Saturday, February 05, 2022

"itik patah kaki", Zaid jawab Abdul Hadi..

 

PRN JOHOR | Ahmad Zahid Hamidi mempunyai cara tersendiri untuk membalas label yang diberikan Presiden PAS Abdul Hadi Awang ke atas partinya, Umno.


Jelas tidak senang dengan gelaran "itik patah kaki", presiden Umno terbabit berkata mereka bukanlah haiwan seperti yang disebutkan Abdul Hadi baru-baru ini.

"Saya mengikuti banyak wawancara dan banyak ucapan pemimpin itu. Banyak kiasan yang berkaitan dengan haiwan (digunakan).

"Saya fikir eloklah dia tukar profesion daripada ahli politik kepada ahli zoologi," katanya dengan sinis.

Ahmad Zahid berkata demikian semasa berucap di majlis pelancaran jentera BN di Stadium Tertutup Kompleks Sukan EduCity, Iskandar Puteri , Johor malam tadi.

Ia turut disiarkan secara langsung melalui platform media sosial.

Turut hadir Timbalan Presiden Umno Mohamad Hasan.

Pada 28 Jan lalu Abdul Hadi menyatakan rasa tidak senangnya terhadap Umno yang digambarkan sebagai itik patah kaki selepas kalah dalam pilihan raya umum (PRU) lalu.

Selepas PAS membantu mereka, kata Abdul Hadi, Umno bertindak meninggalkan PAS dan dia menganggap tindakan tersebut sebagai tidak bermoral.

Duta Khas Perdana Menteri itu juga mempersoalkan tindakan Umno-BN menggerakkan langkah secara sendirian bagi mengadakan PRN Johor.

Kata Ahmad Zahid dia juga "bimbang" apabila tuduhan yang dibuat PAS ke atas Umno sebaliknya memakan tuan.

"Saya tahu itu ilmu mantik, tapi saya khuatir jika satu jari dituduh kepada orang (lain) empat jari akan kena pada pada dia," katanya lagi.

Justeru kata ahli parlimen Bagan Datuk itu lagi, untuk Umno tidak disindir dan dicaci-maki, penyokong parti berkenaan perlu berusaha memenangi PRN Johor yang akan diadakan tidak lama lagi.

"Kita pastikan orang yang menghina kita, yang menyindir kita akan malu sendiri," katanya.

Diangkat dari 


malaysiakini.com
Hidir Reduan Abdul Rashid
Diterbitkan: Jan 24, 2022 9:55 AM

Ahmad Zahid Hamidi perlu membela diri dalam 47 pertuduhan jenayah pecah amanah (CBT), rasuah dan pengubahan wang haram yang dikaitkan dengan dana berpuluh juta ringgit daripada Yayasan Akalbudi.

Bekas timbalan perdana menteri itu diperintahkan berbuat demikian oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pagi ini.

Hakim perbicaraan Collin Lawrence Sequerah memutuskan bahawa pihak pendakwaan telah menunjukkan terdapat kes prima facie (tertuduh perlu menjawab) terhadap bekas menteri dalam negeri itu, melibatkan 12 pertuduhan CBT, lapan pertuduhan rasuah, dan 27 pertuduhan pengubahan wang haram.

Hari ini ditetapkan untuk keputusan pada akhir kes pendakwaan, yang menyaksikan 99 saksi memberi keterangan dalam perbicaraan yang pertama kali bermula pada 18 Nov 2019.

Susulan keputusan itu, peguam bela Hisyam Teh Poh Teik memaklumkan mahkamah bahawa Zahid telah memilih untuk memberikan keterangan bersumpah daripada kandang saksi bagi peringkat pembelaan perbicaraan.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Lebih kurang macam LG Eng dan pemimpin DAP juga, tak kira halal-haram dari sudut negara dan agama. Main rempuh saja, sehingga tertuduh rasuah, rogol, dadah, manifesto bukan kitab suci. Ikutlah Kelantan, sifar rasuah!

Dan PRN Johor.. Undilah PAS.

Selamat dunia akhirat!

7 comments:

Anonymous said...

Jika Bicara Keluarga Zeti Sebelum PRU15 , Bossku/UMNO/ BN akan menang dengan Cemerlang.

Khabarnya menunggu hari untuk Peguam Negara memberi “go ahead” dan ‘Green Light” untuk kes keluarga Zeti dan Nor Yakob di dibicarakan.

Cuma tahun untuk dimulakan bicara sahaja belum diketahui...!! Dah nampak macam dilewat lewat kan macam 'cifut babi' kes AMLA Zety dan keluarga penyamun ini.

Mungkin tahun ini, mungkin juga 15 tahun lagi, kita pun tidak pasti.

Pada kes Bossku, gambaran sudah bersalah, memang bersalah dan akan dipenjarakan sudah dimainkan awal awal oleh Tun Mahathir dan Pakatan Harapan, demi untuk ‘pengaruhi’ minda rakyat.

Ini strategi untuk sesiapa yang mahu menyatakan tidak bersalah akan merasa bersalah.

Semua sudah di atur untuk ‘accomodate’ untuk selaraskan dengan yang di tetapkan oleh Tun Mahathir dan PH.

Maka, ‘dawn raid” terhadap harta dan aset keluarga Bossku pun di buat di malam Ramadhan.

Walaupun media dihalang masuk, tapi gambar rampasan di ‘leak’ untuk menampak kan betapa ‘real’ nya rampasan itu. Persepsi Fitnah jijik dah mula sebelum PRU 14 dengan mainkan gambar Jho Low berpoya poya dng Paris Hilton. Lepas PRU 15 satu bijik buah Jho Low pun tak kelihatan..!!

Kes Bossku, Harta Ratusan Juta Dirampas, Kes RM700 Juta Zeti, Nor Yakob, satu bijik bulu Zety Pun Tak Di Usik Lagi..

Semacam gambar dalam hospital IJN, walaupun semua dihalang masuk, tetapi ada gambar ‘leak’ Tun Mahathir dibiarkan viral. Bagi walaun terkinja kinja menarik sempati rakyat.

Maka, pada kes RM42 juta DSNR , pihak berkuasa telah menghantar seorang Pegawai Polis berbangsa sikh untuk mengumumkan rampasan harta dan wang tunai ratusan juta.

Ini ‘ploy’ dan taktik untuk mendatangkan ‘wow factor” bahawa dasyatnya ‘si pencuri” ini. Akhirnya , mahkamah putuskan tiada satu bijik buah bukti untuk mengaitkan barangan dengan kes.

Hatta kes “forfeiture’ di menangi oleh Bossku untuk membunuh Karektur Bossku, maka apabila hendak dipulangkan tidak lah boleh pulang kan jumlah kurang dari di umumkan.

Maka itu lah sebab nya hendak di lucut hak, supaya tidak ada “embarrassment” mereka menipu jumlah rampasan. Selagi sekor ni masih hidup rakyat pun turut berdosa fitnah jijik yang dimainkan.

Namun pendakwa tetap kalah dan semua rakyat tahu kebenaran. Kes AMLA keluarga pencuri ex-Gabnor Bank Negara Zeti dan Nor Yakob, sepatutnya kerajaan dan pihak berkuasa sudah pun merampas harta , membeku akaun dan rampas passport kedua kroni Tun Mahathir ini.

Zety petut dihukum dengan maksima sebab Zety Bekas Gabnor Bank Negara yang diamanahkan untuk menjaga kewangan negara. Nyata Zety menyalahgunakan kedudukkan nya sebagai Gabnor mencuri dan terlibat dalam kes AMLA. Ini lah National Emberrasment semasa Tun Mahathir berkuasa. Memalukan..!!

Selain diatas , gambaran sudah bersalah mesti dimainkan juga seperti kes Bossku.

Selagi hidup orang ini kita rakyat kebanyakkan banyat terheret sama terkait dengan dosa fitnah jijik yang dimainkan oleh walaun ini..

Anonymous said...

Kalau parti kris menang, maka 47 kes bebas. Sejak dulu bila parti kris memerintah, banyak kes mahkamah padam. Jadi pastikan parti kris memerintah supaya lebih banyak kes yang melibatkan pimpinan parti kris bebas mahkamah.

Anonymous said...

Wak mana faham sindiran. Dia cuma faham rasuah, songlap, komisyen.

Anonymous said...

Bio mahkamah yg tentukan bukan parti yg tentukan... 22 bulan berkuasa kes banglo sedang di bicara boleh buang kes...!!

Video pun blur... baru 22 bulan

Anonymous said...

22 bulan perintah Pulau Batu Putih timbul tenggelam pun beri pada Cina Singapura anak Lee Kwan Yew..AMIN

Barua mana tau dan faham sindiran.. klu 22 tahun barua jadi ketajaan merempat suma tanah pulau kena gadai.. AMIN

Hujah bio fakta bukan persepsi.. Cina Lee Kwan Yew suka bila hujah guna persepsi dan fitnah jijik ni

KHALAS...

kah kah kah

Anonymous said...

Bukankah di akhir zaman pemimpin-pemimpin penyamun yang budget diri mereka suci setaraf dengan dewa disokong dan dipuja oleh pengikut yang tidak bermoral ???

Sembang pong pang pong pang gajah pun boleh terbang walaupun terpaksa berada dalam kandang tertuduh di mahkamah kerana berpuluh kes rasuah, kes pecah amanah dll.

Anonymous said...

Bicara kes Bossku yg dipertahankan sebab fithan jijik yg melampau.. yg lain move onn ... rakyat tak kisah punnn

Kami pilih pemimpin yg berkualiti utk dipertahankan...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails