Tuesday, February 01, 2022

Perutusan Tahun Baharu Cina 2022 PJ PAS Johor

 

FIRMAN Allah S.W.T:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

يٰٓاَيُّهَا النَّاسُ اِنَّا خَلَقْنٰكُمْ مِّنْ ذَكَرٍ وَّاُنْثٰى وَجَعَلْنٰكُمْ شُعُوْبًا وَّقَبَاۤىِٕلَ لِتَعَارَفُوْا ۚ اِنَّ اَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللّٰهِ اَتْقٰىكُمْ ۗاِنَّ اللّٰهَ عَلِيْمٌ خَبِيْرٌ.

“Wahai manusia sesungguhnya Kami (Allah) telah menciptakan kamu dari seorang lelaki (Adam) dan seorang perempuan (Hawwa’), kemudian Kami jadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku agar kamu saling mengenal. Sesungguhnya yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa dari kalangan kamu. Sesungguhnya, Allah Maha Mengetahui lagi Maha Teliti.”

(al-Hujurat: 13)

Islam menghormati kepelbagaian bangsa dan warna kulit kerana hakikatnya mereka daripada asal-usul yang satu.

Allah S.W.T jualah yang menciptakan manusia pelbagai bangsa, bahasa dan budaya. Namun pada hakikatnya semuanya adalah daripada asal-usul yang satu iaitu Nabi Adam A.S dan isterinya Hawwa’ A.S.

Tujuan penciptaan manusia antara lainnya ialah untuk saling berkenalan (taaruf), berkongsi dan mencontohi kebaikan yang ada pada pihak yang lain.

Sempena kedatangan Tahun Baru Cina (tahun harimau) pada tahun ini, PAS Johor menyeru semua pihak untuk kita saling menghormati hak semua tanpa mengira sempadan bangsa dan warna kulit. 

Kukuhkan persahabatan, tingkatkan persefahaman, mantapkan kerjasama dan suburkan kasih sayang di antara kita. Semoga seluruh warga Bangsa Johor khasnya dan Malaysia amnya akan terus harmoni dan sejahtera.

恭喜發財
Gong Xi Fa Chai
Semoga Mendapat Kemakmuran dan Beroleh Kekayaan

万事如意 
Wan Shi Ru Yi
Semoga Semuanya Dalam Keadaan Baik

新年快樂
Xin Nian Kuai Le
Selamat Tahun Baru 

USTAZ ABDULLAH HUSIN
Pesuruhjaya
PAS Negeri Johor – HARAKAHDAILY 1/2/2022

3 comments:

Anonymous said...

Perutusan Selamat Tahun Baru Cino 2022.. AMIN

Nak tipu pula ada had tempoh, apabila rakyat sedar ditipu, maka bahana nya , 7-0 dan 2 PRN tergadai dapat tulur...AMIN

Tidak dapat dibayangkan jika Ketika Bossku menjadi Perdana Menteri , Tun Mahathir mengambil kesempatan perguna aduan suami Nika Gee , Stanly Augustin lalu peralatkan gunakan SD nya untuk mengenakan Muhyiddin Yassin .. AMIN

SD senjata yg sudah lama diguna masa Anwar Ibrahim walau senjata lama tetap berbisa pada atok. Selain itu Tun akan gunakan isu Bestari net di reka seiring dangan kes 1MDB untuk TSMY menjawap.

Bersalah atau tidak itu perkara nombor dua asalkan kena turun naik mahkamah. Itu makanan ruji Tun Mahathir mengenakan musuhnya. Yang penting kroni anak cucu terjaga rapi..!

Dalam permainan Golf kedudukan ini dinama kan ‘handicap’. Musuh di ikat dengan kes di reka dan kawalan agensi dan pasang orang merata rata di semua sudut kuasa. Maka terkinja kinja terpekik terlolong siang malam jaja fitnah jijik satu dunia..!!

Yang penting pasang walaun nya dalam Bank Negara, SPRM, Peguam Negara dan PDRM seperti Zety, Latipah Koya, Tommy Tomas dan ex IGB Amit Bedul. Bila kantoi menfitnah Jho Low terus lesap jadi beruang, Justo lesap betul betul depan lubang hidung Tun Latifah Koya jadi bisu dan Tommy ditukar ganti. Isu Zety dalam kes AMLA buat bodoh bangang jadi bisu.

Dalam diam diam si barua DAP@ LeeKwanYee berikan Pulau Batu Putih gadai pada anak Cina Lee Kwan Yew di Singapura. Kes keluarga pencuri Zety lansung tak berani diulas di bincang malah bisu tak berkata apa..!!

Ini bukan ciri ciri seorang pemimpin “Gentleman”. Akibat tiada kekuatan sendiri dan jasa kepada rakyat, maka TSMY dan Mahathir guna ‘default” musuh untuk baginya supaya nampak baik dan bagus..!!

Kes kes diadakan kepada musuh supaya orang seperti Bossku kelihatan lebih teruk daripada kedua dua Mahathir dan TSMY.

Maka , apabila kedua musuh ini sudah disibuk kan dengan kes kes yang di perbanyakkan jumlah nya, maka kedua Mahathir dan Bersatu ada ‘advantage”.

Itu lah perisai dan cara Mahathir untuk hadapi musuh nya. Kini, PRN Johor bakal diadakan. Rakyat boleh di tipu, tapi tidak boleh di sogok. PRN Johor harap Pejuang boleh lah bertanding bersendirian seperti yang di 'heingg san heengg sini' oleh pemimpin Parti Pejuang di Johor.

Bagi UMNO dan rakan dalam BN masa terbaik melingkupkan Boboi dan Tun dalam Parti PejWang. Lingkup Boboi melingkup lah PejWang..!!

Tipu pula ada had tempoh, apabila rakyat sedar ditipu, maka bahana nya , 7-0 dan 2 PRN tergadai. Kita tunggu PRN Johor keputusan akan berubah 8 - 0.

Salam Kong Ci Fa Chai..

KHALAS



Kah kah kah..

Anonymous said...

Bersyurah sudah pakar politik tanahair dengan bahasa yang amat cantik di kalangan ahli syorga.....AMIN

Terdetik juga di hati ingin tahu besar manakah jasa2 pakar politik yg telah disumbangkan kpd bangsa dan negara.

Kokoknya mengalahkan ayam sabung.....tapi lupa ekor bergelumang tahi.....AMIN

KHALAS

Kah kah kah

waspasa said...

pas sudah lupa apa yg bangsa cina lakukan terhadap org2 melayu...berpuluh2 tahun cina mca,gerakan,dap memperbodohkan org2 Melayu pas dan umno. Punca utama pas dan umno bergaduh kerana ditengah2 pas dan umno ada cina...mca dan gerakan bersama umno ,,berlawan dgn pas,,dap pulak berpura2 bersama pas,,berlawan dengan umno. yg sebenarnya berlawan sesama sendiri ialah pas dan umno. mca,gerakan dn dap hanya bergaduh atas meja,,bawah meja mereka berjabat tangan erat....sehinggalah pru14, baru mereka tunjuk taring setelah memperdaya umno dan pas sekian lama,,mereka bersatu, dan dengan bantuan melayu2 pengkhianat bangsa dan ugama iaitu pan,ppbm dan pkr serta warisan...putrajya mereka tawan. Memng Islam mengajar menghormati,,tp islam juga mengajar kita berhati2 dan cerdik untuk menjaga maslahah ummah. Pas jgn hanya mengguna ayat quran yg sebut islam suruh kita menghormati kaum lain,guna dan beramal jugak dgn ayat quran yg MELARANG UMAT ISLAM BERKELAHI SESAMA SENDIRI. Pas,,,cakap tak serupa bikin...rakyat dah menyampah dgn politik putar belit pas..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails