Tuesday, December 14, 2021

Majlis khatan perdana prihatin rakyat, orang DAP khatan ke?

 

PAS DUN Manjoi anjur majlis khatan perdana

TAMBUN: Pusat Khidmat PAS DUN Manjoi meneruskan tradisi program berkhatan beramai-ramai agar tidak dilupakan generasi masa kini yang diadakan di perkarangan Klinik Meru Perdana, di sini kelmarin. 

Penyelaras program, Ustaz Zubaidi Zainal Abidin berkata, program khatan perdana itu diusahakan bagi membantu mengurangkan beban penduduk khususnya golongan B40 kerana kos berkhatan juga meningkat kini. 

“Kita berjaya mengumpulkan para dermawan untuk sama-sama menjayakan program ini. Kos khatan pada awalnya RM150. (Namun) setiap peserta terlibat hanya perlu membuat pembayaran sebanyak RM70 sahaja.

“Alhamdulillah, program berjalan dengan lancar, (dengan) 39 penyertaan dari Zon Meru, Klebang dan Chepor. Yang Dipertua PAS Tambun, Ustaz Md Salleh Said telah hadir bagi merasmikan program khatan perdana ini,” ujarnya lanjut. 

Sementara itu, Ustaz Salleh di dalam ucapan perasmiannya berkata, program khatan perdana ini bukan sahaja disertai oleh para peserta, malah turut sama membuka peluang kepada masyarakat yang suka menyumbang. 

“Inilah budaya masyarakat (yang) sihat dan perlu diteruskan dari semasa ke semasa. Secara tidak langsung, ia menampakkan (betapa) eratnya hubungan silaturahim sesama masyarakat meskipun (saling) tidak mengenali,” katanya lagi. 

Turut hadir dalam prorgam itu, Ketua PAS Zon Klebang, Ustaz Rosli Azizan dan Ketua PAS Zon Chepor, Ustaz Asfawani Abdullah serta Ketua PAS Zon Perpaduan, Eddy Nor Abd Manan. – HARAKAHDAILY 13/12/2021

Komen Weblog Ibnu HasyimMajlis khatan perdana antara program prihatin bersama rakyat, termasuk ibadah dalam Islam, bangkitkan ukhwah Islamiah, sambil melatih berderma dan jimatkan kegiatan kewangan rakyat. 

Itulah hebatnya Islam dan PAS, dalam parti DAP ada ke program begini? Orang DAP bekhatan ke?

4 comments:

Anonymous said...

Org Dap ada yg khatan dan ada yg tidak. Sbb melayu ramai dlm Dap. Tp Mca dan Mic suma x khatan.

Anonymous said...

Jika tentera kacang merah @ RBA 9:11 ternakan abang besar kafir harbi roket tak basuh berak mahu kencing rakyat konon orang Melayu 'ramai' dalam parti kafir harbi roket pun, agak-agaklah sebab kami orang Melayu Islam sudah tahu puak RBA dan abang besar roket dan barua-baruanya suka kencing rakyat hingga hancing sejak dari dulu, kini dan selamanya.

Jika kononnya 'ramai' melayu dalam roket, mengapa puak ultra kiasu roket dan khadam liberal mereka kalah teruk dalam PRN terbaharu ? Ini bererti puak RBA adalah pendusta !

Jika kononnya 'ramai' Melayu dalam roket, mengapa ramai calon Melayu kalah dalam pemilihan pemimpin-pemimpin roket peringkat negeri dll ? Mengapa segelintir orang Melayu dilantik menjadi pemimpin dalam roket oleh abang besar roket sendiri ? Bukankah ini untuk meneruskan wayang opera roket untuk menipu kaum Melayu Islam ? Bukankah ini membuktikan hanya segelintir orang Melayu dalam roket ?

Hanya segelintir pengkhianat Melayu sahaja yang sanggup menjadi barua roket untuk mengkhianati Islam dan kaum Melayu Islam kerana mereka diupah dedak cap roket yang menjadi kegemaran anjing kurap dan bab* ternakan abang besar roket. Maka tidak hairanlah jika mereka membela industri dosa besar seperti arak dan judi.

Agenda roket bersifat anti-Islam dan anti-Melayu dan hampir semua ahli roket tidak khatan, tidak basuh kencing dan berak dan wanita roket pula memakai tudung dan pakaian Melayu tetapi tidak beriman untuk kencing kaum Melayu Islam maka puak roket tidak basuh berak tidak layak menjadi pemimpin kepada kaum Melayu Islam.

Cukuplah 22 bulan Islam dan umat Islam ditindas.

Anonymous said...

Jika lee ikan yu memakai songkok dan pakaian Melayu untuk menipu kaum Melayu Singapura, wanita puak ultra kiasu roket pula memakai tudung dan pakaian wanita Melayu tetapi tidak beriman untuk kencing kaum Melayu Islam dan memancing undi Melayu.

Dasar rasis Msian-Msia yang diperjuangkan oleh puak kafir harbi roket untuk menghapuskan hak bumiputera termasuk kaum Melayu akan menyebabkan bumiputera termasuk kaum Melayu dan agama Islam tertindas di negara sendiri sebagaimana kaum Melayu ditindas di Singapura, kaum asli Anerika di Anerika, kaum Rohingya di Myanmar, kaum Palestin di Palestin, kaum Islam di China Komunis dll.

Matlamat sebenar pemimpin-pemimpin roket ialah untuk menjadikan negara kita sebagai negara kristian berdasarkan pelbagai slogan mereka seperti Johor for Jesus, Subang for Jesus, Jesus Manifesto, Kingdom of God dll.

Maka agenda politik yang dibawa dan perjuangkan oleh puak rasis kafir harbi roket dan khadam munafiqun mereka adalah sangat berbahaya kepada Islam dan bumiputera termasuk kaum Melayu Islam.

Anonymous said...

Abang besar ultra kiasu roket telah dimasukkan ke dalam hospital untuk mendapatkan rawatan. Mungkin jantung berdebar terlalu kuat kerana perbicaraan kes rasuah terowong dan puak Pee H pimpinan abang besar roket kalah teruk dalam PRN, sokongan rakyat semakin berkurangan dll ???

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails