Sunday, September 02, 2012

B/Jelajah Merdeka Diserang, Komen N/ Aziz-Anwar

Nik Aziz malu insiden bas berlaku di Kelantan
Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika meninjau keadaan bas kempen Jelajah Merdeka Rakyat. 

Anwar dan Wan Azizah melihat bas yang disimbah cat dan dibaling batu

KOTA BHARU- Siri Jelajah Merdeka Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim diserang. Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak menafikan perasaan ‘malu’ dan kecewa terhadap serangan itu. Beliau percaya perbuatan tersebut dilakukan oleh kumpulan yang tidak tahu erti dosa dan pahala.

“Ini perkara yang tidak bertanggungjawab, saya berasa malu kerana ia berlaku di Kelantan,” kata beliau kepada pemberita selepas menghadiri rumah terbuka Pas Kota Bharu di sini, pagi semalam. Terdahulu Nik Aziz melawat tempat kejadian di perkarangan Siti Khadijah Kota Bharu, Nik Aziz bersama Anwar menaiki bas tersebut dari Machang ke Tanah Merah untuk mengadakan ceramah isu-isu semasa. Lapor Sinar Harian.

Sementara itu, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, akan meneruskan program Jelajah Merdeka walaupun bas yang dinaikinya telah diserang manakala Menteri Besar Kelantan kesal ianya berlaku di negeri itu. Menurut Harakahdaily, Anwar berkata peringkat permulaan laporan polis dibuat, kemudian program jelajah itu akan diteruskan mengikut jadual.

Beliau berkata demikian ketika ditemui sewaktu meninjau bas yang dinaikinya yang telah disimbah cat dan dilontar dengan benda keras pagi tadi. Bas berkenaan masih berada di bandar Kota Bharu, berhampiran Masjid Al-Baroah dan Pasar Siti Khadijah. Beliau memberitahu lagi, perkara itu telah menjadi biasa baginya memandangkan pernah diserang sebelum ini dengan kereta yang dinaiki.

“Saya dah biasa kena serang sebelum ni dibaling batu.

“Saya tidak  akan patah semangat dengan kejadian ini dan program jelajah merdeka ini akan diteruskan selepas ni ke Grik, Perak pulak,”ujarnya.


Tuan Guru Nik Aiz juga berkata kejadian itu berlaku berpunca dari manusia yang hilang fikiran sehingga ‘memuja’ nafsu. Menurutnya, nafsu pada manusia ini ada dua, ada buruk dan taqwa.

“Tetapi bila manusia memilih ajaran secular berbanding Islam, perkara sedemikian pasti akan berlaku.

“Bagaimanapun, pejuang ulama terutama para Nabi telah mendahului kita menerima ujian ini,”ujarnya.

Tambahnya, sedangkan pertelingkahan antara PAS dan Umno telah lama reda berikutan kedua pihak tidak menghianati antara satu sama lain. “Tiba-tiba perkara ini berlaku di Kelantan, tapi saya tahu ianya datang dari luar,”ujarnya. (IH)

4 comments:

Anonymous said...

Ketua M.C.A Gombak YIP KUM FOOK,
Perkara U buat salah (jahat), tipu wang orang ramai, tipu perempuan dan wang perempuan, makan wang Tokong ……U sekiranya manusia U mesti bertanggongjawab sendiri.

U menlaporkan kepada Polis. Polis mesti akan guna otaknya menyiasat mana yang betul dan mana yang tipu. Siapa makan cilli padi, siapa akan rasa pedasnya.

Kalau U Jantan, gunalah nama U sendiri bertekal di Internet, jangan guna nama yang Suci SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, MALAYSIA, bagi menyembunyikan diri..

Head of M.C.A Gombak YIP KUM FOOK ,
U do mistake (crooks), lies of money people, lies of women and money women, eat money Temple, U are human being should be charged with the responsibility themselves.

U report to police. Police must use his brain will investigate what is right and what is wrong. Anyone eat Cilli Padi, Anyone will feel the spiciness.

if U males, U use own name against on the Internet, do not use the Holy name of SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, MALAYSIA, for hide yourself ..


Head of M.C.A Gombak YIP KUM FOOK ,
你做邪恶的事,骗公众的钱,骗女人和骗女人的钱,吃寺庙的钱...... 你应该自己负责任。

你向警方报案。警方一定会使用大脑进行调查,谁是错误, 谁骗人的钱.。谁I吃辣椒,谁会觉得辣。

你如果是男性,在互联网上使用自己的名辩论,不要使用神圣 SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, MALAYSIA,的名来隐藏自己..

YOUR TRULY

MCA MALAYSIA

Anonymous said...

If some one wishes expert view about blogging after that i propose him/her to go
to see this blog, Keep up the nice work.

Here is my webpage: http://ziing.com

Anonymous said...

magnificent points altogether, you just won
a new reader. What could you recommend in regards to your post
that you made a few days in the past? Any certain?

My page ... 401k contribution limits 2013 include employer match

Anonymous said...

It is not my first time to pay a visit this site, i am visiting this site dailly
and get nice information from here daily.

Feel free to surf to my web-site: Where To Download Save The Marriage For Free

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails