Tuesday, March 26, 2013

Tonjol Buah Dada, Masuk Percuma. Ada Di M'sia?

Ajak perempuan tonjolkan payudaranya, kelab malam ini dikecamSEBUAH kelab malam menerima kecaman hebat kerana memberi tiket masuk percuma bagi perempuan yang menunjukkan belahan buah dadanya, sedangkan tiket masuk itu berharga hanya kira-kira RM15 sahaja.

Surat khabar the Daily Mail melaporkan, Sabtu (23/3), Kelab Malam Bilik Kasino di Kota Rochester, Inggeris ini tengah berkempen Minggu Belahan Dada lengkap dengan selebaran memuat foto tujuh belahan dada perempuan yang sangat menonjol.

Selebaran itu juga menuliskan 'Bukan soal ukuran, yang penting penampilan. Masuk percuma bagi yang menunjukkan belahan dada sebelum tengah malam'. Selain itu laman kelab malam tersebut di jejaring sosial Facebook perlihatkan ramai perempuan berpakaian nipis sedang  berpesta.  

Hadiah kira-kira RM1,200 diberi kepada mereka yang menari di tiang hingga menanggalkan pakaiannya. Masyarakat mengatakan hal itu menjijikkan dan tidak menghargai perempuan. Salah seorang penduduk bernama Sharon Abbeywell mengatakan, hal itu amat memalukan. 

"Hanya jimat RM15, tetapi nampak payudara. He, jijik." ujarnya.

Sementara James Hartwell mengatakan sebenarnya mudah saja  nak tengok gadis berpakaian seksi, "Tapi ini terlalu jauh. Demi tiket percuma, mereka rela keluarkan dadanya," kata dia.

Penasihat tenaga kerja Vince Maple mengatakan acara itu tidak diterima masyarakat dan ini bukan yang ingin dilihat di sebuah kelab malam abad-21. "Seluruh pesan dalam acara merupakan kesalahan," ujarnya.

Pemimpin kelab malam Aaron Stone mengatakan acara ini hanya untuk santai  dan merayakan keindahan seorang perempuan. "Ini tidak ditujukan untuk membuat malu seseorang atau melecehkan perempuan," ujarnya. 

Akan wujudkah pengimportan budaya ini di Maaysia, dalam negara umat Islam? (IH)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails