Tuesday, June 15, 2010

ADUN Perak Umum Akan Lompat Hari Ini?


SUBANG JAYA JUN 15 10: Seorang ADUN Perak dari Pakatan Rakyat dijangka akan meninggalkan parti itu dan menjadi wakil rakyat Bebas. ADUN DAP dari kawasan Perak Tengah itu dijadual akan mengadakan sidang akhbar di sebuah hotel di Subang Jaya, dalam masa terdekat hari ini. Laporan Malaysiakini.com sebentar tadi.

Sementara itu di KL, Harakah hari ini melaporkan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Barisan Nasional (BN) Perak yang tidak berpuas hati dengan kepimpinan Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir disaran mengusulkan undi tidak percaya terhadap Zambry.

Adun Pasir Panjang, Datuk Seri Muhammad Nizar Jamaluddin yang juga bekas Menteri Besar Perak berkata, Pakatan Rakyat (PR) Perak mengalu-alukan tindakan mereka meninggalkan Umno/BN dan menyertai PR negeri itu.

"Pakatan Rakyat Perak alu-alukan Adun BN yang tidak puas hati dengan Umno/BN untuk meninggalkan dan mengadakan usul undi tidak percaya terhadap Zambry bagi membolehkan pembubaran Dun," katanya dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Komen Blog Ibnu Hasyim: Rupanya yang akan berlaku sebaliknya, Adun PR yang akan lompat. (AK)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails