Sunday, December 12, 2021

Kekang budaya songsang, Amerah sedia kerjasama -Dr Siti Mastura

 

‘Influencers’ diajak beri kesedaran bahaya budaya songsang

HALAMAN HIBURAN

SIRI lakonan ‘Stay Away From Me’ adalah satu malapetaka buat negara. Kerajaan melalui Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dikatakan sedang melakukan siasatan lanjut setelah isu ini dibawa untuk rujukan oleh pihak JAKIM. 

Walaupun siri tersebut adalah untuk tayangan di aplikasi pasangan sejenis, namun watak yang dilakonkan oleh seorang pempengaruh (influencer) beragama Islam, berumur 17 tahun dan mempunyai ratusan ribu pengikut di media sosial (followers) dikhuatiri mencetuskan rasa ingin tahu dalam kalangan anak-anak yang masih di bangku sekolah. 

Ameerah Malaysia memandang serius pelakon yang baru berusia 17 tahun yang mana beliau masih tertakluk dalam kategori kanak-kanak. Maka, segala perbuatan pengarah, penerbit dan promosi telah secara jelas melanggar Akta Kesalahan-kesalahan Seksual Terhadap Kanak-kanak 2017 (berhubungan pornografi kanak-kanak dan pengantunan seksual).

Justeru, Ameerah Malaysia menyeru semua lapisan masyarakat yang sayangkan agama dan negara agar mengekang pengaruh tidak sihat yang ada di media sosial ini. 

Ameerah Malaysia bersedia untuk memberikan sepenuh komitmen dan kerjasama kepada semua pihak bagi mengekang normalisasi budaya songsang ini di dalam masyarakat. 

DR. SITI MASTURA MUHAMMAD
Ketua Pengarah Ameerah Malaysia – HARAKAHDAILY 10/12/2021

Sumber Asal: https://www.facebook.com/326928899229778/posts/372649141324420

2 comments:

Anonymous said...

JHO LOW DAN KAUMNYA DAN DAP@LEEKWANYEW JOANNA SEDANG KETAWA RIANG SAMBIL TEPUK TANGAN SAKSIKAN KEBODOHAN PEMIMPIN MELAYU BERANTAKAN SESAMA SENDIRI

Sudah terdedah secara tidak langsung mengenai hampir keseluruhan komplot 1MDB, SRC dan lain-lain penipuan berskala mega.

Dua individu bernama Low Taek Jho atau Jho Low dan bekas Ketua Pegawai Eksekutif SRC International Sdn Bhd iaitu Nik Faisal Ariff Kamil lesap bebas malangnya PDRM tak buat apa apa, walaupun perbicaraan melibatkan Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak masih belum berakhir sepenuhnya.

Persoalan utama, mengapa pihak terbabit seperti Jho Low, Nik Faisal dan Zety dibiarkan terlepas dari perundangan sedangkan mereka adalah paling WATAK UTAMA dalam kes berkenaan.

Malah melalui fitnah ini juga telah mengorbankan Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Shukri Abdull yang telah mengakui mempunyai bukti kukuh sejak tahun 2015 namun gagal dan akhirnya terpaksa diundurkan dan dipermalukan meninggalkan jawatan tersebut.

Hal ini juga menjadi satu persoalan penting. Dalam kes SRC, meskipun tanpa saksi penting seperti Jho Low dan Nik Faisal serta watak penting apakah mahkamah mempunyai cukup bukti untuk menjatuhkan hukum terhadap pihak yang dituduh?

Saksi pendakwaan Joanna Yu mengaku bahawa Nik Faisal & Jho Low arahan dia untuk sembunyikan keadaan akaun bank daripada Najib Razak.

Suami bekas Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti telah berkerjasama (melibatkan berjuta-juta ringgit) dengan Jho Low sejak 2017 jauh sebelum semua ini berlaku, dan cara Bank Negara mengendalikan transaksi ini adalah curiga.

Pertalian Jho Low , Joanna Yu dan suami Zety Gabenor memang mencurigakan, bahawa golongan ini menyembunyikan sesuatu daripada Najib.

Sudah terdedah secara tidak langsung mengenai hampir keseluruhan komplot 1MDB, SRC dan lain-lain penipuan berskala mega oleh dua individu bernama Low Taek Jho atau Jho Low dan bekas Ketua Pegawai Eksekutif SRC International Sdn Bhd iaitu Nik Faisal Ariff Kamil, walaupun perbicaraan melibatkan Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak masih belum berakhir ke peringkat Mahkamah Persekutuan.

SPR memaklumkan, Commercial Affairs Department (CAD) Singapura telah membuat pemulangan wang milik bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) SRC International Sdn. Bhd., Nik Faisal Ariff Kamil kepada kerajaan Malaysia pada 12 November 2021.

Maka jelas konspirasi menjatuhkan Najib dan kerajaan Barisan Nasional selama ini hanya berasaskan andaian, persepsi dan fitnah melampau sehinggakan dipercayai oleh pemimpin-pemimpin dan ahli-ahli UMNO sendiri.

Bukankah perkara ini yang sepatutnya Shukri dan SPRM siasat sebelum mencanangkan Najib sebagai bersalah dalam drama tangisannya sebelum ini?

Mereka tidak berjaya membuktikan apa-apa sehingga kini namun fitnah ini telah dicanang bertahun lamanya ke seluruh dunia.

sambung..

Anonymous said...

...sambung sini

Selain itu, melalui perbicaraan SRC juga terdedah pemberian 2.6 bilion tersebut di bawah pengetahuan dan kelulusan Bank Negara Malaysia (BNM) dan Tan Sri Dato’ Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz selaku Governor BNM ketika itu.

Implikasinya membuatkan Tommy Thomas bekas Peguam Negara meminta untuk menangguhkan perbicaraan kes 1MDB apabila terdedah perkara ini ketika peguambela menyoal balas saksi pendakwaraya dalam kes SRC.

Lebih mengejutkan apabila saksi seterusnya iaitu Joanna Yu Ging Ping mengaku menerima dan mengikut arahan Jho Low untuk menyorokkan pelbagai transaksi daripada diketahui oleh pegawai Pejabat Perdana Menteri dan Najib sendiri.

Merujuk kepada gambar pembelanjaan duit SRC, tidak menunjukkan cara pengunaan seorang ahli politik yang korupt.

Beratus ribu nama Jho Low disebut sepanjang perbicaraan, bayang bayang dan kesan tapak kasut Jho Low hadir di mahkamah lansung tak kelihatan di mahkamah.

Sah sudah Jho Low tepuk tangan ketawa terbahak angkara Jho Low dan barua Melayu DAP@LeeKwanYew begitu mudah dibodoh bangangkan dan disuruh tuannya supaya bercakaran sesama Melayu.

Itu lah fakta bila Melayu jadi barua DAP@LeeKwanYew semasa PH berkuasa. Kaum Jho Low tumpang tepuk tangan bila keputusan hukuman mahkamah diumumkan.

Lebih pelik AtokPM7 Mengaku Sebagai PM Dia Boleh dan Telah Bantu Mengaturkan Supaya Kes Mahkamah Tertentu diBebaskan @ Di Persalahkan !! Sebab Itu Dia Memuji Mahiaddin Kerana Tidak Membantu Melepaskan Najib…!! Sungguh pelik kenyataan Tun ini..!!

No wonder Jho Low lesap, Justo lesap dan siasatan AMLA seluruh keturunan haprak Zety lembab macam CIFUT BABI..!! Semua sudah diaturkan..

Kalau Lee Kwan Yew tidak percaya pada kaum Melayu di Singapura kenapa kita di Malaysia terhegeh hegeh memberi kepercayaan pada kaum Jho Low@Lee Kwan Yew warga Malaysia disini.!?

Ini lah musibah bila urusan Kerajaan diberi kepercayaan pada kaum LeeKwanYew@Jho Low. Fakta dalam Kes 1 MDB cukup cukup lah orang Melayu dan pemimpin Melayu beri muka pada kaum Cina@LeeKwanYew ini..!!

“Duit dimasukkan ke yayasan amal dan NGO untuk kerja-kerja kebajikan dan bukannya untuk pembelian banglow, private jet, kereta mewah, atau bail-out syarikat anak-anak yang kerugian..!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails