Wednesday, May 17, 2023

Ini, amaran untuk Kit Siang & Chong Eng..

 


1.  Negeri Malay-Belt mundur: Jawapan buat Kit Siang

3 HARI lepas Lim Kit Siang ada menulis;

“Kelantan, Terengganu, dan Kedah adalah tiga negeri dengan kadar pembangunan paling perlahan di Malaysia dalam tiga dekad yang lepas sejak 1991 — adakah perkara ini terjadi kerana negeri-negeri ini ditipu oleh perompak yang ‘memberi dan menerima rasuah’?”

Jawapan untuk Lim Kit Siang adalah, pembangunan di negeri-negeri pembangkang pada kadar yang rendah adalah kerana diskriminasi pemerintah. 

Sebelum ini berlaku sekatan peruntukan kepada negeri majoriti Melayu ini dilakukan oleh BN, yang dahulunya ditentang oleh Lim Kit Siang juga, kini telah menjadi teman rapat. 

Akhirnya apa yang dilakukan oleh BN dahulu, seakan-akan diulangi oleh PH yang dipimpin oleh Perdana Menteri ke-10 (PMX), kawan baik Lim Kit Siang. 

Hinggakan Menteri Besar Terengganu terpaksa bersuara dengan penuh kesopanan di depan PMX dalam Majlis Raya Madani di Terengganu semalam, menyampaikan harapan rakyat agar Dana Khas Kerajaan Persekutuan (royalti) diturun mengikut jadual. 

Lazimnya duit DKKP akan disalurkan pada bulan Mac dan September, malangnya, hingga kini bulan Mei masih tiada yang disalurkan. 

Apakah kawan baik Lim Kit Siang, PMX mahu mengulangi apa yang BN lakukan?

Jika ya, maka jawapan kepada persoalan Lim Kit Siang, yang menyebabkan negeri-negeri Malay-Belt ini mundur adalah diskriminasi pemimpin peringkat Persekutuan. 

Jika benar Lim Kit Siang betul-betul prihatin terhadap negeri-negeri Malay-Belt ini, beliau perlu nasihatkan PMX agar segera salurkan hak milik rakyat Terengganu.

Janganlah hanya membela negeri-negeri PH sahaja. Lihatlah juga negeri-negeri lain sebagai pembangkang. Hormatilah pilihan rakyat yang tidak memilih PH dan BN, barulah anda layak bersuara dan digelar negarawan.

MUHAMMAD IRSYAD SYAFIQ
Ketua Penerangan Pemuda
Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu – HARAKAHDAILY 15/5/2023


2. Bila Chong Eng dijulang di Dewan Merdeka 


CHONG Eng ini dulu pernah mendakwa bahawa sebagaimana kaum Cina dan India, orang-orang Melayu juga kaum pendatang.

Satu penghinaan terhadap istilah Tanah Melayu yang pernah kita guna untuk mentakrifkan tanah air bertuah ini.

Itu dulu, hari ini Chong Eng dan partinya dengan bangga melangkah masuk ke Bangunan Umno di WTC dan mendakwa Umno dulu lawan hari ini kawan.

Inikah perpaduan ummah yang Presiden Umno mahu dan cari-cari? 

Menolak dan memandang jijik tangan-tangan umat Melayu yang hari ini diwakili PAS dan BERSATU melalui PN.

Mulai hari ini sehari selepas tanggal bersejarah 13 Mei, terbukti perjuangan memartabatkan nasib dan masa depan umat Melayu Islam tidak lagi digalas Umno.

Tetapi dilepaskan kerana DAP, PKR, PAN lebih mulia dan utama di mata Presiden Umno dari 74 kerusi Melayu atau Bumiputera yang diwakili PN.

Campaklah keluar lagu keramat ‘Anak kecil main api’ 

Terbukti benarlah rangkapnya yang berbunyi:

Masa depan sungguh kelam,
Kan lenyap peristiwa semalam,
Tertutuplah hati terkunci mati,
Maruah peribadi dah hilang.

Moga sahabat-sahabat dan pimpinan dalam Umno yang masih jujur cintakan perjuangan keramat menyatupadukan ummah segera bangkit menuntut perubahan.

Sesungguhnya yang mahu ‘bunuh’ matikan Umno bukan PAS bukan BERSATU tetapi mereka yang sepentas dengan Presiden Umno di WTC hari ini.

Terbang merbah kesarang kedidi,
Terbang kedidi ke tanah rata,
Tergadai maruah kerana budi,
Tergadai budi kerana harta.

ROSLAN SHAHIR DATUK MOHD SHAHIR 
Setiausaha 
PAS Negeri Selangor – HARAKAHDAILY 15/5/2023

 

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Ini, amaran untuk Kit Siang & Chong Eng..

Menurut kajian dalam PRU14, masih terdapat sekitar 50% orang Melayu sokong Umno. PRU15, sokongan turun ke sekitar 30%. Selepas Umno bekerjasama dengan DAP pasca PRU15, sokongan orang Melayu  berkurang separuh lagi. 


Dalam satu kajian terbaharu dilaporkan, orang Melayu masih menyokong Umno atas sebab-sebab ‘nostalgia’. Mereka menyokong kerana masih mengenangkan jasa Umno pada masa lampau. Itu sahaja. Yang tidak menyokong pula marah kepada Umno kerana membelakangi resolusi parti, untuk tidak bekerjasama dengan Anwar dan DAP. ‘No Anwar, No DAP’.   

Jadi, kerjasama Umno dengan DAP di dalam PH menghakis saki-baki keabsahan kaum yang masih ada pada Umno. Sementara keabsahan prestasinya pula telah lama tiada. Ianya akan teruji dalam PRN di 6 negeri nanti. Berdasarkan beberapa penelitian awal, dijangkakan Umno akan kehilangan lebih separuh sokongan penyokong-penyokongnya dalam PRN akan datang. 

Apa lagi jika Umno bertanding dalam satu pasukan dengan DAP dalam PRN nanti. Separuh daripada sokongan yang berbaki itu pun berkemungkinan akan hilang. Anthony Loke membuat kenyataan yang dia berharap Umno akan menang besar dalam PRN akan datang. 

Lihat "Doa Antoni Loke, "Ohh tohan kau menangkan lah UMNo..."

Rupanya ini isyarat kepada penyokong-penyokong DAP supaya menyokong Umno. Kerana dia tahu Umno tidak lagi mendapat sokongan orang Melayu seperti dulu. Dia bimbang jika Umno kalah, dan PH juga akan kalah. Akhirnya Umno akan bergantung kepada sokongan DAP untuk menang pilihan raya. 

Akan sampai satu masa, Umno akan minta bertanding di kawasan-kawasan yang ramai penyokong DAP, samalah seperti di zaman kegemilangan Umno dahulu, MCA dan MIC bergantung kepada sokongan Umno untuk menang pilihan raya. 


Maka saya bersetuju kenyataan MARZUKI MOHAMAD Harakah hari ini, 

"Tanpa disedari, DAP sedang membunuh Umno secara lembut. DAP is killing Umno softly. Kerjasama Umno dengan DAP menyebabkan Umno semakin hilang keabsahan politiknya di mata orang Melayu, termasuk penyokong-penyokong akar umbi Umno sendiri. 

"Tanpa sokongan asas orang Melayu, Umno hilang keabsahan politiknya dan hilang nilainya dalam politik Malaysia."

Semoga dengan undi tuan-tuan semua, Islam akan kembali gemilang di Malaysia. Insya Allah!


INI MODEL NEGARA ISLAM MALAYSIA..

Sila lihat model negara Islam Malaysia yang di bawa oleh PAS/PN  



Bersambung..

14 comments:

Anonymous said...

Selangor tu pun malay belt. Pahang pun malay belt. Negeri sembilan pun malay belt. Semua negeri dalam malaysia adalah malay belt.

Cuma masa BN perintah, peruntukan negeri pas dirompak. Sekarang si kitol pun buat yang sama. Merompak. Melanun. Royalti pun dirompak. Keluarga lanun.

Sekarang ni rompak peruntukan adum dan mp. Cara rimba. Tuturnya halus tapi kaki rompak.

Mujur ada internet. Baru tahu sebab tertinggal pembangunan.

Cer tanya kelantan, pernah ker merompak peruntukan adun umno.

Anonymous said...

Slogan PRN June 2023 ini kali lah..

NO UMNO NO DAP...!!

.Orang Melayu' dah sedar semua pemimpin Melayu' UMNo dolu dolu diciptakan untuk jadi barua LeeKwanYew melalui agen nya taikun taikun mata sepet bersama hidden hand MCA / DAP ..

Sekarang UMNo dah melingkup dan hancur. UMNo Terpaksa tunduk pada komunis DAP.

Umpan Khairy, Shahril jadi PM petanda DAP tiada calon layak.. DAP dah tak ada calon Melayu' untuk dikudakan ...

Aljuboori adalah pemimpin Melayu' terakhir DAP kudakan sebagai barua tuannya LeeKwanYew @DAP..

Baru-baru ini, bekas Ahli Parlimen Bangi dari DAP, Dr Ong Kian Ming mengajak bekas Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin dan bekas Ketua Penerangan UMNO, Shahril Sufian Hamdan, menyertai DAP kerana parti itu tiada calon untuk diangkat menjadi Perdana Menteri (PM).

Umno pun macam tu. Masuk pakatan hancing sebab dah tewas teruk. Lingkup abiss.. sbb mudah UMNo pemimpin nya hanya acah acah power Melayu' Islamik' sebenarnya.

Sapa percaya kat sumpah keramat UMNo pasti melingkup kena main, Ahli UMNo tak serik jadi mangsa tipu.

60 tahun dapat kuasa, hancur orang Melayu dibuatnya sebabnya UMNo bergantung pada Kartel mata sepet bertuankan tetap DAP@LeeKwanYew walaun Kartel mata sepet ini warga nagara ini.

Sekarang UMNo lagi hancur. UMNo Terpaksa tunduk pada komunis DAP. Terhegeh hegeh menumpang kasih sayang DAP bertuankan Lee Kwan Yew. UMNo Sama sama masuk tong taik najis bersama PKR.

Lingkup kan barua Al Jubori PRN ini maka barua hapuslah semua barua barua DAP Singapura@LeeKwanYew Dan automatik melingkup juga negara Singapura sana

Anonymous said...

Dap kini diikatakan sedang menunggang Umno dengan bergitu bergaya sekali. Buktinya bilamana pemimpin Umno berucap kini hanya menjadi pelengkap kepada kerajaan hancing sekarang? Umno juga dilihat sudah ketandusan pemimpin2 yang berjiwa besar.

Anonymous said...

Pas perlukan lebih ramai pemimpin2 yang berjiwa besar seperti MB Kedah. Ayuh semua rakyat sama2 kita jayakan hasrat murni Kedah untuk memiliki lapangan terbang antarabangsa sendiri. Kita mampu untuk berdikari.

Anonymous said...

Bahaya memberi kalimah Allah kepada bukan Islam! Mereka mungkin akan gunakan ditempat2 yang tak sepatutnya seperti dipakaian, kasut atau ditempat2 penyembahan idol mereka?

Anonymous said...

Yahu**i yang mengakui punyai tuhan yang sama dengan orang Islam pun tak gunakan kalimah suci tersebut. Puak2 yang sembah idol yang kini dikatakan sudah membenarkan perkahwinan sejenis ini pula terkinja2 nak gunakan kalimah tersebut?

Anonymous said...

Sehari selepas konvensyen Kerajaan Perpaduan konon nya atas pilihan Yang Dipertuan Hagong, isu kalimah Allah dilacurkan kembali oleh puak ini semola. APA MOTIF..!?

UMNo bole buat apa skg..!? Tak kan buat bodoh bangang bisu pekak badak..!? Wooi UMNo tidoo ker..!?

Apa motif sebenar kaum ini dalam Kerajaan Perpaduan penggunaan Kalimah Allah dibenarkan pada semua Agama..!?

Motif nya mudah pulak ini ingin melaga lagakan dan membatu apikan sambil pecah dan perintah orang Melayu' Islam.. straight forward isu

Setiausaha Agung DAP Anthony Loke serta pemimpin-pemimpin Kerajaan Perpaduan yang lainnya hadir ibupejabat UMNo di PWTC.

Kehadiran DAP bersama-sama 19 parti politik yang lain ke Pusat Dagangan Dunia (WTC) Kuala Lumpur pada 14 Mei lalu adalah simbol kesetiaan kepada Raja Melayu yang menjadi tonggak Malaysia sepertimana diikrarkan dalam rukun negara.

Sejak UMNo kena liwat dng Bang Non Dan DAP.. Apakah UMNo menahan kesedapan atau menahan pedih pedih yg teramat.....

UMNo bole buat apa dng isu kalimah ini..!? uMNo dah jadi bangang...

Kikikiki...

Anonymous said...

Kris dah lunyai. Sejak si badut pimpin, hancur berkecai. Si badut nak lepaskan tengkok. Sebab si kitol double standard. Ada yang boleh didakwa, ada yang tidak. Si badut masuk dalam tong najis yang tidak didakwa.

Si kitol tak pandai buat kerja. Si kitol pandai bercakap. Si kitol adalah kepala najis. Kerjanya cuci najis. Bila nak bersih. Najis cuci najis. Suka jugak kat trowong najis.

Si kitol hanya samseng kat orang melayu. Rompak peruntukan yang berkait melayu, bagi kat sekolah swasta cina.

Jom bersatu di bawah pas. Pas bersih dan bijak memerintah. Rompakan no more. Rasuah no more.

Pas cool and steady. Never create havoc. Pimpinan bersih boleh clearkan najis. Pas mampu urus tadbir negara dengan adil. Pas tidak ambik dana dari negara luar. Pas always follow perlembagaan dan undang undang.

Tidak simpan pimpinan yang ada salah laku. Suatu yang tidak berlaku dalam lain lain parti.

Sentiasa ikut pembangunan semasa.

Anonymous said...

Bila otak letak kat jubo..

Fakta terkini dah tau musim panas ramai penduduk bandar guna air cond kenapa caj letrik kena bayar lebih guna air cond, patutnya musim panas ni lah caj letrik guna air cond kena kurangkan .... alahaiiii ..

Dah la pinjaman cagar KWSP kena bayar bunga 4% can oleh bank bila pencarum buat pinjaman....

34,643 layak terima pinjaman peribadi RM722 juta bakal miskin tegar selepas buat pinjaman bercagar wang KWSP

Sebanyak 74,392 permohonan diterima di bawah Fasiliti Sokongan Akaun 2 (FSA2) setakat 14 April 2023, dengan 34,643 daripadanya adalah permohonan yang layak dengan jumlah RM722 juta, menurut Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

Dari Bank yg pernah Zahid jadi Pengerusi Bank semasa ketua pemoda UMNo dolu dolu...

Pergi campur dengan marhaen, jangan duduk di atas sahaja. Jangan buka puasa di hotel sahaja, sekali sekala buka dengan gelandangan.

Puak-puak kayangan ini hidup senang lenang itu tak merasai apa yang mereka di bawah rasai.

Siapa pernah rasa orang datang rumah pukul 12 tengah malam minta duit sebab esok pagi kena bayar yuran anak?

Siapa pernah rasa orang datang rumah minta pinjam duit untuk beli susu anak?

Sebab tidak faham keluar kata-kata keji. Orang nak jalan kaki pun mereka permainkan. Konon boleh masuk Olimpik dan sebagainya.

4% dikenakan semasa buat pinjaman cagar wang KWSP setelah perjanjian pinjaman dibuat bila wang KWSP buat cagaran... 4% bukan 1% bukan , bukan 2% saya ulangggg 4% bunga bank kenakan..!!

Kalau pinjam 50K bila peminjam tak bole bayar Maka wang KWSP sebanyak 50 ribu itu akan diambil oleh pihak Bank bersama bunga 4% akan dikenakan lagi..

Ketua Pegawai Eksekutif KWSP, Amir Hamzah Azizan berkata KWSP menjangkakan jumlah permohonan FSA2 akan terus meningkat, lebih-lebih lagi setelah Bank Simpanan Nasional (BSN) melancarkan BSN MyRinggit Insan-i pada Sabtu.

Otak menteliti menteri Kewangan PMx cakap tak serupa bikin.. Ini ke menteri Kewangan terbaik Asia...!?

Ada anak-anak yang jarang berjumpa dengan ibu bapa kerana mereka kerja sampai malam. Anak-anak diberi kunci rumah dan terpaksa menguruskan diri sendiri. Makan, mandi, buat homework, ulangkaji dan sebagainya semua buat sendiri

Permohonan 74,392 yang diterima bakal dimiskin kan lagi untuk org Melayu yang dah sedia miskin.
Air cond bukan barang mewah wahai Bang Non, air cond sudah jadi keperluan orang marhean... Musim panas ni sepatutnya caj air cond kena bagi kurang bukan di naikkan caj letrik air cond itu .. alahaiiii

Bahana bila otak letak kat jubo..

Saya ulangggg...!!

Anonymous said...

Si kitol kata kalau nak tolong melayu, pulangkan balik yang sakau dulu.

Kalau si kitol betul, yang komunis dapig sakau dulu tu, juga pulangkan.

Yang si kitol sakau royalti, sakau peruntukan mp pun pulangkan.

Barulah boleh cakap nak tolong melayu.

Anonymous said...

Awas agenda Pluralisma sedang berkembang bila Brother Anwar Bin Ibrahim diangkat PMx

Kesatuan Ulama Islam Sedunia (KUIS) telah mengeluarkan kembali kenyataannya yang bertarikh 21 Februari 2021 bersama Liga Ulama Islam dan Liga Arab Maghreb ketika mengadakan persidangan yang bertajuk The Position of the Islamic Ummah on the Abrahamic Religion yang merumuskan bahawa Abraham Religion adalah satu ancaman terhadap akidah umat Islam.

Penggunaan kalimah Allah salah satu bunga bunga rencana kecil Pluralisma Agama di Malaysia tak sampai 3 setelah dinobatkan sebagai PMX... AWAS..!!

tanggal 16 Februari lalu UAE secara rasminya telah membuka Abraham Family House, iaitu satu komplek yang mengandungi sebuah masjid, gereja dan synagogue di Pulau Saadiyat, Abu Dhabi, UAE.

Akhbar utama negara haram Israel, The Jerusalem Post dalam ulasannya begitu bangga dengan perkembangan tersebut.

KUIS dalam kenyatannya menyeru para cendekiawan Islam, penuntut ilmu dan pendakwah untuk menunaikan kewajipan mereka terhadap agama Islam dalam menghadapi cabaran bid’ah yang sesat di zaman ini.

Syeikh Dr. Ahmed Al Tayeb, Abraham Religion adalah satu ancaman dan muslihat besar yang boleh menyesatkan akidah umat Islam. Agama baharu ini perlu ditolak dan diperjelaskan bahayanya kepada umum di samping bertujuan untuk memanipulasi umat Islam supaya menerima keberadaan zionis Yahudi

Anonymous said...

Jom pakat pakat sokong pas.
Pas bijak memerintah.
Pas bersih sejak merdeka.
Ramai usahawan melayu di kelantan banding negeri negeri lain.
Negeri lain banyak rasuah, tidak di negeri yang ditadbir pas.
Jom berubah ke arah lebih baik.
Tolak rasuah.
Tolak salah guna kuasa.
Tolak jadi khadam.
Tolak lgbt.
Tolak tamil eelam.
Tolak komunis dapig.
Ingat kalimah Allah hanya untuk Islam.

Anonymous said...

Jom pakat pakat sokong pas.
Dana pas hanya tin milo.
Dana pakatan kencing rakyat dari zionist.
Dana komunis dapig dari zionist.
Dana parti kuali dari komunis dapig.

Walaupun tin milo, PAS masih jauh berwibawa.
Banding parti si kitol yang terpaksa ambik dana luar.

PAS tak perlu ikut telunjuk zionist.
Tapi si kitol terpaksa ikut telunjuk pemberi dana.
Terbaru si kitol benarkan bukan Islam guna kalimah Allah.
Si kitol bertubuh melayu, bertutur melayu, tapi jiwanya non muslim.

zack said...

Kerana perasuah, korup dlm umno lah ada taikun judi, taikun dadah, tokeh pelacuran dan mafia2,gengster2 dan segala mcm kebrokan, kebejatan, parti yg asal nk pwrjuangkan kemerdekaan, perjuangkan bangsa melayu dan ugama islam, bila kuasa dipegang terlalu lama maka parti umno dilacurkan, dirosakkan oleh sikorap, klepetokrat, melayu semakin terhimpit kampung2 melayu banyak tinggal sejarah atas nama pembangunan.. Melayu dibayar gantirugi tak setimpal, jika bangsa asingl kampung baru mereka siapa berani mengugat? Kampong2 mereka dimasukan dlm world heritage.. Melayu akn jadi mcm singapura geylang serai, istana kampong gelam jadi muzium, kerabat2 raja jadi kuli.. Mungkinkah malaysia akn jadi mcm singapura.. Opps jauh tu nak banding.. Pulau pinang contoh paling dekat.. Umno lah perosak segala galanya, kini umno akn terus merosakkan negara.. Fikir2 lah jika sayang ank cucu cicit.. Anak kecil main api bagus tp jadi retorik menipu ahli2 bawahan yg bodoh lagi tolol.. Sokong membawa rebah!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails