Monday, September 03, 2012

Lagi Gagal Pendidikan Negara.. Anak Pemimpin?

FIFI... buat seks dengan enam lelaki.
FIFI... buat seks dengan enam lelaki.

KUALA LUMPUR: Kejutan budaya, keinginan mencuba dan sikap tidak apa menjadi punca segelintir mahasiswi terjebak dengan kegiatan liar dan maksiat hingga mengundang bencana apabila terpaksa meninggalkan universiti atau menangguhkan pengajian kerana mengandung anak luar nikah.

Lebih mengejutkan, ada antara mereka mengaku terlanjur dengan ramai lelaki selepas terpedaya dengan pujuk rayu si hidung belang yang bijak menyusun ayat memujuk. Ikuti pengakuan tiga siswi, Fifi, Wati dan Irah yang kini terpaksa menghuni di rumah perlindungan wanita selepas hamil anak luar nikah.

Meskipun pernah melakukan hubungan seks dengan lima teman lelakinya, Fifi (bukan nama sebenar), 25, tidak pernah hamil walau tidak menggunakan alat perlindungan kehamilan. Bagaimanapun, selepas melakukan perbuatan terkutuk itu bersama teman lelaki keenam, siswi sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) ini terkedu apabila disahkan hamil selepas perutnya makin membesar dan tidak dapat disorok lagi. (myMetro)

Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Itulah antara bukti kegagalan dasar pelajaran dan pendidikan negara ini, tidak dapat melahirkan insan porfesional yang bertaqwa kepada Allah SWT. Begitu juga kalau kita lihat bagaimana pemikiran dan cara didik anak-anak pemimpin negara ini.

 Betulkah ini gambar anak pemimpin negara in?

Lihat ini..

9 comments:

Khairudin Maliki said...

Macam mana kita nak tahu, seseorang pemimpin itu berjaya ataupun gagal ? Tengok macam mana dia pimpin keluarganya. Jika kepimpinannya, banyak yang tak betul daripada yang betul, itu bermakna hatinya telah rosak. Jadi, macam mana dia nak dapat 'kepercayaan' mampu pimpin orang lain jika keluarga sendiri yang dipimpinnya pun gagal ? Fikir-fikirkanlah... Sekadar perkongsian ilmu :)

Anonymous said...

sebab pakai demokrasi yg jadi laguni..

Anonymous said...

Tunggu jela pemimpin yg betul2 boleh mengubah demokrasi ni..pemimpin yg memimpin dgn kasih sayang bkn kpd kebencian..sape yg camtu skrg ni?..cube bgtau..

Anonymous said...

Menuding jari menyalahkan pihak tertentu adalah mudah. Tapi apa yang kita buat untuk mengubah keadaan yang teruk menjadi elok ? Tuduh menuduh tidak akan menyelesaikan masalah, adakah ini mentaliti penyokong PAS dan Pakatan Rakyat, maaf cakap saya adalah berkecuali dalam politik, tapi bagi saya apa yang penting ialah mencari punca masalah dan mencari jalan untuk menyelesaikannya. Saya tahu lepas ini ada yang akan komen kerajaan sekarang tidak menjadikan Islam sebagai panduan dan sebagainya itu memang saya akui tapi adakah PAS sekiranya mendapat kuasa akan melaksanakan hukum Allah di Malaysia saya akui PAS memang hendak melakukannya tetapi 2 buah parti lain dalam PAKATAN RAKYAT kemungkinan besar tidak bersetuju. jadi besar kemungkinan masalah perzinaan ini sukar untuk diatasi.

Anonymous said...

Itu otak umporno, walaupun mengaku tak berparti.

Yang penting tolak pemimpin rasuah, rorak akhlak. kita cuba pakatan rakyat pula kali ni..

Anonymous said...

anony 12:08...HANG CAKAP PUN DAH TAK BETUL.....HANG SIBUK KATA jgn MENUDING JARI .....TAPI belum aper2 lagi hang dah sangka buruk kat Pakatan Rakyat....dah lah aku dah bosan ngan org yg mcm haramjadah hang nie...sebenarnyer hang nie karat biru kunun tak sokong apa2 parti......tapi berlagak baiklah tu....lebih baik hang diam jer...sbb lagi hang bukak mulut....bau lagi busuk dari longkanglah.......hampeeeehhh

Anonymous said...

Kita la nie memang tau pihak kerajaan Barisan Nasional sekarang patut ditukar..

Namun yang meng war-warkan mereka layak untuk menggantikan kerajaan sedia ada pun hampeh, sama2 tak boleh pakai..masing2 ada kepentingan dan agenda sendiri..

Kita sebenarnya memerlukan pemimpin yang sebenar2nya layak untuk mengembalikan zaman kekhalifahan Islam yang runtuh sejak 1924 yang lalu..Namun persoalannya, siapa pemimpin itu, dan bila dia mai?

Kita dok bertengkar dok wat apa..menaikkan ndarah sendiri ada la..kan ke Iblis dan konco2nya dah menang..kerana telah melahirkan orang islam yang bermulut busuk..dan sama2 jatuh ke tangan Iblis..fikir2kan..

Anonymous said...

Nampak sangat penyokong PAS tak boleh kena tegur hangpa sajalah betul dan masuk syurga. Anon 4.45 dah dapat jaminan daripada Allah ke hang masuk syurga, cakap orang aje lebih tapi mkau punya komen masuk budak tak habis tadika, anon 1.10 mana kau tahu anon 12.08 ada parti ke tidak kau ni ada kasyaf ke, macam ni PAS dan PAKATAN RAKYAT NAK MEMERINTAH MALAYSIA SEDIKIT TEGURAN LANGSUNG TAK BOLEH TERIMA INI WAKTU MEMERINTAH KALAU DAH DAPAT KUASA JADI DIKTAKTOR, PIGIDAH

Anonymous said...

Ketua M.C.A Gombak YIP KUM FOOK,
Perkara U buat salah (jahat), tipu wang orang ramai, tipu perempuan dan wang perempuan, makan wang Tokong ……U sekiranya manusia U mesti bertanggongjawab sendiri.

U menlaporkan kepada Polis. Polis mesti akan guna otaknya menyiasat mana yang betul dan mana yang tipu. Siapa makan cilli padi, siapa akan rasa pedasnya.

Kalau U Jantan, gunalah nama U sendiri bertekal di Internet, jangan guna nama yang Suci SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, MALAYSIA, bagi menyembunyikan diri..

Head of M.C.A Gombak YIP KUM FOOK ,
U do mistake (crooks), lies of money people, lies of women and money women, eat money Temple, U are human being should be charged with the responsibility themselves.

U report to police. Police must use his brain will investigate what is right and what is wrong. Anyone eat Cilli Padi, Anyone will feel the spiciness.

if U males, U use own name against on the Internet, do not use the Holy name of SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, MALAYSIA, for hide yourself ..


Head of M.C.A Gombak YIP KUM FOOK ,
你做邪恶的事,骗公众的钱,骗女人和骗女人的钱,吃寺庙的钱...... 你应该自己负责任。

你向警方报案。警方一定会使用大脑进行调查,谁是错误, 谁骗人的钱.。谁I吃辣椒,谁会觉得辣。

你如果是男性,在互联网上使用自己的名辩论,不要使用神圣 SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, MALAYSIA,的名来隐藏自己..

YOUR TRULY

MCA MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails