Friday, August 25, 2023

Islam X pemerintahan, adalah 'kepala otak bahlol DAP'!



DAP kekalkan sekular, Islam tiada peranan dalam pemerintahan

Di Muar, DAP mengekalkan perlembagaan yang memperjuangkan sekularisme dan Malaysian Malaysia walaupun ada pemimpin dari kalangan gabungan Umno-BN minta menarik perlembagaan tersebut. 

Presiden PAS, Tan Sri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menegaskan sekularisme memisahkan agama daripada politik di mana Islam tidak ada peranan dalam pemerintahan negara. 

Tetapi PAS menolak sekeras-kerasnya pendirian DAP yang masih mahu mempertahankan dasar ‘Malaysian Malaysia’ dan konsep negara sekular di negara ini. Pendirian DAP yang dipertahankan melalui kenyataan Setiausaha Agung DAP, Anthony Loke ini membenarkan amaran Tan Sri Tuan Guru Haji Abdul Awang yang telah beberapa kali menulis dalam siri artikel Minda Presiden PAS.

1. DAP Menyanggah Islamhttps://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid025Qf1T9mdrgrnSkxDWVKhyEMYhFyve7rRPvyJQcd8G4FcwrPKtgt3t2gyGv6no7brl&id=100044222510324 
2. Bukan Islam Tidak Selamat Kalau Melampau Terhadap Islamhttps://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0SaizZNfUoZZbwkyyHqp5un4SdSzKHS9DYnQUkdEDDSvordCFd4PCGV7hgfoRQDCAl&id=100044222510324 
3. Sekularisme Dan ‘Malaysian Malaysia’ Wajib Ditolakhttps://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02teEgAx2Dag6L3ANhM5NYB3N9ZS9YPhCaukyspunaDt2jCq94JTC3qmuCXkh3Wbol&id=100044222510324 
4. DAP Parti Terbesar Pakatan Harapan, https://m.facebook.com/search_results/?q=+DAP+PARTI+TERBESAR+PAKATAN+HARAPAN 

Setelah memperoleh kuasa, DAP semakin lantang dan tanpa berselindung membuka topeng mereka yang kononnya menjunjung Perlembagaan Persekutuan, namun hakikatnya sedang merungkai Perlembagaan Negara ini dengan tafsiran sekuralisme mereka.

Sejarah telah menulis kepada kita pejuang kemerdekaan tanah air ini bermati-matian membebaskan negara daripada agenda sekular penjajah dan konsep kesamarataan yang menggugat kedudukan orang Melayu dan Bumiputera.

Dasar Malaysian Malaysia ini bukan semata-mata untuk membela kaum minoriti yang tidak pun terancam di Malaysia, tetapi lebih kepada cubaan menghapuskan hak istimewa kaum Melayu dan Bumiputera yang dilindungi dalam Perlembagaan Persekutuan dan melucutkan agama dalam pemerintahan negara.

Hak kesamarataan menuntut kaum minoriti berasimilasi kepada cara hidup kaum majoriti. Konsep ini akan mendorong kepada isu diskriminasi dan perkauman yang membawa kesan lebih buruk kepada keharmonian kaum di Malaysia dan membahayakan kalangan bukan-Islam sendiri.

Konsep yang batil dan zalim ini tidak boleh dibawa masuk kembali atas apa jua alasan lebih-lebih lagi oleh parti yang terang-terangan mengganggu dan mempertikai urusan agama orang Islam. 

Konsep integrasi kaum lebih sesuai dilaksanakan di negara ini berbanding konsep asimilasi kaum kerana semua agama dan bangsa diraikan dan diberi kebebasan mengikut sempadan yang telah ditetapkan. 

PAS berpendirian mempertahankan Islam dan kedudukan Melayu yang nyata dalam Perlembagaan Persekutuan akan membawa keadilan kepada semua agama dan bangsa dalam pemerintahan negara Malaysia.(Rujuk YB Ir. Ts. HAJI KHAIRIL NIZAM KHIRUDIN, Ketua Penerangan PAS Ahli Parlimen Jerantut 4 September 2023)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Islam X pemerintahan, adalah 'kepala otak bahlol DAP'!

Lagi lagi Perlis, lihat komen kreatif negeri 'comel' ini..
 
(i) Majlis Pembukaan Penilaian Perlis Geopark di Kompleks Pentadbiran Setiausaha Kerajaan negeri, di sini, hari ini... Al-hamdulillah.
Perlis kini dalam proses penilaian untuk mendapat pengiktirafan sebagai sebuah negeri geopark.
Pemandangan memukau hamparan awan yang dapat dilihat dari Tapak Pemandangan Indah Wang Kelian di Perlis. 
Visual keindahan alam yang menakjubkan terdapat di Timah Tasoh, Perlis.

Cadangan Geopark Perlis atau Aspirasi Geopark Perlis melibatkan keseluruhan negeri Perlis dengan keluasan kira-kira 820 kilometer persegi; dan proses penilaian berlangsung selama empat hari bermula hari ini sehingga 7 September kelak.

Proses penilaian itu akan melibatkan enam tapak warisan geologi yang bakal dilawati iaitu Geotapak Bukit Lagi, Tapak Pemandangan Indah Wang Kelian, Gua kelam, Bukit Ayer, Bukit Jernih, dan Timah Tasoh.

Antara lain, terdapat dua tapak warisan biologi melibatkan Pusat Kepelbagaian Biologi Wang Kelian dan Taman Rimba Herba Perlis manakala tapak warisan budaya pula di Muzium Kota Kayang dan Kampung Warisan Nelayan, Kuala Perlis; selain turut terlibat sebagai sekolah angkat Perlis Geopark ialah Sekolah Kebangsaan Putra.

(ii) Al-hamdulillah lagi, walaupun sibuk-sibuk PRK, T'ganu terus membangunkan rakyat dan negeri. 3,500 meriahkan TSG Shimano Fellowship Ride 2023. 

Penganjuran berprestij oleh kerajaan negeri melalui Terengganu Polygon Cycling Team itu bukan hanya disertai peserta dalam negara bahkan juga turut menerima penyertaan dari Singapura, Indonesia dan Thailand.

Program berbasikal yang dijayakan pihak TSG itu turut melibatkan kerjasama dengan Majlis Sukan Negeri Terengganu. Program rakyat berkenaan turut menyediakan pelbagai cabutan bertuah dengan hadiah utamanya sebuah Perodua Bezza. (RujukTRDI.my)

Sekian.

Kesimpulan:

Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.

Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 

Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.

Sekian. Wassalam. 
Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim 014 400 2015.

2 comments:

Anonymous said...

Jom Bangsa Johor yang punyai jatidiri dan pegangan agama yang kuat sama2 bangun dengan mengundi PN Best. Tolak secara total parti atau sekutu mereka yang terang2an telah menolak perlembagaan negara dan ingin menjadikan negara ini sekular yakni mengiktiraf lbgtq, pemisahan agama dan politik, menolak Islam, masuk campur dalam urusan agama Islam juga berusaha mengikis identiti negara bangsa yang berteraskan Melayu. Jom anak2 muda bangun dan mengundi PN Best Bersih. Kekal istiqamah.

Anonymous said...

Nanti main jubo sesama jantan dibolehkan kerajaan Madani


Tungguuuuuuuu



Kikikik

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails