bahawa mereka sudah bosan dengan pembangkang.

Sehubungan itu, beliau mencadangkan supaya satu gabungan baharu parti pembangkang yang turut melibatkan PSM diwujudkan bagi menggantikan Pakatan Harapan. – MYNEWSHUB.CC


7 comments:

Anonymous said...

Parti bangang, buta dan pekak sahaja yang bergantung kepada parti kafir yang menentang Islam untuk memenangi PRK dan PRU! Sesungguhnya orang-orang kafir tidak pernah redha terhadap umat Islam sehinggalah umat Islam mengikut mereka !

Sepatutnya semua umat Islam bersatu-padu di bawah satu parti Islam supaya hak umat Islam dan agama Islam boleh dibela dan dilindungi. Bacalah, fahamiliah dan hayatilah Al-Qur'an !

Anonymous said...

Pemimpin2 PIS menunjukkan cara mainan politik yang bangang dan bengong, tapi walaun tk dapat baca krn otak mereka kemetot!

Anonymous said...

Istikomah hingga kemenangan.

Hadi Al-Tahi said...

aji adi bangang and the gang lagi bongok apabila bawa keris panjang potong pulut hijau. ulamak kepala taik sedunia kaki pembohong. walaunta terus ditipu sebab walaunta umpama lembu dicucuk hidung. istiqomqh dengan pas boleh masuk syurga la konon... pas macam haram jadah!!!! kihkihkihkihkihkihkihkihkihkihkih....

Anonymous said...

Anon 10:47
Betul kata hang, bersatu bawah satu parti.
Setuju sungguh tu, tapi bukan di bawah parti PIS set ostad2 kerana set ostad2 ni akhlaq mereka terumbang-ambing dan cara berpolitik mereka bangang!!

Anonymous said...

penjilat-penjilat parti liberal dan parti kafir yang sesat dan menyesatkan.

Berdasarkan komen-komen penjilat-penjilat yang mengemari dedak yang menjadi makanan babi di atas, kita tahu penjilat-penjilat parti liberal dan parti kafir amat suka menghina, memaki hamun dan menfitnah ulama-ulama Islam dan parti Islam semata-mata kerana ulama-ulama Islam dan parti Islam menjadikan Islam sebagai matlamat perjuangan dan berusaha melaksanakan ajaran Islam dan hukum Allah di negara ini.

Sebaliknya, penjilat-penjilat parti liberal dan parti kafir ini berdiam diri apabila pemimpin-pemimpin kafir dan liberal menghina dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah. Bukankah berdiam diri itu bererti bersetuju dengan tindakan biadap pemimpin-pemimpin kafir dan liberal tersebut?

Berbeza dengan penjilat-penjilat parti liberal dan parti kafir yang sesat lagi menyesatkan, Nabi Muhammad s.a.w. telah memuliakan para ulama dengan gelaran 'Pewaris Nabi'.

Maka jelaslah penjilat-penjilat tersebut adalah lebih bangang, buta dan pekak berbanding dengan keldai yang tidak menderhaka pada Allah.

Hadi Al-Tahi said...

Mak Enon 2:05 AM adalah contoh terbaik walaunta penjilat tegar kahak aji adi ulamak kepala taik sedunia. Dia terlupa aji adi ulamak kepala taik sedunia adalah bapak segala pemfitnah apabila menuduh calon PKR sebagai pengedar pil kuda. banyak sangat jilat kahak aji adi ulamak kepala taik sedunia sampai jadi pelupa. kesiannnnn... kakakakakakakakaaaaaaaaa.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails