Sunday, February 05, 2023

Beku akaun BERSATU? 'Kabinet bayangan' PN. Zahid punca Umno-PH kalah.

 

Pengerusi Perikatan Nasional (PN), Tan Sri Muhyiddin Yassin bersama Setiausaha Agung PN, Datuk Seri Hamzah Zainudin (kiri) menunjukkan poster Jawatankuasa Portfolio Ahli Dewan Rakyat Parlimen ke-15 pada sidang media Perikatan Nasional di Hotel Tamu, Kuala Lumpur.

1. Beku akaun BERSATU: Agensi k’jaan dijadikan alat PH-BN

SAYA merujuk kepada laporan berita mengenai pembekuan akaun bank BERSATU oleh pihak SPRM.

BERSATU dapat menerima alasan bahawa langkah yang diambil SPRM itu adalah sebahagian daripada proses siasatan mereka terhadap fitnah yang dilemparkan kepada BERSATU.

BERSATU akan terus memberi kerjasama dalam siasatan ini agar fitnah jahat ke atas BERSATU dapat dihentikan segera. 

Para pemimpin dan pegawai parti BERSATU yang diminta memberi keterangan kepada SPRM juga telah diarahkan agar memberi kerjasama sepenuhnya.

BERSATU melahirkan rasa kesal terhadap tindak-tanduk Kerajaan PH-BN yang menjadikan agensi kerajaan sebagai alat untuk mencapai matlamat politik mereka bagi membunuh kredibiliti BERSATU dan PERIKATAN NASIONAL.

Kami yakin, rakyat sentiasa sedar mengenai strategi jelek PH-BN yang mahu memesong perhatian rakyat daripada kelemahan, kegagalan serta amalan nepotisme kerajaan mereka.

BERSATU sentiasa tegas dengan prinsip integriti dan tadbir urus yang baik.

Semua ahli-ahli BERSATU dan pemimpin semua peringkat diminta bersabar dan terus beristiqamah dalam menghadapi ujian dan fitnah ini.

DATO’ SERI HAMZAH ZAINUDIN
Setiausaha Agung
Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU)
Kuala Lumpur, 1 Februari 2023 – HARAKAHDAILY 1/2/2023


2. Muhyiddin umum 'Kabinet bayangan' PN

KUALA LUMPUR: Perikatan Nasional (PN) mengumumkan barisan 'Kabinet' mereka yang akan menyelaraskan pengurusan parti itu sebagai pembangkang di Parlimen.

Perkara itu diumumkan pengerusinya, Tan Sri Muhyiddin Yassin selepas berakhir Pemukiman Ahli Parlimen PN hari ini.

Katanya, PN bersetuju dengan cadangan Sekretariat Ahli Parlimen PN supaya diwujudkan Jawatankuasa Portfolio Ahli Parlimen.

"Jawatankuasa Portfolio pembangkang ini diberikan kepada Ahli Parlimen kita yang ada kemahiran dan pengalaman dalam kerajaan serta latar belakang yang lalu dalam bidang masing-masing," katanya pada sidang media selepas penutupan Pemukiman Ahli Parlimen PN.

Berdasarkan poster Jawatankuasa Portfolio itu, Muhyiddin dinamakan sebagai Ketua Ahli Parlimen manakala timbalannya, Tan Sri Abdul Hadi Awang.

Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mengetuai portfolio Kementerian Sumber Asli, Alam Sekitar dan Perubahan Iklim manakala Naib Presiden BERSATU, Datuk Dr Radzi Jidin mengetuai tugas berkaitan Kementerian Kewangan dan Ekonomi.

Seorang lagi Naib Presiden BERSATU, Datuk Seri Ronald Kiandee diberi tugas berkaitan Kementerian Pertanian dan Keterjaminan Makanan.

Muhyiddin yang juga Pengerusi BERSATU berkata, jawatankuasa itu akan mengeluarkan kenyataan dasar PN dalam semua perkara mengikut portfolio masing-masing.

"Ini termasuk berkaitan ekonomi, apa pendirian dasar dalam isu alam sekitar, antarabangsa, pertahanan atau keselamatan dalam negara.

"Kita akan bentang supaya rakyat tahu apa pendirian kita dan kita bersedia memikul amanah besar kalau rakyat beri mandat tadbir negara kembali," katanya.

Muhyiddin yang juga Ahli Parlimen Pagoh, berkata Ahli Parlimen yang diberikan portfolio berdasarkan kepentingan dan kepakaran individu, dan input mereka akan menjawab bagi pihak PN yang dikeluarkan sekretariat PN.

Pembangkang juga akan meneruskan dasar PN yang meneruskan kesinambungan Wawasan Kemakmuran Bersama ketika pentadbirannya.

Daripada keseluruhan senarai jawatankuasa portfolio itu, Naib Presiden PAS, Datuk Idris Ahmad menjaga portfolio Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), jawatan yang pernah disandangnya ketika berada dalam kerajaan PN.

Turut menyertai barisan 'Kabinet' pembangkang, Ahli Parlimen Kota Bharu, Datuk Seri Takiyuddin Hassan (Kementerian Dalam Negeri) dan Ahli Parlimen Arau, Datuk Seri Shahidan Kassim mengetuai Kementerian Kemajuan Desa dan Wilayah.

Antara bekas Menteri dan Timbalan Menteri Kerajaan PN lalu yang disenaraikan dalam 'Kabinet' pembangkang adalah Ahli Parlimen Indera Mahkota, Datuk Seri Saifuddin Abdullah (Kementerian Pendidikan dan Pengajian Tinggi); Datuk Ali Biju dilantik menjaga Hal Ehwal Sabah dan Sarawak pembangkang; Datuk Mas Emieryati Samsudin (Hal Ehwal Undang-undang dan Reformasi Institusi) dan Datuk Rosol Wahid (Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup).

Turut dinamakan ialah Datuk Seri Dr Ismail Mutalib bagi Kementerian Pembangunan Kerajaan Tempatan; Datuk Seri Akmal Hisham Abdul Aziz (Kementerian Pertahanan); Datuk Awang Hashim (Kementerian Sumber Manusia); Datuk Siti Zailah Mohd Yusof (Kementerian Wanita Keluarga dan Masyarakat) dan Datuk Muslimin Yahaya (Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi); Ketua Angkatan Bersatu Anak Muda (ARMADA), Wan Ahmad Fayshall Wan Ahmad Kamal menjaga portfolio Kementerian Luar dan Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Datuk Ahmad Amzad Mohamad Hashim bagi Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi.

Ketua Pemuda PAS, Ahmad Fadhli Shaari akan mengetuai portfolio Kementerian Belia dan Sukan manakala Ketua Penerangan PAS, Khairil Nizam Khirudin (Kementerian Pengangkutan) dan Ketua Penerangan BERSATU, Datuk Wan Saiful Wan Jan (Kementerian Komunikasi dan Digital)


3. Zahid bakal jadi punca Umno-PH kalah PRN nanti 

POPULARITI Zahid Hamidi kini tiada tandingan. Mungkin lebih popular daripada DS Najib Razak Ketika Umno kalah dalam PRU14 yang lalu.

Sekiranya kita buka di media sosial sama ada Facebook, Twitter, atau Tik Tok pasti akan dihidangkan dengan bahan berbentuk kecaman dan kemarahan rakyat ke atas Presiden Umno yang malang ini.

Populariti Zahid Hamidi ini amat luar biasa. Ia membuatkan PH yang menjadi sebahagian daripada kerajaan pada hari ini terpalit sama akibat daripada gelombang penolakan rakyat ke atas Zahid Hamidi.

Sekiranya sebelum PRU15 masih ada orang Melayu yang sudi menyokong Zahid namun kini selepas Zahid bersama dengan Anwar Ibrahim dan DAP pastinya sebilangan besar daripada penyokong Melayu tadi akan mengangkat kaki dan berlalu pergi.

Bayangkan ketika sebelum bersama Anwar dan DAP Zahid Hamidi di Parlimen Bagan Datuk hanya mampu mencatat rekod undi majoriti sebanyak 348 undi.

Bagaimanakah seorang Presiden kepada parti Melayu yang telah berjuang untuk Melayu dan Malaysia sejak daripada merdeka hampir 66 tahun hanya mendapat majoriti yang amat rendah seperti ini.

Sekiranya kita bandingkan dengan majoriti undi yang dicapai oleh Tan Sri Presiden PAS di Parlimen Marang iaitu sebanyak 41,729 undi. Ternyata Zahid Hamidi jauh ketinggalan. Ibarat langit dan bumi.

Perbezaan yang sangat ketara dan sokongan pengundi kepada Presiden PAS ini amat signifikan sesuai dengan sumbangan PAS kepada negara selama ini.

Bayangkan selepas ini, apabila Zahid bersama dengan Anwar dan DAP pastinya 2/3 daripada pengundi Melayu di Bagan Datuk itu akan kecewa dan meninggalkan Umno. Begitu juga penyokong Umno yang lain di seluruh negara.

Sungguh malang nasib Umno. Kini, nafas politik Umno dalam arena politik tanah air tercungap-cungap akibat daripada Presiden yang lemah dan terpalit dengan kes yang membunuh masa depan politik Umno.

Zahid Hamidi kini liabiliti kepada Umno dan Pakatan Harapan. Kerajaan Madani ini mungkin tidak mampu kekal lama. Terlalu banyak pihak yang tidak berpuas hati termasuklah pemegang taruh yang paling utama dalam demokrasi di negara ini iaitu rakyat.

Pastinya rakyat akan menghukum kerajaan Anwar dan Zahid Hamidi ini dalam PRU DUN akan datang. Umno bakal ‘disembelih’ hidup-hidup. PH bakal terheret.

Sekian.

ABDUL RAHMAN FAUDZI
Ketua Penerangan 
Dewan Pemuda PAS Negeri Johor – HARAKAHDAILY 2/2/2023

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Beku akaun BERSATU? 'Kabinet bayangan' PN. Zahid punca Umno-PH kalah.

Doa untuk kemenangan PN+PAS, insya Allah!

14 comments:

Anonymous said...

PRN bulan Mei 2023 ini masa terbaik melingkupkan saki baki barua LeeKwanYew@DAP dari tampuk kuasa

Formula turun harga barang ialah dengan melingkupkan saki baki barua barua Lee Kwan Yew @ DAP dari tampuk kuasa negara.

Langkah ke dua mewujudkan beratus ratus billionaire Melayu dan jaringan kartel mafia Melayu di segenap sktor

Kita dah tak perlukan taikun kaum mata sepet ini..Tak kan Melayu nak bergantung pada rangkaian mafia kartel judi, kartel bapak ayam, kartel dadah, kartel arak, kartel along, kartel babi. Bekalan ke Singapura cukup di negara sendiri lingkup..!!

Kartel mafia mata sepet yang monopoli dan menentukan harga barangan asasi memgikut tuan mereka 'little Israel' di Singapura di sana.

Ini lah kebodohan pemimpin Melayu 60 tahun lama nya dibaruakan oleh kaum mata sepet ini sambil bergantung harapan pada kartel mafia LeeKwanYew@DAP/MCA tak guna ini.

Pemimpin Melayu dan PM silih berganti tapi kartel kartel mafia mata sepet tetap orang yang sama, tetap nama yang sama dan tetap menguasai semua sektor perekonomian negara..

Formula mereka mudah sebab nya PM yang ada dolu memang dibawah kawalan kartel mata sepet LeeKwanYew@DAP/MCA berpusat di Singapura@Little Isreal Asia Tenggara..!!

Ayoh semua bangun orang Melayu lingkupkan pemimpin barua mereka ini dari tampuk kuasa negara pada PRN Mei 2023 ini.

Kalau dolu ada billionaire Melayu tetapi mereka di adu dombakan di batu apikan sesama sendiri supaya berbunuhan dan bercakaran sesama Melayu. Ujudkan Team A dan Team B dalam Parti UMNo supaya kartel ini mudah membatu api dan adu domba supaya berbunuhan sesama Melayu..!!

Selagi negara bergantung pada kartel mafia kaum Lee Kwan Yew ini harga barang tak akan turun. Ujudkan kartel Kaum Melayu vs Kaum Kartel Cina pasti lingkup kartel Lee Kwan Yew@DAP.

PRN bulan Mei ini lah masa terbaik untuk orang Melayu hapuskan kesemua saki baki barua pemimpin Melayu yang bertuankan DAP@LeeKwanYew dari tampuk kuasa.

#LingkupkanbaruaLeeKwanYewPRNini

Anonymous said...

Inilah sbbnya bangsa PRIBUMI Islam/Melayu kita kena Undi PAS dlm. PRN2 demi ISLAM/UMATnya - walau PAS tak sempurna. Rejim2 BANGKAI2 Mafia2 Anwar PARIAH homoh-Zahid CINA Ind'sia/Kapir2 Penjajah DAP-PKR ni -mesti diTUMBANGkan segera sblm. Kerabat Johor amat LIBERAL jadi YDPA, 2024!

Twit - @MelayuKeris32

Anonymous said...

Diktator MAFIA pro-ISrael Anwar Pariah homoh - umum akan bentuk Kerajaan sbb. dah 'MENANG', pd. malam sblm. PRU15, serta juga ditelefon malam tu, oleh Mafia KETUA POLIS NEGARA (KPN) geng dia utk. BERSEDIA bentuk KERAJAAN! Yg. PELIKnya KPN ni TAKUT nak buat Repot Polis terhdp. Anwar homoh ni kalau Anwar ni MENIPU! Ini PENDERHAKAAN & PENIPUAN amat DASYAT pd. YDPA & Undg2 Perl./Negara oleh kedua ekoq ni!

https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2022/11/1028108/pru15-ketua-polis-negara-nafi-hubungi-anwar-supaya-bersedia-bentuk

Twit - @MelayuKeris32

Unknown said...

Ni tk takut balasan kat padang masyhar ni

Anonymous said...

Sbb. tu - mungkin PRN2 akan diSABOTAJ juga, apalagi gengTeroris BERSIH juga dah SABOTAJ habis SPR (disyaki pekerja2 SPR @ sukarelawan2 BERSIH ni akan lulus IC2 Palsu sblm. & masa MENGUNDI di PRN), ATM & PDRM (Polis yg. bawa Kotak2 UNDI) waktu PRU14/PRU15 - apalagi Timb. Pengarah & Anggota kekal SPR ni dr. BANGKAI2 Bersih DAP ni lepas PRU14 tu hingga skrg.

Sbb. tu, si rejim2 Mafia2 Diktator Anwar PARIAH homoh/Kapir2 Penjajah PKR-DAP ni nak paksa PAS-BERSATU - buat PRN serentak - supaya PAS-BERSATU tak boleh awasi ketat Kotak2 Undi & Pengundi2, utama di Negeri2 bwh. PKR/DAP ni masa PRN!

Anonymous said...

Madani Palsu PKR-DAP dah MENYIBUK kat sini!

Anonymous said...

Tgk. Mafia Anwar PARIAH homoh - diRASUAH $500 JUTA oleh PERASUAH-no 1,Vincent Tan, yg. juga KUASAI Sistem Undg2 & Kehakiman kita! Mana Ketua Polis Negara/SPRM-geng rejim2 BANGKAI2 Mafia2 DIKTATOR2 PARIAH Mahathir kerala-Anwar homoh/Kapir2 Penjajah DAP-PKR ni?

https://www.mindarakyat.net/2018/06/the-day-vincent-tan-gave-anwar-rm500.html

Twit - @MelayuKeris32

Anonymous said...

Lepas UMNO berGABUNG dgn. rejim2 BANGKAI2 Mafia2 Diktator Anwar PARIAH homoh/Kapir2 Penjajah DAP-PKR di PAHANG -si Kapir2 Tokey2 Durian Musang King DAP-si PEROMPAK2 Tanah di Raub di Bj. Titiwangsa kaya NUKLEAR - terus nak UMNO halalkan ROMPAKAN2 tanah ni!

https://pahangdaily.blogspot.com/2023/02/pekebun-musang-king-tanpa-geran-raub.html?m=1

Twit - @MelayuKeris32

Anonymous said...

Disyaki Menteri Kapir DAP ni nak KUASAI Aktiviti2 bwh. KDN ni,spt. Pembakaran (disyaki termsk. Pembakaran Mayat),& Penjualan Bunga Api & Mercun ni -supaya MUDAH geng TERORIS2 Nazi Hindu DAP termsk. dr. Tamil Eelam & India, SELUDUP msk. SENJATA2 API & bahan2 LETUPAN, & BAKAR apa2!

Anonymous said...

Harap kerajaan lebih berhati2 dengan menteri2 dan ahli2 perniagaan yang membawa DNA KOMUNIS. Mereka sangat bijak berselindung dibawah nama demokrasi.

Anonymous said...

Penyamun kawal penyamun. Cantiiik.

Anonymous said...

Zaman p end dan m end mmng gitulah.

Penyamun kawal penyamun

Last negara hurang trillion

Anonymous said...

Penyamun kawal penyamun.

Anonymous said...

Berani ke abam pecat anakandanya. Samun jawatan dari orang lain.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails