Thursday, June 01, 2023

Komen Rakyat: Sokong yang karetor bersih. Jom sokong pas.

 


9 comments:


1. Anonymous said...

Khas untuk 3.5 jota ahlul walaun UMNo Mesia sklian...

Ini Amanat mauttt utk ahlul marhean UMNo.. Amanat ini bukan untuk ahlul kayangan UMNo

Siapa yang dapat memastikan sama ada ahli-ahli UMNO bersedia untuk mengundi calon-calon DAP yang bakal bertanding atas nama Kerajaan Perpaduan pada enam pilihan raya negeri (PRN) nanti.

Gambaran sebenar tentang sikap ahli-ahli UMNO yang dikatakan berjumlah 3.5 juta orang hanya akan diketahui setelah kajian dibuat selepas selesai PRN di Selangor, Negeri Sembilan, Pulau Pinang, Kedah, Kelantan dan Terengganu.

Semalam, Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan meminta semua ahli UMNO mentaati arahan parti termasuk dari segi mengundi calon-calon Pakatan Harapan (PH) yang menjadi sekutu dalam Kerajaan Perpaduan.

Ada mata tengok
Ada hidung bau
Ada Otak fikir
Ada telo goyang ke tak goyang

Kalau tak goyang sila undi PN

Kikikiki

2. Anonymous said...

30 tahun kelantan kena sakau dengan atok. Royalti tukar jadi ihsan. Untuk memurnikan sakau.

Menyakau jadi tradisi BN. Sambung oleh Pak Lah, Ajib. Sekarang si kitol sakau lagi. Tambah dua negeri. Trengganu dan Kedah. Atas nama madani.

Nama madani tapi tabiat melanun. Sama jer ihsan dan madani. Dua dua menyakau.

Cukuplah. Jangan lanjutkan tradisi sakau. Jangan lanjutkan tradisi lanun. Jangan lanjutkan tradisi rasuah.

Jangan ditambah dengan liberal. Jangan ditambah dengan lgbt. Jangan ditambah dengan lelaki hidung belang.

Jom kita berpolitik bersih. Hanya dengan PAS.

3. Anonymous said...

Hari hari parti kris sakau hasil mahsul negara masuk poket pimpinan. Hari hari selama 60 tahun. Slogan keramat membela nasib orang melayu. Rupa rupanya slogan puaka.

Tiba tiba hanya beberapa hari selepas pru 15, parti kris keluar dengan slogan yang sama. Membela nasib orang melayu.

Puakanya bertambah bila minta orang melayu menyokong komunis dapig selepas jadi ahli pakatan hancing. Puakanya bertambah bila no anwar no dap, jadi sokong anwar sokong dap.

Mbx terkenal karektor suci, tetapi hidung belang. Trowong menerowong. Kuat sakau juga. Sakau hasil mahsul negeri minyak. Sakau jutawan melayu. Sakau duit derma. Sakau peruntukan.

Sama jer karektor parti kris dengan bmx.

Jom sokong yang tak sakau. Sokong yang karetor bersih. Jom sokong pas.

4. Anonymous said...

Hari2 kerja ph adalah tipu.
dah dna penipu agaknya geng ni sebab gaya tipu pu dah terang2 dan berdepan tampa ada sedikit pun rasa malu. Munkin dah kehilangan kemaluan kot makanya sudak tidak berkemaluan lagi dan terus menerus menipu.

5. Anonymous said...

Dulu iraq kuat masa saddam hussein. Amerika bawak cerita saddam diktator. Saddam buat loji nuklier. Rakyat bangkit. Percaya kat amerika. Percaya kat orang kafir. Yang buat fitnah.

Bila saddam kena gantung, iraq makin teruk. Ekonomi tak pulih. Minyak disakau oleh amerika. Rakyat baru tahu mereka terpecaya kepada musuh Islam. Mereka ditipu oleh amerika. Terpaksa ngaku andainya Saddam masih hidup.

Libya pun punya cerita yang sama. Kuat masa muammar gaddafi. Bila terbunuh muammar, libya terus dirundung malapetaka. Terpaksa ngaku andainya Muammar masih hidup.

Strategi amerika mudah. Gulingkan saddam. Gulingkan muammar.

Kat malaysia, strategi nya sama. Gulingkan Islamik politician. Fitnah tghh. Fitnah pimpinan pas. Sapa punya kerja. Oleh parti yang terkenal dengan budaya rasuah. Terkenal dengan budaya politik wang. Terkenal dengan budaya beli undi.

Oleh parti yang mengembangkan liberal. Oleh parti yang sokong lgbt. Oleh parti yang tibai orang melayu dan Islam.

Juga parti yang anti Islam. Parti yang kuat fahaman komunis. Yang cetus Islamofobia.

Jangan menyesal seperti rakyat Iraq. Jangan menyesal seperti rakyat Libya. Jangan mudah percaya kepada musuh Islam. Lebih baik percaya politician Islam banding percaya musuh politician Islam.

6. Anonymous said...

dekat facebook dah ada orang becerita soal samada sianwaq, bini dan anak2 dia ada bank account kat israel, ada duit banyak dan siap bagi number2 account lagi,
juka betul ni memang dah terlampau parah tu.

7. Anonymous said...

ingatkan johor, pahang dan perak jer terdapat adun umno akan berhijrah kepada pn dan pas, rupa²nya melaka pun tak mahu ketinggalan sehinggakan si-wakpono terpaksa bergegas berlutut ber-"sembah sunkem" pada adun² umno yg dikhabarkan sudah bersiap untuk berangkat ke terengganu berjumpa presiden pas,
dengar khabar juga dah tercirit birit dah menteri phumdapigs dan umno nanti akan mengecil dan akan sekadar menjadi parti pameran saja lah macam parti prm.
mca dan mic pun katanya dah mendekati bersatu mengintai peluang berteduh dibawah lembayung pn.

8 Anonymous said...

Jom sucikan malaysia dari politik rasuah. 60 tahun diperintah oleh parti yang rasuah sudah jadi budaya. Rasuah sudah jadi gaya hidup. Siapa yang tidak rasuah, dikatakan tidak pandai perintah.

Itu yang dilabelkan kepada pas. Pas tidak amal rasuah. Tiada rasuah dalam politik pas. Maka dikatakan pas tidak pandai perintah.

PMx lantik yang ada 47 kes sebagai pembantu. Rasuah sedang dinormalisasikan. Rasuah terus jadi gaya hidup di masa akan datang. Tiada usaha menyingkirkan perasuah dari jawatan.

Mat sabun pula sedang normalkan komunis. Sedang menyuntik falsafah komunis adalah pejuang kemerdekaan malaysia. Sedang membiakkan syiah yang ketara sesat. Sedang mendakwahkan jahiliah.

Beban baru buat rakyat. Liberal sedang dinormalkan. Lgbt sedang dinormalkan. Jemput pengamal lgbt buat konsert. Usaha juga untuk normalkan budaya komunis. Parti rasuah berkerjasama dengan dengan pmx.

Jom sokong pas. Tiada rasuah dalam pas. Tiada komunis dalam pas. Tiada lgbt dalam pas. Tiada ajaran liberal dalam pas. Tiada perasuah menjawat jawatan dalam pas. Jom sucikan politik malaysia. Sokong pas, sokong pemulihan politik.

9 Anonymous said...

8 daripada 10 ahli UMNO diramal tak sokong DAP

Penganalisis Politik Universiti Sains Malaysia (USM), Profesor Dr Sivamurugan Pandian berkata, ramalan itu berdasarkan permusuhan antara UMNO-DAP yang sudah berlarutan sekian lama sebelum kedua-dua parti menjadi sekutu di bawah Kerajaan Perpaduan.

Namun di peringkat bawahan (akar umbi) mungkin akan wujud protes sebab permusuhan kedua-dua parti ini sudah berlaku terlalu lama selain kita belum nampak kecenderungan pengundi UMNO untuk bergerak bersama DAP

Menurutnya, hanya sekitar satu atau dua pengundi daripada 10 pengundi UMNO di satu-satu kawasan dijangka memangkah calon DAP pada PRN nanti.

12 comments:

Anonymous said...

Empat negeri iaitu Pulau Pinang, Selangor, Negeri Sembilan dan Kedah kekal menggunakan logo PN pada PRN masing-masing.

Perikatan Nasional (PN) yakin mampu meraih sekurang-kurangnya 70 peratus pengundi Melayu pada Pilihan Raya Negeri (PRN) di enam negeri kelak.

Penganalisis Politik Universiti Sains Malaysia (USM), Profesor Dr Sivamurugan Pandian berkata berkata, berdasarkan tinjauan dan data yang dikumpulkan sebelum ini, kebanyakan rakyat menunjukkan minat kepada PN.

“Walaupun tidak 100 peratus, tapi 70 hingga 80 peratus sokongan rakyat terutama orang Melayu sangat kuat. Daripada kajian, kita dapatkan pandangan mereka, seperti di Selangor nampaknya PN agak ke hadapan.

Mat Bond said...

Tanya sikit...anak anwar nama Ehsan tu dah besar-panjang agaknya. Tapi tak pernah nampak di Malaysia. Duduk luar negara kot...dan buka akaun dan pemegang amanah duit keluarga agaknya.

Anonymous said...

Jom pakat pakat sokong pas. Dah berganti tuan guru, pas kekal bersih. Tuan guru dulu pimpin dapat lahirkan tuan guru baru. Presiden dulu diganti dengan presiden baru. Sama sama bersih. Akan datang berpotensi bersih bebas rasuah.

Beza dengan parti kris. Presiden dulu bermasalah pasal duit melahirkan presiden baru yang bermasalah pasai duit. Atok pimpin lahirkan ajib. Ajib pimpin lahirkan wak. Atok dan keluarga kaya billiun kerana jawatan. Ajib pulun billiun 1mdb kerana jawatan. Wak pulun 47 kes kerana jawatan.

Parti kencing rakyat dipimpin oleh bekas banduan. Banduan jenayah. Banduan salah laku sex. Penyokong pulak terdiri dari pendokong liberal. Difilemkan oleh pengarah dan penulis skrip yang bermasalah. Terbukti kesinambungan itu pasti bermasalah.

Kerana itu dua parti ini cocok dengan komunis dapig. Cocok dengan seperma komunis dapig, parti kuali kalor oren. Semuanya berpotensi kotor, rasuah dan sesat. Parti kris paling nyata kembali jahiliah, mohon penyokong undi komunis dapig.


Anonymous said...

Nama yang ada dalam kertas pandora bukan daim jer. Nama wak pun ada. Nama tengku pun ada. Semua dari parti kris. Tapi oleh sebab bmx ada sifat kebinatangan, nama tu boleh hapus. Ikut sifat kebinatangan. Tak ikut peraturan.

Anonymous said...

SAPA KATA PAS BERSIH?
Tunggu.......

Anonymous said...

Alhamdullillah. Pas bersih. Dulu kata 90 juta. Itu kerja si kitul. Si kitul buat fitnah. Si kitul tu lewat.

Anonymous said...

.PMX sembang Kari ja lebih.. No wonder tak nak gaji..!!

Aljub and the gang.
Tibai politisen melayu bukan DAP MCA
Tibai usahawan billionaire melayu bukan taikun
Tibai jutawan melayu taikun Judi online diam
Tibai negeri melayu Pulau Pinang dia diam
Tibai ulamak melayu filem Murtad dah onzz
Tibai ustaz dari beri tazkirah tapi fitnah dijulang
Tibai bantuan banjir orang melayu mcm LeeKwanYew tibai Melayu

Kalau buat pinjaman loan boleh cagar wang KWSP tak kan itu nak kata Bank Negara punya kuasa... Kan helok bagi kuar terus wang KWSP

Isu kalimah Allah dah ada kat Mahkamah Tinggi utk putuskan kenapa terhegeh dan tergesa nak tarik balik...? Apa Motif Brother Anwar Bin Ibrahim

Bab OPR naik berapa Kali pandai pulak kata itu Bidang Kuasa Bank Negara sedangkan BN bawah kuasa MOF... Siapa MoF skg ni..!?

Kita ni ada Menteri Kewangan paling bangang rupanya... Sembang Kari goreng Al Jubori

Rakyat dah nak mampos susah harga barang naik, minyak dijanjikan tak turun turun, formula ke laut dalam...

Rakyat dah mampos susah ko suh buat pinjaman bank dng cagar duit KWSP.. Bayar lagi kat hutang kat bank dng bunga lagi... ko nak suh rakyat mampos tambah hutang lagi ke..!?

Tak ko bodoh nama nnyer tuu... DAP diam sbb yg nak mampos cepat orang Melayu'...!!

Buat pinjaman cagar wang KWSP.. no brain .. ohh.. no brain PMX . No wonder tak ada gaji sebab he has No Brain..!!

Ini bukan penisehat ini punaisehat

Saya ulangggg..

punahsehat...!!!

#DahKenaLahTuPMxNoBrainNoGajiLahh

Anonymous said...

BMX memang betul apa yang dia cakap. Rasuah adalah racun. Liberal adalah sesat. Lewat adalah salah. LGBT rosak akhlaq. Fitnah adalah dosa.

Masalahnya dia tak buat seperti yang dia cakap. Dia lantik perasuah. Dia anut liberal. Dia selalu lewat sejak zaman sekolah. Dia bawa group lgbt. Dia fitnah 90 juta.

Hipokrit bukan untuk diikut, tapi untuk dijauhi. Supaya semua selamat.

Anonymous said...

Kat palestine, zionist buat budaya terbalik. Zholim jadi aman. Bunuh orang beribadat. Usir pemilik rumah. Roboh rumah rakyat palestine. Rampas tanah palestine. Hukum barbarian. Tapi zionist kata itu bertamadun.

Tu yang sedang dibuat oleh si kitul. Secara slowly dan sinis. Si kitul dah terhijab. Dia nampak picture pada screen. Belakang screen kabur. Sebab iman liberal. Sebab berkasih sayang dengan komunis dapig. Bermusuh dengan politician Islam.

Anonymous said...

Ahli dan penyokong UMNO perlu diberi hak dan kebebasan mengundi mana-mana calon pada Pilihan Raya Negeri (PRN).

Timbalan Ketua UMNO Bahagian Iskandar Puteri, Datuk Pandak Ahmad, berkata mereka tidak boleh dipaksa untuk memberi undi kepada calon DAP.

Beliau berkata ahli dan penyokong UMNO perlu bijak dan berhak membuat pilihan mereka sendiri.

Katanya, Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno, Datuk Seri Ahmad Maslan juga tidak mempunyai hak untuk memaksa dan juga tidak mempunyai kuasa untuk mengeluarkan arahan sedemikian kepada akar umbi kerana beliau bukan lagi Setiausaha Agung parti.

Anonymous said...

Si kitul : the untold story bukanlah sebuah filem yang hebat. Yang boleh dibanggakan. Filem tu macam filem amerika yang menjenamakan zionist sebagai holy. Cover the dark side.

Macam pengarah the untold story. Cover yang real story. Filem boleh buat apa saja. Baik jadi jahat, jahat jadi baik. Cuma jauhari mengenal manikam. Dan rakyat perlu tahu. Supaya 60 tahun yang malang, tidak berulang dalam versi yang baharu. Versi si kitul.

Anonymous said...

PAS HATI BERSIH. YANG KOTOR ADA PADA SI KITOL. PADA WAK JOWO. PADA ENG GUAN. PADA MIKE TYSON.

ULANG SIAR.
SI KITUL - LIBERAL, LEWAT, FITNAH, KRONI
WAK JOWO - 47 KES, SINGKIR CLEAN POLITICIAN.
ENG GUAN - AVENGALIST
MIKE TYSON - KOMUNIS PEJUANG KEMERDEKAAN

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails