Wednesday, December 28, 2022

Inilah reformasi bro An. Kutuk A/Hadi-PAS. Bawah tikar agenda DAP.

 

Gambar hiasan sahaja.
Komen Rakyat dalam blog ini..

22 comments:

1 Anonymous said...

Kat pahang ada larangan ngajar agama kerana ganggu keharmonian. Kalau gitu, larang bro an jadi imam kerana ganggu keharmonian.

2 Anonymous said...

Battle of Barua DAP@Lee Kwan Yew sudah bermula.. Melayu dan Islam yang jadi mangsa nnti..

Abdullah Sani orang kuat PKR Tun masih takut terbayangkan sikap tegas Anwar menentang rasuah yang 'tidak berubah' sejak 30 tahun lalu.

Sikap itu didakwa akan merugikan kroni-kroni Tun dan kerajaan BN sebelum ini. Benarkah Anwar menentang rasuah sedangkan Timbalan nya bergelut 47 kes rasuah..

"Seperti mana yang kita maklum, perbuatan beliau (Tun) ini sebab dia takut Datuk Seri Anwar menjadi PM. Segala perbuatannya itu menggambarkan biarlah orang lain (jadi PM) asalkan bukan Anwar.

Tun dah bersuara tatau suara siapa yang demam lepas ni...

Pelantikan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi sebagai Timbalan Perdana Menteri, dilihat memberi tekanan kepada institusi kehakiman untuk menjalankan tugas secara adil dan tanpa gentar dalam kes mahkamah dihadapi Presiden UMNO itu.

Mahathir menegaskan Ahmad Zahid sepatutnya meletak jawatan Presiden UMNO dan menolak lantikan sebagai Timbalan Perdana Menteri selepas parti pimpinannya kalah teruk dalam Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15).

Barua Lee Kwan Yew yang sudah dibakul sampahkan iaitu Tun Mahathir, Mukhriz Azmin dll selama 22 bulan oleh proksinya DAP@LeeKwanYew sambil Pulau Batu Putih dihadiahkan pada anak Lee Kwan Yew.

Barua terbaru yang baru diangkat oleh DAP@Lee Kwan Yew iaitu Brother Anwar Bin Ibrahim sedang dalam pembikinan oleh proksi nya parti DAP mungkin kah tergadai pula bangsa Melayu islam dan akidahnya..!? Kita tunggu dan lihat nanti..

Perlu diingati kedua dua barua Lee Kwan Yew ini dikuasai dan dikelilingi oleh kroni kroni kroni bangsa Lee Kwan Yew yang sama juga seperti YTL Vincent Tan Ananda Robert Kwok Hong Leong Group Genting Judi.

Ingat kes Cina Jho Low ada 4 ekor PM Melayu dah bertukar ganti dlm masa 5 tahun. Tiada sekor pun tak buat apa apa dng lesapnya Jho Low yang sedang ketawa terbahak bahak melihat pemimpin Melayu tak de telo betapa bodoh bangang tak buat apa apa dengan nya...!!!

Battle of two barua's DAP@ Lee Kwan Yew ini akan menyaksikan kaum Melayu Islam yang beraantakan, dilaga lagakan dan di batu apikan sesama sendiri sebelum kaum yang dijanjikan muncul dari timur.

3 Anonymous said...

Tghh adalah sasaran tiga serangkai.
Parti chauvanist serang sebagai pemimpin taliban.
Maksud taliban pun kaum kuffar ini tak faham.
Islam buat negara mundur, tambahnya lagi.
Membawa sistem pendidikan berqiblatkan negara cina.
Bawa abu mendiang chin peng yg mati di cina ke malaysia.

Rangkai kedua terdiri dari Islam liberal.
Cuba menormalisasikan fitnah.
Menormalisasikan dusta.
Menormalisasikan agama adalah sama.
Menormalisasikan lgbt.

Rangkai ketiga adalah belaan parti chauvanist.
Kononnya alternative kepada Islam.
Membawa faham syiah.
Menormalisasikan komunisme.
Balas dendam kerana tidak diterima oleh akar umbi parti asal.
Menerima nafkah dari parti chauvanist.

4 nonymous said...

Elok juga nasihat bro an. Ada pro and kontra. Atau elok juga nasihat dap. Tak bagus kalau tibai tghh, sementara dap dan bro an sebagai lebih baik.

5 Anonymous said...

Cer bandingkan amalan Rasullullah saw dgn amalan bro An dan bro eng guan. Ilmuan Islam dengan bukan ilmuan Islam ketara besar. Awal awal lagi bro An dah lantik kluster mahkamah.

6 Anonymous said...

Dulu ph punya seorang menteri bertaraf dr falsafah. Tukar kasut putih ke kasut hitam. Alasan supaya kotor tak kelihatan. Kasut pun doktor menteri ajar supaya hipokrit. Bayangkan bahan tak bernyawa pun dilatih supaya hipokrit. Apa akan jadi pada murid kesan dari hipokrasi kasut.

Hari ini kita ada menteri bertaraf pakar formula. Lebih kurang macam menteri kasut hitam. Harga ayam naik, jangan makan ayam. Harga telur naik, jangan makan telur. Harga susu naik, jangan minum susu. Bantutlah baby baby. Simple jer formulanya. Guna istilah yang sofistikated. Keanjalan permintaan.

Macam ni taliban tingkatan enam jurusan ekonomi pun boleh buat formula yang lebih baik.

Begitulah menteri ekonomi. Macam mengurus ekonomi rumah tangga. Ayam mahal, nombor dalam list turunkan. Naikkan nombor dalam list yang harga murah. Mungkin ikan masin atau pergi berburu kat hutan.

7 Anonymous said...

Dengan formula2 songsang dan formula2 basi yang diulang tayang oleh raja formula, nampaknya rakyat kenalah mengikat perut dari sekarang dalam menghadapi zaman2 mencabar ditahun hadapan? Eeeeiii seram!!!

8 Anonymous said...

Hihihi. Menteri cgpa3.5 pun ada dalam. Dah jadi pak turut. Dalam dewan , "saya sokong".
Tak tertebus no anwar no dap dengan cgpa yang cemerlang. Masih nak tunjuk releven. Macam lalat. Kat mana ada sampah, di situ dia hinggap.

9 Anonymous said...

Habis lah Bang Non kalau macam ni

Seorang pemimpin kanan DAP dari Pulau Pinang R Ramasamy Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang mengecam tindakan Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kerana melantik seorang pemimpin pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Ramesh Rao sebagai pegawai khasnya bagi menjaga hal ehwal masyarakat India di Malaysia baru-baru ini.

Beliau turut mempersoalkan apakah dengan pelantikan itu Zahid beranggapan dia akan berbeza kali ini dalam menangani masalah dihadapi masyarakat India.

“Saya tidak pasti sama ada pelantikan sebegitu adalah sesuatu yang pujian atau penghinaan terhadap kaum India di negara ini.

Abdullah Sani orang kuat PKR Tun masih takut terbayangkan sikap tegas Anwar menentang rasuah yang 'tidak berubah' sejak 30 tahun lalu.

Sikap itu didakwa akan merugikan kroni-kroni Tun dan kerajaan BN sebelum ini. Benarkah Anwar menentang rasuah sedangkan Timbalan nya bergelut isu rasuah..

"Seperti mana yang kita maklum, perbuatan beliau (Tun) ini sebab dia takut Datuk Seri Anwar menjadi PM. Segala perbuatannya itu menggambarkan biarlah orang lain (jadi PM) asalkan bukan Anwar.

Tun dah bersuara tatau suara siapa yang demam lepas ni...

10 Anonymous said...

Kalau pemimpin umno tak puas hati dengan parti... keluar parti buat MoU dng pembangkang sokong jadi calon bebas dan bertanding semula tiket bebas atau PN..!!

Pasti menang bergaya

UMNo akan buat pindaan itu antaranya melibatkan Fasal 20.11 yang menyebut seseorang ahli yang menang bertanding tetapi meninggalkan parti atau bertanding sebagai calon bebas atau parti lawan pada pilihan raya akan gugur keahlian dengan sendirinya, untuk disesuaikan dengan Akta Anti Lompat Parti.

“Dan perkara (lain) yang nak dipinda ialah Perlembagaan Umno, yang dicadang dipinda supaya meletakkan ketua penerangan (bahagian) sebagai mereka yang automatik menjadi perwakilan dalam Perhimpunan Agung Umno setiap tahun, yang melibatkan pindaan pada Fasal 8.4

Adakah pemimpin UMNo keluar beramai dan jadi bertanding semula sebagai calon bebas atau calon PN..!!

Gerenti menang bergaya

11 Anonymous said...

PN angan2 Mat Jenin.
Ukur lah baju dibadan sendiri..

12 Anonymous said...

Hashim hipokrit sepenuh masa..

13 avanza5990 said...

Hashim hipokrit sepenuh masa..

hahahahaha. suci masuk syurga tanpa hisab insyallah.

14 avanza5990 said...

Hanya Dia Je Dapat Petunjuk Dari Allah Taala
Bhai/DeeDee semua...

Dah banyak kali gua cakap... Abdul Hadi Awang nih patut dihantar ke Hospital Bahagia Tanjung Rambutan untuk menjalani ujian psikiatari .. ujian mental... .. Kalu dier lepas ujian tue semua.. boleh la kita benarkan dier terus terlibat dengan politik... sebab setiap minggu akan ader segmen Minda Presiden... masalahnya ... minda Presiden PAS nih sihat ke???

Terbaharu.... kalu ikut pemikiran Abdul Hadi Awang... hanya dia dan kumpulannya je dapat petunjuk dari Allah Taala... selain dari itu semuanya sesat dan ditolak oleh Allah Taala...

Adoilah... sesedap dia jer haramkan itu haramkan ini... adoilah... bahaya betul...

Please la wei.... tolong bawak Abdul Hadi Awang menjalani ujian kesihatan mental.... please la wei.. Huhuhu..


Read more: http://cipantapirtenuk.blogspot.com/2022/12/hanya-dia-je-dapat-petunjuk-dari-allah.html#ixzz7oaKeUaop

15 Anonymous said...

Sekarang ni ramai yang tertarik dengan sikap tegas tghh dalam memerangi rasuah. Golongan yang tak setuju sering lebel sebagai ekstreme.
Tghh juga tegas terhadap lgbt. Ini sangat dibenci oleh golongan lgbt.
Tghh juga tegas dengan arak dan judi. Ini sangat tidak disukai oleh parti chauvanist. Perkauman katanya.
Mereka yg tak suka tghh kekang kerosakan, punya masalah mental. Wajar diberi rawatan. Supaya boleh follow cara hidup yang normal.

16 Anonymous said...

Seorang pelakon wanita jelita Jepun disahkan mati sesak nafas akibat tersedak sperma ketika dalam pembikinan filem lucah. Adakah sperma-sperma Jepun sebesar lengan atau kaki lelaki-lelaki Jepun?

Kita merasa kasihan melihat manusia yang menyembah hawa nafsu serakah sendiri dan hidup bergelumang dengan dosa zina dan mati dalam keadaan berzina yang amat memalukan!

Kita harap balaci-balaci parti kafir harbi roket, yang sibuk mempromosi liberalisme yang mmenyokong kemungkaran dan kesesatan, mengambil kematian aktress lucah sebagai pengajaran dan bertaubat dan meninggalkan perjuangan kafir harbi yang sia-sia.

Hentikanlah kebodohan bertingkat !

17 Anonymous said...

Bisnis yg lumayan jual cd porno dan jual orang ke luar negeri...
Kemundian teriak2 hidup melayu..hidup melayuuuuu....takbir ...

18 Anonymous said...

Nasib baik aku tak Ada masa sidang Dun Kelantan, kalu tak lama penampaq sampai ke muka Pulau condong, memang tahap bangang lobai2

19 Anonymous said...

cakap begegar2 habuk pn takda

20 Anonymous said...

Selepas ini bolehlah Tontowi pergi ke Jepun pula, menonton video lucah pay per view sepertimana yang dibuatnya di German dulu.

21 Anonymous said...

Hajjah

22 Anonymous said...

Pu

10 comments:

Anonymous said...

Barua DAP@Lee Kwan Yee yang sudah pupus mengelar Najib “penyamun” pula yang sebenarnya merompak harta rakyat dan kekayaan negara.

Game persepsi menjadi “senjata” musuh politik Datuk Seri Najib untuk merosakkan reputasi beliau. Sekarang barua baru DAP@LeeKwanYee muncul pula..!!

Siapa yang mulakan gam persepsi fitnah Bossku.. mudah di teka iaitu barua paling renta celaka yang berjaya di baruakan oleh DAP@LeeKwanYew.

Ada juga yang masih kata derma sebanyak RM642 juta dari Arab Saudi kepada Najib termasuk pemindahan dana terus dari akaun bank Kementerian Kewangan Arab Saudi merupakan cerita dongeng biarpun:

– SPRM telah sahkan dalam perbicaraan mahkamah ianya wujud

– Ambank telah sahkan dalam perbicaraan mahkamah ianya wujud

– bukti dokumen transaksi-transaksi pemindahan dana SWIFT sahkan ianya wujud.

Malah, penghakiman bertulis hakim Nazlan turut mengaku bahawa terdapat pemindahan-pemindahan dana tersebut tetapi dia kata ianya tidak boleh disahkan sebagai derma dari Raja Saudi Arabia sebab Raja Abdullah tak tulis namanya sebagai pembayar dan ianya tidak ditulis secara nyata dalam dokumen SWIFT bahawa ianya merupakan derma dari Raja Abdullah.

Namun pendakwaan serta hakim tidak pernah jelaskan kenapa pula Kementerian Kewangan Arab Saudi sanggup membayar Najib begitu banyak sekiranya derma tidak wujud.

Biarpun Najib bebas untuk menggunakan RM642 juta yang diterima dari Arab Saudi untuk apa sahaja tetapi Najib tak gunakannya untuk peribadi.

Turut disedekahkan semua termasuk untuk membekalkan kain jubah bagi semua program-program amal yang dianjurkan oleh beliau dan PMO (untuk imam, tahfiz dan termasuk semua masjid-masjid di seluruh Malaysia sebanyak lebih 7 ribu masjid, dan juga bekalan kain untuk mangsa-mangsa banjir antara tahun 2011 dan 2014) – seperti disahkan Jakel.

Jadi, jika “penyamun” sanggup sedekahkan RM642 juta yang dia boleh gunakan untuk apa jua kegunaan termasuk untuk peribadi, kenapa pula dia nak “curi” RM42 juta yang dimasukkan dalam akaun tanpa pengetahuannya yang dia turut sedekahkan semua?

Sebab itu, Najib tak pernah dituduh curi atau rompak wang tetapi dia dipenjarakan sebanyak 12 tahun sebab duit RM42 juta itu bukan hak Najib untuk sedekah, kata hakim.

Yang gelar Najib “penyamun”, berapa Ringgit pula yang mereka sedekahkan?
Nota: jangan petik dana yang dikenali sebagai RM2.6b pula sebab ianya turut disahkan dalam mahkamah bahawa dana tersebut telah dipulangkan kepada penghantar empat bulan selepas diterima – malah, Najib didakwa 9 kali menerima dana ini dan 6 kali lagi sebab memulangkannya.

“Penolong Kanan Pesuruhjaya (PKPj) Bahagian Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengesahkan kemasukan dana berjumlah RM642 juta daripada Putera Faisal Turki dan Kementerian Kewangan Riyadh, ke dalam akaun bank peribadi Datuk Seri Najib Razak.”

Mereka yang mengelar Najib “penyamun” pula yang sebenarnya merompak harta rakyat dan kekayaan negara.

Alhamdulillah keturunan dan legacy celaka fitnah jijik haramjadah ini sudah pupus hilang wang deposit di PRU 15 lalu. Sila berambos barua celaka Lee Kwan Yew dari radar politik Malaysia...!!

Sekarang barua baru DAP@LeeKwanYee muncul pula sebelum kaum yang dijanjikan dari timur muncul kembali..!!

Anonymous said...

Daim perlu jawab isu Pandora Papers - Anwar

Dec 16, 2022 @ 10:35pm

Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin perlu memberi penjelasan berhubung isu Pandora Papers atau Kertas Pandora sebelum mendesak beliau untuk ambil tindakan lebih tegas.

Malah, Datuk Seri Anwar Ibrahim percaya Daim semestinya tidak akan tidur lena setelah dilantik Perdana Menteri ke -10, Beliau akan mengambil kira pendedahan yang akan dibuat berhubung skandal Pandora Papers itu.

Unknown said...

Siasat semua.. Yg walaun tu salahkanTan Sri hj hadi n TsMy yg total tolak kerajaan perpaduan. Titah YDPA.

Unknown said...

Anwar suruh turunkan cabutan judi ke 8.. Knp tak hapuskan. Jadi dulu menteri pas senyap je

Anonymous said...

Pas dah buat kat kelantan. No premis judi.
Kat persekutuan, bro An dah kuasa penuh. Haramkan saja judi tu. Atau mungkin ada bahagian untuk dana pilihan raya.
Payah bro An nak buat. Sebab dia liberal. Lagi pun nanti kena jegil dengan parti chauvanist.

Anonymous said...

Siasat juga atok. Sebab atok bro An merengkok di penjara. Kes liwat zizan. Siasat usung tilam. Baru tahu ada liwat atau tidak. Maruah bro.

Anonymous said...

Zahid kata mudharat lebih besar jika bn bergabung dengan pn.
Ye le tu. Mudharat bagi dirinya. Dengan ph dia tiada mudharat. Dapat jadi tpm lagi.

Anonymous said...

boss pn ko anak dia jadimuslim priest tau sokong tau, terbaik takdirr.. mesti mung peminat setia kan uncai

Anonymous said...

Kalau nak masukkan anak, ada yg penagih dadah. Ada yang kes curi. Ada yang kes pecah amanah. Yang lebih bahaya bila ayah penyamun. Ayah ada kes liwat. Ayah ada kes rogol. Kemudian jadi pimpinan.

Anonymous said...

Bila bang non nak hapuskan judi. Hapuskan lgbt. Hapuskan arak. Tutup casino kat selangor.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails